Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gaz i.....same problemy :-(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    atbrtr2 napisz jakiej firmy masz instalację? Jeśli chodzi o spalanie, to też mi wyszło na trasie Mielec - Kraków 6,4l/100km benzyny, jadąc 90-100km/h. Na autostradzie średnio 120-130km/h to już 7,5l/100km (chwile jechałem ponad 200 ale to tak dla testu i wtedy komputer pokazywał 17l/100km) więc spalanie w trasie jest ok, nie wiem jak w mieście, narazie zrobiłem 40km, komputer pokazuje średnie spalanie ok 15l/100km, nie wiem czy w to wierzyć, jezdze raczej spokojnie, sprawdze po przejechaniu ponad 100km jak zatankuje. Dodam, że w sobotę byłem na snowboardzie w czechach i z bagaznikiem dachowym spalanie wzrosło o 1-1,5l/100km.

    Komentarz


    • #27
      superspeedo, zatankuj do pełna przejedź 100KM po mieście i znowu zatankuj do pełna wtedy będziesz wiedział ile naprawde Ci pali Auto. Komputer czasem potrafi na gazie zaszaleć :P
      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

      Komentarz


      • #28
        superspeedo, jeśli masz do porównania brc i prinsa, to należałoby porównywać system BRC FAST, a za 2800 masz sequent 24. dlaczego:
        dlatego, że np do prinsa masz wtryskiwacze kheina. w S24 BRC masz wtryski BRC, w FAst - Khein. Ale FAST też będzie kosztował około 4tys.
        dalej: prins i BRC FAST mają zewnętrzny czujnik MAP, zaś S24 - potrzebuje go do zrobienia mapy, potem bazuje na danych zapisanych w trakcie programowania.
        wiec jeśli myślisz o sekwencji , to cóż:
        - szukaj zestawu, na który w CAŁOŚCI otrzymasz gwarancje. nie osobną na listwę, na reduktor, i na inne podzespoły ( nie wliczam w to butli i zawory, bo to zawsze jest osobny zespół)
        - tak jak już zacząłeś - szukaj dobrego zakładu - najlepiej popytaj znajomych, którzy gdzieś tam instalowali gaz - jaka jest ich opinia o danym zakładzie.
        ja ze swojej strony mogę ci polecić BRC S24 - stabilny system, gwarancja 24 miesiące na całość zestawu, system assistance na terenie RP. ale z góry oświadczam wszem i wobec, że mogę być niezbyt obiektywny, bo sam go montuje :szeroki_usmiech . ale dla przykładu: new beatlle- AQY - widziany raz przeze mnie przy montażu - w czerwcu, AKL bora, golf- jw., odpowiednik AKL w A4 - również. jak na razie jedyny zonk to był Fiat Albea - centralka gazowa wpadła w zwis - przełączyła sie na benzynę i powiedziała, że dalej nie robi. w 24H Klient otrzymał nowa centralkę;
        koszty przeglądów masz stosunkowo niskie : co 15 tys km mas do wymiany filtry fazy lotnej ( 50 zł) i fazy ciekłej ( 15 zł)- i najczęściej przez te dwa lata gwarancji płacisz tylko za materiały ( ale to zależy od warsztatu).
        znowu też dla przykładu jest na forum kolega, który ...hmm jak to nazwać - używa od czasu do czasu octavki BFQ z sekwencja KME Diego, i raczej do szczególnie zadowolonych nie należy.
        Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez SuchyX
          zatankuj do pełna przejedź 100KM po mieście i znowu zatankuj do pełna wtedy będziesz wiedział ile naprawde Ci pali Auto. Komputer czasem potrafi na gazie zaszaleć
          przejechanie 100km wprowadzi raczej w bląd niż da odpowiedź. Różnica może sięgać nawet kilku litrów przy odbiciu zaworu w zależności od ciśnienia tankowania. Jak chcesz sprawdzić zużycie to raczej pełny - pusty - pełny i najlepiej kilka razy. KLiknij u mnie na ikonkę zużycia to zobaczysz, jakie bywają różnice. Zresztą to więcej od nogi zlaeży. U mnie od razu widać - trochę śniegu i od razu 1,5-2l mniej na 100km - a niby samochód się ślizga i opony mniej oszczędne (zimowe)
          Zamieszczone przez superspeedo
          BRC... czekam na opinie
          mam założoną. Rozszczelnienie jednego wtryskiwacza po ok. roku oraz wymiana tzw. szkiełka sygnalizującego ilość gazu w zbiorniu. Serwis co 15kkm. ogólnie jestem zadowolony z kultury pracy, nie mam porównania do PRINS-a,. jeździłem również na instalce II i III generacji - było znacznie gorzej.

          Komentarz


          • #30
            rezon, to ja jeszcze dodam, że system pełny - pusty -pełny, ale tankowanie na tej samej stacji; aby wyeliminować błędy wskazania dystrybutora, i różnice w ciśnieniu podawanym przez pompę dystrybutora.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez huwe
              na tej samej stacji; aby wyeliminować błędy wskazania dystrybutora
              w ten sposób to wprowadzisz je do swoich obliczeń. Jak będziesz tankował na różnych to uśrednisz błędy wskazań z różnych dystrybutorów czyli wiarygodność pomiaru będzie wyższa.

              [ Dodano: Wto 20 Lis, 07 22:18 ]
              Zamieszczone przez huwe
              szukaj dobrego zakładu - najlepiej popytaj znajomych
              tyz prowda

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez rezon
                tyz prowda
                OT - no nareszcie w jakimś temacie mamy wspólnie takie samo zdanie
                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                Komentarz


                • #33
                  Dzięki za podpowiedzi. Jeśli BRC S24 to jest to co BRC Sequent24 to chyba właśnie na to będę się decydował. Spalanie benzyny chcę ocenić średnio, wiem że im więcej przejadę kilometrów tym pomiar będzie dokładniejszy, ale w weekendy często wyjeżdzam poza miasto a chcę mieć pomiar typowo miejski. huwe czy to prawda że spalanie w BRC Sequent wychodzi średnio więcej o 20% niż benzyny? Powiem szczerze, że nie wiem czy wyjdę na instalacji gazu, ale nie o to chodzi, mam czasem jakieś dodatkowe pieniądze i inwestując w GAZ nie rozejdą się na pył kosmiczny, a za każdym podjechaniem na CPN z kieszeni zniknie sporo mniej gotówki :wink:

                  Komentarz


                  • #34
                    nie, nie jest to prawdą. 20% większe spalanie gazu w porównaniu do benzyny jest (około) w przypadku instalacji tradycyjnych. w przypadku sekwencji ta różnica jest o wiele mniejsza. przy silniku AEE ( bo taki robi u nas za "demo" spalanie średnio około 7~8 litrów gazu.
                    Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez superspeedo
                      spalanie w BRC Sequent wychodzi średnio więcej o 20% niż benzyny
                      w mieście może to być nawet ponad 20% więcej. Zależy jak jeździsz. Mam wrażenie, że LPG jest bardziej podatne na ciężkość nogi.

                      Komentarz


                      • #36
                        Mi w mieście w zime OI więcej jak 10L na 100km nie bierze no chyba że ją przycisne to tak ale jak spokojnie jeżdże to 9.2L łyka gazu. Tanktuje non-stop na jednej stacji a gaz biore z BP. Kiedyś brałem z Shella i szlaq mi trafił 3 wtryskiwacze zabrudziły się po 4kkm :evil:
                        Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                        Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                        Komentarz


                        • #37
                          Witam!
                          Mam listę błędów z mojego kompa i... jestem załamany...:
                          P-1297
                          1176
                          300
                          304
                          302
                          303
                          1225
                          1227
                          1226
                          1425
                          1117
                          1435
                          1421
                          1501
                          1136
                          0102

                          Ufff....zastanawiam się czy to możliwe by przyczyną była zła instalacja gazowa?

                          Chyba wybiorę się do zakładu inż. Grabowskiego w Piasecznie i zobaczę czy coś znajdą w silniku i jego pracy na benzynie...potem pojadę do gazowca i zobaczymy.... :-(((

                          Pozdrawiam!

                          Komentarz


                          • #38
                            Życze powodzenia do silników z Turbo założyć LoriLenzo czy jakoś tak padaka straszna......
                            :shock:

                            Jakoś prześmigałem na Landi Renzo Omegas ponad 100 tysięcy i nie zauważyłem tej strasznej padaki.

                            Zamieszczone przez SuchyX
                            Ja się mogę wypowiedzieć tylko na temat PRINS bo mam taki u siebie i wiem jedno że jak się go źle dostroi to będziesz miał jazdy jak ja
                            i tu jest pies pogrzebany, prawie wszyscy potrafią zamontować choć nie zawsze dobrze ale niewielu potrafi to dobrze wystroić.
                            Były posiadacz 1.8 Turbo

                            Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                            Komentarz


                            • #39
                              uuuuuuu no jak zobaczylem norbi te twoje bledy to ja tez sie zalamalem, ja bym pojechal tam gdzie ci montowali gaz z C4 w reku, i wtedy bym rozmawial, u mnie w Szczecinie jest jedna firma co byc ci to poprawila jest tania i super znam jak kupe lat i nigdy mnjie nie zawiedli, wspolczoje ale trza z tym walczyc, dasz rade POWODZENIA.
                              RTR
                              Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

                              Komentarz


                              • #40
                                po mojemu masz gdzieś zwarcie na instalacji -
                                P1226, 1227, 1225, zwarcie obwodu wtryskiwaczy do masy ( przyczyna może być złe wpięcie emulatora wtrysku - jest taka możliwość- ja akurat zawsze robie na wlutowanie emulacje wtryskiwaczy; ale jest możliwość założenia tego na tzw. przepięcie, na którym zawsze można się pomylić - bo wtyczki europa są w dwóch wersjach - lewy plus, i prawy plus. zamienienie ich miedzy sobą jest bardzo łatwe - bo są wizualnie identyczne)
                                1176 - sonda za katem- tu może być problem z przekroczonym czasem adaptacji - mapa do poprawy
                                300 - wypadanie zapłonów na cylindrach
                                302, 303, 304 - wypadanie zapłonów na 2, 3 i 4 cylindrze
                                1425 - kolejny zawór zwarty do masy - chyba przewietrzanie zbiornika paliwa
                                1117 sonda za katem - zwarty do masy obwód podgrzewania
                                1435 - zwarty do masy obwód przekaźnika pompy powietrza ( ??- chyba tak to trzeba nazwać )
                                1421- zawór powyższego obwodu zwarty do masy
                                1501 - zwarcie do masy obwodu przekaźnika pompy paliwa

                                po mojemu za dużo tych zwarć do masy. Coś zostało dokumentnie skopane.
                                to auto ma jeszcze ochotę jeździć??
                                Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                Komentarz


                                • #41
                                  Witam po dłuuuugim milczeniu....!
                                  (sprawy osobiste :-((( )
                                  Sytuacja jest bez zmian.....nadal wypada zapłon a gazowiec twierdzi, że to wina silnika. Teraz typuje 2 sądę lambda :-(. Nawiedzałem go bo instalacja była na gwarancji teraz już nie jest więc walczę dalej.
                                  Są takie dni, że auto zachowuje się poprawnie (nie licząc zapalonech kontrolki elektroniki silnika). Po wykasowaniu błędów jest ok przez jakieś dwa dni a potem kontrolka znowu się zapala:-(.
                                  Jest to poprzedzone wyraźnie nierówną pracą na wolnych obrotach. Potem czuć pod pedałem, że silnik pracuje nierówno.
                                  Ponieważ problem dotyczy pracy na benzynie i gazie muszę znależć specjalistę
                                  od obu trybów pracy.....załamka...
                                  W tak zwanym międzyczasie robiłem badanie elektroniki silnika u p. Grabowskiego w piasecznie i nie znaleziono zadnej usterki.

                                  Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy napisali w tym wątku.
                                  Będę informował o dalszych "postępach".
                                  Wszelki podpowiedzi nadal mile widziane :-)))

                                  norbi

                                  [ Dodano: Pią 05 Gru, 08 08:28 ]
                                  Zamieszczone przez huwe
                                  po mojemu masz gdzieś zwarcie na instalacji -
                                  P1226, 1227, 1225, zwarcie obwodu wtryskiwaczy do masy ( przyczyna może być złe wpięcie emulatora wtrysku - jest taka możliwość- ja akurat zawsze robie na wlutowanie emulacje wtryskiwaczy; ale jest możliwość założenia tego na tzw. przepięcie, na którym zawsze można się pomylić - bo wtyczki europa są w dwóch wersjach - lewy plus, i prawy plus. zamienienie ich miedzy sobą jest bardzo łatwe - bo są wizualnie identyczne)
                                  1176 - sonda za katem- tu może być problem z przekroczonym czasem adaptacji - mapa do poprawy
                                  300 - wypadanie zapłonów na cylindrach
                                  302, 303, 304 - wypadanie zapłonów na 2, 3 i 4 cylindrze
                                  1425 - kolejny zawór zwarty do masy - chyba przewietrzanie zbiornika paliwa
                                  1117 sonda za katem - zwarty do masy obwód podgrzewania
                                  1435 - zwarty do masy obwód przekaźnika pompy powietrza ( ??- chyba tak to trzeba nazwać )
                                  1421- zawór powyższego obwodu zwarty do masy
                                  1501 - zwarcie do masy obwodu przekaźnika pompy paliwa

                                  po mojemu za dużo tych zwarć do masy. Coś zostało dokumentnie skopane.
                                  to auto ma jeszcze ochotę jeździć??

                                  Witam!
                                  huwe-miałeś rację.....
                                  po walkach z instalacją Pan z warsztatu (adres mogę podać zainteresowanym) innego niż ten gdzie zakładałem znalazł następujące usterki:

                                  -pęknięta jedna z gumowych rurek odpowietrzajacych
                                  -wadliwie wpięta instalacja w elektrykę auta-efekt był taki, że po wyjęciu kluczyka instalacja
                                  zostawała pod napięciem (min. świeciła się centralka)
                                  -uszkodzony wtrysk na pierwszym cylindrze
                                  -wadliwie elektryczne podłączenie pierwszego wtrysku (pozamieniane przewody)

                                  Jak na razie przejechałem 150 km i objawy ustąpiły. Autko ładnie pali na zimnym i na gorącym silniku, obroty nie falują i nie ma sygnalizacji błędów elektroniki.
                                  Znowu mam frajdę z jazdy!!!

                                  Serdecznie dziękuję wszystkim za wsparcie!!!

                                  Pozdrawiam!!

                                  norbi

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X