Modyfikacja BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • azii
    Classic
    • 2011
    • 2

    Modyfikacja BXE

    Zamieszczone przez Skfarek
    17cie i będzie gites, optycznie 16ka na 02 trochę mała i słabo wygląda
    Zamieszczone przez LUKI
    kieronte daj 17 cali na oponie 225/45/17

    jak fabryka przykazała
    jeszcze troche sie nakrece i na bank bedzie 17...

    jedyne co w tym nie pasuje to to ze ze mam wrazenie ze samochod bedzie troszke mocniej zamulonyna takiej feldze a i tak mi brakuje mocy.... z drugiej strony tlumacze sobie to tym ze to "tylko" do konca gwarancji, felga zostanie a giabel w silniku napewno bedzie! wtedy bedzie zupelnie inaczej

    kieronte, mój ulubiony kolor
    Zamieszczone przez LUKI
    piotrek_gdy napisał/a:
    kieronte, mój ulubiony kolor


    taak kolorek ma zajebisty!

    zaraz obok czarnego mój ulubiony
    w gre wchodzily 2 kolory - czarny i wlasnie szary, jest good
  • Oklon
    Classic
    • 2010
    • 19

    #2
    Witam, moj pierwszy post na tym forum
    Posiadam vw touran bxe z 2005r wszystko seria... chce wsadzic wieksza suszarke ale myslalem bardziej o VA a nie VB ze wzgledu na mniejsza bezwladnosc wirnikow i mniejsze lagi. Czy ktos moze mi cos poradzic (szukalem duzo na forach i konkretnej odp. nie ma)? Wymienie tez chlodniczke na ta z ASZ/ARL (200zl allegro) co by glowe miec spokojna i czujnika temp. oleju juz nie montowac..

    Szkoda prosze przeslij mi linka z tego jak przyspiesza twoj bxe bo nie moglem znalezc odnosnika w forum.

    Nawet nie wiecie ile ja juz wykresow porowywalem z tymi garetami... Szkoda twoj wykres jest zupelnie inny niz wszystkie jesli chodzi o dol.. strasznie podniesiony.. turbo ma wtedy odpowiednie smarowanie?? jakies dymienie wystepuje??

    pozdr i licze na wasza wyrozumialosc, ze cos palne czasem

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      ja to widzę jako osobny topik.

      Zamieszczone przez Oklon
      Wymienie tez chlodniczke na ta z ASZ/ARL (200zl allegro) co by glowe miec spokojna i czujnika temp. oleju juz nie montowac..
      nie wiem czy to dobry pomysł, bez czujnika temp. to sobie tego nie wyobrażam za bardzo


      Zamieszczone przez Oklon
      Szkoda prosze przeslij mi linka z tego jak przyspiesza twoj bxe bo nie moglem znalezc odnosnika w forum.
      sam nie mogę tego znaleźć

      Zamieszczone przez Oklon
      turbo ma wtedy odpowiednie smarowanie?
      mam nadzieję
      dół jak dół, tak naprawdę to nigdy nie cisnę poniżej 2200-2300

      Zamieszczone przez Oklon
      jakies dymienie wystepuje?
      nie większe niż seria
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Oklon
        Classic
        • 2010
        • 19

        #4
        A jaku u Ciebie wyglada sprawa z lagiem? Chcialem mniejsze turbo GT1749VA a nie VB wlasnie ze wzgledu na mniejszy lag i szybsze wstawanie z dolu. Jak zobaczylem jak tobie auto ciagnie z dolu na duzej turbinie to wpadam w konsternacje co lepsze... Gdzies widzialem jeden post na forum VW ,ze gosciowi mulil na niskich...

        Czy jak zmienie same turbo bez chipa to to bedzie w jakims sensie niezdrowe? Bede musial dojechac do modowni od mechanika Jakie beda osiagi?

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez Oklon
          A jaku u Ciebie wyglada sprawa z lagiem? Chcialem mniejsze turbo GT1749VA a nie VB wlasnie ze wzgledu na mniejszy lag i szybsze wstawanie z dolu. Jak zobaczylem jak tobie auto ciagnie z dolu na duzej turbinie to wpadam w konsternacje co lepsze... Gdzies widzialem jeden post na forum VW ,ze gosciowi mulil na niskich...
          nie mam specjalnego porównania, generalnie to co ja nazywam ciągiem pojawia się od obrotów >2500, ale ja tak jeżdżę, specjalnego mulenia nie idczuwam, nie wiem co masz na myśli dokładnie.

          Zamieszczone przez Oklon
          Czy jak zmienie same turbo bez chipa to to bedzie w jakims sensie niezdrowe? Bede musial dojechac do modowni od mechanika Jakie beda osiagi?
          spokojnie dojedziesz
          generalnie sprężarka będzie chciała ładować to co ma zadane, ja przejeździłem tak chyba ~2000km, osiągi nie były zauważalnie różne, raczej miało się wrażenie większej stabilności MOCY, na hamowni wyszło po samej wymianie suszarki mniej KM a więcej Nm
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Oklon
            Classic
            • 2010
            • 19

            #6
            Chodzi mi o to ,ze masz bardzo duzy moment na dole. Tak duzy, ze chyba tego niewykorzystujesz bo padl by dwumas i sprzeglo. Rozumiem, ze przy takim momencie wogole nie odczuwasz ,ze to diesel Poprawe komfortu przy ruszaniu musiales zauwzyc. Na pewno masz jeszcze duzo rezerwy na obrotach w okolicy maksymalnego momentu jesli bys troche odjal z dolu (?) Dobrze rozumuje?

            Przykład (kryptoreklama?)
            Jesteśmy jedną z największych polskich firm o zasięgu międzynarodowym. Na rynku działamy od 2006, od ponad dekady realizujemy do kilkuset modyfikacji rocznie.

            Komentarz

            • rob555
              Rider
              • 2006
              • 748

              #7
              BXE ma liche sprzeglo i skrzynie...jak dmuchniesz za duzo z dolu to poleci jedno albo drugie.
              Chcesz mocy inwestuj w VB, troche wiekszy lag na dole ochroni uklad napedowy przed przeciazeniami z momentu chociaz i tak 380Nm przy 2500 (a tyle mozna spokojnie zrobic) zabije seryjne sprzeglo juz w czasie strojenia.
              Chlodniczka oleju wymagana przy takich nastawach.
              pozdrawiam

              Diagnostyka i tuning
              hybrydowe wtryski i turbiny
              programy na ulice jak i do sportu

              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
              www.tune-up.pl

              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

              Komentarz

              • Oklon
                Classic
                • 2010
                • 19

                #8
                No wlasnie ja mam 6gang i nie wiem co mam zrobic z tym malym sprzeglem...

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #9
                  wsadz jednomasowke + sprzeglo g60
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez Oklon
                    Tak duzy, ze chyba tego niewykorzystujesz bo padl by dwumas i sprzeglo.
                    oprócz dużego momentu mam jeszcze duży łeb
                    a że poleci jedno, drugie czy oba na raz to IMO kwestia czasu, oby jak najdłuższego.

                    [ Dodano: Nie 22 Sie, 10 22:49 ]
                    rob555, Twój wykres wydaje się sensowniejszy, w sensie idiotoodporności i zabezpieczenia przed niekontrolowanym ciśnięciem z dołu, z drugiej strony przyrost jest gwałtowny, nie mam zdania szczerze mówiąc.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • Oklon
                      Classic
                      • 2010
                      • 19

                      #11
                      Boje sie tego jednomasa bo sie naczytalem ,ze skraca zywotnosc silnika. Pozatym czytalem tez cos o halasowaniu i mniejszym komforcie takiego ukladu czego BARDZO niechce.
                      Tak wiec czy ktos wie czy można zamontowac jakis porzadniejszy komplet sprzegla z dwumasem? Jakie sa najlepsze i czy ten od ARL bylby dobry (mam skrzynie 6 biegowa)?

                      Skrzynia 6biegowa jest mocniejsza od 5? Czy to po prostu wynika z tego, ze 5 ma wyzsze przelozenia i naprezenia sa wieksze?

                      Potrzebuje to auto do miasta i wygodnego podrozowania. Spory zapas mocy tylko do wyprzedzania.

                      Rob555 Powiedz prosze czy w takim razie nielepiej wsadzic ladnie wystrojona VA ktora niemulila by mnie przy spokojnej jezdzie w miescie. Niezaprzeczam ,ze bylbym gotow przyjechac do was ten kawal drogi bo to moje ukochane autko.

                      Komentarz

                      • gregorianin
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 215
                        • Octavia II (1Z3)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Ja osobiście brałbym vb, lag wcale nie jest duży, a z samego dołu i tak nie warto dowalać jeśli ma to długo jeździć, inna sprawa że jeśli komuś faktycznie przeszkadza można go w dużym stopniu zniwelować idąc z dołu lekko w dym.
                        www.DURASOFT.pl

                        -Hamownia podwoziowa
                        -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                        -Diagnostyka
                        -Filtry FAP/DPF

                        Komentarz

                        • Oklon
                          Classic
                          • 2010
                          • 19

                          #13
                          Mi sie ciagle wydaje, ze vb jest za duza do mocy zedu 170km. Mniejsza turbina VA dawala by mi lepszy komfort w miescie ze wzgledu na mniejszy lag. Nie chce prawie wogole podnosic momentu na dole. Mniejsza turbina szybciej wchodzila by na obroty i ona rowniez poradzi sobie z wysokimi obrotami na poziomie 170km. Po prostu bedzie troche bardziej nadwyrezona przy bardzo wysokich obrotach ktorych az tak czesto uzywac nie bede...

                          Gregorianin.. Widziales wykres szkody? Takiego dolu niewidzialem nigdzie.. Jest calkowicie zniwelowany brak momentu na dole a dymienie, z tego co powiedzial Szkoda jest jak seryjne.. Czy wiec turbo nie dostaje wtedy po dupie ze wzgledu na stosunkowo niskie smarowanie i chlodzenie na niskich?

                          Dzieki za odpowiedzi!

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            #14
                            Oklon...mozemy Ci VA wystroic...kein problem. Tak czy siak max moment ktory zniesie seryjny dwumas to okolice 320-330Nm pozniej bedzie bolalo.
                            Zalecam chlodniczke oleju.
                            A podpowiem Ci ze np nowe Caddy wykastrowane ze 105KM na 75KM wychodzi na jednomasie :P
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • Oklon
                              Classic
                              • 2010
                              • 19

                              #15
                              rob555, Ja niechce zebys mi po prostu zrobil to co ja sobie wymysle. Szukam dobrych rozwiazan i chce zeby ktos mnie tu przekonal do ktorejs z turbin popierajac swoj wybor mocnymi argumentami.

                              Chlodniczka napewno bedzie.

                              Jednomas przy malej mocy i momencie oczywiscie ma sens. Pytalem sie goscia co wzmacnia sprzegla w wawce, ze dwumas moga mi wzmocnic wiekszymi sprezynami.

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Zamieszczone przez Oklon
                                Gregorianin.. Widziales wykres szkody? Takiego dolu niewidzialem nigdzie.. Jest calkowicie zniwelowany brak momentu na dole a dymienie, z tego co powiedzial Szkoda jest jak seryjne.. Czy wiec turbo nie dostaje wtedy po dupie ze wzgledu na stosunkowo niskie smarowanie i chlodzenie na niskich?
                                ja ciągle nie rozumiem jednego, czy Ty zakładasz jakieś ciśnięcie na dole?
                                bo IMO takie założenie jest z gruntu niebezpieczne

                                a co do reszty to też chętnie posłucham mądrych głów
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • rob555
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 748

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Oklon
                                  Szukam dobrych rozwiazan i chce zeby ktos mnie tu przekonal do ktorejs z turbin popierajac swoj wybor mocnymi argumentami.
                                  .
                                  Ja bym wkladal VB bo po prostu jest o wiele lepsza i bezpieczniejsza.
                                  Pozatym jak juz kupowac to cos co bedzie mialo zapas a 170KM w BXE na VA bedzie dosc obciazajace.
                                  Lagiem bym az tak sie nie przejmowal nie ma tragedii. Generalnie wszystko co wlozysz wydajniejszego bedzie mialo laga wiekszego i tyle.
                                  pozdrawiam

                                  Diagnostyka i tuning
                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                  programy na ulice jak i do sportu

                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                  www.tune-up.pl

                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                  Komentarz

                                  • Oklon
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 19

                                    #18
                                    Szkoda, niezakladam zadngo cisniecia z dolu. Dokladnie rozumiem, ze zdajesz sobie sprawe wizji fruwajacego dwumasa. Poprostu dziwie sie, ze dol podniesiony a Ty tego nie mozesz wykorzystac. Sa jakies inne plusy, ze masz koks na dole? Powiedz cos prosze o lagu, na jakich obrotach on wystepuje?
                                    Robiles cos ze sprzeglem? Daze do takiego samego rozwiazania....

                                    Rob555, dzieki za rady, rozumiem, ze lag VB jest minimalnie wiekszy od VA ale jak to sie ma do mojej oryginalnej GT1646V?
                                    Zauwazylem tez, ze ARL'owska znacznie ciezej dostac. Ta z AZS to koszt rowno 1000 za regenerowana z allegro od firmy ktora wydaje sie byc porzadna.

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Oklon
                                      Poprostu dziwie sie, ze dol podniesiony a Ty tego nie mozesz wykorzystac. Sa jakies inne plusy, ze masz koks na dole? Powiedz cos prosze o lagu, na jakich obrotach on wystepuje?
                                      nie wiem jak to mam wytłumaczyć, hmm...
                                      dla mnie obrotomierz i jazda w tym samochodzie zaczyna się od 2000 obr. co jest poniżej mnie w zasadzie kompletnie nie interesuje, czy jest tam koks, czy go nie ma, czy i jaki jest lag, dokładnie obojętne, przyzwyczaiłem się NIE analizować przebiegu wykresów z hamowni, zwłaszcza dotyczących diesla poniżej tych właśnie obrotów, bo po prostu ja tak nie jeżdżę, zazwyczaj, nawet przy "normalnej" jeździe zmieniam biegi tak, żeby po zmianie wskazówka obrotomierza nie trafiała poniżej tych 2000 obrotów, tak jeżdżę od zawsze i tyle, dlatego dywagacje o tym co się dzieje poniżej, są DLA MNIE raczej nieistotne.
                                      jak się toczę to mogę to robić na 1500 i przy toczeniu nic się nie dzieje, a jak jadę normalnie albo idę ogniem to oprócz samego ruszenia z miejsca silnik takich niskich obrotów nie widzi.

                                      jeszcze co do lagu - jeżdżąc tak jak ja, mam wrażenie, że silnik w każdym momencie jest gotowy do akcji, tak, że nie mam z tym problemu, ale być może się przyzwyczaiłem.

                                      co do mojego programu to akurat nie podoba mi się to czego akurat nie masz szans zobaczyć na tym wykresie skupiając się na niskich obrotach , czyli wysterowanie sprężarki, ale nie mam czasu się tym zająć i pogadać z Witkiem, więc kontroluję prawą nogę i obserwuję

                                      wiem, że to zupełnie niezrozumiałe, ale sprzęgło mam seryjne, jak się wysra pewnie będę myślał o jednomasie, zobaczymy tylko co padnie pierwsze, skrzynia, sprzęgło czy sprężarka :szeroki_usmiech
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • Oklon
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 19

                                        #20
                                        rob555, przepraszam, ze tak susze beret ale mam ostatnie pytanie. Napisales, ze VB jest znacznie lepsza.. O co dokladnie Ci chodzilo? O jej konstrukcje? O jej trwalosc? Czy moze chodzi Ci tylko o jej sprawnosc? Prosze opisz jak najwiecej roznic.
                                        Jesli chodzi VA to gdzie jest bezpieczna granica, ile km?

                                        Widzicie, Szkoda jezdzi od 2tys obrotow.. Ja jezdze od 1,5 do 2,5 bo lubie jezdzic oszczednie. Natomiast na autobahnie nienawidze wolnej jazdy, szukam tez duzego momentu do wyprzedzania...

                                        Komentarz

                                        • rob555
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 748

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Oklon
                                          Ja jezdze od 1,5 do 2,5 bo lubie jezdzic oszczednie. Natomiast na autobahnie nienawidze wolnej jazdy, szukam tez duzego momentu do wyprzedzania...
                                          Oszczednie? W seryjnym BXE max moment wypada kolo 1900-2100obr. Jezdzac ponizej latasz na nie pelnym doladowaniu. Paliwo zamiast isc na naped auta idzie po czesci w rozbujanie sprezarki....
                                          Przy takich zalozeniach zostan na serii...VA czy VB przeniesie wyzej rozlozenie wysokiego momentu... takie sa prawa fizyki
                                          pozdrawiam

                                          Diagnostyka i tuning
                                          hybrydowe wtryski i turbiny
                                          programy na ulice jak i do sportu

                                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                          www.tune-up.pl

                                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez rob555
                                            Przy takich zalozeniach zostan na serii...
                                            też mi się właśnie od początku założenia wydają dziwne...
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • Oklon
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 19

                                              #23
                                              tez tak myslalem, ze przy momencie bedzie najnizsze ale komputer i faktyczne spalanie: czasem nawet 4.8l mowia co innego..

                                              Prosze odp na pytanie..

                                              Komentarz

                                              • rob555
                                                Rider
                                                • 2006
                                                • 748

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Oklon
                                                Prosze odp na pytanie..
                                                Na jakie pytanie chcesz odpowiedz?
                                                Bo jesli w temacie turbiny to chyba juz wystarczajaco bylo powiedziane....
                                                Na moje przy takich zalozeniach jak masz to tylko soft + skrzynia 6 biegowa na duzym dzwonie od 2.0tdi ew wydluzenie 5bieg.
                                                Bedziesz mogl ok 330Nm/2000 na dole dowalic wiec elastycznosc petarda. Pozatym w zakresach obrotowych po ktorych jezdzisz turbina bedzie aktywna. Natomiast skrzynia pozwoli Ci na autostradzie na jazde z wyzszymi predkosciami przy nizszych obr przy ktorych seryjna turbina da sobie rade.

                                                A tak zaplacisz komus kase za turbo, montaz i zestrojenie. Kreski wyjda ladne i rowne ale Twoje odczucia beda negatywne...bo nie ma cudow spalania na poziomie 4.8 litra w zyciu nie zrobisz na wiekszej suszarce. Po pierwsze moment pojdzie wyzej wiec trzeba bedzie krecic po obrotach a to zwieksza apetyt a pozatym rozbujanie suszarki spalinami tez kosztuje.
                                                Co wiecej...moj BXE palil mi 9l w miescie (fakt mam ciezka noge) ale jeszcze nie spotkalem sie by PD palil mniej niz 6l przy normalnej (a nie emeryckiej) jezdzie.
                                                Praktycznie to co piszesz wydaje sie z lekka nie mozliwe (no chyba ze korkow nie masz) nawet przy zamulaniu....takie spalanie to maja silniki na VP ktore jak wiemy sa o wiele bardziej ekonomiczne niz PD.
                                                Wiec albo uprawiasz PSJ co na duzej turbinie bedzie absolutnie bez sensu albo masz FISa co przeklamuje...
                                                pozdrawiam

                                                Diagnostyka i tuning
                                                hybrydowe wtryski i turbiny
                                                programy na ulice jak i do sportu

                                                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                www.tune-up.pl

                                                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                Komentarz

                                                • navigator
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 583
                                                  • Volkswagen

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez rob555
                                                  Co wiecej...moj BXE ...
                                                  ...a możesz - jeśli to nie skrywana tajemnica - wyjawić ile masz koksu i na jakich gratach :?:
                                                  ....no chyba, że to Ty jesteś tym rzeźnikiem od altei.... :helm
                                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...