[O1] Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Annka
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

    niestety nie

    edit:
    w ramach podpowiedzi - tez GB
  • darekwawapl11
    Classic
    • 2009
    • 19

    #2
    [O1] Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

    Witam ostatnio wyczytałem że te dwa silniki (AUM, AUQ) są praktycznie identyczne i teraz się zastanawiam nad wymiana komputera w mojej Octavii Auto z 2002 roku silnik 1.8T AUM Manual. Mam możliwość kupienia tanio używanego ECU od silnika 1.8T AUQ z Audi a3 to jest za 200zł
    Jakich problemów mogę się spodziewać i czy jakieś dodatkowe czynności trzeba wykonać?
    z góry dziękuje serdecznie za pomoc Darek

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      napewno przekodowanie immo, jak pamietam to AUM ma przepustnice elektroniczna wiec tak jak AUQ

      jak czytałem na forum SR to ktos zmienial z 210 na 225 i tez nie miał problemów
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • darekwawapl11
        Classic
        • 2009
        • 19

        #4
        Napisze ktoś jeszcze jakiego interface kupić do zczytania numeru pin potrzebnego do zaprogramowania nowego ECU
        który wybrać do zczytania tego pinu?
        VAG k+CAN V1.4 czy
        VAGTACHO V2.5
        Jaką magistrale posiada octavia 1 z 2002 roku can czy K-LINE
        i czy da rade bezpośrednio odczytać pin czy trzeba go przeliczać z wsadu
        Dzięki Darek

        P.S. Już podłączałem nowe ECU samochód odpala i gaśnie po 1 sekundzie i mruga kontrolka od kluczyka

        Komentarz

        • rekin
          Rider
          • 2008
          • 398

          #5
          a co da zmiana ECU z Audi skoro wersja 180 konna ma sprężarkę K04 i wydajniejsze wtryski.
          W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

          Komentarz

          • pajczaki
            Rider
            • 2007
            • 316

            #6
            wydaje mi sie, ze k04 chodzily tylko w wersjach s3 czyli 209km i 225km
            taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
            sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

            Komentarz

            • Hanz2k
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 522

              #7
              rekin, proszę użyj szukajki zanim zadasz kolejne infantylne pytanie :? . AUM, AUQ i ARX są mechanicznie identyczne. Po prostu kolega może kupić ECU z AUQ taniej niż wynosi zrobienie chipa na AUM. Coś jeszcze trzeba dopowiedzieć?
              Hanz2k
              1,8 T by MT
              :admin: bo nie użyłem Szukaj

              Komentarz

              • darekwawapl11
                Classic
                • 2009
                • 19

                #8
                Dokładnie o to chodzi, dzięki Hanz2k
                Mam już ECU z Octavii VRS z AUQ Teraz potrzebuje pomocy przy zczytzniu numeru PIN z IMMO potrzebnego do adaptacji kluczyka do IMMO. Kabel się przyda z czasem pewnie do diagnozy , no i do kodowania 2 kluczyka bo niestety mam tylko jeden
                Jakieś linki do dobrego kabla i oprogramowania bo muszę dopiero kupić
                I takie trochę głupie pytanie tego numeru pin to nie ma czasem napisanego na obudowie od IMMO?
                Bardzo dziękuję za odpowiedzi

                [ Dodano: Sro 21 Paź, 09 13:56 ]
                trochę poczytałem i widzę ze będę potrzebował 2 kabli
                vag tacho do czytania nr. pin z mimo lub z licznika i
                vag-com do programowania kluczyka do immo czy licznika
                v409.1 KKL VAG-COM będzie dobry ?
                dzięki

                Komentarz

                • Arek84
                  Classic
                  • 2009
                  • 1

                  #9
                  AUM 150km turbo k03
                  AUQ 180km turbo K03s

                  więc wymiana samego sterownika nie da 30km przyrostu.

                  Komentarz

                  • pajczaki
                    Rider
                    • 2007
                    • 316

                    #10
                    Zamieszczone przez Arek84
                    AUM 150km turbo k03
                    AUQ 180km turbo K03s

                    więc wymiana samego sterownika nie da 30km przyrostu.
                    a skad kolego wziales te dane??
                    gdyby bylo jak piszesz to nie wyciagnalbym z mojego AUM 220km :wink:
                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                    Komentarz

                    • toocool
                      Rider
                      • 2008
                      • 303
                      • Octavia IV combi (NX5)

                      #11
                      Zamieszczone przez Arek84
                      turbo K03s
                      Ta sprężarka to chyba wymysł forumowych (nie z OCP) myślicieli. Wg KKK nigdy nie robili czegoś takiego jak k03s... Jest po prostu k03 o większej wydajności...
                      Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

                      Komentarz

                      • Sev
                        L&K
                        • 2007
                        • 1295

                        #12
                        W AUM i AUQ są takie same turbiny. Wystarczy poszukać na forum.
                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                        Komentarz

                        • kmicio
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 233

                          #13
                          Z tego co się orientuję ARX też się niczym nie różni. Moim zdaniem ciekawa sprawa. Wsumie zostawiłem swoją i się zastanawiam nad takim fajnym modem. Tylko że wciąż mi czasu braknie.darekwawapl11, jak uda Ci się to porobić napisz kilka słów w szczególe i w ogóle jak i co. Będzie dla potomności.
                          *1B1B*1.8T*4x4
                          *1B1B*1.9T*DSG

                          Komentarz

                          • darekwawapl11
                            Classic
                            • 2009
                            • 19

                            #14
                            Niestety nie udało mi sie podmienic ecu IMMO trzeciej generacji do adaptacji potzreba jakis kod co to sie znajduje u Niemców na serwerze. auto pojechało do tunera.... nigdy chyba nie sprzedam tej skody
                            Pozdrawiam darek

                            Komentarz

                            • Hanz2k
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 522

                              #15
                              darekwawapl11, trzeba było spróbować w ASO. Tuner też sobie powinien poradzić.
                              Hanz2k
                              1,8 T by MT
                              :admin: bo nie użyłem Szukaj

                              Komentarz

                              • Sev
                                L&K
                                • 2007
                                • 1295

                                #16
                                darekwawapl11, mam u siebie ecu z RSa bliźniacze HN do mojego HJ, ten kod to pewnie SKC i nie jest potrzebny, na 4 cyfrowym PINie też powinno pójść, z zerem przed.

                                SKC kiedyś mogli wygenerować w ASO ale od 2005 nie podają tylko jest ściągany właśnie online i nawet w ASO go nie widzą. Ale są kalkulatory co liczą SKC, zachomikowane ;-)

                                Niestety szukam ori vag-coma bo przy adaptacji mój nie chce zapisać nowego pinu.
                                6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Re: Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

                                  Zamieszczone przez darekwawapl11
                                  Witam ostatnio wyczytałem że te dwa silniki (AUM, AUQ) są praktycznie identyczne i teraz się zastanawiam nad wymiana komputera w mojej Octavii Auto z 2002 roku silnik 1.8T AUM Manual. Mam możliwość kupienia tanio używanego ECU od silnika 1.8T AUQ z Audi a3 to jest za 200zł
                                  Jakich problemów mogę się spodziewać i czy jakieś dodatkowe czynności trzeba wykonać?
                                  z góry dziękuje serdecznie za pomoc Darek
                                  Dla mnie to słaby pomysł. bo w/g danych katalogowych RS ma 180KM i 235nm a 150 po dobrym programie za ok 1000-1300 zł ok 190KM i 290nm .
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • fahoovnik
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 41

                                    #18
                                    mozna kupic galetto lub kwp2000 i zarzucic inny soft...stery chodzą po kablu
                                    mowa o ori sofcie

                                    jednak nic nie zastąpi modyfikacji mechanicznych +soft
                                    pochwale sie ze robimy maszynke 1,8t AUM gdzie wydech ma 3` a dolot jest zrobiony na rurze 60mm

                                    to dopiero zapier...na seryjnej suszarce k03s 52

                                    w nastepnym tyg hamowanko i korekta
                                    SPRZEDAM: sprzedam TURBINY BRD do tuningu1.9TDI nie regenerowane GG 7577066

                                    Komentarz

                                    • Sev
                                      L&K
                                      • 2007
                                      • 1295

                                      #19
                                      Re: Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      Dla mnie to słaby pomysł. bo w/g danych katalogowych RS ma 180KM i 235nm a 150 po dobrym programie za ok 1000-1300 zł ok 190KM i 290nm .
                                      Ale budżetowo to jest około 1/4 tej ceny. Jak się uda...
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        #20
                                        Re: Wymiana ECU 1.8T AUM na AUQ 150bhp-->180bhp

                                        Zamieszczone przez Sev
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        Dla mnie to słaby pomysł. bo w/g danych katalogowych RS ma 180KM i 235nm a 150 po dobrym programie za ok 1000-1300 zł ok 190KM i 290nm .
                                        Ale budżetowo to jest około 1/4 tej ceny. Jak się uda...
                                        Zawsze dojądą jakieś koszty, coś napewno wyskoczy .
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Sprawdzę w tym tygodniu czy i co wyskoczy Na razie to tylko 200zł ECU, reszta to znajomi z know how lub odpowiednim kabelkiem i oprogramowaniem :roll:

                                          I tak uważam że najpewniejszym rozwiązaniem, nie najtańszym oczywiście, jest wizyta u rodzinnego tunera. Jednak w przypadku AUM jest o tyle dobrze, że mając trochę czasu na poszukiwania po necie można znaleźć co trzeba żeby mając tylko wspomnianego Galletto lub KWP2000, a nawet VAG-COM'a z e-baya (!) przekopiować sobie co trzeba z AUQ do AUM
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • sew1981
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2009
                                            • 10986
                                            • Fiat

                                            #22
                                            czy aby na 100 procent w AUM jest mechanicznie wszystko to samo co w AUQ? przecież co chwilę pada na forum , że jest właśnie choćby wydajniesze turbo jest.
                                            A zresztą...trochę nie rozumiem po co podmieniać ECU w takim razie, jeśli jest taki sam mechanicznie samochód, może poprostu lepiej pogrzebać w sofcie i ustawić to według parametrów AUQ. Rozumiem , że niby taniej kupić ECU z innego auta, ale ryzyko moim zdaniem większe, wywalania błędów, problemów z przebiegiem itp. I tak jakiś niezły znawca będzie musiał to adaptować, więc pewnie na to samo wychodzi roboty co przestawienie kompa w AUM. Na mój rozum.

                                            [ Dodano: Pon 26 Wrz, 11 16:44 ]
                                            fahoovnik, galetto lub kwp2000 pewnie o to mi bardziej chodzi, cokolwiek te nazwy oznaczają, ale pewnie prowadzą tylko w kierunku podmiany softu, a nie wymiany ECU

                                            Komentarz

                                            • Sev
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1295

                                              #23
                                              Dobra, sprawdziłem, kompa z RSa znanymi mi metodami nie dało się podłączyć (zaadaptować) do AUMa, komunikat system not ok i lipa. Ale za to zaadaptowałem sobie drugi bliźniaczy ECU, teraz mam dwa, jeden do grzebania a drugi jako backup :twisted:

                                              Najprostsza metoda to skopiowanie wybranych map w winolsie z RSa do AUMa, ale do tego trzeba sprawnie działającego winolsa, damosów i narzędzia do liczenia sum kontrolnych.

                                              Inna droga to oprogramowanie tunerpro, XDFy do AUMa (których nie znalazłem) i kupno pluginu który liczy sumy kontrolne.

                                              Wsady do RSa można znaleźć na necie, są dwie wersje o których mi wiadomo z końcowką SJ i HN, są też inne wersje 180KM ale co sprawdziłem i się pokrywa to HN z RSa i HJ z AUMa, te same adresy map ale różne wartości. SG z AUMa po 2005r i SJ też się pokrywają jak HN i HJ. Tak więc wiecie czego szukać, co kupić, do dzieła

                                              polecam lekturę:




                                              Zamieszczone przez sew1981
                                              czy aby na 100 procent w AUM jest mechanicznie wszystko to samo co w AUQ? przecież co chwilę pada na forum , że jest właśnie choćby wydajniesze turbo jest.
                                              mechanicznie AUM=AUQ=ARX, różnica tkwi w którymś tam czujniku (położenia wału czy coś), ECU i ... tłumiku w turbosprężarce, K03-052 i K03-053 mają taką samą wydajność, wymiary itd. różnica tkwi tylko w tym tłumiku (dźwięku) na wyjściu. AUQ i ARX mają tą samą turbosprężarkę. Mylisz AGU z AUM.
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz

                                              • ccLot
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 334

                                                #24
                                                Ja też muszę potwierdzić, że nie udała się adaptacja ecu z auq z zegarami z aum.
                                                Teraz tak sobie myślę, że wrzucenie wsadu od zegarów z auq do zegarów z aum i dopiero adaptacja ecu-zegary mogła by się udać.
                                                Tylko trzeba by kogoś kto by mógł wyciągnąć wsad eepromu z zegarów od rs.

                                                Pozdrawiam
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  czyli drut lub pisząc inaczej rzeźba w ...... :P.
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...