Nice :lol:
Sportowe zamienniki wkładów filtra powietrza, wasze opinie..
Zwiń
X
-
Sportowe zamienniki wkładów filtra powietrza, wasze opinie..
Sportowe zamienniki wkładów filtra powietrza takich firm jak K&N, JR Filters bądź KingDragon ( z tego co zrozumiałem są oparte na konstrukcji bawełnianego wkładu z obustronną siatką metalową, nasączonego specjalnym olejem) według producentów mają poprawiać parametry silnika :shock: dzięki minimalnemu oporowi stawianemu przez te ustrojstwa.
Czy ktoś z Was przerabiał na własnej skórze ten temat, montując je przy silniku TDI ?
Opinie, komentarze, słowa krytyki mile widziane. (opinię MiśkaWAW już znam, Mastersa też...)
Panuje ogólna opinia, że te zamienniki wykańczają przepływomierz....jak się za bardzo je nasączy olejem. :szeroki_usmiech
No, ale są sportowe.....nieźle brzmi :diabelski_usmiech
pozdrawiamaczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
-
-
Poniewaz przejezdzilem na takim filtrze ponad 100.000 km wiec moge chyba sie wypowiedziec. :wink:
1. Negatywnego wplywu na przeplywke u mnie nie ma po tym przebiegu.
2. Syfu rzeczywiscie puszcza wiecej, bo widze to po obudowie filtra.
3. Wplywu na moc nie ma zadnego albo minimalny (w granicach bledu pomiaru). Robilismy pomiary na hamowni - fakt, ze filtr wtedy nie byl akurat zbyt czysty, ale generalnie guzik to daje.
4. Filtr taki daje fajny efekt dzwiekowy - fajnie slychac jak sprezarka zasysa powietrze.
To chyba jedyna zaleta.
Pamietam, ze MisiekWAW robil pomiar wskazan przeplywomierza na zwyklym filtrze i na sportowym i na tym drugim wychodzily one wyzsze.
Czyli teoretycznie powinno byc lepiej, ale na moc chyba sie to nie przeklada. Mozliwe, ze sprezarka szybciej sie nakreca, ale to raczej kosmetyka.
Ogolnie rzecz biorac, poniewaz mam ten filtr to na nim jezdze, ale nie kupilbym go ponownie.
Troche kasy on jednak kosztuje - lepiej ją wydac na frytki w McDonald's.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Poniewaz przejezdzilem na takim filtrze ponad 100.000 km wiec moge chyba sie wypowiedziec.
Czyli generalnie jak komuś zależy tylko na dźwięku i ma trochę kasy na przepuszczenie (bo np. nie lubi frytek :wink: ) to może w śmiało brać i się nie bać o przepływkę :?: :wink:
Jak się kształtują ceny takich filtrów?
Komentarz
-
-
arci9 napisał:Czyli generalnie jak komuś zależy tylko na dźwięku i ma trochę kasy na przepuszczenie (bo np. nie lubi frytek :wink: ) to może w śmiało brać i się nie bać o przepływkę :?: :wink:
Jak się kształtują ceny takich filtrów?
wkład firmy K&N - 230zł.
firmy KingDragon - 250zł.
firmy JR Filters - 220zł.
do tego dochodzi cena ok. 70-100 zł za zestaw czyszczący starczający na 4-5 krotne użycie (co 10-30 kkm)
[ Dodano: Pon 28 Lis, 05 12:49 ]
Uzupełniając temat wklejam finalną dawkę informacji na temat.
Tekst pochodzi z "zasobów wiedzy" pewnego dystrybutora.k
Zwiększając możliwości np. układu wydechowego lub zwiększając moc samochodu za pomocą tuningu elektronicznego, nie możemy zapomnieć o ułatwieniu silnikowi zasysania powietrza z zewnątrz. Elementem, który hamuje ten proces jest seryjny filtr powietrza. Już na pierwszy rzut oka widać różnicę pomiędzy standardowym filtrem powietrza a wyczynowym, sportowym filtrem. Specjalna budowa powierzchni filtrującej jest przyczyną zwiększonego przepływu powietrza aż do 90%, w porównaniu do zwykłego filtra papierowego. Filtr jest złożony z nasączonej specjalnym olejem bawełny ułożonej pomiędzy dwoma aluminiowymi siateczkami. Brud znajdujący się w powietrzu posiada negatywny ładunek elektryczny natomiast nasączona bawełna jest naładowana dodatnio i dzięki temu przyciąga zanieczyszczenia, które w unikalny sposób osadzają się na powierzchni filtra - nie blokując otworów w bawełnie a co za tym idzie przepustowość filtra nie maleje. W momencie gdy na powierzchni filtra odłoży się 2 - 3 mm warstwy brudu filtr należy umyć i nasączyć za pomocą specjalnego zestawu czyszczącego (ok. co 20.000km - w zależności od typu silnika i wielkości wkładu oraz warunków, w jakich auto jest eksploatowane). Należy tu pamiętać, że bezwzględnie nie wolno używać do regeneracji żadnych innych preparatów czyszczących oraz w żadnym wypadku nie używać sprężonego powietrza do usuwania zanieczyszczeń - może to doprowadzić do stałego uszkodzenia filtra, a co za tym idzie, do uszkodzenia silnika.aczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bernardoZwiększając możliwości np. układu wydechowego lub zwiększając moc samochodu za pomocą tuningu elektronicznego, nie możemy zapomnieć o ułatwieniu silnikowi zasysania powietrza z zewnątrz.
(ciach)
Wejdz chocby na strone V-techu, to zobaczysz jak mozna pieknie pisac o pudelku z opornikami albo innych cudach techniki z papieru toaletowego.
Marketing przede wszystkim...
IMHO jesli juz robic cos z dolotem to po prostu przebudowac go calego, zeby zbieral dobrze powietrze i sie nie nagrzewal.
Wkladanie wkladki to takie kadzidlo dla umarlego moim skromnym zdaniem (zwlaszcza w silniku doladowanym).
Zamieszczone przez Jackala czym moglbym poprosic o wskazanie producenta i modelu wkladki, ktora najlepiej by pasowala do Octy TDI :?:
KN tez jest godny polecenia. Innych nie znam.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Jackal, ja testowałem przez dwa miechy wkład K&N i już się go pozbyłem (całe szczęście, że nie musiałem za niego bulić). Spasowanie uszczelki do obudowy zwłaszcza na narożnikach nie było idealne. Po tym okresie użytkowania widoczny był znaczny kurzo-nalot w jednym z narożników po "czystej" stronie. Guma w K&N jest niestarannie wykonana i "twarda".
Tak jak Mikrus pisał, marketing czyni cuda, IMO szkoda kasy.
pzdraczkolwiek...
NajtFukinPatrol North-West
Techno-destroyed by dobrygrzeswawa
WhitePride :smokedevil
6,92 s do setki by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bernardoSpasowanie uszczelki do obudowy zwłaszcza na narożnikach nie było idealne. Po tym okresie użytkowania widoczny był znaczny kurzo-nalot w jednym z narożników po "czystej" stronie. Guma w K&N jest niestarannie wykonana i "twarda".
hmmmm... dokładnie tak samo było z wkładką K&N w Feli... była wyraźnie mniejsza od papierowej :roll: w BMC do Octavii nie ma żadnych przedmuchów, wkładka sprawia wrażenie "szczelnej", wkłada sie ją w obudowę filtra na wcisk :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MisiekWAWhmmmm... dokładnie tak samo było z wkładką K&N w Feli... była wyraźnie mniejsza od papierowej :roll: w BMC do Octavii nie ma żadnych przedmuchów, wkładka sprawia wrażenie "szczelnej", wkłada sie ją w obudowę filtra na wcisk :idea:
Misiek, a Ty nie śmigasz na Kingdragonie ??
Pozdr!
Bartekbyła mocna Octa, a jest konik
Greckie Delikatesy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BaPita u mnie K&N pasował idealnie (volvo 440 1.8i) i byłem z niej zadowolony (mimo, że nic nei dawała - ale jak już się ją kupiło, to trzeba było być zadowolonym, żeby się nie denerwować).
Misiek, a Ty nie śmigasz na Kingdragonie ??
Pozdr!
BartekTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Cytat: "Czyli generalnie jak komuś zależy tylko na dźwięku i ma trochę kasy na przepuszczenie (bo np. nie lubi frytek :wink: ) to może w śmiało brać i się nie bać o przepływkę :?" :wink: :
Po 200 kkm na takim filtrze zostanie nawet na hamburgera. Zestaw czyszczący wystarczy na przynajmniej 5-6 czyszczeń co jakieś 40kkm. Czyli po 200kkm musisz dokupić tylko zestaw środków czyszczących a wkładka dalej jak nowa. Ile papierowych filtrów przez ten czas pójdzie i ile one kosztują jeszcze nie wiem . Ale myslę że wyjdzie drożej .
PiQ 1,9TDI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiQZestaw czyszczący wystarczy na przynajmniej 5-6 czyszczeń co jakieś 40kkm.
Jaki jest sens kupowania sportowego, czyli teoretycznie wydajniejszego filtra powietrza, skoro ma on nie spelniac swojego zadania, bo bedzie zafajdany brudem? :?
W filtrze juz po 10kkm rosna drzewa, a co dopiero po 40kkm... :shock:
Ja w 115kkm zuzylem dwa zestawy czyszczace.TDI 205PS
Komentarz
-
-
No wlasnie ,a nikt nie pisze o tym ze na czyszczenie tez trzeba poswiecic troche czasu :roll:
Czyli spryskac ,odczekac pare min ,splukac woda i wysuszyc i pokryc oliwka ,to jak by nie bylo sie troche schodzi i nie kazdemy sie chce ,wiec papierowy filtr tu ma wreszcie zauwazalna przewage :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiQPo 200 kkm na takim filtrze zostanie nawet na hamburgera. Zestaw czyszczący wystarczy na przynajmniej 5-6 czyszczeń co jakieś 40kkm. Czyli po 200kkm musisz dokupić tylko zestaw środków czyszczących a wkładka dalej jak nowa. Ile papierowych filtrów przez ten czas pójdzie i ile one kosztują jeszcze nie wiem . Ale myslę że wyjdzie drożej .
Biorac pod uwage, ze nie uwzglednilem ceny zestawu czyszczacego i podalem cene dobrej wkladki papierowej, ale nie z ASO to aspektem ekonomicznym to bym sobie raczej glowy nie zawracal :idea:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
aero
generalnie z KN i podobnymi sprawa wygląda tak: na niskich obrotach nic się nie zmienia w stosunku do serii, a na wysokich silnik dostaje parę % więcej powietrza. w saabie miałem taki filtr - ŻADNEJ różnicy nie było, co do magnetyzerów - to lekka różnica była - zwiększyła się elastyczność /przynajmniej takie miałem subiektywne wrażenie/
Komentarz
-
Porównanie filtrów sportowych i standartowych było kilkakrotnie omawiane na łamach wielu pism. Wyniki były zaskakujące, a mianowicie benzyna zarówno wolnossąca jak i doładowana odnotowała wzrost, nieduży ale zawsze wzrost ok 1-4KM. Jeżeli chodzi o TDi to odnotowano spadek momentu i mocy. Opsywane były tylko wkładki nie wiem jak ze stożkami.... 8)
Komentarz
-
-
aero, z tego co sie ostatnio dowiedziałem to wszelkiego rodzaju wkładki mogą być nie bezpieczne nie tylko dla przepływki ale i zimą dla turbiny pokazywał mi ktoś jak sól dostała sie do turbinki bo filtr nie wyłapał wszystkeiego co trzeba tak a jak dobry wkład papierowy.
Stosowanie sportowych wkładek coś tam daje ale nie znaczące przyrosty mocy mieszczące sie często w granicy błedu.
Komentarz
-
-
Odgrzewam kotleta, gdyz od wczoraj jezdze na wkladce K&N.
Moje odczucia:
- mniejszy lag
- turbina dluzej utrzymuje overboost i max doladowanie
Jak znajde chwile to sprobuje sprawdzic na hamowni czy wkladka dala jakies namacalne przyrosty.
U mnie niestety nie pojawil sie ten rzekomo fajny dzwiek.
I jeszcze pytanko czy Wasze wkladki tez sa ciensze niz ori filtr?"...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaOdgrzewam kotleta, gdyz od wczoraj jezdze na wkladce K&N.
Moje odczucia:
- mniejszy lag
- turbina dluzej utrzymuje overboost i max doladowanie
Jak znajde chwile to sprobuje sprawdzic na hamowni czy wkladka dala jakies namacalne przyrosty.
U mnie niestety nie pojawil sie ten rzekomo fajny dzwiek.
I jeszcze pytanko czy Wasze wkladki tez sa ciensze niz ori filtr?ja juz tez nie slysze, ale na serii roznica byla wyrazna.
Tak, moja wkladka jest sporo ciensza niz filtr papierowy
Nie robilem pomiarow bezposrednio przed i po zalozeniu wkladki... Robilem pomiary na tej samej hamowni (TTC) w odstepie miesiaca mniej wiecej o ile dobrze pamietam (max dwoch) nie wykonujac zadnych zmian w aucie oprocz zalozenia wkladki. Roznica miedzy tymi pomiarami to 10Nm gorzej na wkladce... Nie wiem czy to roznica na wkladce czy na ogolnych warunkach miedzy pomiarami :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz