O2 FL - 1.8TSI + DSG

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek78
    Classic
    • 2010
    • 3

    O2 FL - 1.8TSI + DSG

    Ja mam trochę inne pytanie. Na lato zakupiłem sobie oryginalne felgi 6.5J x 15" ET50 Helios. W aucie posiadam oryginalne stalówki 6,0J x 15" ET47 z oponami 195/65 R15.

    Czy bez problemu da się przełożyć opony na nowe felgi, a felgi założyć i nic nie będzie przeszkadzać i obcierać? Trzeba będzie stosować jakieś pierścienie dystansowe?
    Jak to jest z śrubami, będę musiał kupić nowe czy będą pasować te z obręczy stalowych?
    Pamiętam, że w VW przy fabrycznych felgach śruby były takie same.
  • Franke
    Classic
    • 2009
    • 3

    #2
    O2 FL - 1.8TSI + DSG

    Witam

    Posiadam od niedawna O2FL z silnikiem 1.8TSI ze skrzynią DSG. Ma ktoś doświadczenie ile można zwiększyć moc silnika coby skrzynia się nie rozpadła. Podobno są dwa rodzaje DSG. Duża wytrzymuje 500nm a mała 250nm. Moja jest 7 biegowa i nie wiem czy to ta duża czy mała.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Re: O2 FL - 1.8TSI + DSG

      Zamieszczone przez Franke
      Witam

      Posiadam od niedawna O2FL z silnikiem 1.8TSI ze skrzynią DSG. Ma ktoś doświadczenie ile można zwiększyć moc silnika coby skrzynia się nie rozpadła. Podobno są dwa rodzaje DSG. Duża wytrzymuje 500nm a mała 250nm. Moja jest 7 biegowa i nie wiem czy to ta duża czy mała.

      Pozdrawiam
      Mała, do 250Nm.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • Jac_ek
        RS
        • 2009
        • 1733

        #4
        _tm_, masz jakieś źródło tych danych?, chciałbym trochę poczytać o rodzajach DSG
        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          Zamieszczone przez Jac_ek
          _tm_, masz jakieś źródło tych danych?, chciałbym trochę poczytać o rodzajach DSG





          Widziałem już wykresy zmodyfikowanych DSG7 (tych małych) na lekko ponad 300Nm, więc te limity są chyba trochę zachowawcze.


          Potwierdza to DSG6 ( http://www.my-gti.com/840/volkswagen...clutch-gearbox ), które miało mieć limit 350Nm a jeżdżą samochody z momentem ok. 400Nm.
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • Jac_ek
            RS
            • 2009
            • 1733

            #6
            Zamieszczone przez _tm_
            Widziałem już wykresy zmodyfikowanych DSG7 (tych małych) na lekko ponad 300Nm, więc te limity są chyba trochę zachowawcze.
            No właśnie bo ja się nieśmiało zastanawiam w kwestii wirusowania 1.4TSI, tak ogólnie, no ale jak wiadomo silnik to tylko jeden z elementów, a wszystko co do niego podłączone również musi wytrzymać większe momenty. Szczególnie DSG może być tutaj słabym ogniwem... Bo poza osiągami ważna jest też trwałość a nie wydaj mi się żeby zwiększenie momentu o np 30% było "bezpieczne" szczególnie dla sprzęgieł
            No nic dzięki za linki ... pozostaje obserwować beta testerów ;-)
            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

            Komentarz

            • Yarek
              Elegance
              • 2005
              • 992

              #7
              Zamieszczone przez Jac_ek
              No właśnie bo ja się nieśmiało zastanawiam w kwestii wirusowania 1.4TSI
              Ty raczej nie masz się czego obawiać, seryjne 1.8TSI zazwyczaj przekraczają tę granicę (u mnie 260Nm) i skrzynia wytrzymuje
              . pzdr Jarek
              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

              Komentarz

              • fan
                Elegance
                • 2009
                • 760

                #8
                Jac_ek, czy juz cos sie dowiadywales na temat wirusowania 1.4tsi?Tez mnie to kusi(mam manuala skrzynie).
                pozdrawiam
                Respect All,Fear No One!

                Komentarz

                • szkoda
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 22543

                  #9
                  Panowie, nad czym się zastanawiacie? :szeroki_usmiech
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    Czyli mozna przyjac ze plaskie 250-260Nm wytrzyma bez bolu, a gorka na jakies 290Nm tez nie bedzie stanowic problemu.


                    Swoja droga 6 biegowe DSG mialo miec max 320, potem 350, a wiem ze i 380-390 wytrzymuje
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • _tm_
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 2333
                      • Superb III (3V3)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      To jest wykres 1.4TSI 160KM ze skrzynią DSG7.



                      Po przeliczeniu momentu z ich barbarzyńskiej jednostki na Nm wychodzi 317Nm.

                      From there, we began increasing the margin of safety back to power levels that were more easily maintained at our goal of a 250,000 mile engine life. Boost pressure was the first parameter to be lowered and we began looking more closely at the DSG gear box. Ratings from VAG are kinda fuzzy regarding the DSG and it seems that they can rate nearly identical DSG gear boxes on a wide scale. So, we determined the only way to find out is through real world testing. We work with other oem teir 1 suppliers in this industry and were given access to some of their internal testing and we collected our own accelerated life analysis as well. The results were certainly not shocking to us and were right in line with what we expected. Nearly all versions and variants of the DSG contain very similar or even the same internal components and the weakest link is still the clutch packs. Our determination is that just like the 2.0T FSI, the 1.4 TSI DSG is good to roughly 380 lb ft until the clutch packs started to wear prematurely. This means that you have plently of room in your dsg for modifications and that if you do experience a failure, its going to be the clutch packs which can be upgraded just like a manual transmission but command a much higher purchase price and a much greater level of expertise for the assembly. VAG doesn't even open up the DSG at the dealership level so if you do plan on going for more than 380 lb ft you should make sure you have some cash saved up.
                      380 lb ft = 515Nm :shock:
                      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                      -------------------------------------------------------------------------
                      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #12
                        Coś mnie tknęło że odkopałem temat, dziś czytam że nowa Polówka z 1.4TSI będzie miała tem sam zestaw co cupra, czyli 180KM i 250NM i do tego DSG 7 biegowa. jak widac 250NM nie powinno być problemem dla tej skrzyni w czyli wychodzi na to, ze spokojnie (jeśli chodzi o skrzynie) można chipować +25%. Czyli w okolice 150KM/250NM
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • KiLeRrosS
                          Drive
                          • 2008
                          • 60

                          #13
                          Jac_ek
                          Ekhm, przecież my w swoich 1.8 mamy teoretyczne 250Nm, więc to chyba naturalne, że tyle wytrzyma.

                          Zrobił ktoś już moda 1.8TSI+DSG u nas na forum, czy nadal się "czaicie" (jak ja)? :diabelski_usmiech
                          kropka . przecinek , wykrzyknik ! pytajnik ? średnik ; dwukropek : małpa @

                          Komentarz

                          Pracuję...