Hamownia w Katowicach

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Miras
    Classic
    • 2006
    • 12

    Hamownia w Katowicach

    Zamieszczone przez MiKruS
    Zamieszczone przez Dawid
    Zgody nie ma w temacie...(gdyby temperatura miała takie znaczenie to ślizgajaca sie tarcza szybko dostaje temperatury i poslizg powinien ustać)
    Parametry silnika ulegają zmianie na drodze w stosunku do tych posiadanych na wykresach na plus i na minus...
    Lato mniej / zima wiecej... Wspomniec należy o oporach toczenia które wzrastają zimą
    śnieg , błoto .... Same opony zimowe stawiają opory i powodują strate na kołach 8-10 Ps...........

    Rozumując tak:
    Niska temperatura - troche wysza moc i inny przebieg Nm np: +3 Ps
    Większe opory np. opony zimowe np: -8 Ps

    Sprzengło może otrzymac extra opór który pochłonie ok. 10-15 Ps i troszeczke inny Nm

    Przy programach które bardzo blisko są granicy wytrzymałości sprzengła efekt zima jest pewny.... :twisted:
    Fajnie, ze dopasowujesz fakty do teorii.

    Dziwna tylko sprawa, ze efekt slizgajacego sie sprzegla w niskich temperaturach wystepuje nawet w autach wolnossacych. Jaki przyrost NM (bo od momentu sie sprzeglo slizga a nie od mocy) moze miec takie auto? 5? 10Nm?

    Moj przyjaciel ma Puga 307-ke. Zima sprzeglo slizga mu sie nawet na jedynce, a w lato efekt nie wystepuje nawet na piatce.
    Czyli co? Mam rozumiec, ze od niskiej temperatury przybywa mu z 200Nm?? :roll:

    [ Dodano: Sro Sty 04, 2006 11:01 am ]
    BTW: Wtrsyki ALH i ASV maja to samo cisnienie otwarcia, ale koncowki w ALH "nie przepuszczaja" tyle samo paliwa co w ASV.
    Nie jest to ograniczenie programowe tylko mechaniczne. Nalezy wymienic koncowki, albo cale wtryski, zeby byl efekt.
    Napisałem w wcześniejszym w poście że wzrosty są niewielkie ale są i tego nikt nie neguje
    Pokusiłem się tam , może mało poprawnie o wyliczenia (trochę teoretyzując ) …
    Do tego dochodzi dodatkowy opór opon zimowych który u mnie hamownia wyliczyła na
    11.3 Ps .
    To wszystko ma wpływ na ślizgające się sprzęgło zimą, a nie jak sugerujecie temperatura otoczenia sprzęgła…. MiKruS wydaje się że Peugeot to 307HDI 90KM to teorii pasuje (i sprzęgło w serii może być do du....)

    Jeśli jest inaczej to proszę wytłumaczcie mi to , a nie powtarzajcie że przyrost są małe i nie maja wpływu.
    Proszę o przeczytanie wszystkiego od początku i podsumowanie tego wszystkiego.

    Nie jestem znawcą i wszechwiedzącym inżynierem mechaniki itd. Jeśli się mylę to pokażcie mi gdzie…. Bo sprawę zaczynam traktować ambicjonalnie , a wiedzieć chcę i już .

    Mówicie ślizga się bo jest zimno i dlatego traci swoje właściwości cierne . Fajnie jest ale co wtedy kiedy się od ślizgania nagrzeje, o temperaturze silnika i innych elementów nie wspomnę . :?:
  • Krzych
    Rider
    • 2005
    • 671

    #2
    Hamownia w Katowicach

    Uruchomiliśmy hamownię w Katowicach http://www.chiptuning.auto.pl/hamownia.htm Prowadzimy jeszcze ostatnie próby i kalibracje, wkrótce zapraszamy na Dyno Day.

    Termin podamy niebawem.

    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
    www.chiptuning.katowice.pl
    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      niech zgade generator by V-tech znaczy sie "CHAMOWNIA " :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        djczas, Zawsze jakies porownanie powiedzmy przed i po modzie jest. A o dokladnosci parametru x oraz y wiele mozna powiedziec :wink:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Ziomal
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 5841
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Widzę że MT niezłą kase trzepie na chiptuningu ale to dobrze wiadomo gdzie jechać
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Zamieszczone przez djczas
            niech zgade generator by V-tech znaczy sie "CHAMOWNIA " :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
            Wszedles na podany link?
            Na zdjeciu nie widac, zeby to byl vtech.

            Poza tym na wykresie mamy lb/ft.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              MiKruS, tak a wykres niewiadomo czy pochodził z tej hamowni prawda jest taka że jest prawdopodobne że to dyna Vtech

              Komentarz

              • luky8
                Rider
                S_OCP Member
                • 2004
                • 623

                #8
                Przebadać zawsze sie można mniej więcej będzie wiadomo jak sie mają realia do oczekiwań
                Zapraszam na www.rebel-tuning.com

                Komentarz

                • neck99
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1326

                  #9
                  Uruchomiliśmy hamownię w Katowicach
                  Możesz zdradzić jaka to jest hamownia ?
                  OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                  SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                  Komentarz

                  • Leafy
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 229

                    #10
                    neck99 taka jak na rysunku :lol:

                    Kiedy jedziemy ja przetestowac ? Dowiesz sie co cie czeka po wymianie wtrysków

                    Komentarz

                    • neck99
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1326

                      #11
                      neck99 taka jak na rysunku
                      A to kiepska jakaś hehe ... k

                      Kiedy jedziemy ja przetestować ? Dowiesz sie co cie czeka po wymianie wtrysków
                      To juz odczułem na swojej dupce w twojej furce k

                      A tak poważnie to autor powinien podać dokładnie co i jak. Hamownia hamowni nie równa. Z tego co wiem (słyszałem) MAHA jest wiarygodna inne to o kant dupki rozczaś Z VAG-a też można se wykres machnąć .. k

                      Więc skoro kolega Krzych wskoczył i sie zaczął reklamować powinien napisać co za hamownia i jaka cena hamowania, żeby nie było niespodzianek cenowych :diabelski_usmiech
                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                      Komentarz

                      • MiKruS
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7976

                        #12
                        Zamieszczone przez neck99
                        Z tego co wiem (słyszałem) MAHA jest wiarygodna inne to o kant dupki rozczaś
                        Bez przesadyzmow. Jesli hamownia jest dobrze przygotowana, a robiacy pomiar wie jak to robic, to wyniki prawie kazdej hamowni, ktora ma przyzwoita mase rolek, beda wiarygodne.

                        A juz tym bardziej przy takich slabiutkich autach jak u nas na forum.

                        Maha jest bardziej zaawansowana i daje wiecej mozliwosci, ale nie oznacza to, ze inne nie nadaja sie do niczego... :x

                        Wiec skoro kolega Krzych otwiera nowa hamownie i zaprasza nas wstepnie na dynoday, to pozostaje nam tylko sie cieszyc i podziekowac.
                        A nie cwaniakowac swoją niby-wiadzą na temat hamowni, opartą na podstawie zaslyszanych opinii.


                        Neck - nie jest to uwaga tylko do Ciebie.

                        [ Dodano: Wto Paź 25, 2005 6:55 am ]
                        Swoja droga Krzych, moglbys odpowiedziec na kilka pytan z tego watku.

                        Co to za sprzet, itd.
                        TDI 205PS

                        Komentarz

                        • Samiec
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 4287
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          Mnie w hamowni interesuje jedno ,w miare powtarzalne wyniki ,a to ze na hamowni maha np wyjdzie mi 145KM (niech bedzie ze to rzeczywiste konie) a na x 140KM (zanizone 5KM) nie jest dla mnie wazne .Byle bym widzial ile koni da dany mod przed i po. Reszta mnie nie interesuje :szeroki_usmiech przewaznie roznica miedzy jedna a druga hamonia nie odstaje wiecej niz +,- 5KM , a przynajmniej tak mi sie zdaje jak pomair jest dobrze zrobiony.
                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                          Komentarz

                          • Krzych
                            Rider
                            • 2005
                            • 671

                            #14
                            Rozumie Wasze wątpliwości i już je wyjaśniam.
                            Jest to hamownia inercyjna Dynoconcept 2WD , jak już pisałem prowadzimy jeszcze próby i weryfikacje pomiarów z których mamy realne i powtarzalne wyniki. Sami chyba wiecie, że ten sam samochód mierzony na najlepszej hamowni np. MAHA będzie dawał inne wyniki z kilku procentową odchyłką w zależności od warunków pomiarów tj. temp. otoczenia, ciśnienie atmosferyczne... W naszym przypadku jest podobnie i nie należy tego brać jako wadę hamowni. Raz jeszcze podkreślam, że prowadzimy próby które mają wyeliminować ew. błedy pomiarów. Wszystko jest na dobrej drodze, prosze o cierpliwość.
                            Zdjecie wykresu jest zupełnie przypadkowe i prosze sie tym nie sugerować.

                            Pozdrawiam Krzysztof
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz

                            • Purchawa
                              Admin
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 8007

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzych
                              Sami chyba wiecie, że ten sam samochód mierzony na najlepszej hamowni np. MAHA będzie dawał inne wyniki z kilku procentową odchyłką w zależności od warunków pomiarów tj. temp. otoczenia, ciśnienie atmosferyczne...
                              MAHA akurat mierzy powyzsze parametry i z tego co wiem wynik jest obliczany z ich uwzglednieniem.
                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                              STOP ECO-TERRORISM!

                              Komentarz

                              • Krzych
                                Rider
                                • 2005
                                • 671

                                #16
                                Czy napewno każdy jeden pomiar wskaże Ci identycze wyniki ( co do cyfry) ???
                                Masza hamownia też ma pomiar temperatury i ciśnienie, a program to uwzgędnia.
                                Co najważniejsze, wyniki pomiarów są powtarzalne.
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz

                                • Leafy
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 229

                                  #17
                                  Krzych przekonamy sie do ciebie ... daj nam tylko troche czasu

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Krzych
                                    Czy napewno każdy jeden pomiar wskaże Ci identycze wyniki ( co do cyfry) ???
                                    Kazdy nie, choc mialem dwa pomiary pod rzad gdzie moc byla identyczna co do dziesiatej czesci. Wazne raczej by kazdy z wynikow pomiarow nie odbiegal od siebie zbyt duzo.
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • Luca
                                      Rider
                                      • 2004
                                      • 524

                                      #19
                                      Podjedziemy i zobaczymy co i jak??? Dla mnie konie na papierze są mało istotne jak to jak potrafią zachowywać się na drodze i co potrafią zdziałać i długo służyć swojemu panu a nie mocny set-up i duże buuuuuuuum.

                                      Pozdrawiam, ja chętnie podjadę po kolejnych modach :diabelski_usmiech :twisted: :twisted:
                                      "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                      Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                      Pionek znów gra.......

                                      Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                      www.dynosoft.pl

                                      Komentarz

                                      • djczas
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 9612

                                        #20
                                        Luca, w stu procentach sie zgadzam z tobą.
                                        MikruS Ja nie mam nic do Krzycha i ciesze sie że odpowiedział na nasze wątpliwości.
                                        Krzych Ja dziekuje za zaproszenie i ze swej strony moge zapewnić że jak bedzie taka możliwość to z miłą checia skorzystam k

                                        Komentarz

                                        • autoaso-70
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 3

                                          #21
                                          WITAM WSZYSTKICH MIŁOŚNIKÓW MOCY.
                                          W tym punkcie chciałem krótko dodac, wiedząc że często przy modyfikacjach idzie sie w kierunku wymiany turbosprężarek.
                                          Od dwóch lat zajmuję się sprzedażą NOWYCH turbosprężarek do vw-audi-skoda.Szeroka rozpiętoś modeli, mocy:101,105,110,115,130,140,170 KM, w bardzo dobrych cenach , w zależności od modelu (już od 1000zł/szt),, bardzo ciekawe do modyfikacji mocy auta są turbosprężarki 130konne, 140konne i 170konne .

                                          Zainteresowanych kolegów zapraszam do współpracy(nawet większe ilości)
                                          kontakt na priv.

                                          ps. wiem ze dotego ogłoszenia jest inne miejsce , ale zamieściłem je przy okazji rozmowy o hamowni, i modyfikacji auta.
                                          pozdrawiam.
                                          UWAGA! Przestroga dla kupujących:
                                          Niniejszego użytkownika dotyczą kontrowersje. Dlatego prosimy o zachowanie ostrożności przy ewentualnych zakupach. Więcej możecie przeczytać tu i tu
                                          [Wpis dokonany przez administrację. Jego usunięcie będzie równoznaczne z zablokowaniem konta.]

                                          Komentarz

                                          • Ziomal
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 5841
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez autoaso-70
                                            ps. wiem ze dotego ogłoszenia jest inne miejsce , ale zamieściłem je przy okazji rozmowy o hamowni, i modyfikacji auta.
                                            pozdrawiam.
                                            Tak , ale nie dodałeś nic sensownego tylko odgrzałeś kotleta z przed 3 lat :evil:
                                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                            Jest O1 1.6 BFQ

                                            Komentarz

                                            • JanuszSz
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 2835
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              #23
                                              autoaso-70,

                                              Czyzbys nie zwrócił uwagi na to co kolega Neck99 napisał w giełdzie na temat Twoich turbin?Jeśli nie widziałeś,to tu zacytuję,aby się ktoś nie naciął.:

                                              "autoaso-70, - Sebastian - masz czelność sie pokazywać na forum OCTAVI i wciskać te swoje zjebane turbiny !!

                                              Oszukałeś mnie i nie tylko mnie. Od ciebie turbiny już nie wezne ani jednej. Te które wziołem na spróbowanie okazały sie jednym wielkim szajsem ! Przez które kolega Koja i nie tylko on miał problemy.
                                              Nie dawno znów jedna padła i musiałem oddać kase bo mimo, że obiecywałeś gwarancje to mnie zlałeś !

                                              Na szczescie wziąłem kilka tylko i szybko sie wycofałem.

                                              Tak ze uważajcie na gościa ! Ma regenerowane turbiny, z częstymi awariami !!!

                                              I nie próbuj czasem pajacować ze to nie Ty !!
                                              Bedę chodził za Tobą na wszystkie fora i komentował !!

                                              Szukasz zbytu bo coraz wiecej osób sie poznało na twoim lipnym towarze "
                                              Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...