silniki ASZ a ATD/AXR - jakie sa istotne roznice?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and23
    Classic
    • 2010
    • 33

    silniki ASZ a ATD/AXR - jakie sa istotne roznice?

    a sprawdzałeś czy masz ładowanie?
  • rss
    L&K
    • 2009
    • 1098

    #2
    silniki ASZ a ATD/AXR - jakie sa istotne roznice?

    witam.
    zetknalem sie z opinia ze silnik ATD (74kW - 101KM) to 'skastrowany' ASZ (96kW - 130KM).
    mam pytanie: jakie sa istotne roznice w budowie? (turbina, czasowanie, wtryskiwacze itp)?
    jakie sa mozliwosci 'podkrecenia' ATD i dodatkowego ASZ ?

    dzieki z gory.
    PS. bardzo podoba mi sie praca silnika z pompowtryskiwaczmi
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      o ile dobrze pamiętam to nie do końca prawda.

      ASZ od 2004 roku to skastrowany ARL, natomiast w ATD oprócz wtryskiwaczy, turbiny, programu różni się dół silnika, który wytrzymuje ~180 - 190KM bez problemu natomiast ASZ/ARL 250 i więcej. Czy tak jest rzeczywiście :roll: :niewiem
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • dariuspolo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1168

        #4
        rss, tak jak MisiekWAW napisal to dwie rozne motorownie, prosciej napisac co jest takie same niz jakie sa roznice, wiec poza tym ze obydwa silniki nosza nazwe "PD" posiadaja jeszcze wspolny uklad podcisnieniowy, pompy paliwa( nie myl z pompowtryskami), okablowanie silnika, pokrywe klawiatury i obudowe filtra i miske olejowa....to chyba bedzie wszystko.
        Blok ATD podobnie jak wszystkie PD101ps/PD105/VP110/PD115 i niektore VP90 konne tdi wytrzymuja te 190ps i 390nm (oczywiscie po odpowiednich zmianach hardwarowych i softwarowych).

        Zamieszczone przez rss
        PS. bardzo podoba mi sie praca silnika z pompowtryskiwaczmi
        ...a to traci juz SM :wink:
        T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
        SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
        Zuzycie paliwa

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          Zamieszczone przez dariuspolo
          Zamieszczone przez rss
          PS. bardzo podoba mi sie praca silnika z pompowtryskiwaczmi
          ...a to traci juz SM :wink:

          a to niby czemu? - mi podoba sie to ze pracuje bardziej miekko, bez tego klekotu...
          co wiecej - ladniej sie zbiera niz AHF/ASV (sprawdzone) - oczywiscie mowie o silnikach bez modow.

          doprecyzuje troche:
          piszac 'ATD' mialem na mysli silnik 101KM montowany aktualnie do O1 (Tour). ... jesli ma on inne oznaczenie to sorry za zamet.
          MisiekWAW - dzieki za rozjasnienie, ze to jednak NIE to samo, ze dol silnika jest 'mocniejszy' i wiecej zniesie. o taka odpowiedz mi chodzilo.

          a tak BTW: jakie zmiany 'hardware'owe' robi sie w silnikach TDI?
          klasyczne jak w benzynowcach czy jakies specyficzne?
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • markowski
            Ambiente
            • 2006
            • 224

            #6
            rss,
            silnik axr w porownaniu z asz ma slabszy dol, slabsze sprzeglo, slabsza turbine, slabsze pompki, mniejsze zawory, cienszy dolot... pewnie jeszcze by sie znalazlo.
            Do tego nalezy dodac ze octa z tym motorem ma slabsze hamulce :lol:
            generalnie jest co poprawiac :lol:
            pozdrawiam
            Markowski
            OI AXR 06 185@377

            Komentarz

            • romi-70
              Elegance
              • 2008
              • 920
              • Volkswagen
              • CJZA 1.2 TSI 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez rss
              piszac 'ATD' mialem na mysli silnik 101KM montowany aktualnie do O1 (Tour). ... jesli ma on inne oznaczenie to sorry za zamet.
              ma inne to AXR :diabelski_usmiech
              Była O1 TDI , jest G7 Variant TSI

              http://www.motostat.pl/user_images/71265/icon3.png

              Komentarz

              • Garret
                L&K
                S_OCP Member
                • 2006
                • 1196
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                #8
                Zamieszczone przez markowski
                rss,
                silnik axr w porownaniu z asz ma slabszy dol, slabsze sprzeglo, slabsza turbine, slabsze pompki, mniejsze zawory, cienszy dolot... pewnie jeszcze by sie znalazlo.
                Do tego nalezy dodac ze octa z tym motorem ma slabsze hamulce :lol:
                generalnie jest co poprawiac :lol:
                i mniejsza chłodnice oleju i słabsze korbowody ;-)
                jak dariuspolo powiedział, to zupełnie inny silnik.... niestety :roll:
                Garret

                -----------
                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                Komentarz

                Pracuję...