Witam i znow troche namace, przymierzam sie do zakupu amortyzatorow do mojego auta i jak zwykle im blizej zakupu tym wiecej dylematow.
Auto jak w podpisie czyli 2.0tdi, zakupilem springi RS'a (a moze ASO wcisnelo mi seryjne?? podesle ktos numer katalogowy? znajomy mechanik twierdzi ze te sprezyny robi eibach dla vw - ciekawe ile w tym prawdy?) no ale nie o to chcialem zapytac, rozwazam kilka rodzajow amortyzatorow:
- Koni Sport - mam bardzo dobre wspomnienia - ale w o2 troche ciezko bedzie z regulacja zwlaszcza przod - niestety kolumna wychodzi na podszybiu a nie w komorze silnika i jakos nie usmiecha mi sie rozbieranie plastkiow aby zmiekczyc zawieszenie ponadto cena - okolo 2500-2700 pln komplet;
- Koni czerwone - bez regulacji (podobno tylko warsztatowo) - drogie ok 2200 pln,
- Bilstein b6 - sa dwa rodzaje z rura 50 i 55mm (jesli na nie padnie to ktore wybrac?), ponoc te grubsze sa dwururowe - odrobine bardziej komfortowe - generalnie roznica w cenie jest zadna bo jakies 30 pln, (calosc okolo 1600 pln) tylko pytanie czy do rs (nizszy o 12mm) nie beda za dlugie - tym bardziej ze ponoc na b6 idzie fura do gory - w koncu nie po to kupilem nizsze sprezyny Ale mozliwe ze jestem w bledzie,
- Bilstein b8 - podobno do obnizonego zawieszenia, tylko czy 12 mm to juz obnizenie kwalifikujace do zakupu tych amorow czy jeszcze seria? podobno dosc twarde amorki - mam nadzieje ze plomby nie leca cena zblizona do b6 (troche drozsze)
- Apex cena okolo 1700pln - nie mam pojecia co to takiego - gwinty maja dobre ale czy amory rowniez?
Jesli uzywacie ktoregos z tych rozwiazan - ewentualnie polecacie jakies inne to prosze o sugestie, jak uda mi sie cos jeszcze namierzyc do dorzuce, generalnie chodzi o zawieszenie do dynamicznej jazdy - zdecydowanie twardsze od serii ale tak aby dalo sie podwiezc tesciowa i zeby jej szczeka nie wyleciala. I tak jezdze caly rok na 17 calowych kolach z oponami o profilu 45 wiec nie bedzie amortyzacji w balonach...
No i stalo sie, w piatek panowie w serwisie zamontowali u mnie zawieszenie z modelu RS (z wyjatkiem stabilizatora z przodu - ktory pozostal seryjny - i tak mocniejszy w wersji 2.0tdi) pierwsze wrazenie - samochod nie obnizyl sie zbytnio (i takie bylo zalozenie) - po pomiarach wyszlo tego okolo 14 mm (roznie w zaleznosci od kola - bo co ciekawe mierzac auto przed wymiana okazalo sie ze zbyt rowno to on nie stal np prawy przod byl o 8mm wyzej niz lewy, z tylu roznica wynosila 5 mm ale na stronie lewej ) Na szczescie teraz wszystko jest rowno i kazda os ma dokladnie taka sama przestrzen od rantu blotnika. Podczas spokojnej jazdy praktycznie nie wyczuwa sie roznicy - komfort pozostal bez zmian - no moze baardzooo delikatnie sie usztywnil.
Nastepnie przyszedl czas na proby drogowe i tutaj zaskoczenie (mile rzecz jasna) auto jest bardzo ciezko wyprowadzic z rownowagi - na ostrych zakretach zdecydowanie rzadziej interweniuje ESP, a jazda z wysokimi predkosciami po kretych drogach to czysta przyjemnosc. Przy okazji testow skilowalem (bez trudu) jakas 2,5litrowa calibre z dwoma lysymi dresami na pokladzie Jak na moj gust rejestr predkosci w zakretach podniosl sie o kilkanascie kmh - nie bez znaczenia jest tez fakt iz zalozone sa felgi 7,5x17 z ET 35 - ktore ledwie sie mieszcza w obrysie nadwozia - poszerzenie o 19mm na strone to sporo z oponami sport maxx 225/45
cala zabawa kosztowala okolo 2700 pln (czesci + robota i przy okazji panowie zrobili serwis olejowy).
Napisz cos wiecej o roznicach w zawieszeiu RS jak moższ.
U gory byl link do zestawu zawieszenia KW ale to chyba twardzioch.
Wydaje mi sie ,ze taka kompleksowa zmiana na zaieszenie z Rs to dosc dobre rozwiazanie,po co błądzić? Kupie amory moze bedzie moze nie bedzie lepiej , kupie gwint to pojezdze tylko na rownym.Wydac pieniadze i uzyskac minimalne efekty to nie sztuka.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
Komentarz