felgi 18" 225/40/18R i co z gwarancja fabryczna???
Zamieszczone przez Yarek
Pamiętaj o tym, że czterołap przyspiesza znacznie lepiej od ośki i ma lepszą trakcję, ale droga hamowania na śliskim jest tak samo długa jak w ośce :diabelski_usmiech :wink:
4rolap nie przyspiesza lepiej od oski bo dodatkowy naped robi straty pzrez wieksze opory toczenia, chyba ze rozpedzamy sie na sliskim, to oska na starcie dostanie w dupe.
Ale 4wd ma wieksze opory toczenie, wiec jesli masa by nie byla wieksza od oski, to powinien wytracic predkosc szybciej.
felgi 18" 225/40/18R i co z gwarancja fabryczna???
Witajcie koledzy planuje zakup aluskow do Octavi II. Kupilem ją w grudniu 2008r i teraz nie wiem czy jak zaloze taki maly profil 225/40/18R opony to czy jak cos np wahasz albo cos w zawieszeniu padnie to diler mi powie ze stracilem gwarancje na czesc mechaniczne ktora trwa 2 lata od zakupu. Chodzi mo o orginalne felgi z wersji RS na oponach Continental sport ll. W katalogu skody zalecane sa 17" na 225/45/17R ale nic nie pisze o 18''. Moze wersja RS ma jakies inne zawieszenie niz moja AMBIENTE? ;-)
Za gade z gory dziekuje POZDRAWIAM
jak cos np wahasz albo cos w zawieszeniu padnie to diler mi powie ze stracilem gwarancje na czesc mechaniczne ktora trwa 2 lata od zakupu
Nie wiem, jaka jest na ten temat teoria, ale w praktyce ciężko jest wywalczyć naprawę gwarancyjną w ogóle, a jeśli chodzi o elementy zawieszenia, które mogą się zużyć/wybić, jest to zwykle prawie niemożliwe...
fernando napisał/a:
a jeśli chodzi o elementy zawieszenia, które mogą się zużyć/wybić, jest to zwykle prawie niemożliwe.
czyli bez obaw czarnaoctavia, możesz założyć 18''
Tylko musisz sie zastanowić, czy jest sens, bo jeśli chodzi o seryjne felgi od RSa, to między 17 i 18 jest nieduża róznica na +dla 18 w wyglądzie i różnica na - w komforcie jazdy. A 18" IMHO przy takiej mocy potrzebne nie jest...
jak zaloze taki maly profil 225/40/18R opony to czy jak cos np wahasz albo cos w zawieszeniu padnie to diler mi powie ze stracilem gwarancje na czesc mechaniczne
Zawsze będzie można założyć inny kpl. felg z oponami... np. zimowy
Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
dzieki Maru 123, jutro zajade do skody ale pewnie i tak nic nie beda wiedzieli bo nie wezma pozniej za to odpowiedzialnosci , a co do gwarancji to mojemu tacie w octavi II wymienili wahacz po 40tys/km w ramach gwarancji wiec cuda sie zdarzaja ale on jezdzil na 15'' hmmm...
czarnaoctavia, ustaw własciwy silnik w profilu :idea:
[ Dodano: Nie 01 Lut, 09 19:22 ]
co do tematu, to na pewno zawieszenie na 18 bedzie lecialo szybciej niz na 15, nie wiem tylko czy jest to powód do domagania się naprawy gwarancyjnej :?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
czarnaoctavia, dokładnie mówili mi to samo w serwisie, przyjedzie Pan na 18'' traci Pan gwarancje zawieszenie zmienić na RS to głupota Felgi + zawieszenie to lepiej kupić wersje RS tylko czy warto dopłacać 20 000 zł Moim NIE ops:
Tylko musisz sie zastanowić, czy jest sens, bo jeśli chodzi o seryjne felgi od RSa, to między 17 i 18 jest nieduża róznica na +dla 18 w wyglądzie i różnica na - w komforcie jazdy. A 18" IMHO przy takiej mocy potrzebne nie jest...
różnica w wyglądzie ogromna a w komforcie żadna :zlosnik: pamiętaj że na 17tkach jest 225/45 wiec róznica w ilości gumy i twardości opon będzie pomijalna i bardziej będzie zależała od modelu opony.
Zresztą, żeby daleko nie szukać - fabrycznie mam 215/45 a zimówki 225/40 różnica w wysokości opon to 6,5mm a 215tki mimo że wyższe są dużo twardsze i mniej komfortowe.
czarnaoctavia, dokładnie mówili mi to samo w serwisie, przyjedzie Pan na 18'' traci Pan gwarancje zawieszenie zmienić na RS to głupota Felgi + zawieszenie to lepiej kupić wersje RS tylko czy warto dopłacać 20 000 zł Moim NIE ops:
dla jednego nie warto dla innego warto, bo roznica w zawieszeniu to tylko jedna z wielu roznic :P
co do gwarancji... bardzo trudno w ogole bedzie Ci zalatwic wymiane czegokolwiek w zawieszeniu na gwarancji to raz... a dwa - ja slysząc w serwisie że coś było przez moje duże koła odpowiadałem - to oryginalne koła Skoda, z numerem części i dostępne u Was do kupienia, czy model który mial je fabrycznie był bez gwarancji :?: :szeroki_usmiech
MisiekWAW, mówisz o seryjnej feldze z RSa? Moim zdaniem do samochodu ze zwykłym zawieszeniem nawet lepiej wygląda 17-stka. W RSce czy po zglebieniu to już co innego, ale przy takiej ilości przestrzeni między kołem a karoserią :roll:
Zamieszczone przez MisiekWAW
to oryginalne koła Skoda, z numerem części i dostępne u Was do kupienia, czy model który mial je fabrycznie był bez gwarancji
Ale prawda jest taka, że do OII w innej wersji niż RS nie zaleca się montowania 18", co jest napisane w katalogu akcesoriów, a RS ma jednak inne zawieszenie.
MisiekWAW, mówisz o seryjnej feldze z RSa? Moim zdaniem do samochodu ze zwykłym zawieszeniem nawet lepiej wygląda 17-stka. W RSce czy po zglebieniu to już co innego, ale przy takiej ilości przestrzeni między kołem a karoserią :roll:
fakt, chodziło mi o wygląd RSa
Zamieszczone przez fernando
Zamieszczone przez MisiekWAW
to oryginalne koła Skoda, z numerem części i dostępne u Was do kupienia, czy model który mial je fabrycznie był bez gwarancji
Ale prawda jest taka, że do OII w innej wersji niż RS nie zaleca się montowania 18", co jest napisane w katalogu akcesoriów, a RS ma jednak inne zawieszenie.
inne zawieszenie = nizsze i twardsze, zadnej wielkiej filozofii tam nie ma
koledzy a jak na tych 18 bede oponki dunlop SP Maxx to bedzie dobre rozwiazanie. Nie mowie o komforcie bo i tak trzesie na 15 nawet na nowych polskich drogach hehe. W servisie powiedzieli ze jak mechanik nie wykryje uszkodzenia mechanicznego zawieszenia to gwarancja nawet na 18 bedzie wazna
Komentarz