Szperak quaife juz zamontowany

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dynia
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2005
    • 134

    Szperak quaife juz zamontowany

    czyli da sie podgłośnic??
    Kupujac Polskie produkty w polskich sklepach likwidujesz polskie bezrobocie .... Nie mow ze made in Poland to beee bo to tez twoja robota ..
  • palioza
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 417

    #2
    Szperak quaife juz zamontowany

    Podsumuje to co dalej napisze w jednym zdaniu:
    Ja na prawde nie wiem czemu to nie jest montowane fabrycznie

    do mojego autka (skrzynia biegow 02Q) pasuje szpera QDF16R. Do montazu niezbedny jest "crownwhell fitting kit") -> czyli sruby .

    Niestety nie mam zdjec, ale moge opowiedziec co i jak.
    Zdejmujemy skrzynie wymontowujemy stary mechanizm roznicowy. Trzeba z niego zdemontowac zebatke (ta najwieksza) jest ona przynitowana do calej konstrukcji (chyba 12 nitow), nity sie obcina zdejmujemy zebatke montujemy na quaifie za pomoca ww. crownwheel fitting kit skladamy wszystko do kupy. Pamietac trzeba dla pewnosci o sprawdzeniu 2 masy, sprzegla itp itd. Juz wiem, ze u mnie 2 masa ma juz malutkie luzy, ale z 50kkm powinno wytrzymac. Sprzeglo trzyma sie super jak na razie. WYmieniamy uszczelniacze polosi dla pewnosci no i oczywiscie olej
    Pierwsze odpalenie... spokojna jazda, zadnej roznicy w prowadzeniu (balem sie ze bedzie wyrywac z rak kierownice) mowie albo nie dziala albo jest super.... b. ostry zakret w prawo (bieg numer 2) w polowie gaz do dechy (normalnie wewnetrzne kolo juz dawno buksowalo) a tu... pelen ogien brak poslizgu opony nie piszcza gr8.
    Proba ze startu zatrzymanego, ogien na wszystkich biegach... da sie zerwac przyczepnosc obu kol na 1dynce, ale na 2jce juz wszystko ok (wczesniej nawet na 3ce czasami tracilem przyczepnosc).

    Jedyna wada jaka na razie zauwazylem, to ze trzeba mocno trzymac kierownice jak sie daje w palnik na zakrecie i z niego wychodzi, potrafi wtedy wyrywac kierownice.

    Ogolnie wrazenia pozytywne

    BTW jak na razie nie odkrylem zadnych spartolonych rzeczy w samochodzie po 2 dniach postoju w zakladzie autokawa w Katowicach. Jutro zobacze czy nic mi nie wykrecili ... jak nic nie wykrecili i nic nie cieknie to moge polecic.
    Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      jakie koszta takiej zabawki?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • misiekwaw
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 7715
        • Ford

        #4
        Re: Szperak quaife juz zamontowany

        Zamieszczone przez palioza
        b. ostry zakret w prawo (bieg numer 2) w polowie gaz do dechy (normalnie wewnetrzne kolo juz dawno buksowalo) a tu... pelen ogien brak poslizgu opony nie piszcza gr8.
        Proba ze startu zatrzymanego, ogien na wszystkich biegach... da sie zerwac przyczepnosc obu kol na 1dynce, ale na 2jce juz wszystko ok (wczesniej nawet na 3ce czasami tracilem przyczepnosc).
        jakie Ty masz opony :?: bo mam wrazenie ze masz az za duza ta przyczepnosc :szeroki_usmiech :wink:


        P.S.
        przenosze do tuning :idea:
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz

        • Jabar1975
          RS
          • 2006
          • 3331

          #5
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          bo mam wrazenie ze masz az za duza ta przyczepnosc :szeroki_usmiech :wink:
          a moze to Tobie wymontowali szpere? :diabelski_usmiech
          nasza droga: www.wpzs.pl

          Komentarz

          • palioza
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 417

            #6
            Zamieszczone przez szkoda
            jakie koszta takiej zabawki?
            NIestety dosc duze

            okolo 650 funciakow (divajs, sruby, wysylka) + montaz niewiele ponad tysiak -> nie wiem czy mnie naciagneli, czy nie, ale jak na demontaz calej skrzynii + zabawa w srodku i montaz z powrotem to chyba tragedii nie ma, no pozatym, ze to jedyny zaklad co sie podjal tego z miliona sprawdzonych na slasku

            Zamieszczone przez MisiekWAW
            Zamieszczone przez palioza
            b. ostry zakret w prawo (bieg numer 2) w polowie gaz do dechy (normalnie wewnetrzne kolo juz dawno buksowalo) a tu... pelen ogien brak poslizgu opony nie piszcza gr8.
            Proba ze startu zatrzymanego, ogien na wszystkich biegach... da sie zerwac przyczepnosc obu kol na 1dynce, ale na 2jce juz wszystko ok (wczesniej nawet na 3ce czasami tracilem przyczepnosc).
            jakie Ty masz opony :?: bo mam wrazenie ze masz az za duza ta przyczepnosc :szeroki_usmiech :wink:
            Na razie...
            Michelin Pilot Sport 225/40/18


            P.S.
            az mnie boli ze zaraz wymienie na 16stki (stalowe) zimowe w ktorych felga wyglada jak jakies pitu pitu :P
            Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

            Komentarz

            • ViRuE
              Rider
              • 2007
              • 358

              #7
              Heh no to konkretnie;D palioza, ale za to teraz na wezszych gumach przetestujesz sobie jeszcze szpere

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Re: Szperak quaife juz zamontowany

                Bylem ciekaw efektu po montazu
                Zamieszczone przez palioza
                Proba ze startu zatrzymanego, ogien na wszystkich biegach... da sie zerwac przyczepnosc obu kol na 1dynce, ale na 2jce juz wszystko ok (wczesniej nawet na 3ce czasami tracilem przyczepnosc).
                To co teraz mozna troche moment przeniesc na nizsze obroty ?
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • Zoltar
                  Rider
                  • 2005
                  • 722

                  #9
                  Można, ale nie ma sensu
                  www.soft-car.pl
                  www.chiptuning-gdansk.pl


                  - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                  - Wyłączanie DPF
                  - Hamownia Obciążeniowa

                  Komentarz

                  • AndiT
                    Rider
                    • 2008
                    • 332

                    #10
                    Jak auto Ci jezdzi? Jakie masz spostrzezenia z jazdy po nastepnych paru dniach?
                    Jakies skutki uboczne czy wszystko jak na razie jest ok?

                    Skad dokonales zakupu szpery? Jak mozna wyszukac takie cos? No i oczywiscie skad ewentualnie znalezc brakujacy "crownwheel fitting kit".
                    M47N2

                    Komentarz

                    • S3 CHRIS
                      Elegance
                      • 2006
                      • 979
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      jest duzo róznych klepów gdzie mozna kupic ...
                      np tutaj http://www.tomson.com.pl/x_C_Dz__PD_..._0__PL2_0.html podział wg skrzyni.....
                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                      Komentarz

                      • palioza
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 417

                        #12
                        Na razie zadnych negatywnych skutkow nie zauwazylem, jest tylko "dziwniej" jak sie dodaje gazu w zakretach, po prostu wrazenie jakby byl inny rozklad mas (lewo/prawo), trzeba sie przzwyczaic.
                        Ja zamawialem bezposrednio z quaif.co.uk -> duuuuzo taniej niz na tomsonie. U nich rowniez mozna zamowic zestaw brakujacych. Dostawa szybka (jak juz mieli na stanie) bo generalnie to oni nie produkuja tego ciagle, ale jak sie uzbiera pewnie jakies zamowienie wieksze. Ja czekalem okolo 2 miesiecy od zamowienia do wyprodukowania. Jak zrobili to mialem w 2 dni u siebie.
                        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                        Komentarz

                        • kazik4x4
                          RS
                          • 2008
                          • 2728

                          #13
                          a do o1 4x4 też takie "cóś" mają?

                          Bo ja Panie nie to, żebym się ścigać chciał ale we śniegu robić...
                          A tak na serio to własnie bym chciał sobie coś takiego do przodu wrzucić i zapytać znawców tematu i tunningu czy tył jak się dołącza to już jest zblokowany czy nadal na dyfrze chodzi?
                          Answer please!

                          Komentarz

                          • AndiT
                            Rider
                            • 2008
                            • 332

                            #14
                            Bardzo ciekawy temat jak dla mnie wiec mam nadzieje ze jesli bede zadawal glupie pytania to nie zostane tu zakrzyczany.

                            Mam pytanie do znawcow tematu. Jak teoretycznie wyglada eksploatacja opon w aucie przednionapedowym ze szpera biarac pod uwage ze kola te sa skretne.
                            Czy nastepuje na przyklad nierownomierne zuzycie opon, czy nie?
                            Glownie chodzi mi o sily jakie dzialaja na kola podczas jazdy.

                            [ Dodano: Sro 12 Lis, 08 16:11 ]
                            Zamieszczone przez kazik4x4
                            Bo ja Panie nie to, żebym się ścigać chciał ale we śniegu robić...
                            A tak na serio to własnie bym chciał sobie coś takiego do przodu wrzucić i zapytać znawców tematu i tunningu czy tył jak się dołącza to już jest zblokowany czy nadal na dyfrze chodzi?
                            Answer please!
                            Zerknij tutaj:
                            Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl

                            Masz tam ladnie opisany system przeniesienia napedu 4x4.
                            M47N2

                            Komentarz

                            • palioza
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 417

                              #15
                              Zamieszczone przez AndiT
                              Bardzo ciekawy temat jak dla mnie wiec mam nadzieje ze jesli bede zadawal glupie pytania to nie zostane tu zakrzyczany.

                              Mam pytanie do znawcow tematu. Jak teoretycznie wyglada eksploatacja opon w aucie przednionapedowym ze szpera biarac pod uwage ze kola te sa skretne.
                              Czy nastepuje na przyklad nierownomierne zuzycie opon, czy nie?
                              Glownie chodzi mi o sily jakie dzialaja na kola podczas jazdy.
                              Kolego to nie jest "zespawanie" na stale kol na 1 osi (bo generalnie ciezko by bylo skrecac) i wtedy faktycznie kazdy skret konczylby sie darciem gumy.
                              Quaife ten co ja mam to jest mechanizm roznicowy o ograniczonym uslizgu. Budowe tego nie probowalem nawet zrozumiec majac to w rece jak i widzac rysunki techniczne
                              W kazdym razie w/g mojej oceny i zrozumienia tematu to nie widze powodu dla ktorego opony powinny sie szybciej zuzywac, a wrecz przeciwnie gdy w przypadku "szybszego" startu kolo nie wpada w poslizg, a ciagnie do przodu dzieki LSD to wtedy nie jest zdzierane jak przy normalnym poslizgu.
                              Skrecajac kolami, nie slysze pisku z opon -> nie czuje uslizgu zakladam, ze w tym momencie nie wystepuje, co nie niszczy opon (ofc wiem, ze samo toczenie sie opony po asfalcie ja niszczy, ale pomijam ten fakt w rozwazaniach teoretycznych ).
                              Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                              Komentarz

                              • greszczyn
                                Elegance
                                • 2005
                                • 893
                                • Nissan

                                #16
                                Zamieszczone przez palioza
                                Skrecajac kolami, nie slysze pisku z opon -> nie czuje uslizgu zakladam, ze w tym momencie nie wystepuje, co nie niszczy opon (ofc wiem, ze samo toczenie sie opony po asfalcie ja niszczy, ale pomijam ten fakt w rozwazaniach teoretycznych ).
                                A co z przegubami ? Nie dostają przez to , mocniej po " kulkach " ?

                                Komentarz

                                • S3 CHRIS
                                  Elegance
                                  • 2006
                                  • 979
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                  #17
                                  ja na szperze u siebie zrobiłem juz ok 10tys km i nie widze zadnych negatywnych spostrzezen no moze pozatym co Palioza pisze tzn opony nie piszcza jak dawnie w zwiazku z czym trzeba zwiekszyc moc :evil: a to sa znowu koszta

                                  greszczyn w przypadku podnoszenia mocy trzeba sie liczyc z tym ze w koncu cos nie wytrzyma i powie ze ma dosc
                                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                  Komentarz

                                  • cieq
                                    Rider
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 745
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AGU 1.8 20VT 150 KM
                                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                    #18
                                    Dlatego najlepiej jeździć na serii :wink:
                                    www.pinkbike.com

                                    Komentarz

                                    • AndiT
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 332

                                      #19
                                      Ciezko jezdzic na fabrycznych nastawach jak sie juz raz przeszlo na czarna strone mocy.
                                      W zasadzie to nie pamietam juz co to jest seria, w kazdym aucie mialem grzebane, ale nie ukrywam ze pamietam czasy smigania JETTA w dieslu z calymi 54 koniami mechanicznymi.

                                      Mam jeszcze jedno pytanie. Chyba ostatnie.
                                      Jak sprawuje sie sprzeglo biorac pod uwage zamontowanie szpery oraz mocne parametry (244KM/457Nm) samochodu. Sprzeglo masz seryjne czy zmieniales?
                                      Generalnie czy daje rade przeniesc caly moment, bo gdzies widzialem i czytalem o tym ze np BMN ma problem ze sprzeglem powyzej 440Nm?
                                      Pytam sie, gdyz jesli wszystko pojdzie po mojej mysli to mam w planach cos mocnego stad tez szukam teraz zdrowego (BMNa) lub jesli nie bede mogl znalezc to pojde w strone (AWXa) ewentualnie w ostatecznosci cos z hondy 2.2 icdti do podciagniecia na 200KM.
                                      M47N2

                                      Komentarz

                                      • palioza
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 417

                                        #20
                                        Zamieszczone przez AndiT
                                        Ciezko jezdzic na fabrycznych nastawach jak sie juz raz przeszlo na czarna strone mocy.
                                        W zasadzie to nie pamietam juz co to jest seria, w kazdym aucie mialem grzebane, ale nie ukrywam ze pamietam czasy smigania JETTA w dieslu z calymi 54 koniami mechanicznymi.

                                        Mam jeszcze jedno pytanie. Chyba ostatnie.
                                        Jak sprawuje sie sprzeglo biorac pod uwage zamontowanie szpery oraz mocne parametry (244KM/457Nm) samochodu. Sprzeglo masz seryjne czy zmieniales?
                                        Generalnie czy daje rade przeniesc caly moment, bo gdzies widzialem i czytalem o tym ze np BMN ma problem ze sprzeglem powyzej 440Nm?
                                        Pytam sie, gdyz jesli wszystko pojdzie po mojej mysli to mam w planach cos mocnego stad tez szukam teraz zdrowego (BMNa) lub jesli nie bede mogl znalezc to pojde w strone (AWXa) ewentualnie w ostatecznosci cos z hondy 2.2 icdti do podciagniecia na 200KM.
                                        Ze sprzeglem nie mialem ani razu problemu (70kkm przejechane).
                                        Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

                                        Komentarz

                                        • Adamw
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 32

                                          #21
                                          jak ktos jest zaintersowany szperą quaife to mam takową do sprzedania w super cenie do skrzyn 5 gang zarowno 02A jak i 02J pasuje....szczegóły na pw

                                          Komentarz

                                          • zepter00
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 2304

                                            #22
                                            No dobra.. Może wiecie czy jest dyferencjał Quaife do diesla i skrzyni 5B? Ja nawet nie wiem jak skrzynia w O1 ASV się wabi. :?
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz

                                            • Ayu
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4154

                                              #23
                                              Wszystko co do Skody oferuje Quaife: http://www.quaife.co.uk/shop/search/...21%2C352%2C399

                                              Komentarz

                                              • zepter00
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 2304

                                                #24
                                                Już tam wczoraj byłem.. tylko jaką mam skrzynię biegów i może coś z Seata albo VW pasuje?
                                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                Komentarz

                                                Pracuję...