Mam od dłuższego czasu problem z zapalaniem. Obojętnie czy jest silnik ciepły czy zimny. Diagnozowany zarówno w ASO jak i u tunera. Wymieniony filtr paliwa, założona inna, dobra pompa wtryskowa, nowy akumulator, rozrusznik po naprawie tj. wymianie tulejek oraz bendisku. Ale zastanawia mnie ten rozrusznik. Chodzi inaczej niż w innych tdi, inny "gang". A kłopoty z zapalanie polegają na tym, że jak nie zapali od razu to kręcenie nic nie daje. Napięcie na zaciskach 13,2 V, a prąd ładowania 14,2. Dziwne, bo jak znajomy mechanik "robił" przy filtrze paliwa to kreciłem rozrusznikiem kilkanaście razy, aż zapalił (zanim zaciągnął) paliwo). A dzisiaj kilka razy zapalił na dotyk, a ze dwa razy nie na dotyk, a gdy próbowałem go dłużej pokręcić no to nie szło (trudno mi to opisać). Elektryk, który mówi, że rozrusznik jest ok, jak byłem pierwszy raz to mi powiedział, że to jakiś dziwny rozrusznik (wygląda nowo), prawdopodobnie "made in china". Czy to może być przyczyna, że kilka dni zapala "na dotyk" a czasami kilka razy w ciągu dnia zapala za I czy II razem?
Komentarz