zmienne mapy w czasie rzeczywistym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Konjad
    Classic
    • 2010
    • 34

    zmienne mapy w czasie rzeczywistym

    dzięję się tu coś ?
  • jefry
    Rider
    • 2009
    • 411

    #2
    zmienne mapy w czasie rzeczywistym

    Pytanie ( szukałem zmienne mapy, commander - cos a`la motocykle ) czy jest możliwość wgrania paru np 3 - map - typu normal, drive, sport ( oczywiście cywilna wersja nie rajdowa ) skrzynia na manualu. Lub czy ktoś takie coś praktykował. Możliwość zmian podczas jazdy.
    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

    Komentarz

    • PIETRO1973
      Ambiente
      • 2008
      • 240

      #3
      Nie wiem czy o to koledze chodzi:
      Oferujemy chiptuning, serwis DPF, zwiększanie mocy i powerboxy dla aut na gwarancji, w leasingu. Indywidualne strojenie, pomiary na hamowni w Krakowie.
      przed Virusem
      to wina ROGALA
      http://www.bitvisitor.com/?ref=1E884...CkvxK4XMRf7JiA

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        A spytam po co


        Regulatorem mocy jest ten pedal z prawej strony, ktory nie zawsze musi miec twarde podparcie :diabelski_usmiech
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Orełek
          Classic
          • 2008
          • 30

          #5
          W 1.9TDI można włożyć kość pamięci o większej pojemności i tam załadować kilka programów. Miałem tak zrobione w Leonie ARL. Niestety w 2.0TDI zrobić się już tego podobno nie da, przynajmniej w ten sposób.
          Orełek
          ---------------------
          Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez Orełek
            W 1.9TDI można włożyć kość pamięci o większej pojemności i tam załadować kilka programów. Miałem tak zrobione w Leonie ARL.
            a jak się między nimi przełączałeś ?
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • jefry
              Rider
              • 2009
              • 411

              #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              A spytam po co


              Regulatorem mocy jest ten pedal z prawej strony, ktory nie zawsze musi miec twarde podparcie :diabelski_usmiech
              Bo niestety są osóbki które boją sie że szybko jeżdzi i nie jestem to ja

              [ Dodano: Sro 10 Lut, 10 19:54 ]
              Zamieszczone przez loru
              Zamieszczone przez Orełek
              W 1.9TDI można włożyć kość pamięci o większej pojemności i tam załadować kilka programów. Miałem tak zrobione w Leonie ARL.
              a jak się między nimi przełączałeś ?
              przyłączam sie do pytania ....
              Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

              Komentarz

              • Orełek
                Classic
                • 2008
                • 30

                #8
                Jak to jak? Przełącznikiem! :lol:

                Najstarszy bit szyny adresowej (którąś tam nóżkę kości pamięci) zwieramy do masy - i zmieniamy obszar pamięci "widziany" przez mikrokontroler. Ponieważ pamięci jest 2x więcej, można tam załadować 2 programy. Wadą tego rozwiązania jest konieczność wyłączenia zapłonu w celu przełączenia (da się to zrobić na działającym silniku ale tu już potrzebny jest nie zwykły przełącznik za 2 złote a układ przełączający adresy synchronicznie z taktem mikrokontrolera). No i oczywiście trzeba rozbebeszyć obudowę kontrolera żeby przelutować kostki. Nie polecam robić tego samodzielnie - chyba, że ktoś ma specjalny chwytak do wylutowywania kości, lutownicę gazową, zdolności manualne i sprzęt + wiedzę jak zaprogramować większą pamięć. Po szczegóły odsyłam do Diagtronika.
                Orełek
                ---------------------
                Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+

                Komentarz

                • jefry
                  Rider
                  • 2009
                  • 411

                  #9
                  Zamieszczone przez Orełek
                  Jak to jak? Przełącznikiem! :lol:

                  Najstarszy bit szyny adresowej (którąś tam nóżkę kości pamięci) zwieramy do masy - i zmieniamy obszar pamięci "widziany" przez mikrokontroler. Ponieważ pamięci jest 2x więcej, można tam załadować 2 programy. Wadą tego rozwiązania jest konieczność wyłączenia zapłonu w celu przełączenia (da się to zrobić na działającym silniku ale tu już potrzebny jest nie zwykły przełącznik za 2 złote a układ przełączający adresy synchronicznie z taktem mikrokontrolera). No i oczywiście trzeba rozbebeszyć obudowę kontrolera żeby przelutować kostki. Nie polecam robić tego samodzielnie - chyba, że ktoś ma specjalny chwytak do wylutowywania kości, lutownicę gazową, zdolności manualne i sprzęt + wiedzę jak zaprogramować większą pamięć. Po szczegóły odsyłam do Diagtronika.
                  Orlek bit szyny :
                  1. który
                  2. co ma do tego bit szyny do zmiany mapy
                  3. bit moze określać co może byc na I/O
                  4. nadal nie mam pojecia jak to sie zmienia ( może nadaje z DHCP - to juz ironia )
                  Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                  Komentarz

                  • Orełek
                    Classic
                    • 2008
                    • 30

                    #10
                    Spróbuję opisać na uproszczonym przykładzie. Załóżmy, że program mieści się w 8 bajtach. Zamieniamy taką 8 bajtową pamięć na 16 bajtową. Żeby zaadresować (do odczytu lub zapisu) dowolny bajt z obszaru 0-7 potrzebujemy 3 bitów (2^3=8). Kolejny bit adresu (czwarty) odpowiada za adresowanie z obszaru 8-15, przy czym każdy adres z tego obszaru różni się od analogicznego (czyli będącego w tej samej kolejności licząc od początku obszaru) tylko wartością najstarszego (tutaj czwartego) bitu (np. bit 0 i 8, 1 i 9, itd).

                    adres
                    dwójkowo: ....... dziesiętnie:
                    bity:
                    4 3 2 1

                    0 0 0 0..............0
                    0 0 0 1..............1
                    0 0 1 0..............2
                    0 0 1 1..............3

                    . . . . . . . . . . . . . . . . . .
                    1 0 0 0..............8 ( = 0 + 8 )
                    1 0 0 1..............9 ( = 1 + 8 )
                    1 0 1 0.............10( = 2 + 8 )
                    1 0 1 1.............11( = 3 + 8 )

                    Kontroler aby odczytać dane z pamięci adresuje (odpowiednio ustawia) pierwsze 3 bity szyny adresowej i dokonuje odczytu z szyny danych (na której znajduje się wtedy zawartość bajtu o ustawionym adresie). Jeśli teraz bez wiedzy kontrolera ustawimy 4 bit na stałe, to będzie on odczytywał dane z obszaru 8-15 (myśląc, że czyta obszar 0-7) z analogicznych adresów (czyli chcąc czytać z bajtu o adresie 6, odczyta bajt 6+8 = 14). Proste? Wystarczy więc podpiąć 4 bit pod przełącznik i mamy gotowe przełączanie obszarów pamięci. Dla kości 64KB zamienionej na 128KB będzie to bit 17-ty (kości 128 zamienionej na 256 - bit 18-ty, itd.)
                    Ktoś się może spytać, jak jest możliwe ustawienie bitu 17-tego w adresie jeśli kontroler może mieć szynę adresową tylko 16 bitową. Ale skoro w miejsce pamięci 65KB (2^16 bajtów) pasuje kość 128KB (2^17 bajtów) to na pewno sama kość ma wyjście na 17 bit adresu (który kontrolera w ogóle nie interesuje).

                    Kontroler w 1,9tdi ma pamięć programu na oddzielnej kostce. Zapewne kontroler w 2.0tdi ma pamięć zintegrowaną w jednej kości (z procesorem) i nie ma fizycznie z zewnątrz dostępu do szyny adresowej.
                    Orełek
                    ---------------------
                    Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+

                    Komentarz

                    • jefry
                      Rider
                      • 2009
                      • 411

                      #11
                      Wytłumaczenie w kodzie binarny jest zrozumiale ale podstaw jeszcze schemat kości i do której nogi należy sie odnieść. Nie chodzi mi o zgryzotę ale jaka kość która noga itd. to co napisałeś jest prawdą ja tego nie zaprzeczę... tutaj jest czysty zapis matematyczny a teraz trzeba to przerobić na zapis MECHANICZNY. Jeżeli okaże sie ze kość ma 64 nogi to wiadomo że nikt ( pracą chałupniczą tego sie nie podejmie ). Rozumiem tok rozumowania ale gdzie i implementować przełącznik ??????
                      Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                      Komentarz

                      • pajczaki
                        Rider
                        • 2007
                        • 316

                        #12
                        mozesz to rozwiazac tez urzadzonkiem typu greddy profec spec II czy jakims apexi
                        ale to urzadzonko ma tylko 2 mozliwosci ustawienia - poszukaj i poczytaj po necie.
                        ja mialem u siebie greddy-ego, ustawienia doladowania na normalnym poziomie 1,35b i slabsze na 1,1b
                        ale mozna tez pojsc w odwrotnym kierunku normalny program a na urzadzonku ustawiasz jeszcze wieksze podkrecenie (ale na wlasne ryzyko)
                        przelaczanie masz w tym na dwa sposoby - albo naciskasz przycisz na urzadzonku albo dokupujesz ze stanow na specjalny kabelek i masz przelacznik gdzie chcesz
                        taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                        sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                        Komentarz

                        • Orełek
                          Classic
                          • 2008
                          • 30

                          #13
                          jefry, przeceniasz mnie. Nie wiem gdzie konkretnie się trzeba wlutować. To by trzeba mieć schemat elektryczny komputera auta z rozpiską sygnałów. Takiego to w ASO nie mają. Ewentualnie po symbolu kości pamięci wygooglać schemat ideowy wyprowadzeń i kombinować. Najprościej i najbezpieczniej to zwrócić się do Tory z Diagtronika - on mi robił to w Leonie.
                          Orełek
                          ---------------------
                          Altea FR BMN++ , Octavia ASZ+

                          Komentarz

                          • jefry
                            Rider
                            • 2009
                            • 411

                            #14
                            Orełek dałeś dużo do myślenia dzięki ci za podsuniecie pomysłu, jednak trzeba znaleźć złoty środek twoje wytłumaczenie jest dla mnie zrozumiale. Dzięki za konkretna odpowiedz !!
                            Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                            Komentarz

                            Pracuję...