[O1] Modyfikacja ogrzewania tylnej szyby.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mich_all
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O1] Modyfikacja ogrzewania tylnej szyby.

    witam

    interesują mnie poniższe części:
    -FDC 610 001 (końcówka wydechu Octavia)
    -FDC 620 001 (końcówka wydechu Superb)
    -kierunkowskaz lewy (ten w lusterku) do O2 VIN:TMBCS21Z262235898
  • Krzycho-63
    Rider
    • 2007
    • 628
    • Superb II (3T4)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Modyfikacja ogrzewania tylnej szyby.

    Propozycja.
    W związku z częstym zapominaniem(myślę,że nie tylko mnie zdarza się zapomnieć) o wyłączeniu podgrzewania tylnej szyby,postanowiłem zmodyfikować układ podgrzewania.Modyfikacja polega na dodaniu czasowego wyłącznika stosowanego np. w oplu(90376957),daewoo(96116223),fordzie(88AG18C641 AA) itp.Ponieważ nie jestem zwolennikiem cięcia fabrycznych instalacji,zastosowałem dodatkowe kostki,konektory i przewody.Zaletą tego rozwiązania jest to,że można powrócić do oryginalnej instalacji.Małej modyfikacji uległ także układ elektroniczny samego przekaźnika.W wykonaniu fabrycznym podgrzewa szybę ok. 12 minut co wydaje mi się stanowczo za długo.Na zdjęciu zaznaczyłem kondensator,który odpowiada za czas działania-jest o pojemności 0,47 mikrofarada.W celu skrócenia czasu zmniejszyłem jego pojemność do 0,2 mikrofarada(5 minut;0,1 mikrofarada daje czas ok. 3 minuty).Rodzaj zastosowanego kondensatora jest bez znaczenia(uni lub bipolarny).Przeróbce uległ też włącznik szyby.Należy ostrożnie go rozebrać i wyjąć sprężynkę w postaci zagiętego drutu w kształt litery''U''.Po tym zabiegu wyłącznik staje się monostabilny,ale również komponuje się z pozostałymi klawiszami(nie wciska się).Również do wyłącznika został dodany jeden konektor w celu zmiany podłączenia kontrolki podgrzewania.
    Opis styków przekaźnika:

    E-impuls +(włączanie i wyłączanie układu)
    15-ACC(+ po zapłonie)
    31-masa
    87 i 30-styki robocze(przy czym 30 wejście zasilania)
    Działanie:
    Po krótkim nacisnięciu włącznika(po to też ta przeróbka),zostaje podany impuls + na wejście E przekaźnika,zostają zwarte styki robocze 30 i 87 i od tego momentu zaczyna się odliczanie czasu do wyłączenia.Oczywiście w dowolnym momencie można przerwać działanie po powtórnym naciśnięciu włącznika .Reset nastąpi również po wyłączeniu zapłonu.Dodane zdjęcia przedstawiają wykonany układ.Oczywiście jest to tylko moja propozycja-interpretacja może być dowolna.Jeżeli ktoś będzie zainteresowany i będzie miał pytania to chętnie odpowiem.Na temat kosztów nie piszę,ponieważ elementy można pozyskać w różny sposób.Problem może być z zakupem nowych konektorów.Dodam,że tak zmodyfikowany układ działa w kilku samochodach.
    Przepraszam za jakość niektórych zdjęć.Proszę o ew. uwagi i opinie.
    Załączone pliki
    Skoda Superb II Ambition
    2.0 TDI CR 170 KM

    https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

    Komentarz

    • Marian 2
      L&K
      • 2007
      • 1085
      • Octavia I combi (1U5)
      • AQY 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Można też w ten sposób:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Hmm, a czegos takiego nie bylo seryjnie przypadkiem ??

        W OII jest na pewno, ale tam to juz nie pamietam czy po jakims tam czasie szyba sie nie wylaczala :roll:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Krzycho-63
          Rider
          • 2007
          • 628
          • Superb II (3T4)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Zamieszczone przez Marian 2
          To jest tylko propozycja z mojej strony.Chciałem się podzielić moim rozwiązaniem,ale czy ktoś skorzysta z tego-zależy to już od samych forumowiczów.
          Zamieszczone przez Maicroft
          Hmm, a czegos takiego nie bylo seryjnie przypadkiem ??
          Niestety nie było.Schemat instalacji też na to nie wskazuje.
          Skoda Superb II Ambition
          2.0 TDI CR 170 KM

          https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

          Komentarz

          • zbig10101
            Drive
            • 2009
            • 45

            #6
            gdzie można nabyć gniazdo (opisane jako 191972783)?
            pozdrawiam

            Komentarz

            • Krzycho-63
              Rider
              • 2007
              • 628
              • Superb II (3T4)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Zamieszczone przez zbig10101
              gdzie można nabyć gniazdo (opisane jako 191972783)?
              Serwis-cena ok 10pln,lub na szrocie.Dla ułatwienia dodam,że jest to złącze stosowane do czujnika paliwa.
              Skoda Superb II Ambition
              2.0 TDI CR 170 KM

              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

              Komentarz

              • JJ1
                Classic
                • 2010
                • 11

                #8
                Zamieszczone przez Maicroft
                W OII jest na pewno, ale tam to juz nie pamietam czy po jakims tam czasie szyba sie nie wylaczala :roll:
                Wg instrukcji wyłącza się po 10 minutach

                Komentarz

                • Space99
                  Rider
                  • 2008
                  • 275
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Dostalem przekaźnik fordowski 88AG18C641AA i nigdzie nie mogłem znaleźć rozpiski wyjść więc po aplikacji scalaczka rozpisałem co i jak. Prosze mnie poprawić jak ktoś wie a ja źle rozpisałem.

                  1- GND
                  2- sterowanie (do GND)
                  3 - wyjscie na szyby +
                  4 - + po stac.
                  5 - zasilanie układu +
                  Natomiast wg wartości elementów odpowiadających za czas wyliczyłem że układ domyślnie jest na około 15 minut (rezystor150k i kond. 100nF). W aplikacji układu U6047B można dobrać inne wartości do innych czasów) http://www.datasheetcatalog.org/data.../303566_DS.pdf

                  edit 26.11.2010
                  Zamontowane , działa itp.
                  pozdrawiam Marcin

                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                  Komentarz

                  Pracuję...