WITAM! Jeżdze OII z klmatronikiem i dwa dni temu ku mojemu zdziwieniu okazło sie że przestała zupełnie działać dumchawa. Na desce normalnie wszystko działa tzn. pali mi sie zakres na kółku do regulacji siły nadmuchu moge ją regulować mimo że i tak nie dziła dmuchawa moge wybrać AUTO i ECON moge wybierac gdzie ma dmuchać powietrze i na tym koniec, myślałem że to bezpiecznik ale tak sobie myśle że jak on by sie spalił to by sie też na desce do sterowania klimy nic nie paliło Koledzy może Ktoś z Was miał już problem z dmuchawą w swojej czeszce Pomóżcie
No to ciekawie sie zapowiada sparwdziłem i na allegro nie ma narazie takiego panela, pojade do ASO niech podłączą autko do kompa i sprwdzą czy to rzeczywiście jest uszkodzone Mimo wszsytko dzięki za info
Witam, znalazłem ten post i chciałem się zapytać ciebie Radekzdw jak ci sie udało naprawić problem bo u mnie stało się to samo. Nie działa dmuchawa albo włącza się i zatrzymuje. Wserwisie zdiagnozowali że uszkodzenie mechaniczne dmuchawy i konieczna wymiana 1100 zł z kieszeni. Obawiałem się że może to to panel bo kiedy dmuchawa nie działa nie działa również przycis wewnętrznęgo obiegu powiertrza. Testowałem klimę ale z interpretacją błedów to ..ból.
Witam, dołączam do grona pytających o ten temat: również Octavia II 1.9TDI Climationic i ten sam problem: nie działa dmuchawa (czasem na jakiś czas się włączy), przycisk wewnętrznego obiegu nie działa, reszta zachowuje się normalnie. W poprzednich postach wymienione były 2 elementy które można podejrzewać: panel sterowania i dmuchawa, czy udało się Wam rozwiązać te problemy? Co ostatecznie było uszkodzone? Mam jeszcze 2 m-ce gwarancji a samochód więc kosztów zapewne uniknę ale chyba to jakaś typowa usterka. Dzięki za wszelkie informacje.
Problem rozwiązany: uszkodzony wentylator, po wymianie wszystko OK. Objawy usterki:
- nawiew działał zazwyczaj przez jakieś 5 - 10 minut po uruchomieniu samochodu, później się wyłączał, czasem włączał się ponownie po około 30 min.
- obroty dmuchawy były niestabilne
__PIOTR, jeżeli chodzi Tobie o dmuchawe , to jest po prawej stronie od filtra kabinowego po stronie pasażera. Można wyjąc caly silnik przekrecajac calość od spodu w prawo po uprzednim odczepieniu takiego czarnego jezyczka jak na zdjeciu, potem wychodzi ci calośc na dół.
Adam_Zd podpowiedz ja dostać sie do wentylatora bo i ja musze go wymianić
Sam nie wymieniałem, samochód był jeszcze na gwarancji więc zrobili to w serwisie. Zajęło im to jakieś 15min łącznie z przyniesieniem nowej dmuchawy z magazynu.
W 01 mialem to samo, z tymze wystarczylo sciagnac ten plastik, pozniej wyczuscic caly modul wentylatora, nasmarowac towotem + przeczyscic styki tej plytki elektrycznej.
Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
Tylko u mnie jest zupełnie inna sprawa. Wczoraj zauważyłem że na wyższych obrotach dmuchawy powyżej 1/3 zaczyna dochodzić taki dźwięk jabym miał założony tłumik sportowy. Im większe obroty tym głośniej DUDNI. w moim mniemaniu jedna z łopatek albo sie ułamała (nie słyszałem odgłosu pękającego plastiku itd.) albo wygieła sie lub coś podobnego.
W sobote zabieram sie za demontaż. Nie wiem zabardzo na co zwrócić uwage. Coż będe musiał obejżeć całość.
Podsumowując dmuchawa nie piszczy nie trzeszczy obroty są stałe nie falują tylko DUDNI jak sportowy tłumik i to nie jest dźwięk ocierania sie o coś.
[ Dodano: Sob 01 Paź, 11 19:56 ]
Dziś rozebrałem schowek i dostałem sie do dmuchawy. Jak pisał któryś z kolego siedział w nim bilet parkingowy. Po skręceniu dział wszystko w 100%
Komentarz