Big Turbo - czyli turbinka T3/T4 w ASV. Po co?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kefir0909
    Classic
    • 2010
    • 13

    Big Turbo - czyli turbinka T3/T4 w ASV. Po co?

    Zamieszczone przez opaluch
    a czy wiesz może czemu tak się nie robi kiedy stosuje się BOVa? Gdzie jest różnica ?
    bov w silniku 1.8t nie sprawdza sie. komp wywala bledy z prostego powodu - powietrze ktore wraca do obiegu jest uwzgledniane w ilosci powietrza, ktore wpada do cylindrow. jest ubogo w powietrze ktore zamiast, isc do cylindrow idzie w atmosfere. wiecej napisze - robienie otwartej odmy tez jest bledem, bo powietrze stamtad tez jest wkalkulowane.

    a cos sie tak na bov uparl? pssssst musisz miec? ja na dv mam psssst wiekszy niz bym chcial - to moze jest fajne, ale tylko na poczatku. pozniej wqrwiac zaczyna. chcesz miec pssst na dv to zainwestuj w caly metalowy dolot miedzy tubina a ic - bedzie syczec jak glupie.

    pozdr
    spajk
  • Sarrazin
    Ambiente
    • 2008
    • 151

    #2
    Big Turbo - czyli turbinka T3/T4 w ASV. Po co?

    Znalazłem na allegro turbinkę T3/T4 z kolektorem wydechowym przygotowanym pod montaż w ASV. Jeździ ktoś na czymś podobnym? Jaki jest sens montowania turbiny o wydajności 350-400km?
    1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      Sarrazin, takie turbo pewnie budzi sie dopiero gdy w ASV konczy sie obrotomierz, ale to tylko moje przypuszczenia nie majace nic wspulnego z praktyka.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • MiKruS
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7976

        #4
        Zamieszczone przez Sarrazin
        Jaki jest sens montowania turbiny o wydajności 350-400km?
        IMO żaden.

        Problemem w TDI jest brak paliwa, a nie powietrza.
        Turbina jest bardziej uzupełnieniem niż podstawą modyfikacji i nie ma potrzeby montować niczego dużego.
        TDI 205PS

        Komentarz

        • Sarrazin
          Ambiente
          • 2008
          • 151

          #5
          MiKruS, w takim razie po co w ogóle coś takiego wytwarzać?
          Nie mam zamiaru montować czegoś takiego, zaciekawiło mnie to po prostu. Może śmigają po Europie jakieś 400konne 1.9 TDI. :lol:
          Jednym słowem przerost formy nad treścią.
          1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            To sa turbiny do silnikow benzynowych.


            Wsadz turbinke z ARL-a i bedzie OK :twisted:
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • 2pac
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1476
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez Sarrazin
              Może śmigają po Europie jakieś 400konne 1.9 TDI.
              smiga, nawet occta, i to nawet jest do sprzedania
              President Johnny II + President Florida/ ML-145
              O1 - 122KM@141KM 261Nm@303Nm By Rogalotti
              OII - 140KM@178KM 320Nm@374Nm By CompSport

              Komentarz

              • Sarrazin
                Ambiente
                • 2008
                • 151

                #8
                Maircroft, jeżeli to benzynek to po co w takim razie kolektor do TDI?
                1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Zamieszczone przez Sarrazin
                  MiKruS, w takim razie po co w ogóle coś takiego wytwarzać?
                  Nie wiem - może ktoś eksperymentował, albo coś... Może ktoś to chciał zastosować w silniku benzynowym do którego użył dołu od TDI. Cholera wie...


                  Generalnie, tak jak napisał Maicroft, to są turbiny do benzyny. Mają wyższą wytrzymałość temepraturową i są w stanie napełnić cylinder ładunkiem przy wysokich obrotach.
                  Stosowanie ich w TDI jest niepotrzebne, bo zarówno temperatury są niższe jak i obroty dużo mniejsze.

                  Więc nie da to zadnej przewagi, a wręcz zapewne spowoduje dużego laga.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • Sarrazin
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 151

                    #10
                    Dzięki MiKruS, widzę że znasz się na rzeczy, wzbogaciłeś moją wiedzę na ten temat
                    1.9 TDi ASV - seria, Φ 5,5l/100km

                    Komentarz

                    Pracuję...