Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przełożenia skrzyni biegów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przełożenia skrzyni biegów

    Zamieszczone przez owicz0
    ja posluguje sie wskazaniami przyrzadow (skanerow )ktore tak sa ustawione ze licza od zera
    tak robi cala grupa wolkswagena a jak chcesz se przeliczac na mm slupka rteci to sie przesiadz na skuter parowy... :twisted: :twisted:
    Ja podaje ile faktycznie dmucha turbina, a nie ile przyrzad pokazuje...

    Ale jak chcesz to do tego co napisalem, dodaj sobie 1 i bedziesz mial:
    AGR/AHF 1.9bar - 1.95bar
    ASV - 2.05bar
    ASZ/AWX - 2.3bar
    ARL - 2.5bar

    I nadal wartosci podane przez Ciebie sa z kosmosu i jezeli nadal twierdzisz, ze nie ma overboosta w TDI, to prosze idz zweryfikuj jeszcze raz swoja wiedze. :twisted:
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była

  • #2
    Przełożenia skrzyni biegów

    Tak nas naszło z Yarkiem... w danych technicznych Fabii RS na Škoda Auto Deutschland można znaleźć takie dane:

    Getriebe Sechsgang-Schaltgetriebe
    Gangstufe I. 3,769
    Gangstufe II. 2,087
    Gangstufe III. 1,324
    Gangstufe IV. 0,911
    Gangstufe V. 0,902
    Gangstufe VI. 0,756
    Gangstufe R. 4,549
    Achsübersetzung :1 2,995 / 2,407

    Nie kumam ni w ząb germańskiego, ale zgaduję że:
    pierwsze to przekładnia manualna 6 biegowa,
    następnie przełożenia kolejnych biegów, na koniec wsteczny... Nie mam za to pojęcia co oznacza ostatni zapis :roll: ops: przełożenie główne :?: :roll: jeśli tak, to czemu jest łamane i nie ma żadnej gwiazdki ani opisu kiedy jedno kiedy drugie :?: :roll:

    Nie wie ktoś gdzie znajdę tak dokładne dane dla Octavii ASZ :?: Ciekawi jesteśmy czy ma inne przełożenia niż Fabia :roll:
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz


    • #3
      Re: Przełożenia skrzyni biegów

      Zamieszczone przez MisiekWAW
      Achsübersetzung :1 2,995 / 2,407

      Nie mam za to pojęcia co oznacza ostatni zapis :roll: ops: przełożenie główne :?: :roll: jeśli tak, to czemu jest łamane i nie ma żadnej gwiazdki ani opisu kiedy jedno kiedy drugie :?: :roll:
      Ja tam co prawda techniczny nie jestem, ale moj kolega z pracy, ktory jest doradca technicznym wyjasnil mi, ze jest to przelozenie miedzy skrzynia o osia kol (wal ?).
      Dwie wielkosci moga np wynikac z innej wersji na inny rynek (np ze wzgledow homologacyjnych w danym kraju). Oprocz tego wartosc wyzsza oznacza lepsze przyspieszanie a wartosc nizsza wieksza ekonomicznosc przy duzych predkosciach (jazda autostradowa).

      edit: homologowac, homogenizowac - stol z niehomologowanymi nogami :szeroki_usmiech

      Komentarz


      • #4
        Re: Przełożenia skrzyni biegów

        Zamieszczone przez Zibi
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        Achsübersetzung :1 2,995 / 2,407

        Nie mam za to pojęcia co oznacza ostatni zapis :roll: ops: przełożenie główne :?: :roll: jeśli tak, to czemu jest łamane i nie ma żadnej gwiazdki ani opisu kiedy jedno kiedy drugie :?: :roll:
        Ja tam co prawda techniczny nie jestem, ale moj kolega z pracy, ktory jest doradca technicznym wyjasnil mi, ze jest to przelozenie miedzy skrzynia o osia kol (wal ?).
        czyli zapewne przełożenie główne :roll:

        Zamieszczone przez Zibi
        Dwie wielkosci moga np wynikac z innej wersji na inny rynek (np ze wzgledow homolagacyjnych w danym kraju). Oprocz tego wartosc wyzsza oznacza lepsze przyspieszanie a wartosc nizsza wieksza ekonomicznosc przy duzych predkosciach (jazda autostradowa).
        widzisz... tylko one nie mogą być naraz takie... więc ciekaw jestem co decyduje o tym, że raz jest takie a raz takie... może w niemczech klient może wybrać :lol: chociaż nie za bardzo chce mi się w taką możliwość wierzyć...
        Także pozostaje zagadka od czego zależy wielkość przełożenia głównego i jak je sprawdzić oraz jakie były przełożenia w Octavii ASZ.

        dzięki za pomoc k
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz


        • #5
          Aligator opowiadal, ze Octa ktora ma Luca tez jest ciekawa. W sumie kreci sie tyle co inne auta, ale jedzie szybciej niz one. Porownywali to na autostradzie z pewnym Toledo, ktore teoretycznie powinno miec taka sama skrzynie, a jednak Octa pedzila szybciej. Oba auta ogranicznik przy tych samych obrotach mialy.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            Porownywali to na autostradzie z pewnym Toledo, ktore teoretycznie powinno miec taka sama skrzynie, a jednak Octa pedzila szybciej. Oba auta ogranicznik przy tych samych obrotach mialy.
            Z tym Toledo co to przez przypadek pancerne sie trafilo ? :roll:
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              Zamieszczone przez Maicroft
              Porownywali to na autostradzie z pewnym Toledo, ktore teoretycznie powinno miec taka sama skrzynie, a jednak Octa pedzila szybciej. Oba auta ogranicznik przy tych samych obrotach mialy.
              Z tym Toledo co to przez przypadek pancerne sie trafilo ? :roll:
              A to nie wiem, nie wnikalem. Ale ponoc jakis setup z elementami ARL, wtryski i pompa 11
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                A to nie wiem, nie wnikalem. Ale ponoc jakis setup z elementami ARL, wtryski i pompa 11
                Taa, to chyba wlasnie ten z Krakowa. On podobno jest sporo ciezszy niz Octa, czy inne Toledo tak wiec moze i dana predkosc bedzie inna, przy tych samych obrotach. :?:
                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                STOP ECO-TERRORISM!

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Maicroft
                  Aligator opowiadal, ze Octa ktora ma Luca tez jest ciekawa. W sumie kreci sie tyle co inne auta, ale jedzie szybciej niz one.
                  Moze inna srednica kol ? :roll:
                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Samiec
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Aligator opowiadal, ze Octa ktora ma Luca tez jest ciekawa. W sumie kreci sie tyle co inne auta, ale jedzie szybciej niz one.
                    Moze inna srednica kol ? :roll:
                    to bardziej wpływa na przekłamania licznika niż na faktyczne osiagi... przerabiałem to w Feli... kombinowałem jak koń pod górę, a żeby średnica kół rzeczywiście znacząco wpływała na faktyczne osiągi to zmiana rozmiaru kół muisałaby byc drastyczna, a nie róznice typu 50 a 55...
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie wie ktoś gdzie znajdę tak dokładne dane dla Octavii ASZ Ciekawi jesteśmy czy ma inne przełożenia niż Fabia
                      Na podstawie książki Cedrycha i Schwarza, dane dla 1,9 81kW TDI przed liftingiem AHF skrzynia 02J-DEA lub 02J-EBF:
                      I - 3,78
                      II- 2,06
                      III - 1,35
                      IV - 0,97
                      V - 0,77
                      wsteczny - 3,6
                      przekładnia główna - 3,389

                      Po liftingu jest inna skrzynia tzn. 02J-EGS, ale raczej przełożeń nie zmienili (w książce nie ma danych).

                      Ciekawi mnie, że przełożenie wstecznego jest mniejsze niż I-go biegu. Czy to znaczy, że na jedynce jest mocniejsza niż na wstecznym?
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez BioBogon
                        Na podstawie książki Cedrycha i Schwarza, dane dla 1,9 81kW TDI przed liftingiem AHF skrzynia 02J-DEA lub 02J-EBF:
                        I - 3,78
                        II- 2,06
                        III - 1,35
                        IV - 0,97
                        V - 0,77
                        wsteczny - 3,6
                        przekładnia główna - 3,389

                        Po liftingu jest inna skrzynia tzn. 02J-EGS, ale raczej przełożeń nie zmienili (w książce nie ma danych).

                        Ciekawi mnie, że przełożenie wstecznego jest mniejsze niż I-go biegu. Czy to znaczy, że na jedynce jest mocniejsza niż na wstecznym?
                        fajnie, ale potrzebuję dane dla ASZ, a tam jest skrzynia 6 biegowa :roll: dzisiaj sprawdziliśmy oznaczenia skrzyni w dwóch ASZtach (u mnie i Piotra_S) i w obu są inne :?
                        W Fabii RS jest jeszcze inna skrzynia :roll: i na dodatek według moich i Yarka testów ma inne przełożenia :shock:
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz


                        • #13
                          Ups, powaliły mi się literki ops:

                          Zobacze w książce, ale dopiero wieczorem.
                          Leon FR 2.0TDI 170KM

                          Komentarz


                          • #14
                            mój kamyczek do dyskusji:
                            Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor
                            niestety nie ma tam wszystkich skzyń
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Nexus6
                              mój kamyczek do dyskusji:
                              Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor
                              niestety nie ma tam wszystkich skzyń
                              mojej skrzyni (HDS) nie ma
                              . pzdr Jarek
                              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Nexus6
                                mój kamyczek do dyskusji:
                                Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor
                                niestety nie ma tam wszystkich skzyń
                                mojej nie ma
                                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                http://www.disi-tune.pl
                                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                Był WRX
                                Była Octa

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                  Porownywali to na autostradzie z pewnym Toledo, ktore teoretycznie powinno miec taka sama skrzynie, a jednak Octa pedzila szybciej. Oba auta ogranicznik przy tych samych obrotach mialy.
                                  Z tym Toledo co to przez przypadek pancerne sie trafilo ? :roll:
                                  A to nie wiem, nie wnikalem. Ale ponoc jakis setup z elementami ARL, wtryski i pompa 11
                                  Sam jestem tym baaaaaardzo zdziwiony - ona czyni cuda i potrafi jeszcze innych pokory nauczyć na drodze :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech, przy pewnych obrotach ma inne prędkości niż powinna :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
                                  "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                  Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                  Pionek znów gra.......

                                  Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                  www.dynosoft.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Luca
                                    Sam jestem tym baaaaaardzo zdziwiony - ona czyni cuda i potrafi jeszcze innych pokory nauczyć na drodze :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech, przy pewnych obrotach ma inne prędkości niż powinna :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
                                    lepiej podaj jaki masz trzyliterowy symbol skrzyni biegów :diabelski_usmiech
                                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      musze sprawdzić, bo szczerze to nie wiem, powinna byc taka jak inne, ale dla mnie licza się efekty na drodze - a te są jak najbardziej zadowalające, no może wkrótce bedą jeszcze bardziej dziwiły ale o tym za jakiś czas................ :wink: :wink: :wink: :twisted:
                                      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                      Pionek znów gra.......

                                      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                      www.dynosoft.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Luca
                                        musze sprawdzić, bo szczerze to nie wiem, powinna byc taka jak inne, ale dla mnie licza się efekty na drodze - a te są jak najbardziej zadowalające, no może wkrótce bedą jeszcze bardziej dziwiły ale o tym za jakiś czas................ :wink: :wink: :wink: :twisted:
                                        nie ma czegoś takiego jak "taka jak inne" - jest ponad 30 modeli skrzyń biegów do TDI :diabelski_usmiech

                                        stąd pytanie o typ Twojej :szeroki_usmiech
                                        With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Nexus6
                                          mój kamyczek do dyskusji:
                                          Getriebekennbuchstaben (GKB) von VAG Fahrzeugen mit TDI Motor
                                          niestety nie ma tam wszystkich skzyń
                                          Ja swoja znalazlem
                                          moglby mi ktos to przetlumaczyc co to znaczy ,bo z niemca jestem cienki :roll:

                                          Typ EGS :

                                          Tacho : 13:22

                                          Achsantrieb für 1. bis 4. Gang, wenn Achsantrieb 2 vorhanden, sonst für alle Gänge: 61:18

                                          Rückwärtsgang 18:9x36:20

                                          1. 34:9
                                          2. 33:16
                                          3. 31:23
                                          4. 29:30
                                          5. 30:39

                                          Art der Kupplungsbetätigung : hyd.

                                          Durchm. Kupplungsscheibe in mm : 225

                                          Durchm. Gelenkwellenflansch in mm : 108
                                          Zweimassenschwungrad : ja/tak
                                          Tripod-Gelenke : ja/tak


                                          Dodatkowo jak sprawdzalem numer na skrzyni byl juz nie czytelny,bez WD sie nie obeszlo ,a jak spojrzalem na numer silnika to o zgroza juz chyba sie nie da odczytac ,a auto dopiero ma prawie 2 lat :roll:
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Typ EGS :

                                            Tacho : 13:22
                                            Licznik, predkosciomierz
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Achsantrieb für 1. bis 4. Gang, wenn Achsantrieb 2 vorhanden, sonst für alle Gänge: 61:18
                                            Naped osi dla biegow 1- 4, jezeli istnieje naped osi 2, w przeciwnym razie dla wszystkich biegow
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Rückwärtsgang 18:9x36:20
                                            Wsteczny
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            1. 34:9
                                            2. 33:16
                                            3. 31:23
                                            4. 29:30
                                            5. 30:39

                                            Art der Kupplungsbetätigung : hyd.
                                            Rodzaj wlaczania sprzegla
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Durchm. Kupplungsscheibe in mm : 225
                                            srednica tarczy sprzegla
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Durchm. Gelenkwellenflansch in mm : 108
                                            srednica flanszy walu przegubowego
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Zweimassenschwungrad : ja/tak
                                            Dwumasowe kolo zamachowe
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            Tripod-Gelenke : ja/tak
                                            naprawde nie wiem tripod to trojnog gelenke to kolanko

                                            Pozdrawiam

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zibi
                                              Dzieki za przetlumaczenie k

                                              [ Dodano: Pią 17 Cze, 05 15:50 ]
                                              To czekam jeszcze na podanie symbolu od Luki
                                              A kolega Purchawa jakie ma oznaczenie skrzyni? bo tez wytrzmuje to wszystko duza moc :wink:
                                              TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                              SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                              Komentarz

                                              POWRÓT NA GÓRĘ
                                              Pracuję...
                                              X