Oooo widzisz i tu dochodzimy do twojego najeżdżania na kierowców z lubelskiego (nieczym nie popartego najeżdżania, bo taka samo można powiedzieć o kierowcach z każdego jednego woj. w Polsce, a juz na 100% o kierowcaach ze stolicy których w każdym rejonie Polski mają dość). Lepsze drogi wybaczaja więcej błędów - czyli skoro w Śląskim czy Mazowieckim są lepsze drogi (NIE KIEROWCY !!!) to logicznym jest, że wybaczają one błędy które na wąskiej dwordze skończą się wypadkiem. No i wychodzi na moje, bo gdyby na wschdzie kraku wkońcu zacząto budować tyle i takie drogi jak w centrum i na zachodzie to i tu było by nagle bezpieczniej. Moża powiedzieć - "no to jeżdzijcie wolniej, tam na wschodzie" - tylko nic to nie da kolego, bo my tak samo mamy prawo jeździć po dobrych drogach jak i wy, bo my też mamy do pracy na okresloną godzinę i musimy tam dotrzeć, bo u nas też obowiązują umowy które mówią ze jak towar nie dotrze na czas to naliczane będa kary. Tak, tak kolego Polska nie konczy sie na Warszawie i woj. zachodnich to takze te woj. wschodnie gdzie też mieszkaja ludzie którzy płaca te same podatki a którym za ich opłacanie nie daje sie takich samych szans tak innym.
Zamieszczone przez Jac_ek
Czy to jest jakaś ujma na honorze jeździć zgodnie z przepisami, czy tylko frajerzy przestrzegają przepisów?
Nie to nie jestt ujma. I sam staram sie przestrzegać przepisów (no moze poza bebilnie poustawianymi ograniczeniami prędkosci). Natomiast na pewno głupotą jest traktowanie wschodu kraju jako buraczanego zagłębia w które nie opłaca sie inwestować. To tu powinny iść największe inwestycje w drogi, bo tu tych dróg nie ma a te które są są fatalnej jakości.
Czytając szanownych forumowiczów pokusiło mnie o zamontowanie świateł do jazdy dziennej.
Dokonałem kodowania STG 09:
- tryb amerykański
- używaj świateł przeciwmgielnych jako dziennych
Wszystko było ok ale... wg przepisów muszą być lampy z holomogacją E oraz oznaczeniem RL (halogen przeciwmgielny ma oznacznie "B"), idąc dalej wstawiłem w miejsce halogenów nowe okrągłe lamki 4xLED o średnicy 90mm - wizualnie oryginał
próba włącznik świateł tryb "zero" lub auto, ręczny zwolniony - światełka działają ... oraz zapaliła się kontrolka o przepalonej żarówce halogenów przeciwmgielnych.
poszukuję pomocy jak to wyłączyć tą kontrolkę, widzę 2 warianty:
- w sterowniku pominąć pomiar tego obwodu...
- zastosować rezystor, oryginalna żarówka to H1 55W ...
Dominik_Was, w sterowniku nawet jak odznaczysz sprawdzanie to chyba i tak wywala błąd ( to sprawdzanie żarówek jest chyba odgórnie narzucone i nie da się tego ominąć, nawet jak VAG-Com pokazuje, że to wyłączasz to i tak działa przynajmniej u mnie ). Zostaje więc rezystor zastępczy symulujący żarówkę, ale przy halogenie 55W to niestety nie powiem Ci jaką musi mieć wartość, trzeba sprawdzić eksperymentalnie, tylko pamiętaj o jego odpowiedniej mocy, bo będzie się grzał dosyć mocno ( zaczął bym od jakiś 20 ohm, jak nie zadziała to 15, 10, itd )...
Dokłanie wyłączenie sprawdzanie (zimne) dla fog lights to tylko test przy przekręceniu kluczyka, czyli jak opisałeś - kontrolka dalej będzie świeciła. Czy istnieje możliwość wejścia w kodowanie po logowaniu (login - tylko jaki) może tam oś się znajduje ...
Zamontowanie opornika to tzw. problem z ciepłem -to już bym w ostateczności chciał zastosować.
[ Dodano: Sob 24 Kwi, 10 21:48 ]
Witam
Próba podłączenia opornika szeregowo odpowiedniego dla oporu żarówki (lub żarówki) nic nam nie daje - sterownik sprawdza także obciążenie obwodu.
Podsumowanie:
- Vag nic nie zdziała (jedynie można wyłączyć "zimne" sprawdzanie - kontrola żarnika po przekręceniu stacyjki, jednak jak włączymy światełka to błąd wyskoczy),
- zastosowanie opornika z radiatorem 4,7 ohm 50W - problem znika (mowa dla żarówki 12v 55W).
Komentarz