[O1] Dodatkowe wskaźniki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomi98
    Rider
    • 2004
    • 564

    [O1] Dodatkowe wskaźniki

    mi się podobał pomysł z Zegrzem. Można tam wjechać autkami i zrobić ujęcia na tle Zalewu
  • _tm_
    RS
    S_OCP Member
    • 2004
    • 2333
    • Superb III (3V3)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

    #2
    [O1] Dodatkowe wskaźniki

    Zamówiłem sobie właśnie dodatkowe wskaźniki (doładowanie, temp. oleju i egt) i zastanawiam się gdzie i jak je zamontować. Oczywistym miejscem jest lewy słupek. Widziałem na forum patent z kolankami hydrualicznymi. Widziałem też na allegro jakieś uniwersalne nakładki na słupki - ktoś ma doświadczenie z montażem tychże ? Trzeba coś kleić, ciąć, itp. ? Jak rozumiem później trzeba to obszyć skórą ?
    Zastanawiam się też nad innymi sposobami montażu, np. na desce. Na allegro są do kupienie różne obudowy na wskaźniki do zamontowania na desce, ale nie wiem jak to się będzie prezentowało.

    Przykłady:





    Jeżeli macie zdjęcia ciekawie zainstalowanych wskaźników to byłbym wdzięczny za podesłania. Jakby to były przykłady opartę o Octavię to byłoby w ogóle super, ale może coś innego też mnie jakoś zainspiruje .
    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
    -------------------------------------------------------------------------
    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

    Komentarz

    • cieplak
      Drive
      • 2007
      • 50

      #3
      ja moge polecic obudowe na slupek carzone specials



      sensownie spasowana, na zegarki 52mm, troche duza jest, ale w mniejsza problem byl by z poupychaniem kabelkologii

      kleisz do seryjnego slupka z otworami na kable, ja swoja polakierowalem na czarny mat, tak samo gorna czesc slupka ktora wystaje - jakies 5-7 cm

      ogolnie polecam, najmniej rzezbienia

      Komentarz

      • _tm_
        RS
        S_OCP Member
        • 2004
        • 2333
        • Superb III (3V3)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Zamieszczone przez cieplak
        ja moge polecic obudowe na slupek carzone specials



        sensownie spasowana, na zegarki 52mm, troche duza jest, ale w mniejsza problem byl by z poupychaniem kabelkologii

        kleisz do seryjnego slupka z otworami na kable, ja swoja polakierowalem na czarny mat, tak samo gorna czesc slupka ktora wystaje - jakies 5-7 cm

        ogolnie polecam, najmniej rzezbienia
        Masz może jakieś fotki tej obudowy już po zamontowaniu ?
        S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
        Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
        -------------------------------------------------------------------------
        O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
        O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
        O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

        Komentarz

        • cieplak
          Drive
          • 2007
          • 50

          #5

          Komentarz

          • _tm_
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 2333
            • Superb III (3V3)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Dzięki. Jeszcze pytanie - czym to lakierowałeś ? Po prostu lakierem w sprayu, czy w jakiś bardziej wyrafinowany sposób ?
            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
            -------------------------------------------------------------------------
            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

            Komentarz

            • cieplak
              Drive
              • 2007
              • 50

              #7
              po prostu sprayem, ale teraz mam poprawione z pistoletu baza z utwardzaczem - spray byl zbyt miekki jak dla mnie, latwo bylo go porysowac

              Komentarz

              • pajczaki
                Rider
                • 2007
                • 316

                #8




                u mnie jak widac zamontowane w slupku - "carbon style", przymocowane zostaly do listwy ze slupka, wpuscili w nia sruby a nastepnie na klej przymocowane do zestawu zegarow
                wykonane zostalo w EGP w Wawce..
                taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                Komentarz

                • sabur
                  Drive
                  • 2008
                  • 46

                  #9
                  możesz dać linki do większych wersji zdjęć? ciekawie to wygląda. NIe zasłania bardzo na zakrętach?

                  Komentarz

                  • Nexus6
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4847
                    • Volkswagen

                    #10
                    _tm_, nie baw sie w masakrowanie słupka, tylko zrób to elegancko i dyskretnie jak MisiekWAW



                    :diabelski_usmiech
                    With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                    Komentarz

                    • pajczaki
                      Rider
                      • 2007
                      • 316

                      #11
                      nie uwazam tego za masakrowanie slupka...
                      lepiej widac odczyty z zegarow niz przy montazu w miejscu radyjka..

                      sabur, minusem jest lekkie ograniczenie widocznosci w zakretach
                      foto moge wyslac na email...
                      taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                      sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                      Komentarz

                      • cieplak
                        Drive
                        • 2007
                        • 50

                        #12
                        ogolnie to boost i egt sa wartosciami na tyle szybko zmieniajacymi sie ze umieszczenie ich obok radia jest gorsze jak na slupku, aczkolwiek teraz sam bym sie sklonil zeby wszystko poszlo w deske tak jak ma misiekwaw.

                        Komentarz

                        • pajczaki
                          Rider
                          • 2007
                          • 316

                          #13
                          a ja mysle, ze lepszy juz bylby kurnik na srodku tyle, ze szkoda robic dziury czy kleic na desce rozdzielczej
                          a egt dobrze jest miec w bardzo widocznym miejscu, to fakt
                          taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                          sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                          Komentarz

                          • _tm_
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 2333
                            • Superb III (3V3)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez Nexus6
                            _tm_, nie baw sie w masakrowanie słupka, tylko zrób to elegancko i dyskretnie jak MisiekWAW
                            Taka wersja mi się też podoba, ale ma jedną wadę - chciałem w przyszłości zamontować radio 2-din, a taki montaż wskaźników by mi to uniemożliwił. Nawet znalazłem na allegro ramkę do takiego montażu: http://allegro.pl/item514594766_pane...x_52_nowa.html

                            Zamieszczone przez cieplak
                            ogolnie to boost i egt sa wartosciami na tyle szybko zmieniajacymi sie ze umieszczenie ich obok radia jest gorsze jak na slupku
                            To nie jest aż taki problem, ponieważ wskaźniki, które zamówiłem zapamiętują wartość maksymalną, więc zawsze mogę sprawdzić jaki miałem maksymalny egt i boost.
                            S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                            Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                            -------------------------------------------------------------------------
                            O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                            O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                            O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                            Komentarz

                            • cieplak
                              Drive
                              • 2007
                              • 50

                              #15
                              jasne ze peak jest przydatny, ale jezeli niema funkcji warning to w najgorszym przypadku bedziesz mogl sprawdzic przy jakim egt poplynelo wszystko :P

                              bardziej chodzilo mi o odpuszczanie przy przekroczeniu bezpiecznego egt ale to juz kwestia tunera i strojenia z uwzglednieniem egt tak zeby nieprzekraczac bezpiecznych wartosci za bardzo.

                              Komentarz

                              • cybant
                                Drive
                                • 2008
                                • 89

                                #16
                                1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)

                                2 sprawa to że boost to też tylko bajer, nic Ci ta informacja nie daje w Twojej furze

                                3 sprawa to w samochodzie który ma 170KM wskaźniki w słupku w moim odczuciu to GAROTUNING, to tak jakby robić IC przed zderzakiem albo wlot w masce, w moim odczuciu wiocha.

                                po czwarte, wskaźniki z miejsce radia to moim zdaniem najlepsze wyjście, ewentualnie też dobre ale moim zdaniem gorsze to mały kurnik na środku,

                                Komentarz

                                • cieplak
                                  Drive
                                  • 2007
                                  • 50

                                  #17
                                  cybant, boost jest potrzebny - w dizla jak sie dmucha wiecej to na vagu konczy sie skala - 2600mbar i wiecej niepokazuje, wiec dodatkowy zegar sie przydaje.

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez cybant
                                    1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)

                                    2 sprawa to że boost to też tylko bajer, nic Ci ta informacja nie daje w Twojej furze
                                    Zapewne masz rację, ale ja planuje dalsze mody (na początek większe wtryski i wydajniejsza pompa), więc wolę zacząć od dołożenia wskaźników

                                    [ Dodano: Pią 02 Sty, 09 14:43 ]
                                    Mam jeszcze jedną wątpliwość jeśli chodzi o zamontowanie wskaźników pod radiem - co z błędem paralaksy ? Mam wrażenie, że zamontowanie wskaźników tak nisko uniemożliwi prawidłowy odczyt wskazań bez położenia głowy na podłokietniku . Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia/przemyślenia ? Rozwiązaniem jest zamontowanie tych zegarów po kątem, a nie równolegle z deską rozdzielczą, ale nie widziałem takich ramek do montażu.
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • pajczaki
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 316

                                      #19
                                      odswieze temat..
                                      Zamieszczone przez cybant
                                      1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)
                                      musze sie tu z Toba kolego cybant nie zgodzic...
                                      mam u siebie EGT i je zamontowalem majac calkiem seryjne auto.. po drodze zrobilem wydech a ostatnio FMIC i nagler jak podjechalem na afr to wyszlo, ze jezdzilem na ubogiej mieszance (o gazie nie wspomne)... od rozwalenia silnika uratowalo mnie to ze mam egt i gdy auto szlo w czerwone pole na egt to nie ciskalem dalej i staralem sie tak nie katowac..
                                      taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                      sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                      Komentarz

                                      • cybant
                                        Drive
                                        • 2008
                                        • 89

                                        #20
                                        PAJCZAK, ja mówię o TDI !!!!
                                        a to ZUPEŁNIE inna bajka

                                        Komentarz

                                        • pajczaki
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 316

                                          #21
                                          a to przepraszam
                                          myslalem, ze masz na mysli auta z roznymi silnikami..
                                          taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                          sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez _tm_
                                            Mam jeszcze jedną wątpliwość jeśli chodzi o zamontowanie wskaźników pod radiem - co z błędem paralaksy ? Mam wrażenie, że zamontowanie wskaźników tak nisko uniemożliwi prawidłowy odczyt wskazań bez położenia głowy na podłokietniku . Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia/przemyślenia ? Rozwiązaniem jest zamontowanie tych zegarów po kątem, a nie równolegle z deską rozdzielczą, ale nie widziałem takich ramek do montażu.
                                            mam :szeroki_usmiech przesadzasz zaczynasz od zamiany miejscami radia ze wskaźnikami - oryginalnie radio jest wyżej a półeczka pod spodem.

                                            Co do tej no para paralitki :?: aaaa paralaksy :zlosnik: błąd odczytu nie jest na tyle duży żeby powodował problem - nie ma dla Ciebie znaczenia czy olej ma 133 czy 135 stopni, istotniejsze jest to że ma 130 a nie 110 :idea:

                                            Mam chyba jeszcze gdzies w garazu tą moją ramkę ze wskaźnikami, możesz sobie to założyć i sprawdzić poprostu, będziesz musiał tylko coś pokombinować żeby je zasilić bo bez zasilania nic nie widać.
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            • cybant
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 89

                                              #23
                                              Zamieszczone przez cieplak
                                              cybant, boost jest potrzebny - w dizla jak sie dmucha wiecej to na vagu konczy sie skala - 2600mbar i wiecej niepokazuje, wiec dodatkowy zegar sie przydaje.
                                              jak się pmucha więcej niż 2,600bara to się zakłada 3barowy map sensor i żadnego wskaźnika bustu do strojenia się nie używa, potem jak się naprawdę dużo dmucha to warto założyć bo jak by kierownice się zaczęły blokować i realnie będzie dmuchało ponad 2bary (3bary) to może czapkę zdmuchnąć, ale przy modach na 170-190KM to tylko bajer,
                                              piszę o 1.9 tdi bo taki sprzęt ma pytając

                                              ja mam radio pod pułeczką i w pułeczce wskaźniki, czytelność wystarczająca, jak komuś potrzeba EGT i BOOST to tylko z alarmem bo przy pałowaniu i tak nie zdąży/zapomni człowiek spojrzeć

                                              Komentarz

                                              • _tm_
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2004
                                                • 2333
                                                • Superb III (3V3)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                #24
                                                Podsumowując temat: wskaźniki założone. Wybrałem jednak wersję w słupku, ponieważ w planach mam radio 2-din i tamto miejsce odpadło. Co do sensowności montażu - może i nie jest to konieczny element na tym poziomie modyfikacji, ale jakoś lepiej się czuję widząć co się dzieje z samochodem podczas szybszej jazdy,

                                                P.S. cybant, jaki Ty masz w końcu silnik ? Kupujesz wtryski 230, pompę 11, a w opisie masz 1.8T.

                                                [ Dodano: Nie 08 Lut, 09 21:22 ]
                                                Zamieszczone przez cybant
                                                jak komuś potrzeba EGT i BOOST to tylko z alarmem bo przy pałowaniu i tak nie zdąży/zapomni człowiek spojrzeć
                                                Mam z peak'iem i alarmem
                                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                -------------------------------------------------------------------------
                                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                Komentarz

                                                • pajczaki
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 316

                                                  #25
                                                  jak to mowia - strzezonego Pan Bog strzeze

                                                  zapodaj jakas fotke _tm_
                                                  taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                                  sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...