Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Natrysk wody na intercooler

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Natrysk wody na intercooler

    Zamieszczone przez Martinez
    [Co do historii klubu, to jej jeszcze nie ma - mozna najwyzej napisac date 18.09.2004. j/k :lol:
    znaczy juz miesiąc
    ale ten czas leci :mrgreen:
    Outlander
    była OII 4x4 BMM
    już nie ma Octa ASZ super fajna była

  • #2
    Natrysk wody na intercooler

    Pozwole sobie zacząć pierwszy temat na rozruszanie forum :wink:

    Jak już MiKruS wie :wink: testowałem u siebie natrysk wody/płynu na intercooler. W zaprzyjaźnionym warsztacie skonstruowano i zainstalowano mi wersję "BETA" takiego natrysku. Wykorzystaliśmy do tego dyszę spryskiwacza od Octavii, zbiornik spryskiwacza od Poloneza (jako, że nie za bardzo jest miejsce na zbiornik, taki worek był najlepszy) troszke kabelków i rurek.
    W ramach niedzielnego relaksu :mrgreen: 2 tygodnie temu pojechałem sobie na FR, podłączyłem VAGa i po właczeniu logowania wykonałem 4 próby ostrego przyspieszenia od 0 do iluś tam km/h (~140km/h).
    Pierwsza próba odbyła się po odczekaniu pewnego czasu od przyjazdu bez żadnego kombinowania, przy kolejnych korzystałem z natrysku.
    Temperatura powietrza wynosiła około 15 stopni.



    Niestety nie miałem wtedy dostępu do Gtecha i nie sprawdziłem czy ma to jakikolwiek wpływ na czasy przejazdu.
    Tydzień później dzięki uprzejmości MiKruSa wyposażony w Gtecha powtórzyłem pomiary.
    Niestety w temperaturze otoczenia poniżej 10 stopni natrysk nijak nie przełożył się na osiągane czasy. Natomiast wydaje mi się, że w upał może to sporo dać 8)
    "System" jest obecnie zdemontowany i jest przebudowywany do zamontowania na stałe i nieco bardziej profi Między innymi "custom" zbiornik, który docelowo ma wypełniać belkę zderzaka :idea:
    Pozdrawiam
    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
    http://www.disi-tune.pl
    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
    Był WRX
    Była Octa

    Komentarz


    • #3
      Pięknie Panie pięknie

      Ja chyba też u siebie zamontuje taki natrysk, bo big IC leży w garazu juz z 2 miesiące ale czasu na montaż brak ;-)
      www.dynosoft.pl

      Komentarz


      • #4
        panowie robicie z naszysz octavii imprezy sti... :lol:

        a tak na poważnie ciekawy patent i bardzo przydatny w ciepłe dni !

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez dede_adam
          panowie robicie z naszysz octavii imprezy sti... :lol:

          a tak na poważnie ciekawy patent i bardzo przydatny w ciepłe dni !
          no ale teraz to szybko się nie przyda...
          Gratulacje za pomysł)

          Komentarz


          • #6
            Ja bym proponował zagladać od czasu do czasu we wlot powietrza do IC. Często jest on (IC) zalepiony błotem i owadami. Jest tam pełno kurzu a nawet liści. W tym wypadku należałoby oczyścić go. Najlepiej spryskać go chemią i spłukac delikatnie karcherkiem z uwagą aby nie uszkodzic delikatnych lamelek. Generalnie czysty IC zapewnia odpowiednie chłodzenie doładowanego powietrza a egzorcyzmy z natryskiem naperno nie zaszkodzą. Tyczy się to seryjnego programu sterujacego silnikiem. Jednak po modyfikacji programu...temperatura powietrza wzrasta i wtedy wydatniejsze chłodzenie jest konieczne.

            Najlepiej spirytusem lub innym szybko parującym środkiem

            pozdrawiam
            Pogromca mitów...o pieknych koniach

            Komentarz


            • #7
              No widzialem ten zestaw Miska i musze przyznac, ze wyglada to zachecajaco. Faktycznie trzeba bedzie poczekac na cieplejsze dni i wykonac proby z gtechem jeszcze raz.

              Fajnie, ze w belce jest tak duzo miejsca - dzieki temu customowy zbiornik pomiesci spora ilosc roztworu. 8)

              Zamieszczone przez Master's
              Ja bym proponował zagladać od czasu do czasu we wlot powietrza do IC.
              Ja rowniez polecam organoleptyczna kontrole IC od czasu do czasu

              Raz na jakis czas schylam sie, zeby zobaczyc stan zabrudzenia i na szczescie nie brudzi sie on tak mocno. W kazdym razie w Octavii.
              Jednak czsami lekko go przeplukuje z kurzu i pojedynczych robaczkow.
              TDI 205PS

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Master's
                Najlepiej spryskać go chemią i spłukac delikatnie karcherkiem z uwagą aby nie uszkodzic delikatnych lamelek. Generalnie czysty IC zapewnia odpowiednie chłodzenie doładowanego powietrza a egzorcyzmy z natryskiem naperno nie zaszkodzą. Tyczy się to seryjnego programu sterujacego silnikiem. Jednak po modyfikacji programu...temperatura powietrza wzrasta i wtedy wydatniejsze chłodzenie jest konieczne.

                Najlepiej spirytusem lub innym szybko parującym środkiem

                pozdrawiam
                Master's a możesz podać, jakąś nazwe takiego środka , którym można spsikać np IC-by Iveco.

                Pozdrawiam
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Master's
                  Ja bym proponował zagladać od czasu do czasu we wlot powietrza do IC. Często jest on (IC) zalepiony błotem i owadami. Jest tam pełno kurzu a nawet liści. W tym wypadku należałoby oczyścić go. Najlepiej spryskać go chemią i spłukac delikatnie karcherkiem z uwagą aby nie uszkodzic delikatnych lamelek. Generalnie czysty IC zapewnia odpowiednie chłodzenie doładowanego powietrza a egzorcyzmy z natryskiem naperno nie zaszkodzą. Tyczy się to seryjnego programu sterujacego silnikiem. Jednak po modyfikacji programu...temperatura powietrza wzrasta i wtedy wydatniejsze chłodzenie jest konieczne.

                  Najlepiej spirytusem lub innym szybko parującym środkiem

                  pozdrawiam
                  Moglibyście napisać poprostu gdzie to miejwięcej szukać?
                  niestety w tej dziedzinie nie jestem mocny(

                  Komentarz


                  • #10
                    Wystarczy srodek chemiczny, taki jak sie stosuje do bezdotykowego mycia samochodow.
                    Kupic cos takiego mozna w sklepach, ktore handluja np. Karcherami, itp.

                    Mysle, ze w jakims Obi czy innej Castoramie tez by sie cos znalazlo.
                    TDI 205PS

                    Komentarz


                    • #11
                      Taki natrysk jest równiez potrzebny w seryjnej Octavi.Duzo razy jak byłem w trasie widoczne były różnice podczas wyprzedzania gdy samochód łapał muła, a po 15-sto min. przerwie znowu wszystko było ok.

                      Komentarz


                      • #12
                        Moglibyście napisać poprostu gdzie to miejwięcej szukać?
                        niestety w tej dziedzinie nie jestem mocny(
                        Pomozecie?

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez arci9
                          Moglibyście napisać poprostu gdzie to miejwięcej szukać?
                          niestety w tej dziedzinie nie jestem mocny(
                          Pomozecie?
                          znaczy mam Ci napisać gdzie jest intercooler :?: :roll: za prawym wlotem w zderzaku (lewym stojąc przed autem) między zderzakiem a nadkolem :idea:
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Guciek
                            Taki natrysk jest równiez potrzebny w seryjnej Octavi.Duzo razy jak byłem w trasie widoczne były różnice podczas wyprzedzania gdy samochód łapał muła, a po 15-sto min. przerwie znowu wszystko było ok.
                            Masz cos nie tak z samochodem. :!:
                            Musisz go zdiagnozowac, mozliwe, ze w IC masz olej, albo jeszcze jakis inny problem jest.
                            TDI 205PS

                            Komentarz


                            • #15
                              znaczy mam Ci napisać gdzie jest intercooler za prawym wlotem w zderzaku (lewym stojąc przed autem) między zderzakiem a nadkolem
                              chodziło mi o ten wlot co się zapycha, Masters o nim pisał...

                              dzięki w wolnej chwili spojrzę na to)

                              Komentarz


                              • #16
                                Może i masz racjie Mikrus ale raczej powietrze było za słabo schłodzone bo różnica nie była wielka ale była odczuwalna(przy ekstremalnej jeżdzie) i nie raz przez to minołem inny samochód w ostatniej chwili.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Guciek
                                  Może i masz racjie Mikrus ale raczej powietrze było za słabo schłodzone bo różnica nie była wielka ale była odczuwalna(przy ekstremalnej jeżdzie) i nie raz przez to minołem inny samochód w ostatniej chwili.
                                  No wlasnie o to mi chodzi, ze powietrze moze Ci sie za slabo chlodzic, bo masz np. zaolejony IC, albo jakis inny z tym problem.

                                  Wierz mi, ze zauwazalne puchniecie seryjnego auta nawet w upale jest praktycznie niemozliwe, jesli wszystko jest sprawne. Tym bardziej po kazdorazowym wyprzedzaniu.
                                  No chyba, ze jestes wyjatkowo wyczulony, ale to i tak sa to roznice w granicach bledu dupohamowni. :lol:

                                  Moja rada - zdiagnozuj auto VAGiem, zwlaszcza temperature w dolocie przy butowaniu.
                                  TDI 205PS

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Może i tak albo to było moje subiektywne odczucie(potrzeba większej mocy) bo teraz nic nie zauważyłem niepokojącego ale i już tak nie szarżuje żebym wykorzystywał pełną moc.
                                    Ale sprawdzenie nic nie zaszkodzi 8)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      No widzialem ten zestaw Miska i musze przyznac, ze wyglada to zachecajaco. Faktycznie trzeba bedzie poczekac na cieplejsze dni i wykonac proby z gtechem jeszcze raz.

                                      Fajnie, ze w belce jest tak duzo miejsca - dzieki temu customowy zbiornik pomiesci spora ilosc roztworu. 8)

                                      Zamieszczone przez Master's
                                      Ja bym proponował zagladać od czasu do czasu we wlot powietrza do IC.
                                      Ja rowniez polecam organoleptyczna kontrole IC od czasu do czasu

                                      Raz na jakis czas schylam sie, zeby zobaczyc stan zabrudzenia i na szczescie nie brudzi sie on tak mocno. W kazdym razie w Octavii.
                                      Jednak czsami lekko go przeplukuje z kurzu i pojedynczych robaczkow.
                                      A jak to robisz odpinasz zderzak?? czy karcherem we wlot?
                                      ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                      www.wasilewski-foto.pl
                                      KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Master's
                                        Tyczy się to seryjnego programu sterujacego silnikiem. Jednak po modyfikacji programu...temperatura powietrza wzrasta i wtedy wydatniejsze chłodzenie jest konieczne.
                                        Czy nalezy wtedy wymienic IC na wydajniejszy, a moze sa specjalne plyny do chlodnic, ktore maja lepsze wlasciwosci chlodzace???
                                        Była Octavia II Turbo Diesel i Miała Power

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Misiek: czy Ty masz fabryczny IC od PD130 ?
                                          Jesli tak to podejrzewam ze takie ladne rezultaty z obnizeniem temp moge sie udawac tylko z tymi malymi IC... ktorym to z zalozenia jest za goraco w pracy ;-)
                                          W przypadku FMIC to moze takich radykalnych roznic nie byc...ale mysle ze mozna bedzie sprobowac jak sie ociepli ;-)
                                          A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Mach
                                            Misiek: czy Ty masz fabryczny IC od PD130 ?
                                            tak :?

                                            Zamieszczone przez Mach
                                            Jesli tak to podejrzewam ze takie ladne rezultaty z obnizeniem temp moge sie udawac tylko z tymi malymi IC... ktorym to z zalozenia jest za goraco w pracy ;-)
                                            W przypadku FMIC to moze takich radykalnych roznic nie byc...ale mysle ze mozna bedzie sprobowac jak sie ociepli ;-)
                                            też mi się tak wydaje, myślę, że w przypadku FIMC'a może to coś dać tylko do zastosowań ekstremalnych... np. walka z temperaturą i setnymi sekundy na Modlinie :wink:
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              pamietam ze jak bawilismy sie VAGiem na seryjnej PD130 to po kilkuminutowym butowaniu po miescie temp w dolocie potrafila skoczyc ponad 71*C i wcale pozniej nie miala ochoty spadac (przy temp otoczenia kilkanascie *C max do 20*C). Spokojna jazda mozna bylo schlodzic do ok 50*C ale nizej juz nie spadala podczas jazdy :-(

                                              Ja u siebie nie przewiduje patentow z natryskiem (no jak napisalem za malo pewnie byloby efektu przy FMIc zeby mi sie chcialo bawic w takie natryski).
                                              Jednak jak sie cieplej zrobi to potestuje u siebie temp w dolocie z ciekawosci. Mam dostep to VAGa, mam lapka no to sru... mam tylko nadzieje ze VAG (czyt. interfejs z allegro) bedzie banglal z nowa Octa ;-)
                                              BTW: czy ktos juz sprawdzal gdzie w O2 jest zlacze do VAGa bo jeszcze na to nie wpadlem zeby poszukac :evil:
                                              A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                                też mi się tak wydaje, myślę, że w przypadku FIMC'a może to coś dać tylko do zastosowań ekstremalnych... np. walka z temperaturą i setnymi sekundy na Modlinie :wink:
                                                ja tam z setnymi w Modlinie walczyć nie będę, ale natrysk planuję też założyć na wiosnę. pamiętam, jak piorunujące wrażenie zrobiły na mnie foty z zawodów na Litwie - gdzie goście w zbiornikach do natrysku intercoolera mieli normalnie bryłki lodu k k k :wink: :lol: sporawo w tym picu, ale zawsze da się coś poprawić k

                                                Rozmawiałeś już jakoś konkretnie z tymi Twoimi chłopakami ? Będą robić ten "belkowy" wariant ??

                                                Pozdr,
                                                BP
                                                była mocna Octa, a jest konik
                                                Greckie Delikatesy

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez BaPit
                                                  Rozmawiałeś już jakoś konkretnie z tymi Twoimi chłopakami ? Będą robić ten "belkowy" wariant ??
                                                  no własnie doszedłem wczoraj do wniosku, że czas ich zacząć ścigać, zeby się na wiosnę wyrobili :szeroki_usmiech
                                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                                  http://www.disi-tune.pl
                                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                                  Był WRX
                                                  Była Octa

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X