[O2] Chip do BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • luna1
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O2] Chip do BXE

    Witam,
    Ja rowniez poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Octavii II, chodzi mi zwlaszcza o tylna lampe. Wczoraj zainstalowalem czujniki parkowania. Wszystko dziala ladnie tylko jak przy cofaniu wcisne hamulec to czujniki przestaja dzialac.
  • Grzekraw
    Drive
    • 2008
    • 62

    #2
    [O2] Chip do BXE

    Witam Szanownych Forumowiczów!

    Planuję zawirusować moją Octavkę, auto ma niecałe 2 lata i przebieg 92 kkm. Robie przebigi ok. 50-60 kkm rocznie i planuje parę lat pojeździć tym autem.
    Zastanawiam się nad takim chipem, aby wzrost parametrów następował po wciśnięciu powiedzmy 70-80% gazu. Godula na swojej stronie oferuje to rozwiązanie jako program Indywidualny Plus. Oczywiście nie planuję wirusa u Goduli, rozmawiałem z Aligatorem i może mi coś takiego zrobić.
    Myślę, o takim rozwiązaniu ponieważ jadąc spokojniej i nie potrzebując dodatkowej mocy wolałbym aby silnik pracował na serii, a tylko w przypadku np. wyprzedzania, itp. dostał lepszego kopa (zależy mi na trwałości i bezawaryjności).
    Co myślicie o takim rozwiązaniu?

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      ja myslę, że jest ono dziwne :roll:
      jadąc spokojnie i tak nie wykorzystujesz dodatkowej mocy, więc o co cho :?:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Grzekraw
        Drive
        • 2008
        • 62

        #4
        W tej opcji np. ruszając na skrzyżowaniu (bez deptania) silnik pracuje na serii. Przy standardowym chipie tak chyba już nie będzie?
        Mam obawy związane z chipem i staram się znaleźć jakieś rozwiązanie (tak mi się przynajmniej wydaje), aby zminimalizować ryzyko usterki silnika (i osprzętu).

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Grzekraw, Pedał przyspieszenia w O2 jest elektroniczny i maks moc motoru masz jak depniesz do końca, więc przy normalnym ruszaniu nie zauważysz różnicy miedzy autem na serii a z programem.
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zamieszczone przez Grzekraw
            Mam obawy związane z chipem i staram się znaleźć jakieś rozwiązanie (tak mi się przynajmniej wydaje), aby zminimalizować ryzyko usterki silnika (i osprzętu).
            W takim wypadku, na Twoim miejscu wogole bym nie robil programu, bo potem jak sie cos wysra, a moze to sie zdarzyc nawet na serii, to bedziesz pierwszym piewca szkodliwosci chipowania.
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              Zamieszczone przez Grzekraw
              Mam obawy związane z chipem i staram się znaleźć jakieś rozwiązanie (tak mi się przynajmniej wydaje), aby zminimalizować ryzyko usterki silnika (i osprzętu).
              W takim wypadku, na Twoim miejscu wogole bym nie robil programu, bo potem jak sie cos wysra, a moze to sie zdarzyc nawet na serii, to bedziesz pierwszym piewca szkodliwosci chipowania.
              heh, dokładnie to samo miałem napisac
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Grzekraw
                Drive
                • 2008
                • 62

                #8
                Panowie zdję sobie sprawę, że zarówno w serii jak i po chipie może się coś wysrać. Chciałbym tylko to prawdopodobieństwo zminimalizować. Wydaje mi się, że do tej pory prawidłowo eksploatuję samochód (patrz zalecenia na forum). Kończy mi się gwarancja i można o czymś pomyśleć.
                Nie zawsze potrzebuję dużego kopa i wtedy nie chciałbym dodatkowo obciążać silnika, ale są momenty gdy mocy brakuje.
                Może inaczej - czy mój pomysł chipa ma sens (zgodnie z moim tokiem myślenia - mniejszych obciążeń dla silnika), czy dać sobie z nią spokuj i zrobić normalnego chipa?

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  rób normalnego, lajtowego i nie sie co szczypac z jakimis wynalazkami, Aligator na pewno Ci tego nie spaprze, powiedz, że ma być bezpiecznie i tyle.
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez Grzekraw
                    Nie zawsze potrzebuję dużego kopa i wtedy nie chciałbym dodatkowo obciążać silnika, ale są momenty gdy mocy brakuje.
                    Dozownik kopa, masz pod prawa noga.
                    Zamieszczone przez Grzekraw
                    Może inaczej - czy mój pomysł chipa ma sens (zgodnie z moim tokiem myślenia - mniejszych obciążeń dla silnika), czy dać sobie z nią spokuj i zrobić normalnego chipa?
                    Dac sobie spokoj i zrobic porzadny, bezpieczny program u sprawdzonego tunera.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • Grzekraw
                      Drive
                      • 2008
                      • 62

                      #11
                      Dzięki Koledzy za odbowiedzi. Aligator wspominał, że z BXE to standardowo wychodzi ok. 140-145 KM. Czy to jest bezpiecznie dla tego silnika?

                      Komentarz

                      • Tymon
                        RS
                        • 2004
                        • 2970

                        #12
                        Grzekraw, wydaje mi się, że nie ma co zadawać tylu pytań, tylko pojechać do Wojtka - Aligatora, powiedzieć mu że obawiasz się o silnik i prosisz o "lightowy" program a autko będzie śmigać i śmigać i śmigać.
                        Oczywiście należy pamiętać o nie butowaniu gdy jest zimne, dać mu chwilkę odpocząć po ostrej jeździe i wsjo będzie ok
                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                        Komentarz

                        • Grzekraw
                          Drive
                          • 2008
                          • 62

                          #13
                          Tymon, oczywiście włąściwe zasady eksploatacji stosuje, choć jak patrze :shock: jak niektórzy traktują silniki i nic im się nie dzieje, to chyba producent spory zapas odporności na niewłaściwą eksploatację zostawił.
                          OK - dziękuję za odpowiedzi i nie zadaje już tylu pytań. Jak zrobię chipa to się pochwalę wykresem :szeroki_usmiech

                          Komentarz

                          • Jantar
                            Classic
                            • 2006
                            • 36

                            #14
                            11 wypowiedzi ... ile to mżna napisać o chipowaniu zwykłego BXE .. nic nie wnosząc
                            TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
                            DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
                            Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
                            Brodnica kujawsko-pomorskie

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Jantar, Twoja jest już 12. :kciukgora :lol:

                              a miałbys okazję wykazac się swoją fachową wiedzą-nie krępuj się, zapraszam :idea:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Grzekraw
                                Drive
                                • 2008
                                • 62

                                #16
                                Jeśli ktoś ma jakieś cenne uwagi lub może się podzielić fachową wiedzą to chętnie się zapoznam :roll:

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  #17
                                  Seryjne BXE w Toledo na dosc mocnym setupie (ale nadal z głowa) i nic sie nie dzieje....



                                  A tu masz BXE na mocniejszej turbinie. Mozna bylo ciut wiecej wykrzesac ale mialo byc bezpiecznie i bezdymnie a Map sensor pozostal seryjny i ograniczal doladowanie.

                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz

                                  • AndiT
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 332

                                    #18
                                    Zamieszczone przez szkoda
                                    rób normalnego, lajtowego i nie sie co szczypac z jakimis wynalazkami, Aligator na pewno Ci tego nie spaprze, powiedz, że ma być bezpiecznie i tyle.
                                    Dokladnie, popros o lightowy i bezpieczny program i bedzie dobrze.
                                    Ewentualnie, z tego co zrozumialem z tych %, to chcialbys modyfikacje taka jak dla samochodu z automatyczna skrzynia biegow


                                    rob555, jak dokonam juz zakupu samochodu to podjade do Ciebie
                                    M47N2

                                    Komentarz

                                    • Grzekraw
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 62

                                      #19
                                      rob555, dzięki za przykładowe wykresy.
                                      AndiT, tak też planuję zrobić, bezpieczny lightowy program, tak aby się autem przyjemnie i bez problemów jeździło.

                                      Komentarz

                                      • adym
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 179

                                        #20
                                        rob555,
                                        bardzo fajne ch-ki.
                                        Mysle, ze Grzekraw ma podobne obawy do moich.
                                        Zauwazylem, ze wiekszosc ludzi z forum nie poprzestaje na wirusie i idzie dalej z modami.
                                        Osobiscie nie chcialbym juz mechanicznie modyfikowac silnika z uwagi i na wiek auta jak i na finanse.
                                        Ja np. mysle o modzie, ktory zrownalby silnik z potencjalem z 2.0 tdi 140KM, 320Nm.

                                        Komentarz

                                        • zurcio
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 2046

                                          #21
                                          Zamieszczone przez adym
                                          mysle o modzie, ktory zrownalby silnik z potencjalem z 2.0 tdi 140KM, 320Nm.
                                          pqamiętaj, że przeważniej jest jakiś gratis od fabryki
                                          2.0 TDI może wypluć 150-155 :wink:
                                          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                                          Komentarz

                                          • Klauzero
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 575

                                            #22
                                            Grzekraw, przesiadłem się na chwilę z BXE do FBI kombi po programie i pomijając mniejszą masę od Octy, to charakterystyka pracy silnika po wirusie i związana z nią wgniotka w siedzenie zdecydowanie warta jest wizyty u tunera.

                                            Charakterystyczne dla TDI rozwijanie mocy wedle zasady: "NIC, NIC, o kurrrwww...." pozostało i daje się jeszcze bardziej odczuć, a potem przy 4 tys rpm, gdzie seryjne BXE mówi dobranoc, tu jeszcze wkręcało się żwawo na obroty. Nie wiem, jak spalanie, ale według znajomego spadło o 0,5 litra przy odpowiednim stylu jazdy (dynamiczne, ale krótkie przyśpieszanie). Trwałość? 160 kkm, jedynym skutkiem ubocznym jest głośniejsza praca turbiny (wedle właściciela), którą obydwoje uznaliśmy za zaletę (chyba, że zbliża się jej koniec .
                                            Mądry Polak po ©kodzie...

                                            Komentarz

                                            • Czader
                                              Ambiente
                                              • 2005
                                              • 145

                                              #23
                                              A pro po tunningu dla "ostroznych" to czytalem ze jak chesz to tuner moze faktycznie zrobic program ktory do pewnego % wcisniecia gazu bedzie calkowicie seryjny a potem "ogien" :-) Jak ktos sie obawia np. o sprzeglo to moze nie jest zly patent ....
                                              U mnie jest takie rozwiazanie tyle ze prymitywne analogowe no i zwieksza tylko paliwo a nie tez cisnienie i kat wtrysku ....
                                              Czader

                                              OCTA COMBI 2003 ALH

                                              Komentarz

                                              • Grzekraw
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 62

                                                #24
                                                Klauzero, dzięki za opis doznań z chipowanej wersji, niestety nie miałem okazji jeździć autem po chipie.
                                                Te 160kkm to po chipie, czy generalny przebieg?
                                                Prawdopodobnie w przyszłym tygodniu (jak czas pozwoli) zawitam do Aligatora i zobaczymy co wyjdzie.
                                                Czader, u mnie ostrożność wynika z przebiegów jakie robię 50-60 kkm rocznie. Chłopaki mówią, aby robic normalnego chipa i nie kombinować z wzrostami po wciśniąciu jakiegośc % gazu. Jeszcze się wacham nad tym rozwiązaniem, ale chip już na 99,9% pewny.

                                                Komentarz

                                                • Jantar
                                                  Classic
                                                  • 2006
                                                  • 36

                                                  #25
                                                  Niby pisałem że wątek jałowy ... ale odnośnie doznań chętnie coś dorzucę.
                                                  Słuchaj moim zdaniem byłoby dobrze jakby się znalazł jakiś kolega z forum mieszkaniec Krakowa ( bo chyba tam mieszkasz ) Ktoś kto ma już "poprawione auto", spotkajcie się gdzieś pod marketem i niech da Ci się przewieść gdzieś na obwodnicy - co to w końcu za problem ? Załóż wątek że szukasz kogoś z Kraka kto da się karnąć zawirusowanym autem .

                                                  Ja jeżdżę różnymi autami jak każdy tuningujący i powiem Ci że to uzależnia. Bywa tak że robię komuś 3 a nawet 4 auto po każdej zmianie samochodu. Są ludzie którzy bez wirusa nie potrafią już jeździć. Niedawno robiłem gościowi Octavię BKC - to było jego auto służbowe - dopiero je dostał i od razu dzwoni ( Wcześniej mu robiłem prywatnego Superba AVF na 170 KM ) Panie Darku przyjeżdżam Octą BKC - trzeba zrobić na wczoraj bo seryjnie jest nie do przyjęcia !
                                                  Tak to działa - oczywiście pod warunkiem że masz to zrobione przyzwoicie. Aligata da radę jak zwykle !

                                                  Osobiście mam zwykłe cywilne auto żaden "demo kar" - Pasek AVF kombi 165 KM i 370 Nm ( light ledwie draśnięte, auto rodzinne, sześciomiesięczna córka, wózek w bagażniku ..te klimaty ) ale czasami jak depnę od świateł do świateł to też daje radę - a jak jakiś słabeusz się sadził to kiedy w końcu dojeżdża Cię na którymś dłuższym świetle - wrażenia w tylnim lusterku "BEZCENNE" - zerkasz niby niechcący jak gościu wylezie prawie przez szybę z auta żeby rozkminić - co ty ku..fa masz pod maską że mu tak odjechałeś jak dzieciakowi ! Czasami myślisz że tamten z tyłu tak szybko topnieje w lusterkach bo mu klamot zgasł...
                                                  Ale się rozpaplałem ... sorki
                                                  TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
                                                  DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
                                                  Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
                                                  Brodnica kujawsko-pomorskie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...