Witam wszystkich aktualnie rozbijam się :wink: octavką z silnikiem 1.6 Sr. Jednak te 102km to troche za mało !!! W związku z tym mam pytanie: Jaki jest najlepszy sposób na podniesienie mocy w Octavii z tym silnikiem :?: Z góry dzięki za odpowiedź i pozdrawiam wszystkich :!:
Moze nie bedzie to odpowiedz, ktora ci najbardziej podpasuje, ale IMHO najsensowniejsze bedzie sprzedac i zakupic Octavie z silnikiem 1.8 T lub 1.9 TDI.
Inne opcje to:
1. Swap na ktorys z tych silnikow, ale w tym przypadku oprocz silnika trzeba jeszcze wymienic m.in. skrzynie, sprzeglo, komp,
a w przypadku TDI rowniez zbiornik paliwa i pewnie jeszcze troche wiecej bebechow. Sporo roboty, spore koszty, pewny i kompetentny mechanik niezbedny.
2. Instalacja soft turbo da IMHO nie wiecej niz 30-40 KM.
Roboty mniej, koszty rowniez mniejsze, zupelnie nie rozwojowe i duze ryzyko usterek
3. Jesli interesuja cie tylko chwilowe przyrosty np do poscigania sie to moze instalacja Nitro.
Tu bez dodatkowego sterowania nikt raczej nie poleci ci wiekszych dysz niz +30 KM.
Roboty o wiele mniej, koszty najmniejsze, ale ciagle (N20 kosztuje), trzeba sie nauczyc to stosowac, w innym przypadku ryzyko uszkodzenia napedu.
Totalnie nie kojarze czy da sie pogodzic instalacje LPG i N20. Nie przypuszczam jednak, zeby to byl dobry pomysl.
Biorac pod uwage, ze oprocz wiekszej mocy trzeba sie zatroszczyc rowniez o hamulce i przeniesienie napedu,
a takze ewentualne problemy w momencie, kiedy modyfikacje pojda nie tak, to mysle,
ze wydanie troche wiekszej kasy na zdrowa Octe 1.8T lub 1.9TDI jest o wiele sensowniejsze.
Na dluzsza mete ten wybor oplaci sie i finansowo i pod wzgledem przyrostow mocy, tym bardziej,
ze oba te silniki sa bardziej podatne na dalszy tuning.
dobry filterek stożkowy układ wydechowy, zawsze możesz wrzucic turbo ale to droga sprawa, modyfikacja głowicy czyli tzw GT , zawory i prowadnice zaworowe, komora spalania poprawienie niedociągnieć które są wynikiem wieloseryjnej produkcji, wyważyć układ korbowo-tłokowy,wałek rozrządu wymienić na jakkiś sportowy, niewiem jak z elektroniką jest w benzyniakach ale pewnie jakieś są przeprogramowywania kompa ale tego to niewiem.
Ja tak ja Zibi pisze ,sprzedac dolozyc i kupic TDI , zavirusowac :wink: Bedziesz mial dynamiczne ,dosc szybkie autko ktore nie pali wiecej niz 7l ON :diabelski_usmiech
ale może pershig czuje jakiś sentyment do swojeka autka i niechce go zamieniać na inne. możesz rozwiercić jeszcze silniczek na większy litraż ale na jaki to niewiem może na 1.7 może na 1.8. 10 tyś kosztuje aż turbo do benzyniaka zrobienie chyba troszke przesadziłeś.
ale może pershig czuje jakiś sentyment do swojeka autka i niechce go zamieniać na inne. możesz rozwiercić jeszcze silniczek na większy litraż ale na jaki to niewiem może na 1.7 może na 1.8. 10 tyś kosztuje aż turbo do benzyniaka zrobienie chyba troszke przesadziłeś.
Sentyment moze miec ,ja do kazdego auta mialem jakim jezdzilem ,ale zmieniasz occte na occte wiec na moje przezyje :wink: Bawic sie sie w swapy ,turba ,nitra w tym silniku to na moje strata kasy i po zmodowaniu i przy spzezdazy auta.
10tys na moje jest realne ,turbinka ~1500zl,kolektor ~500zl,wydech 1200-1500zl ,IC ~1500zl ,stozek z rorkami 500zl ,nowy soft ~1500zl ,jakis komputerek do obslugi tego ,robocizna x? tak wszytsko policzysz to kolo dyszki wyjdzie lekko ,koni przybedzie pewno z maks 40. Czyli trzeba sprzedac benzynkie kupic TDI 110KM zavirusowac ~140 i bedzie gwarancja ze auto bedzie jezdzic a nie stac w warsztacie i do tego malo pali :diabelski_usmiech wybor nalzy do ciebie :wink: Ewentualnie zostawic tak jak jest. :roll:
ale może się bawić w drobniejsze modyfikacje bez uturbiania i myśle że poczuje drobny przyrost mocy. ale to już wybór należy do niego. Właściwie to i ja bym zmienił na 1.9 TDI 110 albo 130 PS
mlody, tak tyle kosztuje bo musisz dorobić kanały olejowe do smarowania turbiny natrysk oleju na tłoki. Dojscie i wypływ wody która ją chłodzi.
to już jest koszt części około 2tys do 3 tys
plus intercooler to jest kolejne 2 tys
montaż około 2 tys
wydajniejsza pompa
odpreżenie silnika
strojenie
i to wszystko daje koszt około 10 tys
jesli czesc czesci bedzie używana
niemyślałem że aż tyle rzeczy trzeba robić to fakt kompletnie nieopłacalne przy tym silniku bo np. takie 2.0 150 Ps i myślenie o poważnych przeróbkach to turbo jak najbardziej.
jesli ci chodzi to jest kilka katalizatorów w tdi różnią sie wielkością
a jak sie chcesz pozbyć kata to jest inne wyjscie ale droższe od wybebeszenia Kat sportowy ma mniejsze opory
teoretycznie moc wzrasta ale nie powinno wiecej kopcic ale Purchawa niech sie wypowie bo on wie wiecej na ten temat
Sorry że OT
Komentarz