Zamieszczone przez Ziomal
[O1] LPG a check engine
Zwiń
X
-
[O1] LPG a check engine
Witam,
od miesiąca mam Skodę Octavię Tour (1.6 BFQ) z sekwencyjną instalacją LPG (Landi Renzo Omegas). Niestety pali mi się kontrolka check engine. Pewien czas po wyczyszczeniu komputera jest spokój, ale po 50-100 km problem wraca. Byłem już w ASO i podnieśli ciśnienie w instalacji, ale problem znów powrócił. Ponoć ciężko jest wykalibrować intalację tak, aby check engine się nie zapalał (kwestia czułej lambdy na okazję zgodności spalin z EU4). Ale jakoś mi się nie do końca chce wierzyć, że dedykowana instalacja w połączeniu z dobrym gazem (Orlen) daje w efekcie check engine a mimo to Skoda postanowiła propagować takie rozwiązanie.
Może ktoś wie jak należy podejść do tego problemu?
Z góry dziękuję.Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)
-
-
witam
a wiesz moze jaki błąd wywala ci kontrolkę?
sprawdz na vagu i podaj numery błędów to moze cos zaradzimy.
bardzo mozliwe ze to -za bobata i za uboga mieszanka na przemian.normalnie jest to błąd sporadyczny który zapisuje się w pamięci komputera ale nie powoduje zapalenia kontrolki jednak przy padającej sondzie mogą byc takie problemy.Oczywiscie to tylko jeden z domysłów.
Komentarz
-
-
WojtekB, jak dla mnie jesteś sorry za takie słowo głupi jak wierzysz w to co oni mowią. Sam miałem problemy z instalacją gazową w innym wątku opisywałem swoje problemy gaz zakładany w ASO ale ja miałem gaz PINS IV generacji i wiem jedno założyć gaz a go uregulować ustawić sterownik gazu z silnikiem to inna sprawa. Najwidoczeniej Towi szpece z ASO nie umieją go uregulować jeździj do nij i ich ciśnij nie po to zakładałeś gaz żeby paliła Ci sie kontrolka miałem podobną sytuacje i wszystkie koszty związane z dojazdem zwrócili mi pisałem pismo do skody. Nie daj im sie i walcz o swoje pieniądze wiedzą jak brać ale żeby coś porządnie zrobić to już nie. A i jeszcze jedno ORLEN i SHELL mają szjasowaty gaz nie wiem jak w towich rejonach ale u mnie syf jak cholera + sporo szpeców od gazu poleciło tankowanie gazu BPNavi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Drops - to co piszesz to wcale nie jest prawdą.
Ja też mam od początku założony gaz i sobie bardzo chwalę - co kraj to obyczaj.Silnik BFQ + sekwencja KME
CB President Johnny II ASC+President HAWAII
Kenwood KDC-BT92SD
Hertz HSK 165
Hertz DBX 250
KICX Kap 45
KICKER ZX 200.2
Kable - Dietz, Caliber
Kondzio 1F
wygłuszenie drzwi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dropsA to ja mam przy okazji pytanko do inicjatora wątku... rozumiem że samochód nowy? I od razu jeździsz na gazie? Gdzieś mi tam ktoś mówił w tych salonach (ale nie w tym co kupiłem), aby przynajmniej 3 tys km na benzynce brykać, dopiero potem stosować LPG.
Witam!
A jakie jest uzasadnienie tego? Sam mam O2 na gazie od nowości z salonu.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtekBPonoć ciężko jest wykalibrować intalację tak, aby check engine się nie zapalał
Zamieszczone przez marteSam mam O2 na gazie od nowości z salonu
Komentarz
-
-
Dziękuję za odpowiedzi. Postaram się uzupełnić mój wcześniejszy opis.
Samochód jest nowy (wersja marketingowa TwinPower). Odpalam go na benzynie i przełączam na gaz, gdy silnik nagrzeje się do 90 stopni C. Czasem odpalam w trybie automatycznym (gaz załącza się przy 40 km/h) jak silnik jest ciepły. Błąd, który wywołuje kontrolkę to: za uboga mieszanka (niestety nie znam numeru błędu). Co dziwne nie czuje negatywnych zmian w zachowaniu samochodu - na obu paliwach idzie jak po maśle. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że przy jeździe na Pb kontrolka nie gaśnie (paliwo Pb98 z Orlenu) - raz kontrolka zgasła w czasie jazdy na benzynie, ale wtedy jechała moja żona, więc najstarsi górale mogą tylko snuć domysły na temat przyczyn:-). Mam przebieg ok. 1200 km (z czego ok. 500 km przejechanych na benzynie).
Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie?Wojtek; BFQ + LPG (Landi Renzo Omegas)
Komentarz
-
-
WojtekB, dziwny masz gazJa bym walczył o swoje co z tego że samochód Ci chodzi jak rakieta ale pali się kontrolka bynajmniej tego bym im nie popuścił. U mnie gaz się przełącza dopiero jak silnik złapie temp 50stopi nie ma u mnie możliwości ręcznego przełączenia na gaz, nawet jak silnik będzie miał optymalną temp zawsze mi się odpala na benzynie i po sekundzie się przełącza na gaz
Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marteWitam!
A jakie jest uzasadnienie tego? Sam mam O2 na gazie od nowości z salonu.
Pozdrawiam
W drugim (gdzie ostatecznie kupiłem) nie pytałem, bo sprawa wydała mi się już zamknięta. Gaz założono od razu, i od razu był aktywny, aczkolwiek nie korzystałem jeszcze.
Pewnie chodzi o dotarcie samochodu, nie wiemW takim razie po pierwszym 1,5 tys zacznę też korzystać z LPG
Komentarz
-
-
Nie bardzo wiem WojtekB, czemu procedurę przełączania na gaz robisz ręcznie :?: - po to jest automat, który "wie", że silnik jest już odpowiednio ciepły, żeby nie bawić się w takie rzeczy samemu..
Ja gaz założyłem w ASO Skody (dedykowane Omegas Landi Renzo - zamontowanie nie powodowało utraty gwarancji) przy przebiegu około 15000 (dokładnie nie pamiętam) - aktualnie mam 25000 - czyli około 10000 nalatane już na gazie i nie mam żadnych :!: problemów z instalacją - po prostu leję i jeżdżę - wynika z tego, że naprawdę duże znaczenie ma fachowość gazownika...
P.S. Ja po konsultacji z kilkoma osobami użytkującymi auta na gaz, tankuję tylko i wyłącznie na Shellu - odpukać,jak na razie nie ma z tym paliwem żadnych problemów....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekjmopltankuję tylko i wyłącznie na Shellu
Czy w instrukcji Twin Power jest coś na temat aby 1,5kkm jeździć na LPG - wątpię. A zatem po co czekać ileś tam kkm? Jeżeli w trakcie eksploatacji na początku będzie się ostrożnie jeździć - co zalecane jest również na benzynie, to i na LPG nic nie powinno się dziać. A ponadto chyba po to kupuję auto z LPG aby koszt paliwa na 1km wynosił 23gr (tyle jest u mnie z ostatnich 19kkm), a nie dwa razy tyle przez 15kkm, bo ktoś ma takie nie pisane "wytyczne".
Komentarz
-
-
tomekjmopl, to nie do ciebie było, tylko do innych wypowiedzi nt. sugestii pracowników ASO aby czekać 1,5, 3 czy więcej kkm.
Zamieszczone przez tomekjmoplnajzwyczajniej w świecie brakiem kasy...
ps. tomekjmopl, xenony zakładałeś od razu czy rzeźbiłeś później, jeżeli później to jaki był koszt
Komentarz
-
-
To ja niestety dwa słowa na temat gazu. Przetrenowalem instalacje gazową przez rok. Z mojego doświadczenia silniki BFQ sa bardzo cięzkie do zagazowania. Instalacja w twoim samochodzie jest przystosowana przez producenta na hamowni do samochodów z silnikiem BFQ ( mapa wtrysków ) ale kazdy egzemplarz czasami mocno różni się od siebie a tego to już ten program nie uwzględnia. Co mogę poradzić na podstwaie własnych obserwacji:
jak zapali Ci się ta lampka to gdy przełączysz na benzyne i przejedziesz około 70 do 100 km to ona powinna zgasnąć - jezeli tak sie dzieje to znaczy że nie jest to problem silnika, sondy lambda a zle ustawionego gazu ( pierwsza informacja dla Ciebie ). Proponuje też nie bagatelizować tej sprawy, ponieważ te silniki mają układ autoadaptacji co przy skarajnie złym ustawieniu gazu prowadzi do przeprogramowania parametrów bezyny i spowoduje, że samochód przestanie jeżdzić. Czyli reasumując cisnąć ich a jak nie to muszą dobrać dla ciebie program na hamowni bo co jakiś czas będziesz miał ten sam problem.
Komentarz
-
-
Panowie mam pytanko a widze ze jest tu pare osób w temacie gazu.
w moim AQY z brc sequtin 24 wyskakuje mi błąd 16556 czyli za bogata mieszanka no i teraz dwa pytania:
czy powinna zapalic się lampka check engine no i z czym ten błąd ma związek,czy usterka mechaniczna czy raczej regulacja gazu który niby sam się reguluje.Dodam ze sonda dopiero wymieniona.
A i jeszcze jedno,jakie powinny byc wzkazania sondy na vagu bo u mnie jest bardzo różnie,od -4% do +4% ale czasami jest duzo więcej bo około -10%
Komentarz
-
-
do autra wątku : zła mapa wtrysku. na sekwencji , nawet jak jest euro 4 nie powinien wyskakiwac check. albo za niskie ciśnienie, albo trzeba dokladne ustawić korekcję czasu wtrysku gazu w stosunku do czasu wtrysku benzyny. ( chodzi o to , zeby komputer benzynowy widział w dużym przybliżeniu czas wtrysku na wtryskiwaczu benzynowym w trakcie jazdy na gazie taki jak przy jeździe na benzynie- a za to odpowiada emulator wtrysków w kopie gazowym - gdyz ten z uwagi na inny stan skupienia gazu i inna charkterystyke wtryskiwaczy gazowych odpowiednio wydluża czas ich otwarcia). a czasy wtrysków zależą od pracy sondy lambda . i koło się zamyka.
co do tego , że BFQ jest ciężkim silnikiem do zagazowania - hmmm - silnik jak kazdy inny- widziałem gorsze.
wasyl900, s24 nigdy się sam nie regulował, i raczej nie bedzie. dobrze robisz patrząc na korekcję sondy . przy pracy na lpg i na pb jej wskazania muszą sie w dużym przyblizeniu pokrywać. jeśli błąd wyskakuje ci na lpg to masz za długie czasy wtrysków. najlepiej zrobic mape od zera, i wtedy poprawiac - a tego sam nie zrobisz, bo do mapy potrzebujesz zewnetrzny sensor MAP.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra.masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez WojtekBDziękuję za odpowiedzi. Postaram się uzupełnić mój wcześniejszy opis.
Samochód jest nowy (wersja marketingowa TwinPower). Odpalam go na benzynie i przełączam na gaz, gdy silnik nagrzeje się do 90 stopni C. Czasem odpalam w trybie automatycznym (gaz załącza się przy 40 km/h) jak silnik jest ciepły. Błąd, który wywołuje kontrolkę to: za uboga mieszanka (niestety nie znam numeru błędu). Co dziwne nie czuje negatywnych zmian w zachowaniu samochodu - na obu paliwach idzie jak po maśle. Dodatkowo dziwi mnie fakt, że przy jeździe na Pb kontrolka nie gaśnie (paliwo Pb98 z Orlenu) - raz kontrolka zgasła w czasie jazdy na benzynie, ale wtedy jechała moja żona, więc najstarsi górale mogą tylko snuć domysły na temat przyczyn:-). Mam przebieg ok. 1200 km (z czego ok. 500 km przejechanych na benzynie).
Czy macie jakieś zaufane ASO w Warszawie?
Aha, ten pierwszy przegląd jest BEZPłATNY.[/quote]OCTAVIA TWIN POWER 1.6 2007
Komentarz
-
-
Witaj Wojtku
Ja też mam OC I w wersji Twin Power +. Temat jest mi znany bo tez zapala sie lampka engine. Ale generalnie olałem to bo: pali sie przez chwile tj po przejechaniu ok 100 - 200 kilometrów gaśnie sama i na jakiś czas jest spokój. Mam problem nie tylko z tym. Potrafi się wyłączyć instalacja gazowa ot tak sobie. Ale już rozpracowałem drania i po wyjęciu i wlożeniu bezpiecznika ponownie jest załaczona.
Generalnie wersja niedopracowana.
Dzisiaj żałuje, że nie był to diesel ale cena była o 10.000 tańsza to jednak sporo.
Komentarz
-
Komentarz