Brak mocy w TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • octavia
    Drive
    S_OCP Member
    • 2006
    • 52

    #76
    N75

    To w takim razie jeszcze pytanko ściśle w temacie.
    Jak to N75 mógł posypać się znowu???
    Od czego??
    Wczoraj go kupiłem.
    Nówkę.
    To co mu miało zaszkodzić?
    Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
    mobile: 692 315 214

    Komentarz

    • iksik2
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 844

      #77
      octavia, było parę postów (o ile mnie pamięć nie myli - a może - bo dzisiaj byłem w lesie i spotkałem kilka żubrów :P ) że chłopaki pisali że podmieniali i było to samo - winny okazywał się walnięty (nowy) zaworek. Chociaż może chodziło o przepływki? Kurde przepraszam ale bardziej Ci już nie podpowiem, musisz przejrzeć parę topiców. Jednak powtórzę - jak chcesz sam dojść co nie działa tak jak powinno to najlepiej "upolować" kogoś w VAGiem do pomocy i po wstępnej weryfikacji przełożyć podejrzaną część (w tym wypadku np przepływkę albo N75) z innego samochodu w którym wiadomo że jest sprawna.
      o1 poszła w świat. 10 lat minęło jak jeden dzień

      Komentarz

      • octavia
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 52

        #78
        N75 i przepływka

        I trochę się nie zgadzam z niektórymi postami.
        Gadałem z mechaniorem i powiedział, że przy całkowicie uszkodzonej przepływce a więc pewnie też i przy odłączonej na VAG-u można odczytać STAŁĄ WARTOŚĆ - 550.

        Jeśli to prawda w przypadku mojej Oktawki to ja dziękuję za nową przepływkę.
        Chyba, że to jakiś kit.

        Ale od początku.
        Jak już pisałem wymieniłem N75, bo po nagrzaniu autko dostawało muła.
        Restart silnika nie pomagał.
        Wymieniłem N75 i wydawało mi się, że jest lepiej ale niestety nie było.
        Podpiąłem u mechaniora (prywatnie) autko do waga, SKASOWAŁ BŁĄD na N75 i ruszyliśmy na przejażdżkę.
        Stwierdził po bacznej obserwacji ekranu laptopa, że na 100% padnięta jest przepływka, bo nie daje zmiennych odczytów.
        Na początku jazdy komp autka coś próbuje z niej czytać a przy braku rezultatu przyjmuje stałą wartość 550.

        I AUTKO ŚMIGA JAKBY MIAŁO ZE 110KM, mimo, że to AGR 90KM.
        A JAK SIĘ NAGRZEJE I POSTOI Z 10 MINUT TO PO URUCHOMIENIU PO PROSTU FRUWA!!!


        Nie wiem czy prawdą jest to co powiedział czy może wystarczyło wykasować błąd N75.
        Fakt jest taki, że autko buja się jakby pedał gazu sam się wciskał.

        Sama radość.

        Z drugiej strony jednak jestem już głupi na maxa i nie wiem kto ma rację...
        Octavia 1.9TDI AGR, 250.000km
        mobile: 692 315 214

        Komentarz

        • chevidan
          Drive
          • 2008
          • 80

          #79
          witam.jestem nowy na tym forum jak i od dzisiaj posiadaczem octavii 19tdi 2000rok.(nie wiem jakie oznaczenie silnika)
          na codzień naprawiam samochody zawodowo ale z dieslami nie mam za dużo do czynienia.
          przede wszystkim naprawiam fordy explorery i gdyby ktoś potrzebował pomocy przy takim aucie to zapraszam na nasze forum


          podpiąłem się pod temat bo mam podobne problemy i prosił bym o wskazówki.
          auto bardzo muli przy ruszaniu do 1500 obrotów,następnie dostaje potężnego kopa do 2500obrotów a potem znowu muł.dzieje się tak tylko po odpaleniu i przy pierwszym ruszeniu.wpóźniej w czasie jazdy niby nie jest źle ale jak na 110KM to bardzo kiepsko.miałem kiedyś golfa 4 90KM i auto śmigało jak marzenie.w golfie też miałem chwilowy problem z mocą ale pomogło rozruszanie dźwigni przy turbinie(zapiekła się)

          dodatkowo dziwnie zachowuje się na wolnych obrotach-obroty m/w 800/min i nagle sam zaczyna chodzić na około 1200ob/min po czym obroty znowu powoli spadają .

          jeszcze jedna sprawa to kontrolka świec żarowych.na zimnym tyko mrugnie jak powinno być,a na gorącym się pali aż do odpalenia.przy odpalaniu na gorącym silniku robi przygazówkę do 2 tyś obrotów oczywiście pedału gazu nie ruszam.

          dosyć sporo jak na pierwszy dzień jazdy co zrobić.

          proszę o wskazówki co bym nie szukał gdzie nie trzeba.
          aha-nie mam Vag-a,a zwykły skaner się nie komunikuje.

          Komentarz

          • bielinek
            Ambiente
            • 2008
            • 157

            #80
            Jaki przebieg szkodnika?Jaki kod silnika?
            Falujące obroty na jałowym i podane przez Ciebie objawy moim zdaniem pochodzą od pompy wtryskowej, konkretnie od nastawnika dawki. Procedura w Twoim wypadku będzie standardowa - najpierw VAG, potem zobaczymy. Dobrze byłoby byś odwiedził jakiś "diesel service" albo kogoś kto zajmuje się pompami wtryskowymi, mają tam takie fajne maszynki chyba firmy delta scan, które diagnozują elektronikę i mechanikę pompy. Pozdrawiam, ps. opisuj przebieg dochodzenia na forum

            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
            ________________________________________

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratoRS
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #81
              Czujnik temp silnika do sprawdzenia. A co do reszty i w sumie do tego drugiego problemu to najlepiej podlaczyc sie pod VAG-a, bo wtedy mamy mozliwosc zrobienia logow podczas jazdy i widac czy turbina laduje liniowo, czy przeplywomierz dziala jak nalezy i inne takie
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • chevidan
                Drive
                • 2008
                • 80

                #82
                przebieg nieznany.na liczniku jest 160tyś ale stawiam na conajmniej 250tyś.kod silnika AHF.jest to octavia 1.9 tdi 2000r L&K 110 KM.
                zacznę od Vag-a a dalej zobaczymy.
                możliwe uszkodzenie pompy wtryskowej mnie nie pocieszyło.z warsztatów które znam a zajmują się dieslami nie polecił bym nikogo.sam często do nich nie zaglądam ale opinie są nieciekawe.

                czy jest ktoś z bydgoszczy kto chciałby(odpłatnie oczywiście) odczytać błędy?

                [ Dodano: Sro 06 Sie, 08 17:05 ]
                miałem dzisiaj 5 min żeby zaglądnąć pod maskę i na próbę odłączyłem przepływkę.zginął muł przy ruszaniu z wolnych obrotów.da się jechać ale nie czuć kopnięcia przy załączaniu turbiny.cały zakres obrotów auto przyspiesza ale marnie,nie mniej jest lepiej niż z podłączoną przepływką.
                narazie poczekam na kogoś chętnego z Vagiem lub może sam kupię bo i tak się przyda.

                [ Dodano: Pią 15 Sie, 08 15:50 ]
                wymieniłem przepływkę i auto jedzie tak jak powinno.kupiłem chinola za 90zł i zobaczę ile pochodzi.

                Komentarz

                • robkazus
                  Classic
                  • 2008
                  • 9

                  #83
                  Witam wszystkich i z góry przepraszam jak sie powtarzam z tym problemem ale przeczytałem wszystkie możliwe posty na ten temat i w sumie to doszedłem do wniosku że musiałbym wymienić zawór n75, przepływke i najlepiej turbinę.Zacznę może od mojego problemu zaczął sie on jakiś miesiąc temu turbina w mojej skodzie wyłączyła sie jakieś 5 razy w przeciągu 2 tygodni i już wtedy zagłębiałem sie w tematy spadku mocy i wyłączenia turbiny w stan awaryjny.Pojechałem na komputer do mechanika po czym Pan wykasował błędy i kazał jeździć aż pojawią sie znowu problemy.Już na drugi dzień problem sie pojawił ale turbina się nie wyłącza teraz całkowicie tylko na obrotomierzu zaświeciła sie pomarańczowa kontrolka silnika i samochód jest jakby słabszy troszkę ale to nie to co przy całkowitym wyłączeniu turbiny.Kontrolka czasami gaśnie ale większość czasu sie świeci wiec pojechałem znowu na komputer i wyszły następujące błędy:
                  17965
                  19561-N239
                  19586
                  po przeczytaniu znowu wielu stron na tym forum wychodzi ze mam do wymiany zawór n75,przepływomierz,zawór EGR i chciałem sie poradzić od czego zacząć i co robić.sorki jak gdzieś popełniłem jakiegoś byka w nazewnictwie ale w sumie skode mam od kwietnia i dopiero ją poznaje.
                  pozdrawiam wszystkich!

                  Komentarz

                  • chevidan
                    Drive
                    • 2008
                    • 80

                    #84
                    co do n 75 sprawdź wężyki które go zasilają i dalej wężyk który steruje turbiną(lubią się przecierać,kruszeć itp.-masz na forum)możliwe że pod tym błędem kryją się zapieczone kierownice turbiny(masz na forum)lub siłownik podciśnieniowy-mieszek(masz na forum).
                    EGR można zaślepić jeżeli nie jesteś z partii zielonych,ale często później trzeba pomieszać w oprogramowaniu aby nie wywalał Ci błędu-no wiesz na forum już to opisywano.
                    przepływomierz jest raczej nienaprawialny.nie masz już nic do stracenia wię możesz go spróbować wymyć,wydmuchać(masz na forum)

                    Komentarz

                    • robkazus
                      Classic
                      • 2008
                      • 9

                      #85
                      czytałem o tym wszystkim i juz mam takiego mętlika w głowie że nie wiem od czego zacząć myśle ze faktycznie sprawdzę najpierw te wężyki zasilające n75.Ogólnie to jestem trochę przerażony bo to jest mój pierwszy turbodiesel i takie jaja sie dzieją już na początku w sumie auto jest kupione używane więc należało sie spodziewać problemów .pozdrawiam

                      Komentarz

                      • chevidan
                        Drive
                        • 2008
                        • 80

                        #86
                        spoko,po mału do ideału.mam swoją octę od niecałego miesiąca i już 1tyś poszedł na naprawy,poprawki.niestety tak jest że auta w idealnym stanie ,niezawodnego nikt raczej nie sprzedaje.poszukaj sobie kumatego,ucziwego mechaniora lub przeglądaj forum i baw się sam.to tylko tak strasznie wygląda.

                        Komentarz

                        • robkazus
                          Classic
                          • 2008
                          • 9

                          #87
                          no mam nadzieje w sumie to super autko spalanie piekne takze tylko opanuje ten problem i bedzie super!!

                          Komentarz

                          • osoba prywatna
                            Classic
                            • 2009
                            • 5

                            #88
                            Witam serdecznie. Jestem tu pierwszy raz i w dodatku z problemem otóż : silnik 1,9 TDI
                            90 kM ALH 2004r. przebieg 215 tys. tyle na temat mego autka.
                            W zeszłym tygodniu silnik nagle stracił większą część mocy i zapaliła się kontrolka silnika, po umyciu silnika i wymianie filtra paliwa skodinka otrzymała drugie życie i silnik pracował z pełną mocą , długo jednak nie cieszyłem się tym stanem i już po tygodniu objawy powróciły (nadmienię iż brak mocy objawia się na wszystkich biegach i w całym zakresie obrotów). Wizyta w ASO niczego nie wyjaśniła , stwierdzono - do wymiany turbina bez uzasadnienia , na dodatkowe pytania w tym zakresie padały coraz to bardziej mętne uzasadnienia tego stanu - odpowiedzi typu - musimy wymontować turbinę i sprawdzić rodzaj turbiny- stopień zaufania w tym momencie spadł niemalże do zera. Co robić serdecznie proszę o jakieś informację lub pomoc w tym temacie , a może ktoś podjąłby się fachowej diagnostyki , naprawy . jeszcze raz wszystkich Pozdrawiam
                            wiktor11

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratoRS
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #89
                              Turbina prawdopodobnie jest do czyszczenia, badz uszkodzeniu uleglo cos innego. Polecam zaczac ASO omijac szerokim lukiem, chyba ze kwoty rzedu 10 tys nie stanowia wyzwania, a zadzwonic tu: Tel. 0-606 34 11 44 Wojciech Golabek



                              Wojtek czesto urzeduje w Tychach
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • osoba prywatna
                                Classic
                                • 2009
                                • 5

                                #90
                                Witam, dzięki za szybką reakcję umówiłem się na wtorek. Dziś powtórna wizyta w ASO - z odczytu pamięci usterek wynika , iż rozpoznano usterkę nr 17964 P1556 035 w opisie regulacja ciśnienia doładowania , nieosiągnięta granica regulacji, sporadyczna - sugestia ASO -sprężarka nie pracuje w pełnym zakresie, siłownik przy sprężarce zepsuty- tyle wynika z diagnozy ASO , a z własnych obserwacji - silnik pracuje do momentu wejścia w tryb awaryjny (zapalenie się kontroli sterowania silnikiem) do osiągnięcia 3000 obrotów, po przekroczeniu 3000 obr. wchodzi w stan awaryjny .Dzień się kończy , aw głowie mętlik jeszcze większy- do tej pory nie wiem czy do silników ALH 90 kM zastosowano turbinę ze zmienną regulacją łopatek turbiny , czy bez . Na zadane pytanie nie otrzymałem jednoznacznej odpowiedzi, znaczy cztery pytane osoby z serwisu dwie odpowiedzi na "tak" dwie na "nie" i bądź tu mądry jak nie można ustalić wydaje się prostej sprawy. Jak można zdiagnozować prawidłowo usterkę skoro nie ma się pewności dotyczących budowy zespołu ( turbiny). Chętnie więc skorzystam z dodatkowych uwag z Waszej Strony . Z góry dziękuję za każdą sugestie .Pozdrawiam i nie omieszkam podzielić się ze szczegółami po zakończeniu - choć mniemam do finału droga daleka.
                                wiktor11

                                Komentarz

                                • cysterniarz
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1887
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #91
                                  Zamieszczone przez osoba prywatna
                                  do tej pory nie wiem czy do silników ALH 90 kM zastosowano turbinę ze zmienną regulacją łopatek
                                  alh jest ze zmienną geometrią.
                                  Odpuśc sobie kolego to aso, chyba że masz nadmiar gotówki w portfelu i chcesz nadal pozostać z problemem.
                                  Rozwiązanie co zrobić podał Maicroft,

                                  W Twoim drugim wątku napisałem co na szybko sprawdzić aby nie ładować się od razu w duże koszta.

                                  Komentarz

                                  • Bialy
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 306

                                    #92
                                    A czy możecie polecić jakiegoś dobrego mechaniora w Kujawsko-Pomorskim? Ewentualnie Poznań, Konin...

                                    Komentarz

                                    • osoba prywatna
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 5

                                      #93
                                      Kochani jesteście Wielcy dzięki za szczere i fachowe uwagi. Maicroft dzieki serdeczne za kontakt , jestem po "operacji" u kolegi - zrobił diagnostykę (szybko i fachowo 20 minut) i okazało się że uszkodzony był zawór zwrotny na podciśnieniu ( zamontowany jest na jednym z wężyków dochodzących do N 75) Dziś go wymieniłem i autko jest żywe jak od nowości.Odbyłem oczywiście wizytę w ASO , a Oni z uporem maniaka twierdzą , że turbina jest zepsuta, czyli twierdzę że stracili samokontrolę lub są z ugrupowania gdzie cyt. "czarne jest białe i odwrotnie"Więcej moja noga tam nie postanie. Jeszcze raz dzięki za cenne uwagi ,pozdrawiam wszystkich serdecznie i życzę bezawaryjnej eksploatacji Waszych Octavek
                                      wiktor11

                                      Komentarz

                                      • bzyq
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 129

                                        #94
                                        w sumie to ten zaworek zwrotny jest nie potrzebny u mnie też padł i po prostu wstawiłem za niego wężyk i też auto odżyło :lol:
                                        VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                        Komentarz

                                        • cysterniarz
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1887
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #95
                                          N75 odpowiedzialny jest za regulację ciśnienia. Jak Ci pójdzie nadmierne ciśnienie to z turbiny nie będzie co zbierać, bo nie będzie zaworu, który "odetnie" nadmiar ciśnienia .

                                          Komentarz

                                          • bzyq
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 129

                                            #96
                                            o prosze :wink: dzieki za uświadomienie
                                            a jak dokładnie ta część się nazywa i jaki ma numer :?: na allegro nie mogę tego znaleźć. jaka cena tego zaworku? bo trzeba będzie chyba w takowy zaopatrzyć.
                                            VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                            Komentarz

                                            • cysterniarz
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 1887
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #97
                                              bzyq, nie doczytałem, myślałem ze mowa o N75.

                                              To co wyrzuciłeś to zawór zwrotny recyrkulacji spalin (to gówienko biało czarne).

                                              Komentarz

                                              • bzyq
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 129

                                                #98
                                                dokładnie to gówienko... sam mechanik mi powiedział, że jest to nie potrzebne a właśnie to robiło mi przeładowanie turbiny. wywaliłem i logi idealne
                                                VW Jetta Highline + RNS 510 2011r. 1.4TSI CAXA 122KM

                                                Komentarz

                                                • osoba prywatna
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 5

                                                  #99
                                                  Ten zaworek to koszt 54,-zł zamówiłem w serwisie VW i czekałem dwa dni
                                                  wiktor11

                                                  Komentarz

                                                  • mara
                                                    Classic
                                                    • 2009
                                                    • 4

                                                    W mojej oktawce BRAK MOCY ,przepływomierz jest OK i elektrozawór też chyba padła turbina co wy na too!!!!!!!!!!!!! ops:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...