Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

rozpórka kielichów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • rozpórka kielichów

    czytałem ze 3 artykuły ale o 1.6 FSI to mówiono, że FSI mało pali jak się go nie ciśnie zbytnio. było napisane, że przy pałowaniu 1.6 pali 11-12l/100km więc 2.0 FSI będzie odpowiednio więcej ile w tym prawdy nie wiem.
    jeszcze zależy od budżetu jakim dysponujesz i czy tylko VAG się liczy, może coś się wynajdzie :szeroki_usmiech

    cytat z artykułu
    Supernowoczesna jednostka napędowa Volkswagena ma wtrysk benzyny bezpośrednio do cylindra, co daje oszczędności w zużyciu paliwa. W tradycyjnym silniku benzyna wtryskiwana jest do kolektora dolotowego i zasysana do cylindra przez tłok. Volkswagen zaangażował się w technologię bezpośredniego wtrysku benzyny i bardzo go Fot. Ryszard Polit: Na tylnej kanapie miejsca jest sporo. lansuje. Silnik z pojemności 1,6 l osiąga 115 KM mocy i zapewnia całkiem przyzwoitą dynamikę. By ją jednak osiągnąć, trzeba naciskać na pedał przyspiesznika, a wtedy oszczędności diabli biorą. Koszty eksploatacji podnosi konieczność tankowania droższej benzyny 98-oktanowej.

  • #2
    rozpórka kielichów

    witam,czy ma ktoś może zamątowaną rozpórke kielichów z przodu ,i jakie trzeba dokonac przeróbki przy montażu
    coś takiego Link

    Komentarz


    • #3
      witam nie ma zadego problemu z montazem podnosisz auto stawiasz je na klocki i montujesz rozpurke robisz dziury w kilichach skrecasz spuszczasz na dol i rozkrecasz rozporke bo z tego co widze to masz z tegolacja na srodku jak wejdziesz w dzial nasze auta to zobaczysz jak jest umnie zamontowana

      Komentarz


      • #4
        springfild, i co zakupiłeś i zamontowałeś rozpórkę jeżeli tak to daj jakieś info a może i foty
        CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
        CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

        Komentarz


        • #5
          polecam rozporke z Audi S3 lub Audi TT uzywke mozna znalesc za okolo 100-150zł nowa w serwisie kosztuje okolo 300zł
          www.VAGserwis.pl naprawy bieżące, diagnostyka, serwis, oleje, części tel. 669 51 76 75

          Komentarz


          • #6
            przeróbek przy montażu nie ma. tylko należy sie zastanowić czemu ta właśnie rozpórka ma służyć, bo jeśli tylko ma wyglądać to ok ale jeśli ma spełniać wymagania usztywnienia to raczej nie jest to stop aluminium (za tą kwotę) który pomoże w ekstremalnych warunkach. Tak jak napisał mammoth lepiej kupić używkę

            Komentarz


            • #7
              jakby ktoś szukał to nr części Audi 8N0805629B

              W ASO (Audi Centrum Wrocław) 370zl brutto.

              [ Dodano: Sro 30 Gru, 09 16:02 ]
              Pytanie: jakiej długości śruby są potrzebne do zamontowania rozpórki z Audi?
              Wiadomo, trzeba przewiercić się przez kielich.
              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

              Komentarz


              • #8
                Ogrzewam :wink:
                Czy któryś z was montował już u siebie rozpórkę z S3 i czy po montażu osłona silnika wchodzi bez problemu?
                www.seat-racing.pl

                Komentarz


                • #9
                  ja mam rozporke z s3 ale przyznam, ze nie wiem czy obudowa wejdzie bo od dawna nie mam jej (inne przerobki nie pozwalaja)
                  ale fakt, ze aby ja zamontowac to musialem zrobic nawierty na sruby...

                  ]"]404 Not Found
                  taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                  sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki za info i fotkę
                    www.seat-racing.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      pajczaki, jakiej dlugości śruby zastosowałeś? Pamiętasz może jaka jest grubość kielichów? Przymierzam się do zastosowania nitonakrętek nierdzewnych w kielichach zamiast śrub na wylot.

                      TOMMI-ASV, osłona silnika? Masz na myśli wygłuszenie maski? Wejdzie. U mnie nie ma ale wejdzie.
                      Chyba że masz na mysli plstikową oslonę silnika. Też wejdzie. Tak jest u mnie. Rozpórka nie jest przykręcona tylko przyłożona na kielichy.
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz


                      • #12
                        nie robilem tego sam wiec nie wiem jakiej dlugosci poszly sruby :?
                        grubosc kielichow to na oko jakies 5mm moze wiecej
                        myslisz, ze te nitonakretki beda lepsze?
                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                        Komentarz


                        • #13
                          No właśnie ta grubość jest decydująca, jeżeli powyżej 5mm to nitonakrętki nie podejdą bo max grubość blachy to właśnie około 4,5 mm. Dlatego muszę wcześniej, przed wierceniem się zorientować żeby później nie kombinować na szybko. A nitonakrętki to dobry patent bo mocno trzymają i nie ma problemu z wypadającymi śrubami na drogę przy ewentualnym demontażu
                          Poza tym są też nierdzewne
                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                          Komentarz


                          • #14
                            ja zrobiłem na nitonakrętki na śruby M8 czyli wierciłem otwór 11mm i trzyma
                            CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                            CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                            Komentarz


                            • #15
                              CIS73, i to jest baaaardzo dobra wiadomość

                              I pytanko przy okazji, latasz autem po zakrętach na ostro (po torze) czy raczej codzienna eksploatacja?
                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                              Komentarz


                              • #16
                                Potrzebne to jak umarłemu obrazek...

                                Chłopaki, jak patrzę na te rozpórki to mnie brecht ogarnia.

                                Ideą rozpórki jest usztywnienie nadwozia. Prawda jest taka, że rozpórką może być jedynie element prosty, niesprężysty, którym siła będzie przenoszona bez podatności danego elementu.

                                Widziane tu na zdjęciach rozpórki są generalnie po to, żeby wyglądały bo nic innego nie dadzą.

                                Dla porównania weźcie sobie kij od szczotki, prosty, postawcie go pionowo na ziemi i próbujcie go wcisnąć w zemię. Jest prosty więc przenosi siłę pionowo, nie zgina się.

                                Weźcie sobie nieco grubszy nawet wygięty kijek i naciskajcie go w taki sam sposób. Będzie się wyginał ustępując pod siłą.


                                To samo jest z rozpórkami.

                                Prosta OK. Wygięta - nic nie da.


                                A płacić 300pln i trochę roboty za wygląd i "psychiczną sztywność" to przesada.

                                Komentarz


                                • #17
                                  kazik4x4, oznacza to, że wg Ciebie konstruktorzy w Audi są bandą nieuków?
                                  Nie wiem czy wiesz ale rozpórka ta, podobnie jak w Audi, w moim przypadku połączona będzie ze ścianą grodziową. Docelowo spięty będzie jeszcze dół i zmienione mocowanie belki do nadwozia (tuleje z TT). Jak sądzisz, po co Audi by stosowało takie zabiegi w S3/TT? Po to by zwiększyć koszty produkcji?

                                  Jako ciekawostka treść jednego z postów z racingforum odnośnie testowania rozpórek UR
                                  tak testowane są rozpórki Ultra Racing

                                  BADANIA I ROZWÓJ

                                  By uzyskać zamierzoną trwałość produktów UR, nieprzerwanie monitorujemy jakość naszych produktów, nie tylko w fazie produkcyjnej, ale przeprowadzamy restrykcyjne testy wytrzymałościowe potem.

                                  W fazie rozwoju rozpórek UR, upewniamy się, że nasze produkty są zgodne z naszymi wzorcami i filozofią. Przeprowadzamy prawdziwe testy na drodze, a także testy na torze w warunkach sportowych. Wymyśliliśmy także i przeprowadzamy trzy testy zwane kolejno: Testem Kompresji , Testem Wstrząsów i Testem Rozciągliwości. Testy te służą sprawdzeniu jakości naszych produktów, a także produktów konkurencji.

                                  Rozpórka jest umocowana na statywie symulującym prawdziwą karoserię. W teście wstrząsu tłok jest zamocowany z jednej strony rozpórki i zliczana jest ilość skręceń. Moc tłoka ustawiona była w tym wypadku na 6,6kg/m

                                  W teście kompresji tłoki są zamocowane wzdłuż obu końców rozpórki. Maksymalna moc kompresji jest zapisywana, by móc studiować potem zachowanie się materiału rozpórek wykonanych według różnych wzorów, podczas wystawienia na różnego rodzaju warunki w różnych uderzeniach. Używamy pompy hydraulicznej do uzyskiwania różnych kompresji i wszystkie dane są zapisywane do dalszych kalkulacji.

                                  W teście rozciągliwości, tłoki zamontowane są na końcach rozpórki by symulować działanie rozpórki pd wpływem ruchów karoserii w różnych warunkach drogowych. Tłok jest ustawiony na 8kg/m


                                  Porównanie rozpórek regulowanych i nieregulowanych.

                                  Rozpórki nieregulowane są bardziej zwarte i wytrzymałe w swej konstrukcji, zapewniając tym samym większe bezpieczeństwo i panowanie nad autem w trudnych warunkach drogowych.



                                  Compression test



                                  # Brand : UR (Civic EK 2 points)
                                  # Bracket : Nie regulowana
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 1.5 KG
                                  # Compression Impact : 3mm (100 psi)




                                  # Brand : XXX (Civic EK 2 points)
                                  # Bracket : Regulowana
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 1.4 KG
                                  # Compression Impact : 70mm (100 psi)

                                  Flex Test





                                  # Brand : UR (Civic EK 2 points)
                                  # Bracket : Non Adjustable
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 1.5 KG
                                  # Flex : 50mm (8 kg/m)





                                  # Brand : XXX (Civic EK 2 points)
                                  # Bracket : Adjustable
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 1.4 KG
                                  # Flex : ? (8 kg/m)

                                  Torsion Test





                                  # Brand : UR (Waja 2 points)
                                  # Bracket : Non Adjustable
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 1.8 KG
                                  # Torsion : 47mm




                                  # Brand : XXX (Waja 2 points)
                                  # Bracket : Adjustable
                                  # Bracket thickness : 4mm
                                  # Weight : 2.0 KG
                                  # Torsion : 85mm





                                  # Brand : CCC (waja 2 points)
                                  # Bracket : Adjustable
                                  # Bracket thickness : 3mm
                                  # Weight : 1.4 KG
                                  # Torsion : 210mm

                                  Zaprosiliśmy ekipę z Extremakers Magazine by byli świadkami naszej prezentacji przeprowadzonej w biurze UR.




                                  MATERIAŁY & DESIGN

                                  Wszystkie używane przez nas materiały są wnikliwie i dokładnie selekcjonowane, by zapewnić najlepszą jakość i bezpieczeństwo. Mocowania (Brackets!!) są zrobione z 4milimetrowej grubości płytek stalowych, pozostałe tuby/rurki są grubości od 1,2 do 1,6mm. Materiały te są wybierane w taki sposób, by zapewnić ogromną wytrzymałość i trwałą geometrię całości produktu na długi czas, będąc jednocześnie tak bezpiecznymi, by wygięły się absorbując siłę uderzenia tak, aby zmaksymalizować bezpieczeństwo.

                                  W celu zabezpieczenia produktu na działanie czynników zewnętrznych (korozja), malujemy nasze produkty na biało.




                                  STAL KONTRA ALUMINIUM

                                  Dlaczego używamy stali zamiast aluminium?

                                  Po pierwsze, stal jest mocniejsza od aluminium przy tych samych gabarytach i grubości. Aby aluminium było tak samo mocne jak stal, musiało by być ono dwa razy grubsze od stali (stal 4mm = aluminium 8mm). Jeśli tak by się stało, martwienie się o niską wagę przestaje mieć rację bytu. Oczywiście są egzotyczne materiały, które mogą pasować parametrami wytrzymałościowymi do stali, jednak ich koszt jest astronomiczny, a co za tym idzie, nie są one opłacalne w masowej produkcji.
                                  6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                  Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Kolego, te rozpórki które tu pokazałeś nieco różnią się od tej "esowato" wygiętej rurki z postów powyżej.
                                    Nie mówię że te rozpórki są gówniane, ani że są super. One są po prostu przyzwoite.
                                    Blacha mocowanie 4mm - OK, ale ścianka rury/profili 1,2-1,6mm to nieco za delikatnie jak na wyczyn. Weźmy też pod uwagę to, że rozpórka ma za zadanie nie tylko poprawić trakcję, ale też według wytycznych FIA ma stanowić wzmocnienie karoserii jako element uzupełniający klatkę bezpieczeństwa, podobnie jest z rozpórką z tyłu.

                                    A co do rozpórek w audi TT i S3, to sorry ale o martwienie się o koszty produkcji to można przy A3 z silnikiem 1,4benzyna a nie w wozach gdzie gadżeciarzom za 20euro kosztów dajemy element wzmacniający psychologicznie skalę wyczynowości auta, a de facto na tej rozpórce zarabia firma co najmniej 100euro, bo ktoś kto kupuje TT czy S3 nie patrzy tak na prawdę na kieszeń tylko chce zaspokoić chęć posiadania i własne ego

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      kazik4x4, ale treść o rozpórkach UR jest jako ciekawostka jakbyś nie zauważył
                                      O usztywnienie się nie martw, rozpórka nie opiera się na kielichach a również w 2 miejscach ściany grodziowej więc podatność na wyboczenie (Twój przykład z kijem) jest zdecydowanie mniejsza. Poza tym nikt nie wspominał o tym że auto ma być przygotowane zgodnie z wytycznymi FIA, nie będzie miało klatki a celem jest poprawa gównianego (czyt. nieprecyzyjnego i gumowatego) prowadzenia. Usztywnienie przedniej części nadwozia, w szczególności punktów mocowania zawieszenia, jest jednym z etapów.

                                      A używane rozpórki z Audi są najrozsądniejszym rozwiązaniem z uwagi na stosunek cena-możliwości na które to składają się wytrzymałość i przypasowanie do auta. Co w przypadku aluminiowych świecidełek z allegro nie ma racji bytu.

                                      Przy przygotowywaniu fury do rajdów lub wyścigów jak wiesz nie stosuje się "tuningowych" gotowych elementów tylko buduje się je od podstaw w gołym nadwoziu. Wykorzystując oczywiście pewne szablony

                                      Poza tym gdzie mi tam potrzebna klatka z homo FIA w kombi :lol: auto ma lepiej słuchać się mnie a ja mam je lepiej czuć w zakręcie. Trzeba poprawić fabrykę
                                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zauważyłem że text o UR rozpórkach był wrzucony bonusowo, dlatego odniosłem się do niego, po czym wróciłem do tematu rozpórki z foto.

                                        Mocowanie do grodziowej faktycznie poprawi sztywność i zniweluje podatność na wyboczenie.
                                        Co do budowy rajdówek to obaj dobrze wiemy jak się je buduje, więc sprawa jasna, a temat FIA wrzuciłem na podparcie moich tez.

                                        Jak chcesz wrzucać rozpórkę to OK, przecież za swój sos i swoim staraniem to zrobisz więc nic mo do tego, ale forum jest od wyrażania opinii więc to zrobiłem)

                                        A co do gumowatego prowadzenia: Może warto zainwestowac w koła 17" i gumy o niższym profilu? Jeśli na codzień jeżdzisz po niezbyt dobrych trasach to to nie ma za bardzo sensu bo zgubisz komfort i ci zawias się zużyje szybciej, ale jeśli jeździsz po dosyć dobrych drogach to może warto pomyśleć??? No i jaki auto będzie miało look!!!


                                        Z pozdrowieniami!

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Trochę zbaczamy z tematu ale tak informacyjne, zostaję na razie przy 16", we Wrocku na razie nie ma dobrych dróg a za ok. 3 miesiące będzie zestaw koni sport (1130) (sport kit czyli amory+sprężyny, zestaw to zestaw jakby ktoś miał wątpliwości ) na pokładzie. Od 17" i niskiego profilu lepsza będzie w moich warunkach opona 16" ze sztywniejszym brzegiem. Z resztą na jakieś CUPy i trackdaye i tak docelowo będzie inna guma, pewnie slick albo semislick
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Sev, codzienna jazda
                                            CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                                            CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              CIS73, a nie kojarzysz jakiej grubości są kielichy? Nitonakrętki mocno od spodu się wywinęły czy tylko troszkę?
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                grubości kielichów nie mierzyłem ale tak na oko to około 5mm, nitonakrętka rozpęczniła się o jakieś 1,5-2mm
                                                CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                                                CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Sev, ja latam czasem po torze na slickach - przod byl do tej pory 210/17 a na ostatnich zawodach wlozone 230/17 i byla znaczna poprawa czasu
                                                  zawieszka ogolnie dosc nisko i twardo..

                                                  na wiosne bede montowal dodatkowy dolny stabilizator na unibolach firmy Neuspeed, lezacy juz w garazu
                                                  wszelkie gumy mam wymienione na strong flexy
                                                  taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                                  sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X