octavia II 1.9 TDI + chip - czy warto i gdzie?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • uczeszsie
    Classic
    • 2011
    • 12

    octavia II 1.9 TDI + chip - czy warto i gdzie?

    nooo
  • mati76
    Drive
    • 2010
    • 51

    #2
    octavia II 1.9 TDI + chip - czy warto i gdzie?

    Witam

    Jutro odbieram Octavię II FL 1.9 TDI (samochód ma niecały rok i ok 12 tyś przebiegu). Aktualnie jeżdżę Octavią I 1.9 TDI 90 KM i to co mnie trochę zdziwiło to fakt, że nowa, w moim odczuciu, przyspiesza całkiem podobnie do obecnej... Niby większy moment i moc ale różnicy nie widać. W związku z tym zastanawiam się nad założeniem chipa, i tu pojawiają się 3 pytania:
    1) czy i jak taki chip wpływa na trwałość silnika i oprzyrządowania (turbo, dwumasa, wtryski)? Wyczytałem już, że może coś szybciej paść ale może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tej kwestii? Jak często zdarzają się awarie, czy zależy do od stylu jazdy czy nie?
    2) biorąc pod uwagę kompromis między lepszymi (odczuwalnie) osiągami a mniejszą awaryjnością czy opłaca się zrobić lżejszy chip (zdaje się coś ok 120 KM)?
    3) czy możecie polecić jakieś miejsce w Trójmieście (ewentualnie okolicach: Toruń, Bydgoszcz, Elbląg) gdzie robią to poądnie? Co sądzicie o firmie V-Tech Pomorze oraz chipie w ASO Skody (Plichta, Groblewski)? Auto jest na gwarancji więc albo teraz w ASO albo za ponad rok ... gdzieś.

    pozdr.

    Komentarz

    • guzolot
      Rider
      • 2010
      • 473

      #3
      Jest dużo na ten temat w necie.
      Ja fachowcem ani ekspertem nie jestem.
      Jestem użytkownikiem chipowanej O1.
      Stwierdzam że:
      Spokojnie można robić + 20-25% mocy.
      Różnicę poczujesz na pewno.
      Czy się opłaca? Nie wiem. Zależy jak jeździsz. Czego potrzebujesz i wiele innych.
      U siebie mam ok +25% i żadnych negatywnych skutków nie odnotował ani poprzedni właściciel, ani ja.
      185 tys i dwumasa jeszcze nie wymieniana.

      Mój kolega miał w fokusie 150 tys i zmienił 3 dwumasy. Nic nie chipował, ale on bardzo dynamicznie jeździ.
      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
      ---


      A to moja skodzinka:
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

      Komentarz

      • rob555
        Rider
        • 2006
        • 748

        #4
        Nie ma czegos takiego jak CHIP ASO....
        Jak Ci wybuchnie silnik w polsce i pojedziesz do innego ASO to stracisz gwarancje.
        Serwisy na czarno wgrywaja zazwyczaj gotowce by troche kasy z tego rynku odzyskac.
        Mowa o gwarancji dotyczy ww serwisu a nie producenta!

        Wiec by byc szczerym to albo robisz urzadzenia zewnetrzne (BOX) albo ryzykujesz utrate gwarancji.
        Dotyczy to tylko naprawde grubych spraw, przy byle przegladze nikt nie bedzie Ci problemow robic czy zrobisz to u mnie, czy Vtechu czy w jakiejkolwiek innej firmie.
        Dlaczego?
        Bo programy nie sa podpisane cyfrowo wiec ASO nie wie czy auto X przyjechalo na ich programie czy na sofcie konkurencji a drobne niuanse w odczytach dynamicznych sa z byt trudne i pracochlonne dla ASO by probowac to rozrozniac.
        pozdrawiam

        Diagnostyka i tuning
        hybrydowe wtryski i turbiny
        programy na ulice jak i do sportu

        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
        www.tune-up.pl

        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

        Komentarz

        • Jacekz
          Classic
          • 2010
          • 1

          #5
          Witam wszystkich po raz pierwszy, Koledzy dałem się namówić na modyfikacje czyli tak zwany chip w 1,9 TDI 77kW i okazało się że teraz mam niezłego kopa ale i nie złe spalanie, delikatna jazda to w granicach 8 litrów w cyklu mieszanym, Nie wiem czy było warto przed chipem paliło 5,7 a teraz 8 , Przed chipem było 117 KM i 270N a po 148 i 333,
          Jaca

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            #6
            jacekz, co się chłopie bedziesz spalaniem przejmować
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              Jacekz, chyba dlatego , że masz wiecej mocy i wiecej butujesz niemożliwościa jest taka róznica spalania, wrecz powinno ciut mniej palic

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #8
                Hmm a kto Ci tego softa robil?
                Bo wartosci masz juz konkretne. Moze polane po nastawniku na max. Wtedy tez FIS moze glupiec ...
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • AndiT
                  Rider
                  • 2008
                  • 332

                  #9
                  mati76 odpowiadajac na punkt 3. to proponuje kolege rob555.
                  Zadzwon do niego a dowiesz sie wszystkiego.
                  M47N2

                  Komentarz

                  • Perfee
                    Ambiente
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 179

                    #10
                    Po chipie mam ok. 149/313 - mniej niutków bo chronię sprzęgło. Moje auto chodzi wspaniale, prawie jak turbo-benzyna, bo przebieg momentu mam dosyć wypłaszczony.
                    Fakt - padła turbina po 75k. Ale Masters twierdzi, że to nie wina tuningu, gdyż program nie przeciąża turbiny, a on zna się na rzeczy.

                    Na forum przeczytałem kiedyś, że po chipie będziesz żałował każdego dnia, kiedy chipa nie miałeś... :szeroki_usmiech I to jest prawda.

                    Zamieszczone przez Jacekz
                    Nie wiem czy było warto
                    Wszystko zależy od tego, czego oczekiwałeś. Dla mnie boot to podstawa, spalanie nieważne... :diabelski_usmiech
                    Jestem bardzo zadowolony i gdybym miał więcej środków na ten cel, to podciągnąłbym osiągi auta jeszcze wyżej. Banan jest z pewnością tego warty.
                    Perfee
                    149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                    Komentarz

                    • Zoltar
                      Rider
                      • 2005
                      • 722

                      #11
                      Trzeba powiedzieć głośno, że seryjna 105'tka w porównaniu do "poprzednika" w Octavii Tour 110 VP/101 PD, ma duże problemy z rozpędzaniem cięższego auta jakim jest "2"
                      www.soft-car.pl
                      www.chiptuning-gdansk.pl


                      - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                      - Wyłączanie DPF
                      - Hamownia Obciążeniowa

                      Komentarz

                      Pracuję...