Witajcie
Mam skode octavkę 1, prod. grudzień 2003, 1,9 TDI 110 KM ASV
Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".
Otóż zauważyłem mniejszą moc oraz większe spalanie chwilowe przy obrotach ponizej 2 tys obrotów/min ( przy prędkości 80 km/h) niż przy szybszej jeździe ale np. obrotach 2300 obr/min ( 110 km/h).
Kumpel stwierdził, że to tzw turbodziura i poradził mi albo tuning albo w pierwszej kolejności zmienić logi jakiś 2 kanałów w sterowniku silnika.
I tak też zrobiłem - zmienił mi jakieś tam logi na 2 kanałach w silniku (na maxymalne jakie ten silnik może mieć) i zauważyłem że auto ma więcej mocy, większego kopa ale jednocześnie spalanie chwilowe jest o ok. 20% wyższe.
To spowodowało że auto na trasie pali mi mniej (odwrotnie jest natomiast w mieście).
Mam w związku z tym pytanie do Szanownych Kolegów - czy ten typ ingerencji w sterownik silnika jest bezpieczny i co on spowodował? I czy mam tak zostawić czy wrócić do poprzednich wartości??
Interesują mnie takie ustawienia aby spalanie było jak najniższe a nie na wszystkich drogach w Polsce udaje się jeździć min 110 km.h gdzie spalanie wg mnie jest najniższe :-).
Witajcie
Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".:-).
Przykro mi kolego ale jedno wyklucza drugie.....
TDI to takie dziwne jednostki napedowe ktore jak nie sa poganiane porzadnie to sie psuja, wiecej pala itd...
Jak jezdzisz ponizej 1800obr i starasz sie przyspieszyc silnik nie jest w pelni doladowany powietrzem wiec nie pracuje ze swoja nominalna wydajnoscia - wiec wiecej pali.
Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.
A co do "modyfikacji" zrobionych przez kolege to nie sa to zadne modyfikacje...najwyzej lekka adaptacja dawki na nastawniku i zamkniecia EGR. Z programem nie ma to nic wspolnego.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Radziłbym poczytać trochę o stylu jazdy autami z silnikiem TDI. Przy takim sposobie jazdy jaki stosujesz tzw. psj niedługo będziesz musiał zainwestować w regenerację turbiny tak jak to napisał rob555. Na forum jest trochę info jak jeździć żeby nie zajeździć.
Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.
Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.
W RAMKĘ I NAD ŁÓŻKO :!: :diabelski_usmiech
od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku
Ale powiedzcie mi Koledzy czy taka zmiana parametrów silnika (nie wiem co to znaczy zamiana wartości parametrów "loginów" na kanale q1 i q2) jest korzystna czy nie?
Czy mam tak zostawić czy wrócić do poprzednich wartości?
A może ktoś wie jakie wartości powinny mieć te "kanały" aby silnik ASV był najbardziej ekonomiczny???
A EGR mam otwarty i działający :-)
czy taka zmiana jest korzystna to zalezy co chcesz miec.
jesli zamierzasz walczyc o kazde 0,1 l/100 km i jest Ci to sola w oku to wroc sobie do poprzednich wartosci (pewnie chodzi o zmniejszenie dawki paliwa albo opoznienie wtrysku), ale zmiany ktore wprowadzil Ci kolega sa jak najbardziej OK.
tzw 'chiptuning' polega na takim ustawieniu parametrow silnika aby mial on jak najwieksza SPRAWNOSC nawet kosztem ekologii (sklad spalin i takie tam) czy jednostkowego zuzycia paliwa i takie zmiany sa jak najbardziej OK, pod warunkiem ze 'zmieniajacy' wie co robi.
zawsze mozesz go poproscic o takie zmiany zeby w miescie palil jak najmniej. Twoj samochod - Twoja wola
IMO jazda TDI ponizej 2000 obr/min w miescie (nie dotyczy dojazdow do swiatel) to katorga silnika i kierowcy...
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Dobrze chłopy mówią... takie kombinowanie i (pozorna) walka o każdą kroplę gnojówy nie popłaca. Na ustawieniach silnika to ja się nie znam, ale od czasu gdy bardziej doświadczeni koledzy przekonali mnie (za co im chwała) do ostrzejszego "butowania", to zauważyłem, że:
- w ostatecznym rozrachunku autko pali mniej,
- jazda jest przyjemniejsza,
- mocny baryton gonionego silnika jest jednak przyjemniejszy niż cichy bas silnika "oszczędzanego",
- autko stało się jakby bardziej żwawe; może faktycznie było nieźle pozaklejane jakimś syfem i się przedmuchało, czy co?
Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.
od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku
Pogadamy kiedy bedziesz musial w trasie wyprzedzic i w polowie dlugosci tira nagle "cos" chwyci za dupe i pociagnie bo notlauf
Znam wykres swojego momentu obrotowego i wiem kiedy nalezy zmieniac biegi i kiedy jest najekonomiczniej.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku
Pogadamy kiedy bedziesz musial w trasie wyprzedzic i w polowie dlugosci tira nagle "cos" chwyci za dupe i pociagnie bo notlauf
Znam wykres swojego momentu obrotowego i wiem kiedy nalezy zmieniac biegi i kiedy jest najekonomiczniej.
wiesz ja wykres tez posiadam, ciekawe co powiesz kiedy turbo powie ci papa gdy jak codziennie rano odpalisz auto i bedziesz zmieniał biegi od jedynki do piątki przy 2.5 -3 tys obrotów aż do samej pracy bo tak jest najlepiej dla silnika
wiesz ja wykres tez posiadam, ciekawe co powiesz kiedy turbo powie ci papa gdy jak codziennie rano odpalisz auto i bedziesz zmieniał biegi od jedynki do piątki przy 2.5 -3 tys obrotów aż do samej pracy bo tak jest najlepiej dla silnika
:lol:
Widze ze niektorym ciezko wytlumaczyc....o ile przez pierwsza min rzeczywiscie niewskazane jest dawanie po obrotach (slabe smarowanie) to musicie zrozumiec ze jazda ponizej 2000obr powoduje po pierwsze dluzsze nagrzewanie silnika i oleju wiec dluzsza eksploatacje w niekorzystnych warunkach po drugie pieknie od tego zapiekaja sie kierowniczki.
ABSOLUTNIE nie wolno dawac w pedzel na nie zagrzanym motorze bo diesel jest pasowany na luzno i mozna korby pogiac przy duzym momencie.
Ale spokojnie...lekkie dodanie gazu i utrzymanie 2500-3000obr stalej predkosci obrotowej bez cisnienia nie spowoduje nic strasznego !
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Nie wiem po co się "spuszczać" dla 0,5l/100km...jazda dynamiczna - nie mylić z szybką przynosi lepsze rezultaty jeśli chodzi o zużycie NO/podzespołów niż jazda PSJ - którą 90% "uprawiaczy " nazywa ecodrivingiem
No i mam teraz mam mały problem bo po zmianie logów na jakiś 2 kanałach w sterowniku okazało się że auto teraz więcej pali ( trasa ok 0,5 l i miasto ok 1,5 l).
Chciałbym wrócić do poprzednich paramatrów, ale okazuje się że kolega zgubił kartkę z tymi poprzednimi syframi/parametrami.
Czy można podpiąć moje auto gdzieś aby ustawić od nowe logi na tych kanałach tak żeby autko paliło jak najmniej??
A może Koledzy coś poradzą?? Czy ktoś z okolic Kraśnika/ Lublina mógłby mi pomóc?
Komentarz