podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • radekastra
    Classic
    • 2011
    • 2

    podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

    A co z olejem ?

    Zjadła coś ?
  • carlosn
    Classic
    • 2010
    • 6

    #2
    podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

    Witajcie
    Mam skode octavkę 1, prod. grudzień 2003, 1,9 TDI 110 KM ASV
    Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".
    Otóż zauważyłem mniejszą moc oraz większe spalanie chwilowe przy obrotach ponizej 2 tys obrotów/min ( przy prędkości 80 km/h) niż przy szybszej jeździe ale np. obrotach 2300 obr/min ( 110 km/h).
    Kumpel stwierdził, że to tzw turbodziura i poradził mi albo tuning albo w pierwszej kolejności zmienić logi jakiś 2 kanałów w sterowniku silnika.
    I tak też zrobiłem - zmienił mi jakieś tam logi na 2 kanałach w silniku (na maxymalne jakie ten silnik może mieć) i zauważyłem że auto ma więcej mocy, większego kopa ale jednocześnie spalanie chwilowe jest o ok. 20% wyższe.
    To spowodowało że auto na trasie pali mi mniej (odwrotnie jest natomiast w mieście).
    Mam w związku z tym pytanie do Szanownych Kolegów - czy ten typ ingerencji w sterownik silnika jest bezpieczny i co on spowodował? I czy mam tak zostawić czy wrócić do poprzednich wartości??
    Interesują mnie takie ustawienia aby spalanie było jak najniższe a nie na wszystkich drogach w Polsce udaje się jeździć min 110 km.h gdzie spalanie wg mnie jest najniższe :-).

    Komentarz

    • rob555
      Rider
      • 2006
      • 748

      #3
      Re: podniesienie mocy 1,9 TDI 110 KM

      Zamieszczone przez carlosn
      Witajcie
      Jestem doświadczonym kierowcą który stara się jeżdzić tzw "ecodriwingiem".:-).
      Przykro mi kolego ale jedno wyklucza drugie.....
      TDI to takie dziwne jednostki napedowe ktore jak nie sa poganiane porzadnie to sie psuja, wiecej pala itd...
      Jak jezdzisz ponizej 1800obr i starasz sie przyspieszyc silnik nie jest w pelni doladowany powietrzem wiec nie pracuje ze swoja nominalna wydajnoscia - wiec wiecej pali.
      Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
      Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.

      A co do "modyfikacji" zrobionych przez kolege to nie sa to zadne modyfikacje...najwyzej lekka adaptacja dawki na nastawniku i zamkniecia EGR. Z programem nie ma to nic wspolnego.
      pozdrawiam

      Diagnostyka i tuning
      hybrydowe wtryski i turbiny
      programy na ulice jak i do sportu

      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
      www.tune-up.pl

      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

      Komentarz

      • dontak
        Rider
        • 2008
        • 586
        • Octavia III combi (5E5)
        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

        #4
        Radziłbym poczytać trochę o stylu jazdy autami z silnikiem TDI. Przy takim sposobie jazdy jaki stosujesz tzw. psj niedługo będziesz musiał zainwestować w regenerację turbiny tak jak to napisał rob555. Na forum jest trochę info jak jeździć żeby nie zajeździć.
        OIII 1.2 TSI 105 KM

        Komentarz

        • cysterniarz
          RS
          • 2008
          • 1887
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez rob555
          Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
          Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.
          W RAMKĘ I NAD ŁÓŻKO :!: :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            poczytaj tutaj
            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • juri
              Rider
              • 2010
              • 349
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              trzeba było sobie kupić SDI i było by po problemie :diabelski_usmiech
              Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

              Komentarz

              • RALF
                Elegance
                • 2008
                • 974

                #8
                Zamieszczone przez cysterniarz
                Zamieszczone przez rob555
                Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500 i w tym przedziale radzilbym trzymac wskazowke obr.
                Jesli nawet spalanie nie spadnie to przynajmniej nie trzeba bedzie bawic sie za jakis czas w czyszczenie kierownic spalin ktore kosztuje tyle co 2 pelne tankowania.
                W RAMKĘ I NAD ŁÓŻKO :!: :diabelski_usmiech
                od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku

                Komentarz

                • carlosn
                  Classic
                  • 2010
                  • 6

                  #9
                  OKI kumam o co cho...

                  Ale powiedzcie mi Koledzy czy taka zmiana parametrów silnika (nie wiem co to znaczy zamiana wartości parametrów "loginów" na kanale q1 i q2) jest korzystna czy nie?
                  Czy mam tak zostawić czy wrócić do poprzednich wartości?
                  A może ktoś wie jakie wartości powinny mieć te "kanały" aby silnik ASV był najbardziej ekonomiczny???
                  A EGR mam otwarty i działający :-)

                  Proszę o podpowiedź

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    czy taka zmiana jest korzystna to zalezy co chcesz miec.
                    jesli zamierzasz walczyc o kazde 0,1 l/100 km i jest Ci to sola w oku to wroc sobie do poprzednich wartosci (pewnie chodzi o zmniejszenie dawki paliwa albo opoznienie wtrysku), ale zmiany ktore wprowadzil Ci kolega sa jak najbardziej OK.

                    tzw 'chiptuning' polega na takim ustawieniu parametrow silnika aby mial on jak najwieksza SPRAWNOSC nawet kosztem ekologii (sklad spalin i takie tam) czy jednostkowego zuzycia paliwa i takie zmiany sa jak najbardziej OK, pod warunkiem ze 'zmieniajacy' wie co robi.
                    zawsze mozesz go poproscic o takie zmiany zeby w miescie palil jak najmniej. Twoj samochod - Twoja wola

                    IMO jazda TDI ponizej 2000 obr/min w miescie (nie dotyczy dojazdow do swiatel) to katorga silnika i kierowcy...
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • smer
                      RS
                      • 2008
                      • 2021
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                      #11
                      Dobrze chłopy mówią... takie kombinowanie i (pozorna) walka o każdą kroplę gnojówy nie popłaca. Na ustawieniach silnika to ja się nie znam, ale od czasu gdy bardziej doświadczeni koledzy przekonali mnie (za co im chwała) do ostrzejszego "butowania", to zauważyłem, że:
                      - w ostatecznym rozrachunku autko pali mniej,
                      - jazda jest przyjemniejsza,
                      - mocny baryton gonionego silnika jest jednak przyjemniejszy niż cichy bas silnika "oszczędzanego",
                      - autko stało się jakby bardziej żwawe; może faktycznie było nieźle pozaklejane jakimś syfem i się przedmuchało, czy co?
                      Życie nie jest ani tak złe, ani tak dobre, jak to sobie wyobrażamy.

                      Piszę poprawnie po polsku.

                      Komentarz

                      • bradley
                        L&K
                        • 2008
                        • 1465

                        #12
                        Zamieszczone przez RALF
                        od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku
                        Pogadamy kiedy bedziesz musial w trasie wyprzedzic i w polowie dlugosci tira nagle "cos" chwyci za dupe i pociagnie bo notlauf

                        Znam wykres swojego momentu obrotowego i wiem kiedy nalezy zmieniac biegi i kiedy jest najekonomiczniej.
                        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #13
                          A może ktoś mi napisać na jakich obrotach jeździć AHFem ? aby go nie skrzywdzić

                          Komentarz

                          • RALF
                            Elegance
                            • 2008
                            • 974

                            #14
                            Zamieszczone przez bradley
                            Zamieszczone przez RALF
                            od 5 lat jeżdze dieslami i póki nei mam temp 90*C nie przekraczam 2 tys obrotów, biegi zmieniam przy ok właśnie 1800 i póki co odpukać nie słyszałem Żeby komuś zmiana biegów przy niższych obrotach wyrządziła jakąś krzywdę w silniku
                            Pogadamy kiedy bedziesz musial w trasie wyprzedzic i w polowie dlugosci tira nagle "cos" chwyci za dupe i pociagnie bo notlauf

                            Znam wykres swojego momentu obrotowego i wiem kiedy nalezy zmieniac biegi i kiedy jest najekonomiczniej.
                            wiesz ja wykres tez posiadam, ciekawe co powiesz kiedy turbo powie ci papa gdy jak codziennie rano odpalisz auto i bedziesz zmieniał biegi od jedynki do piątki przy 2.5 -3 tys obrotów aż do samej pracy bo tak jest najlepiej dla silnika

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Na pewno nie jade na 3-4-5 biegu pod gorke przy 1400obr/min :lol: O turbine sie nie martw, ma juz 260kkm
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • Skodio_
                                Rider
                                • 2008
                                • 324

                                #16
                                tak jesli nie chcesz miec problemów

                                Zamieszczone przez rob555
                                Dla seryjnego ASV najekonomiczniejszy zakres uzytecznych obr to 2100-3500
                                albo tak jesli chcesz jezdzic o kropelce

                                Zamieszczone przez juri
                                trzeba było sobie kupić SDI i było by po problemie :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • RALF
                                  Elegance
                                  • 2008
                                  • 974

                                  #17
                                  Zamieszczone przez bradley
                                  Na pewno nie jade na 3-4-5 biegu pod gorke przy 1400obr/min :lol:
                                  nie jeżdżę bo gdzie tu górki w warszawie , co najwyżej 3 wiadukty na krzyż
                                  dobra koniec off topa

                                  Komentarz

                                  • rob555
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 748

                                    #18
                                    Zamieszczone przez RALF
                                    wiesz ja wykres tez posiadam, ciekawe co powiesz kiedy turbo powie ci papa gdy jak codziennie rano odpalisz auto i bedziesz zmieniał biegi od jedynki do piątki przy 2.5 -3 tys obrotów aż do samej pracy bo tak jest najlepiej dla silnika
                                    :lol:
                                    Widze ze niektorym ciezko wytlumaczyc....o ile przez pierwsza min rzeczywiscie niewskazane jest dawanie po obrotach (slabe smarowanie) to musicie zrozumiec ze jazda ponizej 2000obr powoduje po pierwsze dluzsze nagrzewanie silnika i oleju wiec dluzsza eksploatacje w niekorzystnych warunkach po drugie pieknie od tego zapiekaja sie kierowniczki.

                                    ABSOLUTNIE nie wolno dawac w pedzel na nie zagrzanym motorze bo diesel jest pasowany na luzno i mozna korby pogiac przy duzym momencie.
                                    Ale spokojnie...lekkie dodanie gazu i utrzymanie 2500-3000obr stalej predkosci obrotowej bez cisnienia nie spowoduje nic strasznego !
                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz

                                    • piotrek1926
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 15

                                      #19
                                      SDI - Szybciej Dojedziesz Ikarusem :P

                                      Komentarz

                                      • sebu
                                        L&K
                                        • 2008
                                        • 1304
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrek1926
                                        SDI - Szybciej Dojedziesz Ikarusem
                                        nie zgadzam się z tą opinią :diabelski_usmiech
                                        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                                        jak pomogłem to daj punkcik
                                        sprzęgło od G 60

                                        Komentarz

                                        • dero
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 53

                                          #21
                                          pewnie, że nie :P . sdi-ki potrafią żwawo pomykać 8)
                                          WCI

                                          Komentarz

                                          • kmink
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1360
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            Nie wiem po co się "spuszczać" dla 0,5l/100km...jazda dynamiczna - nie mylić z szybką przynosi lepsze rezultaty jeśli chodzi o zużycie NO/podzespołów niż jazda PSJ - którą 90% "uprawiaczy " nazywa ecodrivingiem
                                            Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                            https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                            www.tuneforce.pl
                                            www.dpfserwis.pl

                                            Komentarz

                                            • bradley
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1465

                                              #23
                                              Ecodriving to jest jak sie swieci rezerwa od jakiegos czasu a do najblizszej stacji masz 60km
                                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                              Komentarz

                                              • carlosn
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 6

                                                #24
                                                POMOCY

                                                No i mam teraz mam mały problem bo po zmianie logów na jakiś 2 kanałach w sterowniku okazało się że auto teraz więcej pali ( trasa ok 0,5 l i miasto ok 1,5 l).
                                                Chciałbym wrócić do poprzednich paramatrów, ale okazuje się że kolega zgubił kartkę z tymi poprzednimi syframi/parametrami.

                                                Czy można podpiąć moje auto gdzieś aby ustawić od nowe logi na tych kanałach tak żeby autko paliło jak najmniej??

                                                A może Koledzy coś poradzą?? Czy ktoś z okolic Kraśnika/ Lublina mógłby mi pomóc?

                                                POMOCY

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #25
                                                  :lol:
                                                  32768 w adaptacji po kanalach od 01 do 05 i masz pewnosc ze do serii wroci
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...