1.9TDI 90KM co z tego MOŻNA zrobic ??

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • SIARAN
    Classic
    • 2004
    • 17

    1.9TDI 90KM co z tego MOŻNA zrobic ??

    Zamieszczone przez grisza
    AFAIR poniżej zera (w różnych samochodach jest inaczej, w lancii miałem chyba -4) nie załącza się kompresor, natomiast cała reszta działa :-)
    Tak po mojemu to właśnie kompresor osusza powietrze. Oziębia je, a w zimnym powietrzu rozpuszcza się mniej pary wodnej niż w ciepłym. Więc jak kompresor je schładza - nadmiar się wykrapla (dlatego klimatyzacja się "poci", a lodówka zaszrania).
    Czyli schłodzone powietrze = suche powietrze. Potem możemy je sobie podgrzać, coby zębami nie szczękać.
    Ale bez kompresora jakoś mi się nie widzi, żeby samo przepuszczenie przez żeberka wymiennika miało je osuszyć.
    Czy coś mi umknęło?
    S H A R A N T D I
  • Marker26
    Ambiente
    • 2004
    • 133

    #2
    1.9TDI 90KM co z tego MOŻNA zrobic ??

    Pytanko !!!
    Co z mojej Octavki 1.9TDI 90KM ALH można wycisnąć ???
    Dzięki za podpowiedzi !!!
    1.9TDI "AHF"
    Master's Tuning

    Komentarz

    • MiKruS
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7976

      #3
      1. Zmieniasz wtryski na ASV lub AHF robisz program i masz ok. 140PS.

      2. Zmieniasz wtryski na Aligatorowe (a raczej przerabiasz swoje ALH) robisz program i masz ok. 150-155PS

      3. Dodatkowo zakladasz wydajniesze turbo, robisz FMIC i masz ponad 160PS.

      4. Robisz wydech, modyfikacje mechaniczne silnika, zmieniasz pompe na wydajniejsza i jeszcze pare pierdol i masz ponad 180PS moze nawet i 200PS.

      Powodzenia - uwazaj tylko na uklad przeniesienia napedu i zmien hamulce, zwlaszcza te bebny z tylu. :x

      BTW: Na poczatek polecam opcje nr 2 - za niewielkie pieniadze bedziesz mial bardzo szybkie auto.
      TDI 205PS

      Komentarz

      • hoolek
        Ambiente
        • 2004
        • 154

        #4
        1,9 TDI 90KM AGR tez tak mozna czy inaczej
        prosze nie pisac o etke etosa bo nie mam juz , prosze

        Komentarz

        • Piotrus
          Rider
          • 2004
          • 524

          #5
          W AGR musisz zmienić jeszcze turbinę - a wraz z nią rurę od przepływki do turbiny, downpipe i zaworek N71(z nadciśnieniowego na podciśnieniowy)+założyć zbiorniczek podciśnienia.

          Proponuję nie bawić się w montaż turbo od AHF/ASV/AFN tylko założyć od razu od ASZ lub ARL :twisted:
          Piotruś
          AGR(RIP) + ALH

          Komentarz

          • Purchawa
            Admin
            S_OCP Member
            • 2004
            • 8007

            #6
            Zamieszczone przez hoolek
            1,9 TDI 90KM AGR tez tak mozna czy inaczej
            W AGRze jest wiecej rzezby z trubina, ale tez sie da
            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

            STOP ECO-TERRORISM!

            Komentarz

            • Brychu
              Drive
              • 2004
              • 40

              #7
              Zamieszczone przez Purchawa
              W AGRze jest wiecej rzezby z trubina, ale tez sie da
              Co nie zmienia w niczym faktu, że AGR sa najfajniejsze
              2001 Octavia 1.9 TDI 90 KM Ambiente

              Komentarz

              • Aligator
                Ambiente
                • 2004
                • 162

                #8
                Zamieszczone przez MiKruS
                2. Zmieniasz wtryski na Aligatorowe (a raczej przerabiasz swoje ALH) robisz program i masz ok. 150-155PS
                Do 150-160KM trzeba koniecznie jeszcze wymienić turbinę. Bez tego ani rusz, chyba że na krótki czas

                A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                Tak jak juz na innym forum napisałem - pierwszego który to zrobi stroje gratis
                www.dynosoft.pl

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                  Tzn ? Mozesz wyjasnic ?

                  Bo ja do swojej planuje wsadzic od ARL i ten dzien zbliza sie wielkimi krokami
                  Chyba, ze moze polecasz cos innego ?
                  Niedlugo tez sie usmiechne o info o Twoich wtryskach, tylko musze sie dowiedziec od Mastersa, czy wstawil mi wtryski od ALH, czy o d ASV
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • Samiec
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 4287
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    To i ja sie podlacze
                    A podobnie mozna zrobic z 1.9TDI ASV ?
                    TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                    SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez Samiec
                      To i ja sie podlacze
                      A podobnie mozna zrobic z 1.9TDI ASV ?
                      ALH i ASV, ZTCP roznia sie tylko programem...
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz

                      • Samiec
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 4287
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Purchawa
                        ALH i ASV, ZTCP roznia sie tylko programem...
                        Oki Thx
                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          I chyba jednak wtryskami :?
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #14
                            Zamieszczone przez Samiec
                            To i ja sie podlacze
                            A podobnie mozna zrobic z 1.9TDI ASV ?
                            Nawet trzeba! :evil:

                            Mozesz wykorzystac swoje wtryski do przerobienia na Aligatorowe, o ile maja jeszcze znosny przebieg.

                            Silniki ALH i ASV roznia sie wtryskami. Wtryski od ALH maja mniej wydajne koncowki od ASV, ale wtryski od obu tych silnikow mozna z powodzeniem wykorzystac do wymiany koncowek u Aligatora, bo maja wysokie cisnienie otwarcia.
                            Gorzej jest juz z wtryskami od AHF, ktore maja mniejsze cisnienie, jednak takie tez mozna przerobic. Wojtek (Aligator) ma rowniez na to sposob.
                            Warunek - mozliwie jak najnowsze wtrsyki sa do tego potrzebne, albo najlepiej nowe.

                            Polecam caly temat o wtryskach by Aligator na forum Streetracing:
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • Aligator
                              Ambiente
                              • 2004
                              • 162

                              #15
                              Zamieszczone przez Purchawa
                              A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                              Tzn ? Mozesz wyjasnic ?

                              Bo ja do swojej planuje wsadzic od ARL i ten dzien zbliza sie wielkimi krokami
                              Chyba, ze moze polecasz cos innego ?
                              ARL to turbina ze zmienną geometrią która wymaga zmiany sposobu sterowania z nadciśnieniowego takiego jaki jest w AGR na podciśnieniowy taki jaki jest w nowszych konstrukcjach. Jest to temat już przećwiczony.

                              W AGR seryjnie jest turbina z zaworem upustowym, więc sterowana nadciśnieniowo. Chciałbym żeby ktoś wreszczie zamontował właśnie również turbinę z zaworem upustowym, tylko że większą
                              www.dynosoft.pl

                              Komentarz

                              • Purchawa
                                Admin
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 8007

                                #16
                                Zamieszczone przez Aligator
                                ARL to turbina ze zmienną geometrią która wymaga zmiany sposobu sterowania z nadciśnieniowego takiego jaki jest w AGR na podciśnieniowy taki jaki jest w nowszych konstrukcjach. Jest to temat już przećwiczony.
                                Tak, to wszystko wiem.

                                Zamieszczone przez Aligator
                                W AGR seryjnie jest turbina z zaworem upustowym, więc sterowana nadciśnieniowo. Chciałbym żeby ktoś wreszczie zamontował właśnie również turbinę z zaworem upustowym, tylko że większą
                                Aha, o to chodzilo
                                "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                STOP ECO-TERRORISM!

                                Komentarz

                                • leff
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 862

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Aligator
                                  Zamieszczone przez MiKruS
                                  2. Zmieniasz wtryski na Aligatorowe (a raczej przerabiasz swoje ALH) robisz program i masz ok. 150-155PS
                                  Do 150-160KM trzeba koniecznie jeszcze wymienić turbinę. Bez tego ani rusz, chyba że na krótki czas

                                  A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                                  Tak jak juz na innym forum napisałem - pierwszego który to zrobi stroje gratis
                                  a za ile stroisz 1.8T bo moze by sie oplacalo na slask przeleciec :diabelski_usmiech

                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                  Komentarz

                                  • Aligator
                                    Ambiente
                                    • 2004
                                    • 162

                                    #18
                                    Zamieszczone przez leff
                                    Zamieszczone przez Aligator
                                    Zamieszczone przez MiKruS
                                    2. Zmieniasz wtryski na Aligatorowe (a raczej przerabiasz swoje ALH) robisz program i masz ok. 150-155PS
                                    Do 150-160KM trzeba koniecznie jeszcze wymienić turbinę. Bez tego ani rusz, chyba że na krótki czas

                                    A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                                    Tak jak juz na innym forum napisałem - pierwszego który to zrobi stroje gratis
                                    a za ile stroisz 1.8T bo moze by sie oplacalo na slask przeleciec :diabelski_usmiech
                                    nie bawie się w benzyny
                                    www.dynosoft.pl

                                    Komentarz

                                    • Nexus6
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4847
                                      • Volkswagen

                                      #19
                                      Zamieszczone przez leff
                                      Zamieszczone przez Aligator
                                      Zamieszczone przez MiKruS
                                      2. Zmieniasz wtryski na Aligatorowe (a raczej przerabiasz swoje ALH) robisz program i masz ok. 150-155PS
                                      Do 150-160KM trzeba koniecznie jeszcze wymienić turbinę. Bez tego ani rusz, chyba że na krótki czas

                                      A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                                      Tak jak juz na innym forum napisałem - pierwszego który to zrobi stroje gratis
                                      a za ile stroisz 1.8T bo moze by sie oplacalo na slask przeleciec :diabelski_usmiech
                                      do tego Twojego 1.4 to tylko Ex pozostaje :diabelski_usmiech
                                      With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                      Komentarz

                                      • Jabu23
                                        Classic
                                        • 2005
                                        • 37

                                        #20
                                        Siema mam Octavke 1.9 TDI 90 KM. tylko nie mam pojęcia czy to AGR czy jakiś inny jak i gdzie to można sprawdzić mam w nim chipa i chciałbym mieć jeszcze więcej koni może wtryski takie od Aligatora nie wiem co robić?? :roll:
                                        OCTAVIA 1.9 TDI - AGR

                                        Komentarz

                                        • ctv
                                          Ambiente
                                          • 2005
                                          • 127

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Aligator
                                          Zamieszczone przez Purchawa
                                          A ja czekam aż wreszczie ktoś wsadzi do AGRa jakąś porządną turbinę z zaworem upustowym Bo jak narazie to tylko wszyscy na VNT przerabiaja ...
                                          Tzn ? Mozesz wyjasnic ?

                                          Bo ja do swojej planuje wsadzic od ARL i ten dzien zbliza sie wielkimi krokami
                                          Chyba, ze moze polecasz cos innego ?
                                          ARL to turbina ze zmienną geometrią która wymaga zmiany sposobu sterowania z nadciśnieniowego takiego jaki jest w AGR na podciśnieniowy taki jaki jest w nowszych konstrukcjach. Jest to temat już przećwiczony.

                                          W AGR seryjnie jest turbina z zaworem upustowym, więc sterowana nadciśnieniowo. Chciałbym żeby ktoś wreszczie zamontował właśnie również turbinę z zaworem upustowym, tylko że większą
                                          na łożyskach kulkowych może by dało rade,experyment ciekawy,choc wtryski 230 w czyms takim to podstawa

                                          http://fabryka-mocy.com.pl

                                          Komentarz

                                          • Jabu23
                                            Classic
                                            • 2005
                                            • 37

                                            #22
                                            Siema już sam do tego doszedłem że mam AGR bo nie mam tam jakiegoś zaworka.
                                            teraz mój AGR ma podobno 115PS ale do końca nie wiadomo bo nigdy nie był na hamowni co chyba zamierzam zmienić i wybiore sie do Mastersa.
                                            Chciałbym coś tu jeszcze dłubnąć żeby się lepiej zbierał i gładziej przespieszał.
                                            Nie mam za dużo kasiorki więc może polecicie mi c by tu zrobić poza obrobieniem banku! hehe :lol: :lol:

                                            Nie mam pojęcia ile kosztują takie przeróbki ponieważ moja Octavka była już chipie jak ją kupiłem.

                                            POZUŻCIE !!! :roll:
                                            OCTAVIA 1.9 TDI - AGR

                                            Komentarz

                                            • Purchawa
                                              Admin
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 8007

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Jabu23
                                              Nie mam pojęcia ile kosztują takie przeróbki ponieważ moja Octavka była już chipie jak ją kupiłem.
                                              Jak juz wielokrotnie bylo pisane, nie da sie powiedziec ile bedzie kosztowal tuning.
                                              Zastanow sie co chcesz uzyskac, potem w jaki sposob, a wtedy koszty beda znane.
                                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                              STOP ECO-TERRORISM!

                                              Komentarz

                                              • Jabu23
                                                Classic
                                                • 2005
                                                • 37

                                                #24
                                                Che nawet nie wiem czy moce 140-150PS są do osiągnięcia?
                                                Być może że będę miał możliwość kupna turbinki i wtrysków za jakieś małe pieniążki, jaką byś polecał?
                                                Czy tą od 110PS czy jak już szaleć to może tą od 130PS.
                                                Jakie wtryski? Czy muj komputer może zostać czy będę musiał go wymienić i jeszcze popracować nad softem.
                                                Mój AGR teraz ma około 115PS czy jak zmienię turbo i wtryski to czy będę mógł zostawić tego chipa czy też będę musiał go zmienić.
                                                Jeszcze pytanie może umówimy się w następny wtorek na spocie w Cafe66 na Prymasa, to wyjaśnisz mi wszystko bo jak już się chyba zorientowałeś nie jestem dobrym mechanikiem. hehe
                                                a tak bardzo bym był wdzięczny za twojąpomoc..
                                                pozdrawiam i dzięki
                                                OCTAVIA 1.9 TDI - AGR

                                                Komentarz

                                                • Purchawa
                                                  Admin
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 8007

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Che nawet nie wiem czy moce 140-150PS są do osiągnięcia?
                                                  Ja osiagnalem na ta chwile 190KM, wiec jest to mozliwe, a nawet i wiecej.
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Być może że będę miał możliwość kupna turbinki i wtrysków za jakieś małe pieniążki, jaką byś polecał?
                                                  Czy tą od 110PS czy jak już szaleć to może tą od 130PS.
                                                  Do Twoich zalozen min. ta z ASZ (130KM)
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Jakie wtryski?
                                                  Do 150KM wystarcza z ASV 110KM. Oczywiscie lepiej by bylo od razu zainwestowac w 230cc by Ali, zeby dwa razy nie placic.
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Czy muj komputer może zostać czy będę musiał go wymienić i jeszcze popracować nad softem.
                                                  Komputer zostaje seryjny.
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Mój AGR teraz ma około 115PS czy jak zmienię turbo i wtryski to czy będę mógł zostawić tego chipa czy też będę musiał go zmienić.
                                                  Do kazdej zmiany mechanicznej nalezy zrobic korekte programu.
                                                  Zamieszczone przez Jabu23
                                                  Jeszcze pytanie może umówimy się w następny wtorek na spocie w Cafe66 na Prymasa, to wyjaśnisz mi wszystko bo jak już się chyba zorientowałeś nie jestem dobrym mechanikiem. hehe
                                                  Spox, na spot wpadnij.

                                                  PS. Czytaj forum, bo wszystko juz bylo powiedziane wiele razy.
                                                  W dziale nasze auta, masz opisy modyfikacji wielu osob. Warto tam zajrzec.
                                                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                                  STOP ECO-TERRORISM!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...