[O1] zmiana rozstawu srub

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pablo324
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O1] zmiana rozstawu srub

    Witam jutro spotykamy się ? Gdzie i o której ?
  • Voyteq
    Classic
    • 2010
    • 10

    #2
    [O1] zmiana rozstawu srub

    Witam (takze ogolnie bo to pierwszy moj post)

    OD razu moze do sedna. Mial ktos do czynienia, z dystansami poszerzajacymi? Dokladnie ineteresuje mnie zmiana rozstawu srub z 5x100 na 5x112 (uprzedzajac pytanie po co..aluski ktore mi sie widza, wychodza wlasnie tylko z tym rozstawem). Wydaje mi sie to mozliwie najtansza opcja, bez ingerencji w cokowiek, wiec jak dla mnie, calkiem przyjaznie. Zastanawia mnie tylko, jakie et musialaby miec felga, jesli taki dystans ma powiedzmy 20mm..(wytarczy odjac i zwrocic uwage , aby nie wystawalo poza obrys)?..

    Z gory dzieki za odp.

    Komentarz

    • oizo
      Rider
      • 2010
      • 394
      • Octavia I combi (1U5)
      • AZJ 2.0 MPI 115 KM

      #3
      Są takie dystanse do kupienia bez problemu. No wypadałoby wziać wtedy alu z większym et.



      Moja furka
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29517

      Komentarz

      • Voyteq
        Classic
        • 2010
        • 10

        #4
        Ze sa to wiem )..Chodzilo mi bardziej o to, czy mial ktos moze do czynienia z takim wynalazkiem..zawodnosc, wady (bo o zaletach to na kazdej aukcji przeczytam ) teoretytcznie jest to kawal zelastwa i tyle, wiec pewnie ciezko to zepsuc..ale wole sie upewnic czy aby nie ma jakiegos niebezpieczenstwa ze nagle mi sie trajka z octy zrobi..

        Komentarz

        • RALF
          Elegance
          • 2008
          • 974

          #5
          kumpel ma dystane zmieniające rozstaw śrub. w VW bora ma alusy z merca i chyba póki co nic mu się nie dzieje. ale tez krótko na nich jeździ. jak byś chciał to moge ci podesłac jakieś fotki i opis co i jak to robił

          Komentarz

          • Voyteq
            Classic
            • 2010
            • 10

            #6
            bylbym zobowiazany

            Komentarz

            • kamel1980
              Rider
              • 2009
              • 304

              #7
              Voyteq jeśli masz zamiar zakładać dystanse to na pewno szukaj takich, które będą miały pierścień centrujący.
              Bez niego po założeniu dystansu felga trzyma się jedynie na 5 śrubach, więc nie jest to zbyt bezpieczne.

              Co poza tym..
              O ile dystanse na tyle niczemu nie szkodzą, to na przodzie możesz czuć bicie półosi.

              A jakie felgi Cię interesują? (wrzuć może jakieś foto itp.)
              Bo być może dałoby się nawiercić w nich otwory na 5x100, a wtedy odejdzie Ci problem z dystansem.

              Jeśli natomiast szukasz sklepów z dystansami to bywają na allegro, bądź też w ciągłej sprzedaży i w różnych konfiguracjach u Mapeta z vwgolf.pl ( http://mapet-tuning.com/sklep/ )

              Komentarz

              • Voyteq
                Classic
                • 2010
                • 10

                #8
                w sumie jest problem bo te ktore sobie upatrzylem, maja et 35 wiec jak dodam dystans to bedzie kicha..

                a byly takie:



                pozostaje wiec DEZENT RB Black...chyba najbardziej podobne no i rozstaw bedzie na 5x100
                ewentualnie wzor rs4 ale tez nie czarne ( co swoja droga moze wygladac nawet lepiej)

                Komentarz

                • alfee
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 2583

                  #9
                  Zamieszczone przez Voyteq
                  w sumie jest problem bo te ktore sobie upatrzylem, maja et 35 wiec jak dodam dystans to bedzie kicha..

                  Ja założyłem w zeszłym tygodniu fele z ET 35 na OII FL i to już chyba najmniejsze ET jakie da się włożyć bez podginania rantów
                  Alfee
                  Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                  Kawasaki ER5 :-)

                  Komentarz

                  • Voyteq
                    Classic
                    • 2010
                    • 10

                    #10
                    no wlasnie..wiekszosc felg (ktore mi sie podobaja) ma wlasnie et 35 i 5x112 (z regoly oII jest wymieniana jako kompatybilna)..ale jak to mowia..jak sie nie ma(i nie bedzie mialo), co sie lubi, to sie lubi co sie ma (bedzie mialo) 8)

                    Komentarz

                    • RALF
                      Elegance
                      • 2008
                      • 974

                      #11
                      Zamieszczone przez kamel1980
                      A jakie felgi Cię interesują? (wrzuć może jakieś foto itp.)
                      Bo być może dałoby się nawiercić w nich otwory na 5x100, a wtedy odejdzie Ci problem z dystansem.
                      no chyba żartujesz z tym nawiercaniem ??

                      Komentarz

                      • Baster
                        Drive
                        • 2010
                        • 92

                        #12
                        Voyteq, Miałem w zeszłym roku zalozone dystanse- adaptery z rostawem 5x112 i jeździło sie spoko ale kólka troche mi wystawały . Nie było zadnego bicia na półosiach. wszystko ok . Tylko krawęzniki u nas za wysokie i felgi poszły w diabły. W tym sezonie mam juz nowe felgi i jezdze bez adaptera .

                        Obecnie auto ;
                        Touareg 7P
                        http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                        Golf VI Rline
                        http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                        No i nadal Octavia
                        Baster

                        Komentarz

                        • leszekmw
                          RS
                          • 2005
                          • 5356

                          #13
                          Zamieszczone przez RALF
                          kamel1980 napisał/a:

                          A jakie felgi Cię interesują? (wrzuć może jakieś foto itp.)
                          Bo być może dałoby się nawiercić w nich otwory na 5x100, a wtedy odejdzie Ci problem z dystansem.

                          no chyba żartujesz z tym nawiercaniem ??
                          no i mnie się tak wydaje.. :?: :roll: :twisted:
                          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                          GVI 1.4TSI
                          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                          Komentarz

                          • sh3v
                            Rider
                            • 2008
                            • 410

                            #14
                            polak potrafi


                            Komentarz

                            • kamel1980
                              Rider
                              • 2009
                              • 304

                              #15
                              Zamieszczone przez RALF
                              no chyba żartujesz z tym nawiercaniem ??
                              Nie, nie żartuję..
                              Mówię jak najbardziej poważnie, a co lepsze to czasem nawiercenie jest bezpieczniejsze niż zastosowanie dystansów.
                              Oczywiście jeśli chodzi o felgi zaprezentowane przez kolegę Voyteq to nie ma nawet szans na taki zabieg.
                              No i nie mówię też o nawiercaniu, gdzie otwory na śruby są wiercone na milimetry od otworów fabrycznych.
                              Ale np. BBS RM spokojnie można nawiercić. I jest więcej modeli felg, które by się do tego nadawały.

                              Komentarz

                              • leszekmw
                                RS
                                • 2005
                                • 5356

                                #16
                                Zamieszczone przez kamel1980
                                Nie, nie żartuję..
                                Mówię jak najbardziej poważnie, a co lepsze to czasem nawiercenie jest bezpieczniejsze niż zastosowanie dystansów.
                                Oczywiście jeśli chodzi o felgi zaprezentowane przez kolegę Voyteq to nie ma nawet szans na taki zabieg.
                                No i nie mówię też o nawiercaniu, gdzie otwory na śruby są wiercone na milimetry od otworów fabrycznych.
                                Ale np. BBS RM spokojnie można nawiercić. I jest więcej modeli felg, które by się do tego nadawały.
                                niech jakiś moderator usunie ten post zanim ktoś zacznie eksperymentować :!: :!: :!: :!:
                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                GVI 1.4TSI
                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                Komentarz

                                • kamel1980
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 304

                                  #17
                                  Zamieszczone przez leszekmw
                                  niech jakiś moderator usunie ten post zanim ktoś zacznie eksperymentować :!: :!: :!: :!:
                                  Wiem, wiem.. Twoja O2 straciłaby gwarancję :-)
                                  A nie wiem czy wiesz, że są firmy, które profesjonalnie zajmują się takimi zabiegami.
                                  Są również felgi fabrycznie nawiercone na 2 rozstawy śrub.
                                  Zaraz powiesz, że fabrycznie to będzie wyliczone i bezpieczne..
                                  A co powiesz na temat chińskich felg z jednym rozstawem?
                                  Wg Ciebie są bezpieczne? Bo co? Bo są fabryczne?
                                  Wolałbym założyć oryginalne felgi z dodatkowym nawiertem niż chiński badziew..

                                  Poza tym tyle wniosłeś w tym temacie, że założyciel będzie w pełni usatysfakcjonowany Twoimi radami dotyczącymi stricte dystansów

                                  Komentarz

                                  • sh3v
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 410

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kamel1980
                                    Zaraz powiesz, że fabrycznie to będzie wyliczone i bezpieczne..
                                    A co powiesz na temat chińskich felg z jednym rozstawem?
                                    Wg Ciebie są bezpieczne? Bo co? Bo są fabryczne?
                                    Wolałbym założyć oryginalne felgi z dodatkowym nawiertem niż chiński badziew..
                                    Dodam tylko że znajomi w moim mieście ciągną te felgi od dłuższego czasu, wcześniej zamawianie były w różnych rozstawach, a teraz bez otworów, jest klient to nawiercane są w zależności od potrzeby.
                                    Odnośnie nawiercania obok oryginalnych otworów trochę mnie to przeraża, ale może to wynikać z mojej niewiedzy na ten temat


                                    Komentarz

                                    • RALF
                                      Elegance
                                      • 2008
                                      • 974

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kamel1980
                                      Zamieszczone przez leszekmw
                                      niech jakiś moderator usunie ten post zanim ktoś zacznie eksperymentować :!: :!: :!: :!:
                                      Wiem, wiem.. Twoja O2 straciłaby gwarancję :-)
                                      A nie wiem czy wiesz, że są firmy, które profesjonalnie zajmują się takimi zabiegami.
                                      Są również felgi fabrycznie nawiercone na 2 rozstawy śrub.
                                      Zaraz powiesz, że fabrycznie to będzie wyliczone i bezpieczne..
                                      A co powiesz na temat chińskich felg z jednym rozstawem?
                                      Wg Ciebie są bezpieczne? Bo co? Bo są fabryczne?
                                      Wolałbym założyć oryginalne felgi z dodatkowym nawiertem niż chiński badziew..

                                      Poza tym tyle wniosłeś w tym temacie, że założyciel będzie w pełni usatysfakcjonowany Twoimi radami dotyczącymi stricte dystansów
                                      a nie wydaje ci się że jeżeli była by taka możliwość to przecież firmy które sprzedają felgi nawiercały by otwory jeden obok drugieg i przy jednej feldze miał być 15 różnych rozstawów.
                                      Na pewno miały by o wiele większą sprzedaż niż felgi z jednym (czy 2 rozstawami np. OZ).
                                      co do tego co piszesz to wolał bym chińszczyzne niż nawiercana felge
                                      przy czym takie nawiercanie znacznie osłabi strukturę koła co może wpłynąć na bezpieczeństwo.
                                      Generalnie to ja bym raczej nie szedł w to co pisze Kamel
                                      bo raz można przejeździć cały tydzień spokojnie a drugi raz wyprzedzi nas koło przy 120 i to już będzie problem.
                                      ja bym to porównał do magnetyzerów , ci co kupuja na allegro to piszą że działa , a i tak wszyscy do okola wiedzą co to jest
                                      Dużo było o tym pisane na forum SR.PL

                                      Komentarz

                                      Pracuję...