podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

Zwiń
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekastra
    Classic
    • 2011
    • 2

A co z olejem ?

Zjadła coś ?
  • carlosn
    Classic
    • 2010
    • 6

Witajcie
    Mam skode octavkę 1, prod. grudzień 2003, 1,9 TDI 110 KM ASV
    Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".
    Otóż zauważyłem mniejszą moc oraz większe spalanie chwilowe przy obrotach ponizej 2 tys obrotów/min ( przy prędkości 80 km/h) niż przy szybszej jeździe ale np. obrotach 2300 obr/min ( 110 km/h).
    Kumpel stwierdził, że to tzw turbodziura i poradził mi albo tuning albo w pierwszej kolejności zmienić logi jakiś 2 kanałów w sterowniku silnika.
    I tak też zrobiłem - zmienił mi jakieś tam logi na 2 kanałach w silniku (na maxymalne jakie ten silnik może mieć) i zauważyłem że auto ma więcej mocy, większego kopa ale jednocześnie spalanie chwilowe jest o ok. 20% wyższe.
    To spowodowało że auto na trasie pali mi mniej (odwrotnie jest natomiast w mieście).
    Mam w związku z tym pytanie do Szanownych Kolegów - czy ten typ ingerencji w sterownik silnika jest bezpieczny i co on spowodował? I czy mam tak zostawić czy wrócić do poprzednich wartości??
    Interesują mnie takie ustawienia aby spalanie było jak najniższe a nie na wszystkich drogach w Polsce udaje się jeździć min 110 km.h gdzie spalanie wg mnie jest najniższe :-).

Komentarz

• rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

Re: podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

Zamieszczone przez carlosn
      Witajcie
      Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".:-).
      Przykro mi kolego ale jedno wyklucza drugie.....
      TDI to takie dziwne jednostki napedowe ktore jak nie sa poganiane porzadnie to sie psuja, wiecej pala itd...
      Jak jezdzisz ponizej 1800obr i starasz sie przyspieszyc silnik nie jest w pelni doladowany powietrzem wiec nie pracuje ze swoja nominalna wydajnoscia - wiec wiecej pali.