Octa 2 zawias

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawel271182
    Drive
    • 2007
    • 62

    Octa 2 zawias

    ja tez bede
    i juz naszczescie nie niebieska strzałą
    wrazie czego moge zabrac grila
  • Jabar1975
    RS
    • 2006
    • 3331

    #2
    Octa 2 zawias

    Witam i znow troche namace, przymierzam sie do zakupu amortyzatorow do mojego auta i jak zwykle im blizej zakupu tym wiecej dylematow.
    Auto jak w podpisie czyli 2.0tdi, zakupilem springi RS'a (a moze ASO wcisnelo mi seryjne?? podesle ktos numer katalogowy? znajomy mechanik twierdzi ze te sprezyny robi eibach dla vw - ciekawe ile w tym prawdy?) no ale nie o to chcialem zapytac, rozwazam kilka rodzajow amortyzatorow:
    - Koni Sport - mam bardzo dobre wspomnienia - ale w o2 troche ciezko bedzie z regulacja zwlaszcza przod - niestety kolumna wychodzi na podszybiu a nie w komorze silnika i jakos nie usmiecha mi sie rozbieranie plastkiow aby zmiekczyc zawieszenie ponadto cena - okolo 2500-2700 pln komplet;
    - Koni czerwone - bez regulacji (podobno tylko warsztatowo) - drogie ok 2200 pln,
    - Bilstein b6 - sa dwa rodzaje z rura 50 i 55mm (jesli na nie padnie to ktore wybrac?), ponoc te grubsze sa dwururowe - odrobine bardziej komfortowe - generalnie roznica w cenie jest zadna bo jakies 30 pln, (calosc okolo 1600 pln) tylko pytanie czy do rs (nizszy o 12mm) nie beda za dlugie - tym bardziej ze ponoc na b6 idzie fura do gory - w koncu nie po to kupilem nizsze sprezyny Ale mozliwe ze jestem w bledzie,
    - Bilstein b8 - podobno do obnizonego zawieszenia, tylko czy 12 mm to juz obnizenie kwalifikujace do zakupu tych amorow czy jeszcze seria? podobno dosc twarde amorki - mam nadzieje ze plomby nie leca cena zblizona do b6 (troche drozsze)
    - Apex cena okolo 1700pln - nie mam pojecia co to takiego - gwinty maja dobre ale czy amory rowniez?

    Jesli uzywacie ktoregos z tych rozwiazan - ewentualnie polecacie jakies inne to prosze o sugestie, jak uda mi sie cos jeszcze namierzyc do dorzuce, generalnie chodzi o zawieszenie do dynamicznej jazdy - zdecydowanie twardsze od serii ale tak aby dalo sie podwiezc tesciowa i zeby jej szczeka nie wyleciala. I tak jezdze caly rok na 17 calowych kolach z oponami o profilu 45 wiec nie bedzie amortyzacji w balonach...
    nasza droga: www.wpzs.pl

    Komentarz

    • rafalus
      L&K
      • 2005
      • 1140
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      daj znaka jak cos pozmieniasz

      :arrow:
      nowy cSIMC od Aliego
      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

      półosie seryjne przebieg 273 tyś

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        Jabar1975, ja polece ci zestaw b8 i spręzyny od RS jest w miare komfortowo i dobrz sie jeździ sam ma taki zestaw w O1

        Komentarz

        • Nexus6
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 4847
          • Volkswagen

          #5
          djczas, komfortem to tego bym nie nazwał :diabelski_usmiech
          ale jeździ sie za....ście :szeroki_usmiech
          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

          Komentarz

          • onyx73
            Rider
            S_OCP Member
            • 2005
            • 282

            #6
            http://cgi.ebay.pl/KW-GEWINDEFAHRWER...QQcmdZViewItem moze cos takiego? cena troche zaporowa

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #7
              No i stalo sie, w piatek panowie w serwisie zamontowali u mnie zawieszenie z modelu RS (z wyjatkiem stabilizatora z przodu - ktory pozostal seryjny - i tak mocniejszy w wersji 2.0tdi) pierwsze wrazenie - samochod nie obnizyl sie zbytnio (i takie bylo zalozenie) - po pomiarach wyszlo tego okolo 14 mm (roznie w zaleznosci od kola - bo co ciekawe mierzac auto przed wymiana okazalo sie ze zbyt rowno to on nie stal np prawy przod byl o 8mm wyzej niz lewy, z tylu roznica wynosila 5 mm ale na stronie lewej ) Na szczescie teraz wszystko jest rowno i kazda os ma dokladnie taka sama przestrzen od rantu blotnika. Podczas spokojnej jazdy praktycznie nie wyczuwa sie roznicy - komfort pozostal bez zmian - no moze baardzooo delikatnie sie usztywnil.
              Nastepnie przyszedl czas na proby drogowe i tutaj zaskoczenie (mile rzecz jasna) auto jest bardzo ciezko wyprowadzic z rownowagi - na ostrych zakretach zdecydowanie rzadziej interweniuje ESP, a jazda z wysokimi predkosciami po kretych drogach to czysta przyjemnosc. Przy okazji testow skilowalem (bez trudu) jakas 2,5litrowa calibre z dwoma lysymi dresami na pokladzie Jak na moj gust rejestr predkosci w zakretach podniosl sie o kilkanascie kmh - nie bez znaczenia jest tez fakt iz zalozone sa felgi 7,5x17 z ET 35 - ktore ledwie sie mieszcza w obrysie nadwozia - poszerzenie o 19mm na strone to sporo z oponami sport maxx 225/45
              cala zabawa kosztowala okolo 2700 pln (czesci + robota i przy okazji panowie zrobili serwis olejowy).
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • greszczyn
                Elegance
                • 2005
                • 893
                • Nissan

                #8
                Zamieszczone przez Jabar1975
                cala zabawa kosztowala okolo 2700 pln (czesci + robota i przy okazji panowie zrobili serwis olejowy).
                Cała zabawa to : amorki ze sprężynami ? Czy coś jeszcze ?

                Komentarz

                • onyx73
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 282

                  #9
                  material
                  SPRĘŻYNA AMORTYZATORA PRZÓD OCTAVIA II RS 2 SZT
                  ODBOJNIK AMORTYZATORA PRZÓD OCTAVIA II RS 2 SZT
                  AMORTYZATOR PRZEDNI OCTAVIA II RS 2 2SZT
                  STABILIZATOR PRZEDNI OCTAVIA II RS 1 SZT
                  NAKRETKA 4 SZT
                  NAKRęTKA Z KOŁNIERZEM 2 SZT
                  ŚRUBA DO ZWROTNICY,WAHACZA [H31] 2 SZT
                  NAKRĘTKA ŚRUBY TYLNEJ BELKI [H31] 2 SZT
                  STABILIZATOR TYLNY OCTAVIA II RS 1 SZT
                  NAKRĘTKA ŚRUBY SWORZEŃ-ZWROTNICA FEL [H31] 2 SZT
                  PODUSZKA STABILIZATORA TYŁ OCTAVIA II RS 2 SZT
                  OPASKA MOCOWANIA STABILIZATORA 2 SZT
                  ZYL.SCHRAU 4 SZT
                  MUTTER 2 SZT
                  ODBOJNIK AMORTYZATORA TYŁ OCTAVIA II RS 2 SZT
                  AMORTYZATOR TYLNY OCTAVIA II RS 2 SZT
                  SCHRAUBE 2 SZT
                  SPRĘŻYNA ZAWIESZENIA TYŁ OCTAVIA II RS 2 SZT
                  ŚRUBA Z KOŁNIERZEM [G52] 2SZT
                  SECHSKANTB 4SZT
                  SRUBA Z ŁBEM 6KĄTNYM.M12X100 FAB [G41] 2SZT
                  SRUBA Z KO»NIERZEM 4SZT
                  SCHRAUBE 2SZT
                  SECHSKANTS [G52] 1SZT
                  SRUBA [G52] 1SZT
                  SRUBA [G41] 1SZT


                  kompletny zawias rs łącznie z wymianą obu stabilizatorów ok 3,5 k to duzo malo czy w sam raz?

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    Zamieszczone przez onyx73
                    kompletny zawias rs łącznie z wymianą obu stabilizatorów ok 3,5 k to duzo malo czy w sam raz?
                    To zalezy z czym porownac, ale jezeli chodzi o stosunek poprawy wlasciwosci jezdnych do serii, to IMHO w sam raz.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • Jabar1975
                      RS
                      • 2006
                      • 3331

                      #11
                      wymienilem amortyzatory i sprezyny - plus oczywiscie materialy montazowe - stabilizatory zostaly stare.
                      nasza droga: www.wpzs.pl

                      Komentarz

                      • rafalus
                        L&K
                        • 2005
                        • 1140
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Taki Tuning to mi sie podoba !!!

                        Ja bym tez rzucil sie na sprezyny RS ale i tak juz mam nisko . Poza tym nie wiedzialem ,ze do Rs sa inne amory ciekawe czy tak jest tez w O1?
                        nowy cSIMC od Aliego
                        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                        półosie seryjne przebieg 273 tyś

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #13
                          Re: Taki Tuning to mi sie podoba !!!

                          Zamieszczone przez rafalus
                          Ja bym tez rzucil sie na sprezyny RS ale i tak juz mam nisko . Poza tym nie wiedzialem ,ze do Rs sa inne amory ciekawe czy tak jest tez w O1?
                          tak
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • rafalus
                            L&K
                            • 2005
                            • 1140
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Napisz cos wiecej o roznicach w zawieszeiu RS jak moższ.
                            U gory byl link do zestawu zawieszenia KW ale to chyba twardzioch.
                            Wydaje mi sie ,ze taka kompleksowa zmiana na zaieszenie z Rs to dosc dobre rozwiazanie,po co błądzić? Kupie amory moze bedzie moze nie bedzie lepiej , kupie gwint to pojezdze tylko na rownym.Wydac pieniadze i uzyskac minimalne efekty to nie sztuka.
                            nowy cSIMC od Aliego
                            seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                            Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                            półosie seryjne przebieg 273 tyś

                            Komentarz

                            Pracuję...