140KM bez zmiany intecoolera w 1.9 Tdi (66kw)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maps
    Classic
    • 2009
    • 11

    140KM bez zmiany intecoolera w 1.9 Tdi (66kw)

    Ja myślałem raczej o zastąpieniu żarówek 5W5 (są 2) na Phillips Blue Vision - świecą na biało, oraz takiej w miejsce centralnej C10W.
    Przy okazji, moglibyście napisać jak zdjąć (OII) tą lampkę w podsufitce (ew. z której strony podważyć), aby nic nie uszkodzić? Pytam, bo nie mam szczęścia do zdejmowania plastików, zawsze coś trzaśnie
  • bartez
    Classic
    • 2007
    • 12

    #2
    140KM bez zmiany intecoolera w 1.9 Tdi (66kw)

    Witam...
    Czytałem duzo postów na te tematy ale ze sie nie zam w tych sprawach, chciałbym abyscie wypowiedzieli sie konkretnie do mojego przypadku...
    Posiadam Octavie 1.9 Tdi AGR (66KW) 2001 r. (przejechane 130 tys)
    Chciałbym podnieśc moc do 140 KM, i moment do ok 300 Nm, Pytanie czy wystarczy zebym wymienił:
    sprezarke
    wtryski
    + program
    czy konieczne jest wstawienie intercoolera?? jesli tego nie zrobie to jakie parametry bede mógł uzyskac..

    z góry dzieki za pomoc...

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez bartez
      czy konieczne jest wstawienie intercoolera??
      Tak , bo samochód będzie Ci puchł przy wyższych temperaturach i nie będzie tak żwawy jak byś chciał , niestety nawet w seryjnych Octaviach TDI da się to odczuć.
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Nie wiem jaki jest IC w AGR, ale sporo ASV jeździ na seryjnym IC z mocą ok. 140KM i jakoś dają radę. Z pewnością większy IC nie zaszkodzi, ale chyba nie jest niezbędny (no chyba, że w AGR jest mniej wydajny IC niż w ASV - tego nie wiem).

        [ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 22:15 ]
        Zamieszczone przez bartez
        Posiadam Octavie 1.9 Tdi AGR
        To czemu w polu silnik masz AHF ?
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Zamieszczone przez _tm_
          i jakoś
          jakoś dają radę, ale przy nastepnej przeróbce IC to podstawa.
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • bartez
            Classic
            • 2007
            • 12

            #6
            CZEMU AHF.... Nie znam sie na silnikachi jak zakładałem konto to nie wiedziałem jaki mam dokładnie ale po sprawdzeniu okazało sie ze AGR.

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #7
              Ziomalku drogi - powiem tak - z praktyki
              latam z mocą 145 KM od 20kkm - latem i zimą - nie robiłem pomiarów - koni pewnie nieco w upały ucieka ale dramatu nie ma i auto nie jest jakimś dramatycznym mułem.

              Nie mam zamiaru negować sensu robienia FMICa - w zadnym wypadku ale koło 140-145KM można latać bez big ICa spokojnie

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                paf, możliwe , ja tam jakąś małą różnicę odczuwam , więc myślałem że po programie jest większa.
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Ziomal
                  Zamieszczone przez _tm_
                  i jakoś
                  jakoś dają radę, ale przy nastepnej przeróbce IC to podstawa.
                  Przy następnej tak, ale człowiek chce 140KM i się nie zna więc nie każ mu od razu wydawać kasy skoro nie musi.
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • Ziomal
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 5841
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez _tm_
                    Przy następnej tak, ale człowiek chce 140KM i się nie zna więc nie każ mu od razu wydawać kasy skoro nie musi.
                    Ale ja nie każe , po prostu wyraziłem swoje zdanie na swój temat , ja bym zrobił i miał z głowy później
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      ja bym zrobił i miał z głowy później
                      no chyba że nie nadejdzie później a i to możliwe :lol:

                      Komentarz

                      • bartez
                        Classic
                        • 2007
                        • 12

                        #12
                        Jak dzwoniłem sie wstepnie dowiadywac to koles powiedział mi ze w mojej octavi jest jakis mały intercooler i musze go wymienic [ koszt 2000zł ]

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Bez przesady! W AGR jest taki sam IC jak we wszystkich innych "mocowo" silnikach.
                          ASZ'ty po programach na 170KM lataja i nie jest zle. Puchna w lato to fakt, ale jezdza.

                          Przy zakladanej mocy 140KM nie ma potrzeby robic FMIC. Zaleca sie, ale nie jest to KONIECZNE :!: :idea:
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • JanuszSz
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 2835
                            • Superb II combi (3T5)

                            #14
                            Zamieszczone przez bartez
                            Jak dzwoniłem sie wstepnie dowiadywac to koles powiedział mi ze w mojej octavi jest jakis mały intercooler i musze go wymienic [ koszt 2000zł ]

                            zmień kolesia :shock:
                            zostaw cooler. :P
                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                            Komentarz

                            • bartez
                              Classic
                              • 2007
                              • 12

                              #15
                              Koles z którym gadałem powiedział ze po załozeniu tego intercoolera bede mogł podkrecic do 155KM... pytanie co z wtedy ze sprzegłem , skrzynia biegów i itp. jak sie zachowuje, przy takim przyroscie mocy seria wytrzyma??

                              Komentarz

                              • JanuszSz
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 2835
                                • Superb II combi (3T5)

                                #16
                                bartez, Rozumiem,że masz błąd w opisie i naprawdę posiadasz silnik AGR.Jeśli tak,to > 150 kucyków dla sprzęgła AGR nie stanowi problemu,ono jest prawie pancerne.
                                Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                Komentarz

                                • Purchawa
                                  Admin
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 8007

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bartez
                                  po załozeniu tego intercoolera bede mogł podkrecic do 155KM
                                  Zeby tyle uzyskac potrzebne sa wtryski 216cc, a nie FMIC.
                                  Zamieszczone przez bartez
                                  pytanie co z wtedy ze sprzegłem
                                  Moc nie ma znaczenia dla sprzegla tylko moment obrotowy.
                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                  Komentarz

                                  • Tymon
                                    RS
                                    • 2004
                                    • 2970

                                    #18
                                    Fakt jest taki, że warto wsadzić wydajniejszy coolerek.
                                    Co z tego że ASZ-ty dają radę, dobrze wiecie że ten mikro coolerek to jest dobry dla serii.

                                    Ja z doświadczenia polecam wydajniejszy SMIC lub FMIC.

                                    Pozdrawiam
                                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                    Komentarz

                                    • bartez
                                      Classic
                                      • 2007
                                      • 12

                                      #19
                                      A jaki moment obrotowy, seryjne sprzegło teoretyznie powinno wytrzymac??

                                      Komentarz

                                      • Techno200
                                        Elegance
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 782
                                        • Tesla

                                        #20
                                        Jak koledzy pisali. Do takiej mocy seria styknie. Bedzie puchl, ale mysle ze za 2 tysie to przezyjesz :P . Ja mam 150 na serii i nie placze. Jak planujesze cos wiecej w przyszlpsci niz te 140 to zmnieniaj odrazu.
                                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                        Komentarz

                                        • Lukasz Octi
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 6

                                          #21
                                          intelcooler seryjny wytrzymuje do 160KM ale nie zaszkodzi jak masz fundusze to wymieniaj napewno nie zaszkodzi

                                          Komentarz

                                          • Samiec
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 4287
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Lukasz Octi
                                            intelcooler seryjny wytrzymuje do 160KM ale nie zaszkodzi jak masz fundusze to wymieniaj napewno nie zaszkodzi
                                            Jakos w te 160KM to watpie, w gorace dni przy ostrym palowaniu na trasie, starsznie odczuwalem puchniecie seriyjnych 110KM, a co by sie dzialo przy 160KM? :roll:
                                            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                            Komentarz

                                            • dariuspolo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1168

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Lukasz Octi
                                              intelcooler seryjny wytrzymuje do 160KM ale nie zaszkodzi jak masz fundusze to wymieniaj napewno nie zaszkodzi
                                              ...tyle bez puchniecia w gorace dni to wytrzymuje Custom SMIC.
                                              T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                              SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                              Zuzycie paliwa

                                              Komentarz

                                              • bartez
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 12

                                                #24
                                                A jaki jest koszt takiego Custom SMIC'a??..
                                                I jeszcze jedno jaki maksymalny moment obrotowy powinno wytrzymac seryjne sprzegło??
                                                Bo słyszałem ze przy zbyt duzym momecie sprzegło nie wytrzyma;]...

                                                Komentarz

                                                • _tm_
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 2333
                                                  • Superb III (3V3)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez bartez
                                                  A jaki jest koszt takiego Custom SMIC'a??..
                                                  CSMIC-i produkował Aligator, ale coś mi się obiło o uszy, że już ich nie robi. Jeżeli coś pokręciłem to niech mnie ktoś naprostuje
                                                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                  -------------------------------------------------------------------------
                                                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...