Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] LPG a check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] LPG a check engine

    Zamieszczone przez Ziomal
    splawik, kolego zaproszenia na ślub rozdane ? Bo mówiłeś że dla mnie jest miejscówka
    Jeszcze sie bedą drukować, ale takich buraków z OCP jakiegoś tam to lepiej nie zapraszać bo wiochy narobią :lol:

  • #2
    [O1] LPG a check engine

    Witam,

    od miesiąca mam Skodę Octavię Tour (1.6 BFQ) z sekwencyjną instalacją LPG (Landi Renzo Omegas). Niestety pali mi się kontrolka check engine. Pewien czas po wyczyszczeniu komputera jest spokój, ale po 50-100 km problem wraca. Byłem już w ASO i podnieśli ciśnienie w instalacji, ale problem znów powrócił. Ponoć ciężko jest wykalibrować intalację tak, aby check engine się nie zapalał (kwestia czułej lambdy na okazję zgodności spalin z EU4). Ale jakoś mi się nie do końca chce wierzyć, że dedykowana instalacja w połączeniu z dobrym gazem (Orlen) daje w efekcie check engine a mimo to Skoda postanowiła propagować takie rozwiązanie.

    Może ktoś wie jak należy podejść do tego problemu?

    Z góry dziękuję.
    Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)

    Komentarz


    • #3
      witam
      a wiesz moze jaki błąd wywala ci kontrolkę?
      sprawdz na vagu i podaj numery błędów to moze cos zaradzimy.
      bardzo mozliwe ze to -za bobata i za uboga mieszanka na przemian.normalnie jest to błąd sporadyczny który zapisuje się w pamięci komputera ale nie powoduje zapalenia kontrolki jednak przy padającej sondzie mogą byc takie problemy.Oczywiscie to tylko jeden z domysłów.

      Komentarz


      • #4
        w mojej skodzie (2003 r.) check engine zapaliła się po założeniu gazu ale gdy padł przepływomierz i niedawno zaczęła się zapalać - komp wykazał starzenie się sondy
        jedynym objawem związanym z gazem (instal. Tomasetto) było szarpanie, był źle wyregulowany.
        BIA 4XXX

        Komentarz


        • #5
          WojtekB, jak dla mnie jesteś sorry za takie słowo głupi jak wierzysz w to co oni mowią. Sam miałem problemy z instalacją gazową w innym wątku opisywałem swoje problemy gaz zakładany w ASO ale ja miałem gaz PINS IV generacji i wiem jedno założyć gaz a go uregulować ustawić sterownik gazu z silnikiem to inna sprawa. Najwidoczeniej Towi szpece z ASO nie umieją go uregulować jeździj do nij i ich ciśnij nie po to zakładałeś gaz żeby paliła Ci sie kontrolka miałem podobną sytuacje i wszystkie koszty związane z dojazdem zwrócili mi pisałem pismo do skody. Nie daj im sie i walcz o swoje pieniądze wiedzą jak brać ale żeby coś porządnie zrobić to już nie. A i jeszcze jedno ORLEN i SHELL mają szjasowaty gaz nie wiem jak w towich rejonach ale u mnie syf jak cholera + sporo szpeców od gazu poleciło tankowanie gazu BP
          Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
          Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

          Komentarz


          • #6
            A to ja mam przy okazji pytanko do inicjatora wątku... rozumiem że samochód nowy? I od razu jeździsz na gazie? Gdzieś mi tam ktoś mówił w tych salonach (ale nie w tym co kupiłem), aby przynajmniej 3 tys km na benzynce brykać, dopiero potem stosować LPG.

            Komentarz


            • #7
              Drops - to co piszesz to wcale nie jest prawdą.
              Ja też mam od początku założony gaz i sobie bardzo chwalę - co kraj to obyczaj.
              Silnik BFQ + sekwencja KME
              CB President Johnny II ASC+President HAWAII

              Kenwood KDC-BT92SD
              Hertz HSK 165
              Hertz DBX 250
              KICX Kap 45
              KICKER ZX 200.2
              Kable - Dietz, Caliber
              Kondzio 1F
              wygłuszenie drzwi

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez drops
                A to ja mam przy okazji pytanko do inicjatora wątku... rozumiem że samochód nowy? I od razu jeździsz na gazie? Gdzieś mi tam ktoś mówił w tych salonach (ale nie w tym co kupiłem), aby przynajmniej 3 tys km na benzynce brykać, dopiero potem stosować LPG.

                Witam!
                A jakie jest uzasadnienie tego? Sam mam O2 na gazie od nowości z salonu.
                Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez WojtekB
                  Ponoć ciężko jest wykalibrować intalację tak, aby check engine się nie zapalał
                  ale jest to możliwe. Mam instalację BRC od początku i owszem zapaliła się kontrolka, podjechałem do ASO wyregulowali i był spokój do 40kkm. Niestety ponownie się zapalila, kasowanie błędu było skuteczne 1 dzień i w efekcie przy 42,5kkm wymieniono sondę lambda w ramach akcji serwisowej. Jedź to ASO gdzie kupowałeś Oc i powiedz, że samochód jest niezgodny z umową - to jest podstawa do wymiany samochodu na wolny od wad. Powinno to ich skłonić do lepszej pracy.
                  Zamieszczone przez marte
                  Sam mam O2 na gazie od nowości z salonu
                  i jo tyz

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja jak chciałem założyć gaz do auta to powiedzieli w ASO że min. 1.5kkm musze mieć przejechane i po tylu dopiero mi założyli.
                    Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                    Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                    Komentarz


                    • #11
                      Dziękuję za odpowiedzi. Postaram się uzupełnić mój wcześniejszy opis.

                      Samochód jest nowy (wersja marketingowa TwinPower). Odpalam go na benzynie i przełączam na gaz, gdy silnik nagrzeje się do 90 stopni C. Czasem odpalam w trybie automatycznym (gaz załącza się przy 40 km/h) jak silnik jest ciepły. Błąd, który wywołuje kontrolkę to: za uboga mieszanka (niestety nie znam numeru błędu). Co dziwne nie czuje negatywnych zmian w zachowaniu samochodu - na obu paliwach idzie jak po maśle. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że przy jeździe na Pb kontrolka nie gaśnie (paliwo Pb98 z Orlenu) - raz kontrolka zgasła w czasie jazdy na benzynie, ale wtedy jechała moja żona, więc najstarsi górale mogą tylko snuć domysły na temat przyczyn:-). Mam przebieg ok. 1200 km (z czego ok. 500 km przejechanych na benzynie).

                      Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie?
                      Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)

                      Komentarz


                      • #12
                        WojtekB, dziwny masz gaz Ja bym walczył o swoje co z tego że samochód Ci chodzi jak rakieta ale pali się kontrolka bynajmniej tego bym im nie popuścił. U mnie gaz się przełącza dopiero jak silnik złapie temp 50stopi nie ma u mnie możliwości ręcznego przełączenia na gaz, nawet jak silnik będzie miał optymalną temp zawsze mi się odpala na benzynie i po sekundzie się przełącza na gaz
                        Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                        Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez marte
                          Witam!
                          A jakie jest uzasadnienie tego? Sam mam O2 na gazie od nowości z salonu.
                          Pozdrawiam
                          Sam nie wiem. Negocjowałem samochodzik w dwóch salonach. W pierwszym powiedziano mi o tym, że gaz dopiero po 3 tys założą (albo "odblokują" możliwość korzystania z niego).
                          W drugim (gdzie ostatecznie kupiłem) nie pytałem, bo sprawa wydała mi się już zamknięta. Gaz założono od razu, i od razu był aktywny, aczkolwiek nie korzystałem jeszcze.
                          Pewnie chodzi o dotarcie samochodu, nie wiem W takim razie po pierwszym 1,5 tys zacznę też korzystać z LPG

                          Komentarz


                          • #14
                            Nie bardzo wiem WojtekB, czemu procedurę przełączania na gaz robisz ręcznie :?: - po to jest automat, który "wie", że silnik jest już odpowiednio ciepły, żeby nie bawić się w takie rzeczy samemu..

                            Ja gaz założyłem w ASO Skody (dedykowane Omegas Landi Renzo - zamontowanie nie powodowało utraty gwarancji) przy przebiegu około 15000 (dokładnie nie pamiętam) - aktualnie mam 25000 - czyli około 10000 nalatane już na gazie i nie mam żadnych :!: problemów z instalacją - po prostu leję i jeżdżę - wynika z tego, że naprawdę duże znaczenie ma fachowość gazownika...

                            P.S. Ja po konsultacji z kilkoma osobami użytkującymi auta na gaz, tankuję tylko i wyłącznie na Shellu - odpukać,jak na razie nie ma z tym paliwem żadnych problemów....

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez tomekjmopl
                              tankuję tylko i wyłącznie na Shellu
                              ja tankuję łącznie z O1 ponad 150 kkm na różnych stacjach najczęściej Leclerc (zasilany przez Orlen, najbliżej po drodze) i też nie mam problemów. Omijam tylko najmniejsze stacje z cudownie tanim LPG.
                              Czy w instrukcji Twin Power jest coś na temat aby 1,5kkm jeździć na LPG - wątpię. A zatem po co czekać ileś tam kkm? Jeżeli w trakcie eksploatacji na początku będzie się ostrożnie jeździć - co zalecane jest również na benzynie, to i na LPG nic nie powinno się dziać. A ponadto chyba po to kupuję auto z LPG aby koszt paliwa na 1km wynosił 23gr (tyle jest u mnie z ostatnich 19kkm ), a nie dwa razy tyle przez 15kkm, bo ktoś ma takie nie pisane "wytyczne".

                              Komentarz


                              • #16
                                rezon, to, że gaz założyłem po 15000 km nie było spowodowane czekaniem aż się auto dotrze, tylko najzwyczajniej w świecie brakiem kasy... :P

                                Komentarz


                                • #17
                                  tomekjmopl, to nie do ciebie było, tylko do innych wypowiedzi nt. sugestii pracowników ASO aby czekać 1,5, 3 czy więcej kkm.
                                  Zamieszczone przez tomekjmopl
                                  najzwyczajniej w świecie brakiem kasy...
                                  to jest niestety ograniczenie na które wielu z nas cierpi, ale staramy się je sukcesywnie leczyć :diabelski_usmiech
                                  ps. tomekjmopl, xenony zakładałeś od razu czy rzeźbiłeś później, jeżeli później to jaki był koszt

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    mi założyli gaz dopiero po 3 tysiącach (landi renzo) i niesty dziś samochód mi zgasł aż dwa razy momencie wrzucania na luz (obecny stan licznika 3200 km) trochę się przyłamałem zeby nowe auto i juz zacznają się problemy. Czy ktoś z was wie dlaczego gasnie???

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Szpece źle ustawili ciśnienie miałem to samo na początku za małe ciśnienie i auto na wolnych obrotach potrafiło zdechnąć
                                      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                                      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        To ja niestety dwa słowa na temat gazu. Przetrenowalem instalacje gazową przez rok. Z mojego doświadczenia silniki BFQ sa bardzo cięzkie do zagazowania. Instalacja w twoim samochodzie jest przystosowana przez producenta na hamowni do samochodów z silnikiem BFQ ( mapa wtrysków ) ale kazdy egzemplarz czasami mocno różni się od siebie a tego to już ten program nie uwzględnia. Co mogę poradzić na podstwaie własnych obserwacji:
                                        jak zapali Ci się ta lampka to gdy przełączysz na benzyne i przejedziesz około 70 do 100 km to ona powinna zgasnąć - jezeli tak sie dzieje to znaczy że nie jest to problem silnika, sondy lambda a zle ustawionego gazu ( pierwsza informacja dla Ciebie ). Proponuje też nie bagatelizować tej sprawy, ponieważ te silniki mają układ autoadaptacji co przy skarajnie złym ustawieniu gazu prowadzi do przeprogramowania parametrów bezyny i spowoduje, że samochód przestanie jeżdzić. Czyli reasumując cisnąć ich a jak nie to muszą dobrać dla ciebie program na hamowni bo co jakiś czas będziesz miał ten sam problem.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Panowie mam pytanko a widze ze jest tu pare osób w temacie gazu.
                                          w moim AQY z brc sequtin 24 wyskakuje mi błąd 16556 czyli za bogata mieszanka no i teraz dwa pytania:
                                          czy powinna zapalic się lampka check engine no i z czym ten błąd ma związek,czy usterka mechaniczna czy raczej regulacja gazu który niby sam się reguluje.Dodam ze sonda dopiero wymieniona.
                                          A i jeszcze jedno,jakie powinny byc wzkazania sondy na vagu bo u mnie jest bardzo różnie,od -4% do +4% ale czasami jest duzo więcej bo około -10%

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            ps. tomekjmopl, xenony zakładałeś od razu czy rzeźbiłeś później, jeżeli później to jaki był koszt
                                            Lampy zamontowałem przed dwoma miesiącami - jeden z naszych kolegów sprzedawał okazyjnie używane z przerobionymi silniczkami poziomowania (działa sterowanie z kabiny) - koszt - 800 zł

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              do autra wątku : zła mapa wtrysku. na sekwencji , nawet jak jest euro 4 nie powinien wyskakiwac check. albo za niskie ciśnienie, albo trzeba dokladne ustawić korekcję czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku benzyny. ( chodzi o to , zeby komputer benzynowy widział w dużym przybliżeniu czas wtrysku na wtryskiwaczu benzynowym w trakcie jazdy na gazie taki jak przy jeździe na benzynie- a za to odpowiada emulator wtrysków w kopie gazowym - gdyz ten z uwagi na inny stan skupienia gazu i inna charkterystyke wtryskiwaczy gazowych odpowiednio wydluża czas ich otwarcia). a czasy wtrysków zależą od pracy sondy lambda . i koło się zamyka.
                                              co do tego , że BFQ jest ciężkim silnikiem do zagazowania - hmmm - silnik jak kazdy inny- widziałem gorsze.
                                              wasyl900, s24 nigdy się sam nie regulował, i raczej nie bedzie. dobrze robisz patrząc na korekcję sondy . przy pracy na lpg i na pb jej wskazania muszą sie w dużym przyblizeniu pokrywać. jeśli błąd wyskakuje ci na lpg to masz za długie czasy wtrysków. najlepiej zrobic mape od zera, i wtedy poprawiac - a tego sam nie zrobisz, bo do mapy potrzebujesz zewnetrzny sensor MAP.
                                              Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez WojtekB
                                                Dziękuję za odpowiedzi. Postaram się uzupełnić mój wcześniejszy opis.

                                                Samochód jest nowy (wersja marketingowa TwinPower). Odpalam go na benzynie i przełączam na gaz, gdy silnik nagrzeje się do 90 stopni C. Czasem odpalam w trybie automatycznym (gaz załącza się przy 40 km/h) jak silnik jest ciepły. Błąd, który wywołuje kontrolkę to: za uboga mieszanka (niestety nie znam numeru błędu). Co dziwne nie czuje negatywnych zmian w zachowaniu samochodu - na obu paliwach idzie jak po maśle. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że przy jeździe na Pb kontrolka nie gaśnie (paliwo Pb98 z Orlenu) - raz kontrolka zgasła w czasie jazdy na benzynie, ale wtedy jechała moja żona, więc najstarsi górale mogą tylko snuć domysły na temat przyczyn:-). Mam przebieg ok. 1200 km (z czego ok. 500 km przejechanych na benzynie).

                                                Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie?
                                                Mam samochód identyczny jak Twój. Dziwi mnie Twój sposób odpalania. Ja się do przełącznika w ogóle nie dotykam. Przecież to jest automat który ma to robić właśnie za Ciebie. U mnie wszystko dzieje się według instrukcji : Zapala na benzynie, przy około 30-40 stopni przechodzi na gaz. Kontrolka benzyny gaśnie, a ta od gazu przechodzi z żółtego migania na zielone. I wszystko jest ok, chodzi naprawdę super. Mam już przejechane 3500 km, od samego początku jeżdżę na gazie i przetestowałem wszystkie stacje pb w okolicy. Według mnie numer jeden to Statoil, a zaraz za nim Bp. Po 1500 km byłem na pierwszym przeglądzie instalacji /tak nakazuje instrukcja i gwarancja/ w Sinclanie w Zakręcie / zaraz za Miłosną/. Mają fajnego speca od gazu.
                                                Aha, ten pierwszy przegląd jest BEZPłATNY.[/quote]
                                                OCTAVIA TWIN POWER 1.6 2007

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Witaj Wojtku

                                                  Ja też mam OC I w wersji Twin Power +. Temat jest mi znany bo tez zapala sie lampka engine. Ale generalnie olałem to bo: pali sie przez chwile tj po przejechaniu ok 100 - 200 kilometrów gaśnie sama i na jakiś czas jest spokój. Mam problem nie tylko z tym. Potrafi się wyłączyć instalacja gazowa ot tak sobie. Ale już rozpracowałem drania i po wyjęciu i wlożeniu bezpiecznika ponownie jest załaczona.
                                                  Generalnie wersja niedopracowana.
                                                  Dzisiaj żałuje, że nie był to diesel ale cena była o 10.000 tańsza to jednak sporo.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X