Zamówiłem sobie właśnie dodatkowe wskaźniki (doładowanie, temp. oleju i egt) i zastanawiam się gdzie i jak je zamontować. Oczywistym miejscem jest lewy słupek. Widziałem na forum patent z kolankami hydrualicznymi. Widziałem też na allegro jakieś uniwersalne nakładki na słupki - ktoś ma doświadczenie z montażem tychże ? Trzeba coś kleić, ciąć, itp. ? Jak rozumiem później trzeba to obszyć skórą ?
Zastanawiam się też nad innymi sposobami montażu, np. na desce. Na allegro są do kupienie różne obudowy na wskaźniki do zamontowania na desce, ale nie wiem jak to się będzie prezentowało.
Jeżeli macie zdjęcia ciekawie zainstalowanych wskaźników to byłbym wdzięczny za podesłania. Jakby to były przykłady opartę o Octavię to byłoby w ogóle super, ale może coś innego też mnie jakoś zainspiruje .
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
u mnie jak widac zamontowane w slupku - "carbon style", przymocowane zostaly do listwy ze slupka, wpuscili w nia sruby a nastepnie na klej przymocowane do zestawu zegarow
wykonane zostalo w EGP w Wawce..
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
nie uwazam tego za masakrowanie slupka...
lepiej widac odczyty z zegarow niz przy montazu w miejscu radyjka..
sabur, minusem jest lekkie ograniczenie widocznosci w zakretach
foto moge wyslac na email...
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
ogolnie to boost i egt sa wartosciami na tyle szybko zmieniajacymi sie ze umieszczenie ich obok radia jest gorsze jak na slupku, aczkolwiek teraz sam bym sie sklonil zeby wszystko poszlo w deske tak jak ma misiekwaw.
a ja mysle, ze lepszy juz bylby kurnik na srodku tyle, ze szkoda robic dziury czy kleic na desce rozdzielczej
a egt dobrze jest miec w bardzo widocznym miejscu, to fakt
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
_tm_, nie baw sie w masakrowanie słupka, tylko zrób to elegancko i dyskretnie jak MisiekWAW
Taka wersja mi się też podoba, ale ma jedną wadę - chciałem w przyszłości zamontować radio 2-din, a taki montaż wskaźników by mi to uniemożliwił. Nawet znalazłem na allegro ramkę do takiego montażu: http://allegro.pl/item514594766_pane...x_52_nowa.html
Zamieszczone przez cieplak
ogolnie to boost i egt sa wartosciami na tyle szybko zmieniajacymi sie ze umieszczenie ich obok radia jest gorsze jak na slupku
To nie jest aż taki problem, ponieważ wskaźniki, które zamówiłem zapamiętują wartość maksymalną, więc zawsze mogę sprawdzić jaki miałem maksymalny egt i boost.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
jasne ze peak jest przydatny, ale jezeli niema funkcji warning to w najgorszym przypadku bedziesz mogl sprawdzic przy jakim egt poplynelo wszystko :P
bardziej chodzilo mi o odpuszczanie przy przekroczeniu bezpiecznego egt ale to juz kwestia tunera i strojenia z uwzglednieniem egt tak zeby nieprzekraczac bezpiecznych wartosci za bardzo.
1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)
2 sprawa to że boost to też tylko bajer, nic Ci ta informacja nie daje w Twojej furze
3 sprawa to w samochodzie który ma 170KM wskaźniki w słupku w moim odczuciu to GAROTUNING, to tak jakby robić IC przed zderzakiem albo wlot w masce, w moim odczuciu wiocha.
po czwarte, wskaźniki z miejsce radia to moim zdaniem najlepsze wyjście, ewentualnie też dobre ale moim zdaniem gorsze to mały kurnik na środku,
cybant, boost jest potrzebny - w dizla jak sie dmucha wiecej to na vagu konczy sie skala - 2600mbar i wiecej niepokazuje, wiec dodatkowy zegar sie przydaje.
1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)
2 sprawa to że boost to też tylko bajer, nic Ci ta informacja nie daje w Twojej furze
Zapewne masz rację, ale ja planuje dalsze mody (na początek większe wtryski i wydajniejsza pompa), więc wolę zacząć od dołożenia wskaźników
[ Dodano: Pią 02 Sty, 09 14:43 ]
Mam jeszcze jedną wątpliwość jeśli chodzi o zamontowanie wskaźników pod radiem - co z błędem paralaksy ? Mam wrażenie, że zamontowanie wskaźników tak nisko uniemożliwi prawidłowy odczyt wskazań bez położenia głowy na podłokietniku . Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia/przemyślenia ? Rozwiązaniem jest zamontowanie tych zegarów po kątem, a nie równolegle z deską rozdzielczą, ale nie widziałem takich ramek do montażu.
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
1pierwsza sprawa to że w furze która ma 170km (tak jak masz w opisie) to moim zdaniem EGT jest Ci absolutnie nie potrzebne bo i tak zawsze będzie w normie, przy dobrze zrobionym sofcie absolutnie nie ma możliwości żebyś zagrzał silnik tak żeby coś spłynęło (chyba że pedał w podłogę i 30min po autostradzie ale nie podejrzewam Cię o taką głupotę)
musze sie tu z Toba kolego cybant nie zgodzic...
mam u siebie EGT i je zamontowalem majac calkiem seryjne auto.. po drodze zrobilem wydech a ostatnio FMIC i nagler jak podjechalem na afr to wyszlo, ze jezdzilem na ubogiej mieszance (o gazie nie wspomne)... od rozwalenia silnika uratowalo mnie to ze mam egt i gdy auto szlo w czerwone pole na egt to nie ciskalem dalej i staralem sie tak nie katowac..
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
a to przepraszam
myslalem, ze masz na mysli auta z roznymi silnikami..
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Mam jeszcze jedną wątpliwość jeśli chodzi o zamontowanie wskaźników pod radiem - co z błędem paralaksy ? Mam wrażenie, że zamontowanie wskaźników tak nisko uniemożliwi prawidłowy odczyt wskazań bez położenia głowy na podłokietniku . Ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia/przemyślenia ? Rozwiązaniem jest zamontowanie tych zegarów po kątem, a nie równolegle z deską rozdzielczą, ale nie widziałem takich ramek do montażu.
mam :szeroki_usmiech przesadzasz zaczynasz od zamiany miejscami radia ze wskaźnikami - oryginalnie radio jest wyżej a półeczka pod spodem.
Co do tej no para paralitki :?: aaaa paralaksy :zlosnik: błąd odczytu nie jest na tyle duży żeby powodował problem - nie ma dla Ciebie znaczenia czy olej ma 133 czy 135 stopni, istotniejsze jest to że ma 130 a nie 110 :idea:
Mam chyba jeszcze gdzies w garazu tą moją ramkę ze wskaźnikami, możesz sobie to założyć i sprawdzić poprostu, będziesz musiał tylko coś pokombinować żeby je zasilić bo bez zasilania nic nie widać.
cybant, boost jest potrzebny - w dizla jak sie dmucha wiecej to na vagu konczy sie skala - 2600mbar i wiecej niepokazuje, wiec dodatkowy zegar sie przydaje.
jak się pmucha więcej niż 2,600bara to się zakłada 3barowy map sensor i żadnego wskaźnika bustu do strojenia się nie używa, potem jak się naprawdę dużo dmucha to warto założyć bo jak by kierownice się zaczęły blokować i realnie będzie dmuchało ponad 2bary (3bary) to może czapkę zdmuchnąć, ale przy modach na 170-190KM to tylko bajer,
piszę o 1.9 tdi bo taki sprzęt ma pytając
ja mam radio pod pułeczką i w pułeczce wskaźniki, czytelność wystarczająca, jak komuś potrzeba EGT i BOOST to tylko z alarmem bo przy pałowaniu i tak nie zdąży/zapomni człowiek spojrzeć
Podsumowując temat: wskaźniki założone. Wybrałem jednak wersję w słupku, ponieważ w planach mam radio 2-din i tamto miejsce odpadło. Co do sensowności montażu - może i nie jest to konieczny element na tym poziomie modyfikacji, ale jakoś lepiej się czuję widząć co się dzieje z samochodem podczas szybszej jazdy,
P.S. cybant, jaki Ty masz w końcu silnik ? Kupujesz wtryski 230, pompę 11, a w opisie masz 1.8T.
[ Dodano: Nie 08 Lut, 09 21:22 ]
Zamieszczone przez cybant
jak komuś potrzeba EGT i BOOST to tylko z alarmem bo przy pałowaniu i tak nie zdąży/zapomni człowiek spojrzeć
Mam z peak'iem i alarmem
S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
-------------------------------------------------------------------------
O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010
taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz