czy, a jak tak, to jaką wybrać octavia, prośba o pomoc...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pandzik
    RS
    • 2011
    • 2254
    • Seat

    #26
    Zamieszczone przez sew1981
    1.4 mpi wsadzają w ogóle do OIIFL?
    Zawsze był. Zresztą do golfa, także kombi, można go zamówić, to nie wiem dlaczego w O2 miałby być nieoferowany.

    Komentarz

    • BADYL
      RS
      • 2011
      • 2398
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #27
      Zamieszczone przez pandzik
      Zawsze był. Zresztą do golfa, także kombi, można go zamówić, to nie wiem dlaczego w O2 miałby być nieoferowany.
      z konfiguratora wynika, że 1.4 MPI w OII KOMBI nie jest dostępny....Występuje w HB do wersji ELEGANCE :roll:
      nasze auta: MÓJ SMOCZEK

      Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

      Komentarz

      • sew1981
        RS
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2009
        • 10918
        • Fiat

        #28
        pandzik, aha, spoko, nie wiedziałem.
        z tego co wyczytałem od was 1.4 ma lepiej zestopniowaną skrzynkę niż 1.6. Ale za to 1.6 będzie elastyczniejszy, nie tylko patrząc na większą pojemność, ale na głowicę (ma 8v a nie 16v).

        Komentarz

        • marlej108
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 4976
          • Octavia III (5E3)
          • CJZB 1.2 TSI 86 KM

          #29
          do zakladajacego ten watek:

          Stary - jak Ty jezdzisz 1,5 km do pracy w jedna strone to zapomnij o 1.4 tsi bo bedziesz CIAGLE JEZDZIL NA NIEDOGRZANYM silniku...

          przy takich przebiegach to chyba z silnikow dostepnych obecnie w Skodzie w gre wchodzi tylko 1.4 MPI..... wzglednie 1.6 MPI.....

          ps. posiadacze VW z silnikiem 1.4 tsi twierdza (i bodajze opisali w ktoryms z ostatnich Auto Swiat Poradnik) ze jak sie robi wyjatkowo krotkie odcinki z silnikiem 1.4 tsi to jego zywotnosc drastycznie spada, a liczba potencjalnych awarii rosnie... - byc moze to brednie, ale jakos ani na tym forum, ani na forum seata, ani vw nikt nie pisze o problemach z 1.4 MPI (moze dlatego ze tych silnikow sprzedali malo z golfem,octavia,leonem, ale juz duzo z polo, fabia czy ibiza - i tam sie nic nie psuje), podobnie z 1.6 MPI.... - praktycznie bez problemow. A lektura o TSI jest niestety (i podkreslam to niestety, bo przeciez gdyby nie te usterki to tsi to swietny pomysl) dosc dluga (nawet u nas na forum) i raczej bolesna (dla kieszeni wlasciciela po utracie gwarancji).

          ps.2 ale z drugiej strony mam znajomego z VW Jetta 1.4 tsi - ma ją od 3 lat bodajze, jezdzi malo i nie ma ZADNYCH problemow... i badz tu madry czlowieku...
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          • BADYL
            RS
            • 2011
            • 2398
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            #30
            marlej108, już go tak nie strasz i nie wmawiaj tego mpi :P Swoim obecnym DIESLEM pomykam od roku, wcześniej 2lata miałem fieste 1.6TDCI i zadnego problemu z turbo nie odnotowałem....

            tak jak napisałeś
            Zamieszczone przez marlej108
            ps.2 ale z drugiej strony mam znajomego z VW Jetta 1.4 tsi - ma ją od 3 lat bodajze, jezdzi malo i nie ma ZADNYCH problemow... i badz tu madry czlowieku...
            Mpi? TAK i to jak najbardziej, ale dla mojego ojca :P

            [ Dodano: Wto 24 Lip, 12 14:08 ]
            ps. ale z drugiej strony jeżeli komuś odpowiada taki silnik to prosze bardzo niech "śmiga" i również cieszy się jazdą
            nasze auta: MÓJ SMOCZEK

            Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

            Komentarz

            • marlej108
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 4976
              • Octavia III (5E3)
              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

              #31
              Zamieszczone przez BADYL
              tak jak napisałeś
              Zamieszczone przez marlej108
              ps.2 ale z drugiej strony mam znajomego z VW Jetta 1.4 tsi - ma ją od 3 lat bodajze, jezdzi malo i nie ma ZADNYCH problemow... i badz tu madry czlowieku...
              Mpi? TAK i to jak najbardziej, ale dla mojego ojca :P
              nie, chodzi mi wlasnie o 1.4 tsi 122 KM, znajomy ma, jezdzi malo, pod maske nie zaglada i nic sie nie dzieje jak twierdzi.
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • pandzik
                RS
                • 2011
                • 2254
                • Seat

                #32
                Tak po prawdzie na odcinku 1,5km każdy silnik bedzie niedogrzany. Brać 1.6 MPi i ma sie spokój.

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #33
                  Zamieszczone przez Jasiek81
                  1.4TSI wydaje się być optymalny.
                  - większą frajdę można mieć mając 1,8TSI ale to kosztuje ponad 6000zł więcej jak 1,4TSI.
                  a jest jeszcze opcja 1.8 TSI/112 kW (150 KM) w wariancie "Fresh" i tutaj różnica między 1.4TSI a 1.8TSI (150KM) wychodzi tylko 2400zł.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • blackrs
                    RS
                    • 2008
                    • 4826
                    • Superb II combi (3T5)
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #34
                    no jak na takie krotkie odcinki to raczej niz bym z turbo nie brał. tu najlepiej by bylo jak by byl 2.0 bez tubro no ale ni ma. i to nic że rocznie robi 20 tys ale codziennie jedzie zimnym silnikiem rano. a zimą to masakra będzie. i zalużmy wyjeżdza i tzreba przycisnąc w jakiejś sytuacji...
                    chyba że tak jak koledzy mowią kupic skuter do pracy rower albo jakieś tiko. bo na parwde szkoda silnika
                    ewentualnie zacznij jeździc do pracy an około tak żeby te 4-5 km zrobić.
                    nawet gedzie kiedys ktoś przytaczał że w instrukji obslugi pisali że min przebieg po odpaleniu silnika powinien byc 4 km
                    BYŁA o1 rs
                    BYŁA o2 1.6
                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                    Komentarz

                    • otolice
                      Classic
                      • 2012
                      • 5

                      #35
                      Panowie no nie mówcie, ja rozumiem, że trasy codzienne są krótkie, ale żeby takiej jeździe nie sprostała tsi ?!
                      gdybym mógł kupiłbym helikopter, ale ciężko byłoby mi parkować, zmuszony jestem na samochód, stąd mój wątek...
                      1,5 km, postój 3-6 godzin 10 km, raz w miesiącu 1000km, od kiedy tak nie można użytkować samochodu?
                      czy są jakieś zalecenia producenta, jak należy i ile jeździć, ja rozumiem że mamy Unię E. i rozporządzenia m.in. jak schodzić po drabinie, ale nie wiedziałem, że zaszło to tak daleko...
                      Panowie proszę o skupienie się na wątku, jaki silnik (już wiem, dziękuję)

                      jeżeli mógłbym, to proszę o informacje o wadach 1.4 TSI, proszę o informacje odnośnie niedogodności w ów aucie...
                      jak sprawują się niektóre dodatki, np. czujniki parkowania itp.

                      Komentarz

                      • demmsi
                        Elegance
                        • 2011
                        • 966
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Nikt nie mówi że nie sprosta, ale chodzi o to że najlepszy i najmniej awaryjny na takie odcinki będzie MPI a nie TSI :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • otolice
                          Classic
                          • 2012
                          • 5

                          #37
                          przy takich trasach, będzie się psuł? czy wytrzyma 3-4 lata?

                          Komentarz

                          • Eidos71
                            RS
                            • 2011
                            • 2050
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #38
                            otolice - zależnie od wyposażenia, jakie zamówisz, na pewno to wyposażenie będzie się sprawowało tak, jak powinno. Jeżeli zamówisz czujniki z tyłu - będą działały tak, jak powinny - czyli ostrzegały Cię dźwiękowo. Jeżeli weźmiesz fabryczne radyjko (Swing, Bolero, Columbus, Amundsen) - będziesz miał wizualizację czujników na ekranie radia. Nie wiem, jakie dodatki chcesz sobie dobrać.
                            Wady silnika 1.4 TSI - był o tym temat-rzeka (tzn. długi, ale ograniczał się właściwie początkowo tylko do wad związanych z rozrządem - ograniczonych w połowie 2010 r. - a potem temat dotyczył tylko kłótni, kto ma lepszy silnik u siebie w aucie - i to niekoniecznie 1.4 TSI...) Temat został zamknięty przez admina, ale znajdź go i poczytaj.
                            Generalnie - silniczek cichy, żwawy, przyjemny w użytkowaniu. Jeżeli jeździsz spokojnie - dosyć oszczędny. Jeżeli jeździsz dynamicznie i "ostro" - lubi popić benzynki Odpowiedzi na wszystkie swoje ewentualne pytania znajdziesz na forum - użyj szukajki, wpisując "1.4 TSI".
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz

                            • blackrs
                              RS
                              • 2008
                              • 4826
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #39
                              chodzi o to że silnik z tubo nie lubi aby go wlaczyć przejechać kawałek i wyłączyć. w sensie nie ma kiedy osiagnąć temperatury odpowietniej a zimą to w ogóle będzie la niego masakra. co za tym idzie może ale nie musi to skutkować szybszym dużo padnięciem przede wszystkim turbiny. ogólnie autami z turbo nie jeździ sie ostro do momentu aż nie osiagnie temperatury odpowiedniej. potem juz mozna deptać ile sie da. nalezy też pamiętać o chłodzeniu turbiny po ostrej jeździe.
                              jeżeli ci nie przeszkadza to że silnik może być awaryjny w takich warunkach użytkowania to bierz i tyle choć na pewno mniej awaryjne będzie coś bez turbo
                              BYŁA o1 rs
                              BYŁA o2 1.6
                              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                              Komentarz

                              • marlej108
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 4976
                                • Octavia III (5E3)
                                • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                #40
                                kup sobie najlepiej co CI sie podoba.

                                o silniku 1.4 tsi mozna wyczytac wiele dramatycznych wiesci, w stylu:



                                ale z drugiej strony juz chyba wiekszosc tych wad poprawili? wiec sadze, ze raczej jest on teraz w sumie bezawaryjny?

                                Niemce cos tam sobie pisza (mozna poszukac w wyszukiwarce), ze jak sie jezdzi tylko po miescie (albo glownie po miescie) na smiesznie krotkich dystansach to warto olej wymieniac... co 8000-9000 km.... cos podobnego zreszta pisali w Auto Swiat Poradnik, ale przeciez byl tez test 1.4 tsi i to twincharger (czyli z kompresorem i turbina) na dystansie 100.000 km i nic sie Niemcom w Golfie VI nie zepsulo.

                                Wiec jak Cie stac to bierz 1.4 TSI - najwyzej potem sie tu wyplaczesz :-) ale pewnie wszystko bedzie ok :-)

                                Pozdrawiam i powodzenia w zakupie!

                                ps. a na takie dystanse to moze warto poczekac do pazdziernika na Rapida - moze 1.2 tsi bedzie tanszy sporo od O2? a moze tylko kilka tysiecy i nie bedzie warto... nie wiadomo.
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz

                                • gebek
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 1214

                                  #41
                                  Jakis czas temu w niemieckim Auto Bild bylo opisane spotkanie dziennikarzy
                                  z inzynierami VW dotyczace padajacych lancuchow,napinaczy itd w 1.2/1.4 TSI :szeroki_usmiech
                                  Jako jedna z przyczyn wystepowania tych zjawisk/usterek wskazano bardzo duze
                                  obciazenie tychze podzespolow,przez eksploatowanie ich na bardzo krotkich
                                  odcinkach...tzw.jezdzenie po swieze buleczki do sklepu za rogiem. :diabelski_usmiech
                                  Wybor nalezy do ciebie
                                  Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                  Nie synku...to diesel PD.

                                  Honda...the power of dreams.
                                  Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                  Komentarz

                                  • Eidos71
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2050
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez marlej108
                                    a na takie dystanse to moze warto poczekac do pazdziernika na Rapida - moze 1.2 tsi bedzie tanszy sporo od O2? a moze tylko kilka tysiecy i nie bedzie warto... nie wiadomo.
                                    Napisałem już w temacie, dot. Rapid-a: w kupionym dzisiaj tygodniku, w artykule o Rapidzie podana jest cena wersji podstawowej: ok. 56.000 PLN,-. Jeżeli tak ma rzeczywiście być - to lepiej nie czekać na Rapid-a...
                                    Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                    MOJA FURKA

                                    Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                    Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                    Komentarz

                                    • marlej108
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 4976
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                      #43
                                      Zamieszczone przez Eidos71
                                      Zamieszczone przez marlej108
                                      a na takie dystanse to moze warto poczekac do pazdziernika na Rapida - moze 1.2 tsi bedzie tanszy sporo od O2? a moze tylko kilka tysiecy i nie bedzie warto... nie wiadomo.
                                      Napisałem już w temacie, dot. Rapid-a: w kupionym dzisiaj tygodniku, w artykule o Rapidzie podana jest cena wersji podstawowej: ok. 56.000 PLN,-. Jeżeli tak ma rzeczywiście być - to lepiej nie czekać na Rapid-a...
                                      daje sobie obciac, ze Rapid nie bedzie kosztowal w podstawowej wersji z klima zadnych 56k.

                                      na pewno sporo taniej - przynajmniej o 10k...

                                      inaczej tego nikt nie kupi.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz

                                      • Northeusz
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1677
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez marlej108
                                        Zamieszczone przez Eidos71
                                        Zamieszczone przez marlej108
                                        a na takie dystanse to moze warto poczekac do pazdziernika na Rapida - moze 1.2 tsi bedzie tanszy sporo od O2? a moze tylko kilka tysiecy i nie bedzie warto... nie wiadomo.
                                        Napisałem już w temacie, dot. Rapid-a: w kupionym dzisiaj tygodniku, w artykule o Rapidzie podana jest cena wersji podstawowej: ok. 56.000 PLN,-. Jeżeli tak ma rzeczywiście być - to lepiej nie czekać na Rapid-a...
                                        daje sobie obciac, ze Rapid nie bedzie kosztowal w podstawowej wersji z klima zadnych 56k.

                                        na pewno sporo taniej - przynajmniej o 10k...

                                        inaczej tego nikt nie kupi.
                                        Niczego marlej108 nie podstawiaj, bo jeszcze nie raz Ci się w życiu przyda . Niemniej jednak Rapid w wersji podstawowej ma w Polsce kosztować ok 10 tys euro, w Niemczech - 14 tys. W ramach informacji, dostępne silniki benzynowe: 1.2 MPI (3 cyl, 75 KM), 1.2TSI(86 i 105 KM) oraz 1.4TSI (122 KM, ten można brać z DSG). Diesel to 1.6 (90 i 105 KM, mocniejszy z DSG) Jeśliby się okazało jednak, że Rapid w podstawowej wersji kosztuje 56 tys, to ile będzie kosztować podstawowa O3? :shock:

                                        Co do pytania z tematu (sam stoję przed podobnym problemem ) - do takiego użytkowania bardzo dobry byłby 1.6MPI, na pewno nie tak porywczy jak TSI, ale jednostka znana i sprawdzona. Jeśli chodzi o używki to jednak te z TSI mają o wiele lepsze wyposażenia, jak nówka to ograniczeniem wyposażenia jest tylko konfigurator i zasobność konta :diabelski_usmiech
                                        Pozdrawiam
                                        Northeusz

                                        Komentarz

                                        • pandzik
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2254
                                          • Seat

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Northeusz
                                          Jeśliby się okazało jednak, że Rapid w podstawowej wersji kosztuje 56 tys
                                          To byłby samobój. W tej cenie można kupić 140 konne Orlando z klimą...

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6630
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez Northeusz
                                            Co do pytania z tematu (sam stoję przed podobnym problemem ) - do takiego użytkowania bardzo dobry byłby 1.6MPI, na pewno nie tak porywczy jak TSI, ale jednostka znana i sprawdzona. Jeśli chodzi o używki to jednak te z TSI mają o wiele lepsze wyposażenia, jak nówka to ograniczeniem wyposażenia jest tylko konfigurator i zasobność konta
                                            Na Twoim miejscu wybrałbym silnik 1.8 TSI, bo obecnie jeździsz 1.8 T. Jak kupisz 1.6 MPI to za jakiś czas będziesz żałował. Auto kupuje się na ładnych parę lat, więc lepiej zaoszczędzić więcej kaski i kupić samochód z mocnym motorem. Większa moc zawsze się przyda

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • BADYL
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2398
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              Zamieszczone przez mirek_p11
                                              Auto kupuje się na ładnych parę lat, więc lepiej zaoszczędzić więcej kaski i kupić samochód z mocnym motorem. Większa moc zawsze się przyda
                                              trafne spostrzeżenie
                                              nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                              Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                              Komentarz

                                              • Zorr
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2110

                                                #48
                                                Zamieszczone przez otolice
                                                przy takich trasach, będzie się psuł? czy wytrzyma 3-4 lata?
                                                ja codziennie jadę 4km, zimą dokładnie po tych 4km silnik się nagrzewa, latem po niecałym kilometrze.
                                                Co do psucia, to żaden silnik nie lubi jazdy na zimnym. Wszystkie psują się szybciej od tego typu użytkowania. Jakbym miał wybierać pod kątem awaryjności to brałbym wolnossącą benzynę, potem TSI a potem jakiegoś diesla.
                                                Z drugiej strony przejeżdżasz 20k km rocznie, czyli jednak gdzieś dalej jeździsz i będziesz wstanie pogonić trochę auta z turbinkami.

                                                PS Niezależnie od wyboru silnika, przy takiej eksploatacji brałbym dodatkową gwarancję w skodzie na 4 lata, o ile kupujesz nowe auto.
                                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                                Komentarz

                                                • Lesiu34
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 159
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Zorr
                                                  otolice napisał/a:
                                                  przy takich trasach, będzie się psuł? czy wytrzyma 3-4 lata?


                                                  ja codziennie jadę 4km, zimą dokładnie po tych 4km silnik się nagrzewa, latem po niecałym kilometrze.
                                                  Co do psucia, to żaden silnik nie lubi jazdy na zimnym. Wszystkie psują się szybciej od tego typu użytkowania. Jakbym miał wybierać pod kątem awaryjności to brałbym wolnossącą benzynę, potem TSI a potem jakiegoś diesla.
                                                  Z drugiej strony przejeżdżasz 20k km rocznie, czyli jednak gdzieś dalej jeździsz i będziesz wstanie pogonić trochę auta z turbinkami.

                                                  PS Niezależnie od wyboru silnika, przy takiej eksploatacji brałbym dodatkową gwarancję w skodzie na 4 lata, o ile kupujesz nowe auto.
                                                  Nikt z nas nie przewidzi tego, który silnik padnie szybciej, ale ogólnie rzecz biorąc 1.6 MPI bez wątpienia z racji prostoty konstrukcji ma mniejsze szanse na awarię niż TSI czy TDI. Ale... no przyjemność z jazdy nim jest delikatnie rzecz biorąc średnia. Jeżeli auto ma służyć TYLKO do dojazdów do pracy (he he już to widzę :twisted: ) to bym wziął MPI. A jeżeli nie, to TSI, ale bym się poważnie zastanowił nad fabrycznym webasto żeby choć trochę wyeliminowac niedogrzanie silnika.

                                                  Komentarz

                                                  • Enriquez
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 7685
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    #50
                                                    Ja na dzień dzisiejszy wziąłbym 1.8 TSI.
                                                    A jakbym miał blisko do roboty to bym mu zapodał webasto i po temacie.
                                                    Pozdrawiam
                                                    Marcin

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...