[O1] 1.6 tuning

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grizzly
    Drive
    • 2010
    • 95

    [O1] 1.6 tuning

    może odkręć jeszcze raz pokrywkę filtra i przykręć ponownie tylko śrubki skręcaj " na krzyż" po przekątnej i równomiernie. , może to pomoże.
    był VW GOLF mkIV -> 1.6SR AKL 101KM 99r. HIGHLINE
    skradziona Skoda Octavia II -> 1.9TDI PD BKC 105KM 06r. ELEGANCE
    jest Opel Astra H -> 1.7 CDTI Z17DTJ 110KM 09r. COSMO
  • Mistry
    Classic
    • 2009
    • 31

    #2
    [O1] 1.6 tuning

    Witam to mój pierwszy post na tym forum. Ostatnio zaopatrzyłem się w fajną O1 z 2006r. z silnikiem 1,6 i tak prawde mówiąc tylko tyle wiem na ten temat. Jest to model wyposażenia TOUR. Chciałbym ją trochę wzmocnić, ale nie chciałbym przesadzić myślę, że każdy wie o co chodzi oraz jaki największy alum mogę do niej wsadzić na polskie drogi ? Co polecacie?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      niestey troche Cie zmartwie - drobnymi modyfikacjami typu stozkowy filtr, odseparowany (zimny) dolot czy sportowy wydech za duzo poweru nie wydusisz, wymagana bedzie ingerencja w czesci silnika i obrobka mechaniczna i/albo wymiana paru czesci.
      poszukaj w sieci na stronach firm tuningowych jakie przyrosty sa w stanie uzyskac samym chiptuningiem.
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • El Zygmunto
        Elegance
        • 2008
        • 838

        #4
        Chip tuning przy tym silnku to średnio 6-9% przyrostu mocy, ale żaden ceniący się tuner tego nie zagwarantuje. Niestety w przypadku tego silnika szału nie będzie... musisz się przyzwyczaić. Ale zawalidrogą też ten silnik straszną nie jest w przypadku O1 :lol: W O2 już zdecydowanie gorzej :lol:

        Jeśli chodzi o alu, to max 16" 205/55. Przy większych, a co za tym idzie szerszych kołach będziesz miał dużą stratę mocy, szybciej dobijesz sprzęgło i spalanie też wzrośnie o jakieś 1-2 litrów.
        Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

        Komentarz

        • Mistry
          Classic
          • 2009
          • 31

          #5
          No cóż faktycznie nie za bardzo mnie pocieszyliście. Szczerze mówiąc tak po ciuchu myślałem, że taką bezpieczną granicą bedzie około 120 kucy. I jeżeli chodzi o Alumy to 17 no nic będe dalej szukać. Dzieki

          Komentarz

          • El Zygmunto
            Elegance
            • 2008
            • 838

            #6
            Możesz założyć 17" i lacze 225/45 - hamowanie i prowadzenie zdecydowanie lepsze, odrobinę gorszy komfort jazdy po koleinach i dziurawych drogach ale akceptowalny...
            Ale z tym silnikiem będziesz odczuwał duży niedostatek mocy - dlatego najrozsądniejszym wyborem są 16"
            Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #7
              Mistry, a czy Twoim profilu silnik AEE jest podany poprawnie ?? Pytam bo AEE dysponuje zaledwie 75 końmi więc tym bardziej szału nie ma Ale wydaje mi się, że w 1.6 Tour powinien być inny silnik ze 102 końmi...
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • Mistry
                Classic
                • 2009
                • 31

                #8
                Tak wiem wiem, już poprawiam, dopiero wczytałem się w forum mam 102 kucyki. A marzyło mi się ze 130 no nic, może przy następnej skodzie

                Komentarz

                • luky8
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 623

                  #9
                  Mistry, Co do modyfikacji silnika to raczej daj sobie spokój, bo dużym nakładem finansowym osiągniesz niewielki przyrost mocy, a przy tym spory przyrost zużycia paliwa.
                  Jeżeli chodzi o koła to optymalnym rozwiązaniem są 17-tki felgi jezeli chcesz zeby auto dobrze wyglądało i w miarę sie prowadziło, co do straty mocy i zużycia paliwa to są one minimalne i praktycznie nie odczuwalne (miałem kilka sezonów 17-tki więc wiem co pisze).
                  Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                  Komentarz

                  • Mistry
                    Classic
                    • 2009
                    • 31

                    #10
                    Ok dzięki wszystkim za dobre rady

                    Komentarz

                    • El Zygmunto
                      Elegance
                      • 2008
                      • 838

                      #11
                      Pojęcie minimalnej utraty mocy i zużycia paliwa są względne - dla jednych o 2-3 sekund dłuższy sprint do setki i średnio 1,5-2 litrów wyższe zużycie paliwa to wartości minimalne, dla innych nie. Każdy sam to musi ocenić i ile osób tyle opini.
                      Jedno jest niepodwarzalne - optycznie 17" wyglądają profi
                      Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                      Komentarz

                      • luky8
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 623

                        #12
                        El Zygmunto, U mnie akurat zużycie paliwa waha sie w granicach 0,5 litra pomiędzy standardowymi kołami 195/65 na felgach 15", a 225/40 na felgach 18" Odczucie co do utraty mocy jest na prawde minimalne, przy tym silniku nie ma co oczekiwać cudów.
                        Pozdrawiam,
                        Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                        Komentarz

                        • Mistry
                          Classic
                          • 2009
                          • 31

                          #13
                          Jeszcze jedna prośba nie chce zakładac nowego topicu, czy mogłby mi ktos wyslac na maila albo wrzycuc na forum zdjecie takiej skoday na 17" ? Z tego co zdązyłem wyczytac to nie polecacie tuningu mechanicznego wewntualnie tanim koszem w moim przypadku czyli powiedzmy strumiennica jakis filtr etc ? Zostaje tuning optyczny co polecacie?

                          Komentarz

                          • Maru 123
                            RS
                            • 2008
                            • 4660

                            #14
                            Mistry, popatrz sobie na moją octavkę z podpisu. na ostatnich zdjęciach jerst na 17
                            1.8T AGU L&K

                            2.0TDI BKD ELEGANCE

                            TOYOTA LAND CRUISER J95

                            Komentarz

                            • Mistry
                              Classic
                              • 2009
                              • 31

                              #15
                              Wygląda to bardzo interesujaco, jak się jeździ ?

                              Komentarz

                              • Maru 123
                                RS
                                • 2008
                                • 4660

                                #16
                                Zamieszczone przez Mistry
                                jeździ ?
                                jeżdziło się bardzo dobrze ale byl wyczuwalny spadek osiągów
                                1.8T AGU L&K

                                2.0TDI BKD ELEGANCE

                                TOYOTA LAND CRUISER J95

                                Komentarz

                                • luky8
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 623

                                  #17
                                  Mistry, Pod linkiem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=4622
                                  są fotki mojej niuni na jeszcze w tedy na 17-tkach. Na kolejnych stronach są zdjęcia na 18-tkach.
                                  p.s. te 17-stki są do sprzedania.
                                  Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                                  Komentarz

                                  Pracuję...