Następna rzecz w sklepie będą wam chwalić tą markę, która najwięcej płaci sprzedawcy prowizji.
Stąd wątek na tym forum i kilka profesjonalnych forów poświęconych temu tematowi (jeden z linków był wyżej)
Do Media Markt/Saturna/Euro chodzę tylko obejrzeć na żywo (patałachy nie mają nawet katalogów, bezczelnie odsyłają na strony producenta), a kupię przez internet.
kiedyś miałem przyjemność jazdy z TDI na powerboxie. Nie takie efekty jak z chipem, ale za to gwarancja nie tknięta. Szukałem kogoś kto robi PB dla TSI. Nie udało mi się znaleźć. Czyżby nie istniał :?:
Oferujemy chiptuning, serwis DPF, zwiększanie mocy i powerboxy dla aut na gwarancji, w leasingu. Indywidualne strojenie, pomiary na hamowni w Krakowie.
Fajna zabawka Problem tylko czy nawet jak sie wgra fabryczny program nie ma śladów zmian. Słyszałem, ze komputer przechowuje ślad po tym, że soft był zmieniany...
Oferujemy chiptuning, serwis DPF, zwiększanie mocy i powerboxy dla aut na gwarancji, w leasingu. Indywidualne strojenie, pomiary na hamowni w Krakowie.
Wgrałem do 2 miesięcznego samochodu.
Z tego co widzę, to "RTS" Vtechu jest urządzeniem które ingeruje w sterownik: "V-tech RTS jest przenośnym programatorem, umożliwiającym odczytywanie i zapisywanie programów z i do sterownika silnika (ECU) przez gniazdo diagnostyczne."
Czyli tracisz gwarancję tak samo, jak po wgraniu programu u tunera. Z tą tylko róznicą, że możesz wgrać serię z urządzenia, nie musisz jechać ponownie do tunera.
Ale to nie zmienia faktu, że nowe sterowniki mają "licznik" takich modyfikacji, więc jeśli ktoś będzie sprawdzał, to gwarancja przepada w obu przypadkach.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Mnie zapewniano, że dealer nie ma sprzętu, żeby to wykryć. Chyba, żeby powołał komisję, bo np. oddam auto z zarżniętą turbiną na gwarancji.
Ja się nie znam, ale jeśli oddam auto na zwykły przegląd (wgram fabryczny soft) i ktoś mi to wykryje...
Mnie zapewniano, że dealer nie ma sprzętu, żeby to wykryć. Chyba, żeby powołał komisję, bo np. oddam auto z zarżniętą turbiną na gwarancji.
Ja się nie znam, ale jeśli oddam auto na zwykły przegląd (wgram fabryczny soft) i ktoś mi to wykryje...
...no, to na pewno będę miał problemy
Na zwykłym przeglądzie raczej nikt nie będzie interesował się Twoim programem
Problem zacznie się wtedy, gdy będziesz chciał skorzystać z gwarancji, bo o tym właśnie mówimy... z tego co wiem, to przy każdej bardziej znaczącej usterce, która ma być naprawiona z gwarancji, takie rzeczy są sprawdzane.
A co do Vtechu, to zasłynęli z tego, że mówią to co jest im wygodne.
Podsumowując: RTS Vtechu nie jest "boxem". Jest po prostu przenośnym programatorem, z pomocą którego na bieżąco można wgrać do sterownika silnika jeden z zapisanych softów.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Ile razy, czy są też jakieś daty?
Bo co do ilości, to samo ASO wgrywało mi 2x pełny nowy soft przy próbie naprawy Sound Systemu.
nie wiem czy są daty, ale chyba jest jeszcze coś takiego jak kod ASO, mogę się mylić.
chyba nie ma co sie tak przejmowac, nie po to robi sie program, żeby się aż tak z tym wszystkim certolić :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
W końcu to nie ich auto, a jakiś pierwszy lepszy ludek i tak uwierzy specom z VTechu niż komukolwiek innemu. Mi jak Wojtek wgrywał na gwarancji program to zerował mi także licznik programowań, żeby wskazywał 0. Ale i tak miałem już wtedy gwarancję w ...
no ja zaraz ten wątek poślę do vtechu i tunera, zobaczymy jak się potrzęsą
O ile wiem w serwisach nikt nie przechowuje stanów licznika programowania i serwisy raczej nie wymieniają tej informacji między sobą.
Więc podejście prawie całkiem bezpieczne
vtach nie ma przypadkiem umowy z któryms aso? słysząłem ze niktórzy tunerzy maja podpisana współprace z aso własnia na chiptuning lub box, chyba ze sie myle....
A miał może ktoś do czynienia z Digital Power Pack Multi-Channel System (cholernie długa nazwa :lol: ).
Znalazłem to w ofercie firmy 44tuning. Z tego co rozmawiałem via kom, to gość twierdzi że to jedyna możliwość wzmocnienia TSI bez ryzyka utraty gwarancji. Niby robią też do 1.4 TSI 122KM.
nie, ale czytając opis nie moge zrozumieć czym to się ma różnić od tradycyjnego boxa, chyba tym technikiem, albo na coś nie zwróciłem uwagi.
z boxem gwarancji się nie traci o ile się go w porę wypnie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Doświadczenie z wszelkiego rodzaju czipowaniem mam niewielkie, dlatego pytam.
Wcześniej miałem Toyotoskie D4D, które jest nieprogramowalne i jedynym rozwiązaniem były właśnie boxy. Ale ich działanie ograniczało się tylko i wyłącznie do zwiększania dawek paliwa, więc sobie podarowałem takie eksperymenty.
Z kolei na 44tuning odnośnie TSI czytam, że:
Co to znaczy Multi-Channel System w DPP?
Konstrukcja jak i oprogramowanie pozwala na odpowiednie sterowanie zarówno dawkami paliwa, doładowania, dokonywaniem korekt limiterów dawek paliwa i doładowania na podstawie pomiarów mocy i momentu oraz co ważne składu mieszanki AFR.
Hmm licznik programowan. Dysponujac ori softem z auta licznik moze zawsze wynosic 0.
Ale tu pojawia sie pewna ciekawostka. Podobno info z dwoch niezaleznych miejsc sama zabawa w przestawianie QG0, QG1, QG2 powoduje zmiane wartosci programowan.
Sprawa jest w zasadzie prosta. Jedyna rzecza jaka ASO moze sprawdzic i musi to zrobic, to log dynamiczny auta przeslac do centrali, a ta ma powiedziec czy jest soft jest ori (wartosci zmierzone mieszcza sie w pewnych widelkach) czy tez nie i tyle.
Hmm licznik programowan. Dysponujac ori softem z auta licznik moze zawsze wynosic 0.
Z tego co ja słyszałem, ten licznik nie daje się kasować, nawet poprzez wgranie ori softu.
Zamieszczone przez Maicroft
Sprawa jest w zasadzie prosta. Jedyna rzecza jaka ASO moze sprawdzic i musi to zrobic, to log dynamiczny auta przeslac do centrali, a ta ma powiedziec czy jest soft jest ori (wartosci zmierzone mieszcza sie w pewnych widelkach) czy tez nie i tyle.
Znów opieram się tylko na tym co słyszałem, ale od jakiegoś czasu ASO w przypadku droższych napraw gwarancyjnych, np. typu sprzęgło, sprawdza auto dość dokładnie, łącznie z softem - nie tylko logi. I jak najbardziej potrafią wtedy wykryć modyfikacje softu.
. pzdr Jarek
aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci
Komentarz