Pomiary temperatury w dolocie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bendi
    Rider
    S_OCP Member
    • 2004
    • 465

    Pomiary temperatury w dolocie

    kostki zgniły w lewym boczku po stronie kierowcy
    woda sie tam odklada niewiadomo skąd TTTM
    miałem podobny problem

    to jest najprawdopodobniej przyczyna przed permamentnym padnieciem
    umnie działo sie tak
    najpierw padło światło potem wycieraczka padła
    wczsie deszcu nie działała lub działała z wielkim opóźnieniem potem padło połączenie i w aso w nowym sączu stwierdzili że padł silnik wycieraczki
    pewnego pieknego dnia pojechałem do aso w krakowie i powiedziałem że tylna wycieraczka nie działa a wcześniej po zapewnieniach aso w new sącz kupiłem silnik i zamek tylnych drzwi
    okazało sie że nie są padniete te elementy tylko kostki w bagażniku
    jak bedziesz w serwisie powiedz że podejrzewasz te elementy
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była
  • misiekwaw
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 7715
    • Ford

    #2
    Pomiary temperatury w dolocie

    Wczoraj wykazałem dużą dozę samozaparcia i uzbrojony w laptopa, kabel, interface i Dusie :zlosnik: pojechałem pomierzyć temperaturę w dolocie.
    Warunki atmosferyczne 32 stopnie w cieniu, zero zachmurzenia, żar się z nieba leje :?

    Na początek poszła w ruch szeroka taśma klejąca do pakowania paczek i zalepiłem nią wszystkie dodatkowe otwory które zrobiłem w nadkolu i zderzaku (przyznaję się bez bicia że zapomniałem o jednym małym otworze w osłonie dolnej ops: ). Następnie odpaliłem vag-coma, kazałem mu logować i wykonałem sprint od 0 do 180km/h... od mniej więcej 160 km/h temp przestaje rosnąć :shock: oto wyniki:



    oś "X" to czas jaki upłynął od ruszenia, oś "Y" temperatura w dolocie... :roll:

    cóż... wynik jaki jest każden widzi... teraz czas sprawdzić co dają różne patenty :roll: odkleiłem taśmę z wycięć w nadkolu:



    jak widać coś to daje, ale żeby to był jakiś powalający efekt to nie powiem :?
    Następnie odkleiłem taśmę ze "skrzel" w zderzaku... i tu czekało mnie solidne zdziwko :shock:



    Jak widać ich przydatność jest mocno dyskusyjna :?

    Kolejny pomiar to test co daje natrysk. Zamontowana jest dokładnie ta sama prowizorka, którą testowałem w zeszłym roku ops: Niestety nie było czasu i warunków na zainstalowanie czegoś kulturalniejszego :roll:



    Górny wykres przedstawia co w mojej codziennej konfiguracji (czyli wycięcia w nadkolu i w zderzaku) zmienia właczenie natrysku na IC. Natryskiwana jest woda o temperaturze otoczenia, zadne tam eksperymenty z podmrożonym deanturatem itp :idea:

    Kolejny test miałem przeprowadzić ze zdjętym fragmentem osłony tym pod IC a następnie bez nadkola, niestety okazało się, że jestem nieprzygotowany do zajęć ops: i nie ma odpowiedniego torxa :roll:
    Pojechaliśmy zatem załatwić kilka niecierpiących zwłoki spraw :zlosnik: i wróciliśmy w to samo miejsce po kilku godzinach. Pierwszy pomiar zrobiliśmy zaraz po przyjeździe dla porównania z wcześniejszymi. Kolejna ciekawostka :shock: Podczas pierwszych pomiarów o godzinie 14tej termometr pokazywał 32 stopnie, podczas kolejnych o 18tej również 32 stopnie...



    Jak widać 32 stopnie 32 stopniom nie równe :idea:

    Zdjąłem dolną osłonę pod IC:



    Prawdę mówiąc wydawało mi się, że powinno być lepiej, a tu zonk :shock:

    Przyszedł czas na zdjęcie nadkola...



    Prawdę mówiąc spodziewałem się większej różnicy :roll:

    Na koniec do zdjętego nadkola dołożyłem jeszcze natrysk:



    Na zakończenie jeszcze dwa wykresy. Porównawczy jaka jest różnica między zdjętą dolną osłoną a zdjętym nadkolem i dolną osłoną.



    I jako ciekawostka porównanie seryjnej Fabii RS (ASZ) i chipowanej Octavii ASZ - oba samochody miały zdjęte nadkola :idea:



    Generalnie wnioski z tych pomiarów nie są specjalnie budujące :roll: Jak widać, wszelkie wycięcia nacięcia i inne pierdoły mają większy wpływ na dobre samopoczucie właściciela niż na temperaturę w układzie dolotowym. Zapewne powodują to "olbrzymie" rozmiary seryjnego IC, który co by się nie robiło jest poprostu za mały :? Bez FMIC'a ani rusz :cry:
    Zastanawiam się, czy w jakiś mniej ekstremalnych warunkach, też nie będzie prawie żadnych różnic, czy wtedy te wycięcia i inne pierdoły coś dają :roll:
    Za to natrysk jak widać daje radę k Szkoda tylko, że wystarcza na 2, max 3 przejazdy :?
    Ale na siakieś wygłupy jak znalazł 8)
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      Brawo Miki!!! To sie nazywa profi wypracowanie!!! :twisted:

      Bedziesz robil ten zbiorniczek do natrysku w belce?
      TDI 205PS

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Zamieszczone przez MiKruS
        Brawo Miki!!! To sie nazywa profi wypracowanie!!! :twisted:
        ops:

        Zamieszczone przez MiKruS
        Bedziesz robil ten zbiorniczek do natrysku w belce?
        na razie nie ma kto mi tego zrobić... ten znajomy co miał to robić nie ma czasu, bo jest tak obłożony robotą, że nie mają czasu skończyć remontu nawet, a kumpel który się czasem takimi rzeczami zajmuje i miał się do tego przymierzyć, natychmiast nabiera wody w usta jak poruszam ten temat :? więc na razie czarno widzę
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Ja to bym jeszcze pogratulowal Dusi, ze ma tyle cierpliwosci :diabelski_usmiech
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • misiekwaw
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7715
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Ja to bym jeszcze pogratulowal Dusi, ze ma tyle cierpliwosci :diabelski_usmiech
            wazeliniarz :wpysk i spamer :lol:
            za pierwszym podejsciem Dusia rozkoszowała się klimą :zlosnik: a za drugim podejściem wzięła rolki i jeździła sobie po okolicy k
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz

            • arci9
              RS
              • 2004
              • 2007

              #7
              Misiek, ale trafiłeś z tym tematem - właśnie wczoraj wracałem z gór i tak sobie myślałem co dają kratki(a raczej że pewnie daja sporo przy takiej spaleniźnie) i już wam zazdrościłem ops: tych kratek i wlotów :wink:

              Muszę powiedzieć , zę moja fura przy tej temp. w miarę spoko zniosła to wszystko...czasmi miałem wrażenie, zę jednak autko puchnie , ale co się dziwić jak jeszcze o 23-24 było 27-29 stopni :shock:

              Dzieki Misiek za fajną relację, bo byłem bliski zakupów :szeroki_usmiech

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez arci9
                Misiek, ale trafiłeś z tym tematem - właśnie wczoraj wracałem z gór i tak sobie myślałem co dają kratki(a raczej że pewnie daja sporo przy takiej spaleniźnie) i już wam zazdrościłem ops: tych kratek i wlotów :wink:

                Muszę powiedzieć , zę moja fura przy tej temp. w miarę spoko zniosła to wszystko...czasmi miałem wrażenie, zę jednak autko puchnie , ale co się dziwić jak jeszcze o 23-24 było 27-29 stopni :shock:

                Dzieki Misiek za fajną relację, bo byłem bliski zakupów :szeroki_usmiech
                nie za ma co k IMO i tak warto zrobić wycięcia w nadkolu (jeśli nie masz), natomiast te "skrzela" w zderzaku można sobie swobodnie odpuścić :?

                natomiast jeśli chodzi o wpływ wysokiej temperatury na osiągi, to mi gtech wykazał wczoraj ponad sekundę różnicy :? i to z właczonym natryskiem, czyli nie chodziło o kompletne "spuchnięcie" tylko o ogólne warunki otoczenia :idea:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • Luca
                  Rider
                  • 2004
                  • 524

                  #9
                  Respect, konkretne dane mówiące co nalezy zrobić w niedalekiej przyszłości by temp w dolocie była optymalna...................... :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
                  Pozdrawiam i oby wiecej takich wypracowań.......
                  "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                  Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                  Pionek znów gra.......

                  Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                  www.dynosoft.pl

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Super relacja k

                    Misiek czy jest mozliwosc zebys wzial jutro notebooka i interfejs to bysmy pomierzyli temperatury u mnie?
                    Wiem jakie temperatury byly przy ~20C, ciekaw jestem ile bedzie przy takim upale.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • misiekwaw
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 7715
                      • Ford

                      #11
                      Zamieszczone przez Purchawa
                      Super relacja k

                      Misiek czy jest mozliwosc zebys wzial jutro notebooka i interfejs to bysmy pomierzyli temperatury u mnie?
                      Wiem jakie temperatury byly przy ~20C, ciekaw jestem ile bedzie przy takim upale.
                      myślę, że jest taka możliwość k obawiam się tylko, że jeżeli sprawdzą się prognozy to nie będzie co mierzyć :roll:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz

                      • Purchawa
                        Admin
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 8007

                        #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        myślę, że jest taka możliwość k obawiam się tylko, że jeżeli sprawdzą się prognozy to nie będzie co mierzyć :roll:
                        Faktycznie :evil:
                        Najwyzej poczekamy na nastepne upalne dni.
                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                        STOP ECO-TERRORISM!

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Kawal dobrej roboty
                          Taki test przekonuje/przekona wiecej osob do montazu FMIC :diabelski_usmiech
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz


                          • #14
                            Niestety w ostatnią niedzielą zawitałem na tutejsze lotnisko w białym w celu paru przejazdów równoległych podczas gdy temperatura na zewnątrz dochodziła do 30 stopni.
                            Traf chciał że był koleżka z VAGiem i po podpieciu się wykazało że temp w dolocie dochodzi do 90 stopni.
                            Miałem tez okazję pomacać IC od iveco zamontowane na zewnatrz w uturbionym VW 1.8 16v, i okazało się ze po konkretnym pałowaniu jedna strona miała temp nie pozwalająca na dotyk, a druga była zimna jakby wóz nie był odpalany.
                            Myślę że w seryjnych IC większym problemem jest umiejscowienie Ic niz jego wydajność.
                            Tak, że niestety trzeba kaskę kombinować na dalsze mody

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #15
                              MisiekWAW, jak już koledzy pisali to i ja się musze dołączyć
                              zgadzam sie w stu a nawet 200% kawał dobrej roboty :shock:

                              ja miałem IC podobno z forda tdci co sie potem okazało totalną porażką temperatury w dolocie mam takie że głowa boli auto odcina mi bo ma zagorąco.
                              od jutra mam mieć montowany nowy FMIC około dwa razy większy zobaczymy jaki to da efekt edzeń prawdopodobnie jest od iveco.
                              Mam nadzieje że to coś zmieni

                              Komentarz

                              • misiekwaw
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 7715
                                • Ford

                                #16
                                Zamieszczone przez Bond
                                Myślę że w seryjnych IC większym problemem jest umiejscowienie Ic niz jego wydajność
                                IMO wielkość :!: bo zapewnienie seryjnemu IC przepływu powietrza gówno daje - to sprawdziłem :idea:
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz

                                • djczas
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 9612

                                  #17
                                  Bond,
                                  w seryjnym masz dobrze zrobioną kierownicę powietrza(chyba nie wiem dokładnie a niechce się wymondżać)

                                  im wieksza powieszchnia oddwania ciepła ty zimniej w środku.
                                  trzeba by było zrobić bilans cieplny dla seryjnego i wiekszego
                                  ja nie zabardzo pamietam jak się to robi. (spałem na wykładach z termodynamiki )
                                  Jak by ktoś z was mógł to zrobić to wspólnie moglibyśmy znaleźć optymalny IC (napewno byłby to FMIC)
                                  :szeroki_usmiech k

                                  Komentarz

                                  • wasyl
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1084

                                    #18
                                    uffff... a więc kratki odpadają, więcej kasiorki wpada do skarbonki na ARl-a :szeroki_usmiech Misiek mam prośbę będe w Stolicy w połowie czerwca prawdopodobnie 18. VI czy dałoby się wtedy popracować nad skrzelami w nadkolu...? :wink:
                                    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                    www.wasilewski-foto.pl
                                    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                    Komentarz

                                    • misiekwaw
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 7715
                                      • Ford

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wasyl
                                      uffff... a więc kratki odpadają, więcej kasiorki wpada do skarbonki na ARl-a :szeroki_usmiech Misiek mam prośbę będe w Stolicy w połowie czerwca prawdopodobnie 18. VI czy dałoby się wtedy popracować nad skrzelami w nadkolu...? :wink:
                                      jak mi to potwierdzisz, to Ci zamówię na 18 gotowe k podjeżdżasz i nastęuje wymiana - cena jest taka sama :idea:
                                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                      http://www.disi-tune.pl
                                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                      Był WRX
                                      Była Octa

                                      Komentarz

                                      • slg
                                        Classic
                                        • 2005
                                        • 26

                                        #20
                                        witam , nie mam octy , ale problem mam taki jak wszyscy na seryjnych ic , ostatnio 90C w dolocie.Wzialem sprawy w swoje rece , i zamontowalem to :

                                        W poniedzialek jade do el-tecu to orurowac , w koncu bedzie chlodno
                                        pozdro
                                        S3 MTM

                                        Komentarz

                                        • Luca
                                          Rider
                                          • 2004
                                          • 524

                                          #21
                                          Nice very nice, popieram w 100 % jest spora róznica w upalne dni
                                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                          Pionek znów gra.......

                                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                          www.dynosoft.pl

                                          Komentarz

                                          • _tm_
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 2333
                                            • Superb III (3V3)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                                            natomiast te "skrzela" w zderzaku można sobie swobodnie odpuścić
                                            I dzieki temu zaoszczedzilem troche kasy k
                                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                            -------------------------------------------------------------------------
                                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                            Komentarz

                                            • misiekwaw
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 7715
                                              • Ford

                                              #23
                                              Zamieszczone przez _tm_
                                              Zamieszczone przez MisiekWAW
                                              natomiast te "skrzela" w zderzaku można sobie swobodnie odpuścić
                                              I dzieki temu zaoszczedzilem troche kasy k
                                              połowa dla mnie :wpysk:
                                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                              http://www.disi-tune.pl
                                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                              Był WRX
                                              Była Octa

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                slg, Wrzuc jakies fotki jak rozwiazales to pod maska. Chodzi mi o to jak sa zamocowane pozostale dwie chlodnice
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                  połowa dla mnie :wpysk:
                                                  Ty to masz leb do interesow
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...