Ksenon-warto czy nie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czernobyl
    L&K
    • 2008
    • 1276
    • Octavia III (5E3)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #26
    litości, soczewka od p-mgielnych nie ma przesłony, to świeci gdzie bądź.
    zresztą, uważam, że HIDy wsadzone w soczewki też potrafią mocno oślepiać - być może to kwestia "jakości" z chinlandii, ale w sumie to soczewka przewidziana pod H1/H7 i tak nie jest homologowana pod D2S/D2R/HID - w razie kontroli/stłuczki masz problemy. i dobrze - albo stać kogoś na lampy ori, albo niech śmiga na H4

    Komentarz

    • blaster
      Drive
      • 2009
      • 69
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #27
      re

      A dupa blada Nikt ci podczas kotroli ani stłuczki nie będzie sprawdzzał świateł przeciwmgielnych ..... moje ryzyko

      Komentarz

      • Sebastian_S
        Ambiente
        • 2009
        • 172

        #28
        Zamieszczone przez czernobyl
        litości, soczewka od p-mgielnych nie ma przesłony, to świeci gdzie bądź.
        zresztą, uważam, że HIDy wsadzone w soczewki też potrafią mocno oślepiać - być może to kwestia "jakości" z chinlandii, ale w sumie to soczewka przewidziana pod H1/H7 i tak nie jest homologowana pod D2S/D2R/HID - w razie kontroli/stłuczki masz problemy. i dobrze - albo stać kogoś na lampy ori, albo niech śmiga na H4
        Z tego co pamiętam, jak ostatnio czyściłem sobie reflektory (ori xenon), to w nich przeciwmgielne też są z przesłoną - tylko prostą. Soczewka od xenona ma regulowaną ręcznie przesłonę - możesz ustawić na prosto, a można częściowo po skosie (żeby doświetlało na większą odległość pobocze)


        Zresztą są mody, że ludzie zakładają dual xenon - czyli dodatkowe HID'y w miejsce przeciwmgielnych w reflektorach xenonowych. Sprawdzę wieczorem dokładniej budowe przeciwhalogenu, zrobię fotkę i wrzucę.

        Hidy wsadzone w soczewkę, z dobrą przesłoną nie będą oślepiały - bo tym samym zwykła halogenowa żarówka też by cię musiała oślepiać. Taka już konstrukcja - że jest odcięcie i nie oślepia (tylko musi być dobrze ustawione oczywiście). Zerknij sobie na stronę swiatla.arbiter.pl - tam chłopak robił testy - i jest wszystko ładnie udokumentowane.

        Komentarz

        • lukas7
          Classic
          • 2009
          • 12

          #29
          ja mam małe pytanie czy jak mam toura z 2007 i nie mam przeciwmgielnych to jak kupie lampy z przeciwmgłami i nowy włącznik świateł to bedą mi działały tzn czy jest instalacja pod przeciwmgłowe??

          Komentarz

          • Sebastian_S
            Ambiente
            • 2009
            • 172

            #30
            Dobrze pamiętałem - jest przesłona prosta - w soczewce do świateł przeciwmgielnych w ori reflektorze xenonowym
            [center:40a39ccac5]





























            [/center:40a39ccac5]

            Komentarz

            • Mistry
              Classic
              • 2009
              • 31

              #31
              Czytam i czytam tego posta narazie się dowiedziałem ze najlepiej zainwestowac w orginalne lamy ktorych cena = 1700 zł. Ale to jest Cena samych lamp ? Czy do tego wchodzą juz przetwornice, żarniki zarówki ? Nie wiem nie znam sie i chce doczytac? Są jakies dobre żarówki które, że tak powiem imitują xsenon ? Chcialem wymienic i zobaczyc przynajmniej przy żarówkach jest róznica?

              Komentarz

              • Sinner
                Drive
                • 2009
                • 68

                #32
                1700 zl to jest cena za kompletne lampy, z przetwornicami i żarnikami. Ostatnio widziałem chyba na alledrogo ori lampy xenon bez przetwornic i żarników, ale za to z soczewką za 250 zl/szt. Ewentualnie takie coś i jakiegoś HIDa można tam zaadoptowac o stosunkowo białej barwie (4300K) to może nie będziesz wszystkich oślepiał. Też jakies rozwiązanie. Ponoc są też żarniki do lamp bez soczewek (D2R czy coś) ale ja jakoś temu nie ufam. A jeżeli chcesz dobre żarówki to kup sobie te wzmocnione Philipsa.
                Skodżitsu AGR+ by Dynosoft

                Komentarz

                • Sebastian_S
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 172

                  #33
                  Zamieszczone przez Mistry
                  Czytam i czytam tego posta narazie się dowiedziałem ze najlepiej zainwestowac w orginalne lamy ktorych cena = 1700 zł. Ale to jest Cena samych lamp ? Czy do tego wchodzą juz przetwornice, żarniki zarówki ? Nie wiem nie znam sie i chce doczytac? Są jakies dobre żarówki które, że tak powiem imitują xsenon ? Chcialem wymienic i zobaczyc przynajmniej przy żarówkach jest róznica?
                  W poprzednim aucie - mazdzie 626 sprawiłem sobie raz Philips blue vision, a po prawie dwóch latach ich użytkowania kupiłem osram night breaker - świeciły ponad pół roku,a później sprzedałem autko. Więc ile by ostatecznie wytrzymały - nie wiem. Te i te dobrze oświetlały drogę (tylko też mazda miała dobrą konstrukcję reflektora). Reflektory O1 w testach też wychodzą bardzo dobrze.
                  Philipsa świeciły trochę bardziej na biało niż osrama.
                  P. Blue vision'y świeciły by pewnie dłużej - tylko koleś pogrzebał paluchami po żarówce i później przestała działać ta jedna.

                  Teraz mam octavie z ori xenonami i z początku myślałem, że te całe xenony to jedna wielka lipa (kupiłem używaną). Ale wymieniłem żarniki, wyczyściłem lampy, kupiłem nowe odbłyśniki przed soczewkami do żarników xenonowych (jeden był przetopiony - bo gościu który miał auto przede mną, nie dokręcił dobrze żarnika i wyskoczył z uchwytu, w drugim lekko warstwa zeszła w niektórych miejscach). Tak na prawdę żeby xenony dobrze świeciły - właśnie odbłyśniki muszą być w super stanie!
                  Teraz mogę stwierdzić, że rzeczywiście xenonki fajnie świecą. Ale jak kiedyś zaczna sprzedawać na alledrogo żarniki i przetwornice 50w - to może sobie przerobie xenony na mocniejsze. Na youtubie są filmiki z takimi światłami - i do dopiero daje światło...

                  PS. Xenony jak dobrze poszukasz, to można komplet z żarnikami i przetwornicami za około 1000 kupić.
                  - żarniki teraz philipsa najtaniej chyba po 90zł widziałem, ja kiedyś kupowałem po 149 ( w ASO chcieli po 600zł :shock: za to samo)
                  - puszke reflektora po 300 (są też po 250), ale tą za 300 to widziałem praktycznie jak nówka [i]
                  - przetwornica używana orginalna 149
                  - okablowanie

                  Najlepiej jechać na giełdę, pochodzić popytać. Można przeważnie kupić taniej niż na allegro.

                  Możesz też kupić same puszki orginalne, a resztę HID - tylko jak już tak się zdecydujesz, to jakiś sprawdzony komplet. Ja tam na HID'ach się nie znam, ale kolega z forum na dual xenony robił w xenonowe.pl i sobie chwali.

                  Komentarz

                  • Andys
                    Elegance
                    • 2007
                    • 762

                    #34
                    Długo śledziłem ten wątek, zanim zdecydowałem się zabrać głos w dyskusji. Sam kiedyś byłem zdecydowanym przeciwnikiem zestawów do przeróbki reflektorów halogenowych na ksenony (zwanych potocznie HIDami). Dodam, że sam jestem przeciwnikiem druciarstwa, oślepiania innych na drodze (sam prawie zawsze rozpoznaję auto z HIDami na ulicy).
                    W poprzednim aucie (Omega B) z reflektorami projekcyjnymi i gładkimi (nieryflowanymi szkłami), zamontowałem z powodzeniem HIDy i przez 3 lata jazdy nikt, nigdy nie mignął, że go oślepiam, nikt nie przyczepił się do linii światłocienia. Trzeba trzymać się pewnych reguł, aby odnieść sukces:
                    1. szkła reflektorów muszą być gładkie, nieryflowane
                    2. przy przeróbce z reflektorów halogenowych, tylko soczewki pozwolą na ustawienie poprawnej linii światłocienia, pod warunkiem że mają ruchomą przesłonę w środku (Omega miała). Dzięki temu linia światłocienia wyglądała jak w oryginalnych soczewkach do ksenonów.
                    3. niezbędne przepisami układy autopoziomowania i oczyszczania reflektorów mają zdecydowanie drugorzędowe znaczenie, zwłaszcza na naszych nierównych, dziurawych drogach, gdyż układy autopoziomowania mają zbyt dużą bezwładność, aby być w stanie poprawnie korygować ustawienia na czas. Moim zdaniem, wysokociśnieniowe spryskiwacze nigdy nie zastąpią szmatki w ręce :wink:.
                    4. jeśli ksenony mają mieć znaczenie użytkowe, a nie służyć lansowi, nie ma sensu stosować palników o temp. barwowej przekraczającej 6000K, optymalnie to 4300-4500K.

                    W obecnej O2 FL, posiadam oczywiście soczewki i sam zastanawiam się nad przeróbką na HIDy (po okresie gwarancyjnym). Jeszcze nie wiem, czy przesłona jest ruchoma. Wiem jedno, w stosunku do Omegi B, Octavia ma 2 zasadnicze wady, słabe oświetlenie i praktycznie brak komfortu resorowania :?
                    Pozdrawiam,
                    Andys

                    Komentarz

                    • SuchyX
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1170

                      #35
                      Ja u siebie mam xenki ory i wiem jedno na pewno bym się w życiu nie mógł przesiąść na zwykłe lampy. Więc jak auto będę kupować następne to musi być koniecznie z xenonami.


                      Co do żarówek to u mnie Philipsy Silver dupel wafel bubel edyszon gorzej świeciły niż Osram Nightbreaker czy jakoś tak. Te philipsy jak jezdnia była mokra to kolor jezdni jakiś taki żółty mi się wydawał. Zresztą sprawdzałem która lepiej świeci w jednej lampie miałem Philipsa w drugiej Osrama wiadomo test itd.. potem zamieniłem miejscami z lampy lewej na prawą i Osram też lepiej świecił.
                      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
                      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

                      Komentarz

                      • Mistry
                        Classic
                        • 2009
                        • 31

                        #36
                        Teraz nastepene pytanie, czy w L&K były seryjnie montowane xsenony ? Znalazlem zdjecie takiej octavi L&K ktora ma takie same lamy jak moje czy tam da sie gdzies upchac xenon ? Sory moze to banalne pytanie ale nie znam się.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #37
                          Da sie upchac, zmieniajac reflektory na fabrycznie przystosowane do xenonow. Mozna wsadzic w soczewki od halogenow albo normalne zarowki tzw HIDy ale to nie jest rozwiazanie w 100% zgodne z prawem.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • pstryczek
                            RS
                            • 2009
                            • 10778
                            • Superb III (3V3)

                            #38
                            Reflektor na powyższym zdjęciu nie jest dostosowany to ksenonu, niestety. Montaż w nim HIDa to oślepianie innych, złe skupienie światła przed autem, we mgle nie pojedziesz bo będziesz "ślepy" :cry:
                            Marek

                            Komentarz

                            • sew1981
                              RS
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2009
                              • 10917
                              • Fiat

                              #39
                              chyba ze wstawi w takowe hid w halogeny (soczewki)...ale one nia maja poziomowania..wiec nic nie osiagnie dla widocznosci..tylko lans zewnetrzny..a lansu nie potrzebujemy.

                              Dziwna te l&k na tej focie swoja droga, zderzak od rs kolor taka jak moja, ladny fakt - grafit

                              Komentarz

                              • Mr0czny
                                Elegance
                                • 2009
                                • 948
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                #40
                                sew1981, jak to mówią dzwon podstawą tuningu

                                IMO tylko ori, często widzę śmigające hondy, bmw i inne pojazdy w okolicy w wieku takim ze ori xenonów to wtedy nie było.

                                Świeci to tak ze pół osiedla wstaje i patrzy co to jedzie, oslepia ludzi z naprzeciwka itp

                                trzeba sie pogodzić z tym co sie ma i tyle. , Wymieniałem żarówki na mocniejsze w Pajero. Miałem najpierw osramy nightbreakery - 3 miesiące i dead
                                Kupilem potem philipsy xtreme power, ponad pół roku używania i były eleganckie :0

                                Komentarz

                                • pstryczek
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 10778
                                  • Superb III (3V3)

                                  #41
                                  Wczoraj Golf II tak dawał po ślepiach na drodze, że aż się zatrzymałem żeby go przepuścić, oczywiście miał HIDy, gówniarz jeden :evil:
                                  Marek

                                  Komentarz

                                  Pracuję...