[Inne] TDI a jego obroty maksymalne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • and23
    Classic
    • 2010
    • 33

    [Inne] TDI a jego obroty maksymalne

    w nowym AŚ test zimówek w rozmiarze 195/65/15, w skrócie:

    wzorowe:

    -Dunlop Winter Sport 3D
    -Conti TS 830
    -GY UG 7+
    -Vredestein Snowtrac 3

    dobre:

    -Pirelli W190 Snowcontrol Serie II
    -Michelin Alpin A4
    -Sava Eskimo S3 :lol: :lol: :lol: :twisted:

    zadowalające

    -Blizzak LM32
    -Toyo Snowprox S942
    -Fulda Kristall Montero 3
    -Kumho I'Zen KW23
    -Firestone Winterhawk 2 Evo

    do dupy:

    -Duro
    -Profil
  • rss
    L&K
    • 2009
    • 1098

    #2
    [Inne] TDI a jego obroty maksymalne

    przegladajac kilka wykresow z hamowni zastanowila mnie nastepujaca rzecz:
    niektorzy uzyskuja max obroty w okolicach 4000, niektorzy nawet 4200.
    oczywiscie tyczy sie to silnikow po zmianie programu.
    co jest glownym problemem przy zwiekszaniu max obrotow?
    (oprocz wytrzymalosci mechanicznej)

    czy wogole jest mozliwe 'dokrecanie' TDI do 4500-5000 obrotow ?
    (i co stoi na przeszkodzie)
    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
    _________________________________________
    Do sprzedania:
    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
    zaciski do hamulcow 280mm.

    Komentarz

    • Yarek
      Elegance
      • 2005
      • 992

      #3
      Z tego co wiem, w 1.9TDI przy ~5000 obrotów zawory zaczynają się odbijać od tłoka :szeroki_usmiech
      . pzdr Jarek
      aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        Zamieszczone przez rss
        co jest glownym problemem przy zwiekszaniu max obrotow
        głównym problemem jest szybkość z jaką jest w stanie spalać się ON :idea:

        [ Dodano: Czw 15 Kwi, 10 20:47 ]
        no i oczywiście to :szeroki_usmiech :

        Zamieszczone przez Yarek
        Z tego co wiem, w 1.9TDI przy ~5000 obrotów zawory zaczynają się odbijać od tłoka :szeroki_usmiech
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • rob555
          Rider
          • 2006
          • 748

          #5
          Zamieszczone przez Yarek
          Z tego co wiem, w 1.9TDI przy ~5000 obrotów zawory zaczynają się odbijać od tłoka :szeroki_usmiech
          Opowiesci z krypty
          Moja cordoba krecila pod 5500obr a do 5000 miala dobry ciag.
          Ograniczeniem pozniej jest przebieg spalania sie ropy wiec raczej wyzej obrotowych diesli nie zobaczymy niz poczciwe pompy rotacyjne.
          Silniki na pompowtryskach z racji konstrukcji nizej sie kreca niz VP chociaz po zastosowaniu wałkow tez mozna sporo podniesc zakres uzyteczny.
          pozdrawiam

          Diagnostyka i tuning
          hybrydowe wtryski i turbiny
          programy na ulice jak i do sportu

          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
          www.tune-up.pl

          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

          Komentarz

          • Yarek
            Elegance
            • 2005
            • 992

            #6
            Zamieszczone przez rob555
            Opowiesci z krypty
            Moja cordoba krecila pod 5500obr a do 5000 miala dobry ciag.
            Nie jestem pewny czy to "opowieści"... na własne oczy widziałem tłok, na którym było widać ślady po zaworach. Był to tłok z silnika 1.9 PD, w którym często przekraczano 5000 obrotów

            Aha, nie usłyszałem tego w warsztacie pana Henia, speca od polonezów, tylko w jednej z najbardziej uznanych firm od tuningu dyszli
            . pzdr Jarek
            aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

            Komentarz

            • Gracz
              Rider
              • 2009
              • 261
              • Superb I (3U4)

              #7
              Witojcie. :szeroki_usmiech
              Mam golfa 3 1.9 td (94`) i po przeróbce pompy wtryskowej za pomocą trzech podkładek auto kręci się do 5500 obrotów, gdzie czuć że ciągnie aż miło i chce jeszcze, ale "siem bojem" wyskoku z bloku tłoku

              Chyba trochę napisałem nie na temat, bo piszecie o TDI
              Best ET=Steven Spielberg movie :-)

              Komentarz

              • rss
                L&K
                • 2009
                • 1098

                #8
                Zamieszczone przez Yarek
                Z tego co wiem, w 1.9TDI przy ~5000 obrotów zawory zaczynają się odbijać od tłoka :szeroki_usmiech
                mozliwe, ale wydaje mi sie ze to moznaby zalatwic mocniejszymi sprezynami lub podkladkami.

                Zamieszczone przez szkoda
                głównym problemem jest szybkość z jaką jest w stanie spalać się ON :idea:
                no wlasnie. mam tego swiadomosc, ale wydaje mi sie ze to nie jedymy powod.

                Zamieszczone przez rob555
                Ograniczeniem pozniej jest przebieg spalania sie ropy wiec raczej wyzej obrotowych diesli nie zobaczymy niz poczciwe pompy rotacyjne.
                Silniki na pompowtryskach z racji konstrukcji nizej sie kreca niz VP chociaz po zastosowaniu wałkow tez mozna sporo podniesc zakres uzyteczny.
                tu mam prosbe o rozwiniecie tematu - tj. m. in. co ogranicza silniki PD

                Zamieszczone przez Gracz
                Witojcie. :szeroki_usmiech
                Mam golfa 3 1.9 td (94`) i po przeróbce pompy wtryskowej za pomocą trzech podkładek auto kręci się do 5500 obrotów, gdzie czuć że ciągnie aż miło i chce jeszcze, ale "siem bojem" wyskoku z bloku tłoku

                Chyba trochę napisałem nie na temat, bo piszecie o TDI
                sam mam silnik PD, ale jakbys zechcial podzielic sie wiedza gdzie te podkladki podlozyc to pare osob byloby Ci wdzieczne
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #9
                  Zamieszczone przez Yarek
                  Nie jestem pewny czy to "opowieści"... na własne oczy widziałem tłok, na którym było widać ślady po zaworach. Był to tłok z silnika 1.9 PD, w którym często przekraczano 5000 obrotów
                  Porownaj sobie budowe glowicy i walka silnika VP a PD....widac golym okiem roznice
                  Im lzejsze masy i mniej do napedu tym latwiej sie krecic.
                  Nie mowie juz o dole ktore to PD ma zazwyczaj o wiele ciezszy (chociaz moja pszczolka wlasnie na takim dole krecila sie jak powalona )
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • Gracz
                    Rider
                    • 2009
                    • 261
                    • Superb I (3U4)

                    #10
                    http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...ov+mod&start=0 poczytać trzeba tu i tu http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...hlight=gov+mod .I obowiązkowo http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php...ov+mod&start=0. Golf 1.9 td z 15 sekund do setki miał 10.5, (oczywiście czasy mierzone stoperem). Teraz autem jeździ żona, więc parametry zmieniłem dla jej bezpieczeństwa
                    Best ET=Steven Spielberg movie :-)

                    Komentarz

                    Pracuję...