[O1] Wymiana rygielków drzwi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ciemkaa
    Classic
    • 2010
    • 22

    [O1] Wymiana rygielków drzwi

    Witam
    Mam wymieniony moduł po kierą na CK, mam radio obsługujące CAN, wypadałoby dołożyć kierownicę multifunkcyjną.
    Ale mam problem - dostępne są 2 wersje
    - do sterowania radiem + komputerem pokładowym
    taka: radio + komp
    - do strowania radiem + telefon
    taka: radio + telefon

    Czy te kierownice (szczególnie prawe przyciski) różnią się jakąś elektroniką, czy tylko piktogramem?
    Jeżeli kupię wersję radio + komp i zakoduję VCDS-em że mam telefon - czy to zadziała?
    Czy ktoś rozbierał taką kierownicę i może napisąc czy te przyciski mają jakąś elektronikę - czy to tylko zwykłe przyciski z wiązką przewodów?

    Pozdrawiam
    Tomek
  • MikeWRC
    Elegance
    • 2009
    • 995

    #2
    [O1] Wymiana rygielków drzwi

    Cześć,

    Postanowiłem dodać temat, który został usunięty wraz z awarią serwera, a kiedyś może się komuś przydać. Chodzi o wymianę rygielków drzwi w O1.

    Wymiana 4 rygielków zajęła mi około 15 minut, choć nadal nie jestem do końca zadowolony z mojej pracy.

    Zaczynając od początku. Aby wymienić rygielki trzeba przekręcić je w lewą stronę o 180 stopni (czyli odkręcić) aż usłyszycie lekkie klik i wyjąć go do góry. Rygielek wychodzi bez żadnego oporu. Jeśli niechce wyjść znaczy, że do końca nie przekręciliście.

    Na czubku każdego rygielka odciśnięta jest pionowa linia, która ułatwia wymierzenie kąta przy kręceniu. Pamiętam jeszcze z usuniętego wątku, że ktoś wspominał, że można to zrobić samymi rękami. Otóż, w nowym samochodzie jest to niemożliwe! Ja użyłem do tego kombinerek i szmatki, ale mimo to stare rygielki nadają się do wyrzucenia.

    Po odkręceniu i wyciągnięciu rygielka Waszym oczom ukazuje się pręt, który go przytrzymuje. Pręt w przekroju przypomina przeciętę na pół śrubę. Rygielek w środku ma z kolei taką wypustkę plastikową, która pozwala na wyjęcie go tylko w jednej pozycji (właśnie po przekręceniu o 180 stopni).

    Aby założyć nowy rygielek, trzeba zajrzeć do jego środka i zobaczyć z której strony znajduje się plastikowa wypustka. Zakłada się go właśnie tą wypustką skierowaną do wnętrza auta. Trzeba wcisnąć do końca i znów przekręcić o 180 stopni, tyle że w prawo.

    I tu właśnie ja mam problem :szeroki_usmiech. Zalożyłem rygielki od RSa i za cholere nie mogę ich przekręcić o 180 stopni z powrotem. Ręką przekręciłem może o 20 stopni i dalej za cholere się nie da. Kominerkami boję się, bo łatwo je porysować. W sumie mocno siedzą, ale że jestem perfekcjonistą to dajcie znać czy ktoś ma na to sposób (oczywiście wyłączając zdejmowanie boczków drzwi).

    P.S. Wujek dobra rada podpowiada. Przy zdejmowaniu rygielków tylnych drzwi warto zdjąć sobie zaślepkę od głośnika, która znajduje się przy klamce. Wtedy łatwiej jest manewrować przy rygielku.

    Moja Octavia:
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

    Było: 116,3KM / 279,5Nm
    Jest: 143KM / 325,9NM

    Komentarz

    • KristopherT
      Drive
      • 2008
      • 45

      #3
      Kupowałem kiedyś takie rygle na allegro http://www.allegro.pl/item774484518_...audi_seat.html ,
      do zestawu dołączona była taka gumka (widać na zdjęciu). Zakładając gumkę na rygla i kręcąc kombinerkami nie uszkadzało się go, a trzeba było się bardzo napocić aby przekręcić o 180 stopni. Może uda Ci się dopasować taką twardą gumkę, np z wężyka.

      Komentarz

      • MikeWRC
        Elegance
        • 2009
        • 995

        #4
        O tym nie pomyślałem. Rzeczywiście dobra rada !!! dzięki.

        P.S. oczywiście mały punkcik za pomoc

        Moja Octavia:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

        Było: 116,3KM / 279,5Nm
        Jest: 143KM / 325,9NM

        Komentarz

        Pracuję...