dzięję się tu coś ?
zmienne mapy w czasie rzeczywistym
Zwiń
X
-
zmienne mapy w czasie rzeczywistym
Pytanie ( szukałem zmienne mapy, commander - cos a`la motocykle ) czy jest możliwość wgrania paru np 3 - map - typu normal, drive, sport ( oczywiście cywilna wersja nie rajdowa ) skrzynia na manualu. Lub czy ktoś takie coś praktykował. Możliwość zmian podczas jazdy.Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
-
-
Zamieszczone przez MaicroftA spytam po co
Regulatorem mocy jest ten pedal z prawej strony, ktory nie zawsze musi miec twarde podparcie :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 10 Lut, 10 19:54 ]
Zamieszczone przez loruZamieszczone przez OrełekW 1.9TDI można włożyć kość pamięci o większej pojemności i tam załadować kilka programów. Miałem tak zrobione w Leonie ARL.Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
Jak to jak? Przełącznikiem! :lol:
Najstarszy bit szyny adresowej (którąś tam nóżkę kości pamięci) zwieramy do masy - i zmieniamy obszar pamięci "widziany" przez mikrokontroler. Ponieważ pamięci jest 2x więcej, można tam załadować 2 programy. Wadą tego rozwiązania jest konieczność wyłączenia zapłonu w celu przełączenia (da się to zrobić na działającym silniku ale tu już potrzebny jest nie zwykły przełącznik za 2 złote a układ przełączający adresy synchronicznie z taktem mikrokontrolera). No i oczywiście trzeba rozbebeszyć obudowę kontrolera żeby przelutować kostki. Nie polecam robić tego samodzielnie - chyba, że ktoś ma specjalny chwytak do wylutowywania kości, lutownicę gazową, zdolności manualne i sprzęt + wiedzę jak zaprogramować większą pamięć. Po szczegóły odsyłam do Diagtronika.Orełek
---------------------
Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OrełekJak to jak? Przełącznikiem! :lol:
Najstarszy bit szyny adresowej (którąś tam nóżkę kości pamięci) zwieramy do masy - i zmieniamy obszar pamięci "widziany" przez mikrokontroler. Ponieważ pamięci jest 2x więcej, można tam załadować 2 programy. Wadą tego rozwiązania jest konieczność wyłączenia zapłonu w celu przełączenia (da się to zrobić na działającym silniku ale tu już potrzebny jest nie zwykły przełącznik za 2 złote a układ przełączający adresy synchronicznie z taktem mikrokontrolera). No i oczywiście trzeba rozbebeszyć obudowę kontrolera żeby przelutować kostki. Nie polecam robić tego samodzielnie - chyba, że ktoś ma specjalny chwytak do wylutowywania kości, lutownicę gazową, zdolności manualne i sprzęt + wiedzę jak zaprogramować większą pamięć. Po szczegóły odsyłam do Diagtronika.
1. który
2. co ma do tego bit szyny do zmiany mapy
3. bit moze określać co może byc na I/O
4. nadal nie mam pojecia jak to sie zmienia ( może nadaje z DHCP - to juz ironia )Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
Spróbuję opisać na uproszczonym przykładzie. Załóżmy, że program mieści się w 8 bajtach. Zamieniamy taką 8 bajtową pamięć na 16 bajtową. Żeby zaadresować (do odczytu lub zapisu) dowolny bajt z obszaru 0-7 potrzebujemy 3 bitów (2^3=8). Kolejny bit adresu (czwarty) odpowiada za adresowanie z obszaru 8-15, przy czym każdy adres z tego obszaru różni się od analogicznego (czyli będącego w tej samej kolejności licząc od początku obszaru) tylko wartością najstarszego (tutaj czwartego) bitu (np. bit 0 i 8, 1 i 9, itd).
adres
dwójkowo: ....... dziesiętnie:
bity:
4 3 2 1
0 0 0 0..............0
0 0 0 1..............1
0 0 1 0..............2
0 0 1 1..............3
. . . . . . . . . . . . . . . . . .
1 0 0 0..............8 ( = 0 + 8 )
1 0 0 1..............9 ( = 1 + 8 )
1 0 1 0.............10( = 2 + 8 )
1 0 1 1.............11( = 3 + 8 )
Kontroler aby odczytać dane z pamięci adresuje (odpowiednio ustawia) pierwsze 3 bity szyny adresowej i dokonuje odczytu z szyny danych (na której znajduje się wtedy zawartość bajtu o ustawionym adresie). Jeśli teraz bez wiedzy kontrolera ustawimy 4 bit na stałe, to będzie on odczytywał dane z obszaru 8-15 (myśląc, że czyta obszar 0-7) z analogicznych adresów (czyli chcąc czytać z bajtu o adresie 6, odczyta bajt 6+8 = 14). Proste? Wystarczy więc podpiąć 4 bit pod przełącznik i mamy gotowe przełączanie obszarów pamięci. Dla kości 64KB zamienionej na 128KB będzie to bit 17-ty (kości 128 zamienionej na 256 - bit 18-ty, itd.)
Ktoś się może spytać, jak jest możliwe ustawienie bitu 17-tego w adresie jeśli kontroler może mieć szynę adresową tylko 16 bitową. Ale skoro w miejsce pamięci 65KB (2^16 bajtów) pasuje kość 128KB (2^17 bajtów) to na pewno sama kość ma wyjście na 17 bit adresu (który kontrolera w ogóle nie interesuje).
Kontroler w 1,9tdi ma pamięć programu na oddzielnej kostce. Zapewne kontroler w 2.0tdi ma pamięć zintegrowaną w jednej kości (z procesorem) i nie ma fizycznie z zewnątrz dostępu do szyny adresowej.Orełek
---------------------
Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+
Komentarz
-
-
Wytłumaczenie w kodzie binarny jest zrozumiale ale podstaw jeszcze schemat kości i do której nogi należy sie odnieść. Nie chodzi mi o zgryzotę ale jaka kość która noga itd. to co napisałeś jest prawdą ja tego nie zaprzeczę... tutaj jest czysty zapis matematyczny a teraz trzeba to przerobić na zapis MECHANICZNY. Jeżeli okaże sie ze kość ma 64 nogi to wiadomo że nikt ( pracą chałupniczą tego sie nie podejmie ). Rozumiem tok rozumowania ale gdzie i implementować przełącznik ??????Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.
Komentarz
-
-
mozesz to rozwiazac tez urzadzonkiem typu greddy profec spec II czy jakims apexi
ale to urzadzonko ma tylko 2 mozliwosci ustawienia - poszukaj i poczytaj po necie.
ja mialem u siebie greddy-ego, ustawienia doladowania na normalnym poziomie 1,35b i slabsze na 1,1b
ale mozna tez pojsc w odwrotnym kierunku normalny program a na urzadzonku ustawiasz jeszcze wieksze podkrecenie (ale na wlasne ryzyko)
przelaczanie masz w tym na dwa sposoby - albo naciskasz przycisz na urzadzonku albo dokupujesz ze stanow na specjalny kabelek i masz przelacznik gdzie chcesztaka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl
Komentarz
-
-
jefry, przeceniasz mnie. Nie wiem gdzie konkretnie się trzeba wlutować. To by trzeba mieć schemat elektryczny komputera auta z rozpiską sygnałów. Takiego to w ASO nie mają. Ewentualnie po symbolu kości pamięci wygooglać schemat ideowy wyprowadzeń i kombinować. Najprościej i najbezpieczniej to zwrócić się do Tory z Diagtronika - on mi robił to w Leonie.Orełek
---------------------
Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+
Komentarz
-
Komentarz