Witam,
Jako ze zastanawialem sie kiedys nad zmiana filtra powietrza w swojej Niuni na jakis bardziej wydajny lub zrobieniem malej przerobki :wink: natrafilem surfujac po necie na pare rzeczy i przypadkiem na cos takiego :shock: Air Accelerator
Calkiem fikusnie wygladajaca zabawka :P i jak dla mnie nie ma bata azeby dawala az te 40 kucy wiecej :haha: ale jednak patrzac na technologie i zasade dzialania, cos tam moze dawac i cos tam moze dzialac... :idea: Zasada dzialania Dyszy De Lavala
Teraz oto w tym momecie nasuwaja sie dwa pytania...
1. Mowia ze dziala z benzyna, dieslem i metanolem ale czy z turbo dieslem to bedzie smigac?? I jezeli tak czy to bedzie wogole bezpieczne??
2. Jaki moze byc "realny performance" takiej przerobki samej, ewentualnie razem z ktoras tych rzeczy badz dwiema naraz..?? Kompresor a3 ROHR AIR INTAKE PIPE
Te dwie ostatnie to tak na usprawnienie i uregulowanie przeplywu powietrza z filtra do silnika... :P
Chcialbym poznac w szczegolnosci opinie Naszych Mechanikow :diabelski_usmiech
Jakoś nie wyobrażam sobie w jaki sposób w aucie można osiągnąć przepływ naddźwiękowy... Zresztą co dalej? Bo przed turbiną trzeba by to wyhamować.
Jeśli to cokolwiek zadziała to raczej na zasadzie doładowani dynamicznego, czyli coś co np. w japońskich motocyklach jest na porządku dziennym i to od wielu lat. Ale to wymaga odpowiedniego ustawienia i ukształtowania dolotu, łatwiej i taniej będzie podnieść doładowanie na turbine o 0,1 bar i efekt. Będzie podobny albo lepszy...
ona MOZE (ale wcale nie MUSI) dac tej dodatkowej mocy i takie 'wstawki' powinny byc poprzedzone chociazby zgrubnymi obliczeniami - bedzie toto bardzo wrazliwe chociazby na pogode (cisnienie, wilgotnosc (gestosc) powietrza ) co z tego ze uzyskasz przeplyw naddzwiekowy (wbrew pozorom nie jest to trudne), jesli taka porcja 'przyspieszonego powietrza trafi na zamkniety zawor i sie na nim sprezy i od niego odbije a czesc tej 'pracy' zamieni sie w cieplo. do silnika z turbina to IMO kiepski pomysl, w wolnossacym tez nie da dodatkowego poweru w calym zakresie obrotow.
zapytaj sprzedawce o jakies 'examples' - jak, gdzie i do czego to wsadzal (jesli wsadzal) :szeroki_usmiech
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
zapytaj sprzedawce o jakies 'examples' - jak, gdzie i do czego to wsadzal (jesli wsadzal) :szeroki_usmiech
zapytam zapytam ale to dopiero jak wroce z Polski... :P
a patrzyliscie na te dwa pozostale?? Wiatraczek to chyba tak dla picu ale rurka moze moze co?? :wink:
Wiatraczek to chyba tak dla picu ale rurka moze moze co??
:ideia: :helm
skad oni biora te dane o przyrostach .... tu +40, tu +35 ... wychodzi na to ze jak zamontujesz wszystko na raz to na miekko przekraczasz 200KM i puszczasz tunerow z torbami.
jesli bedziesz pytal o 'examples' to spytaj jaki wydatek maja te wentylatorki (hehe) i jakie predkosci obrotowe osiagaja. gosciu przytomnie pisze ze dzialaja DO pewnych predkosci, ale dyplomatycznie pomija fakt ze POWYZEJ juz tylko tlumia przeplyw :idea:
co co TurboDymoPowerRohr - w pierwszej z brzegu Castoramie rurke PVC od kibla kupisz taniej
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
skad oni biora te dane o przyrostach .... tu +40, tu +35
tu chodzi o przytost temp. twojego ciała jak sie wku.......wisz ze nie działa.
to pierwsze to chyba na koniec rury wydechowej, żeby był odrzut
w TDI nie chodzi o predkość powietrza ale o wzrost jego masy/odjetości.
zrób sobie test z węzem ogrodowym.........przytkaj go palcem, wzrosnie predkość wody, ale nie jej objetość, bo ta reguluje się kranem.
Fizyki się nie oszuka. Do spalenia wiekszej ilości paliwa potrzebna jest większa ilość powietrza. Co z tego, że w małym otworku prędkość przepływającego powietrza jest duża, kiedy właśnie przez ten mały otworek w jednostce czasu przejdzie mniejsza ilość powietrza objętościowo/wagowo, pomimo tego, że to powietrze porusza sie z większą prędkością?
Liczy się masa/objętość, a to wzrasta tylko przy wzroście ciśnienia i wzroście otworu przepuszczającego, czyli rośnie ze wzrostem "średnicy rury".
30, 40 KM - taaa magnetyzry już nie idą jak dawniej, ludzie trochę zmądrzeli to mamy nowe wynalazki.
obawiam się że niestety idą dalej, co chwile wprowadzają "nowe" generacje a ich ceny rosną :szeroki_usmiech
Na Polo Klub Polska ściąłem się parę razy z :tjunerami" co wywalili po uwaga .... 2 tysiące... na magnetyzery i oczywiście twierdzili że auto lepiej jeździ i mniej pali, ale jak poprosiłem o wykresy z hamowni potwierdzające przyrost mocy to dyskusja się kończyła szybko albo uzyskiwałem odpowiedź, że po co bo przecież działa i oni "to czują" :diabelski_usmiech
w pierwszej z brzegu Castoramie rurke PVC od kibla kupisz taniej
hahaha spox
Dzieki panowie zescie wybili mi ten pomysl z glowy, chcialbym wszystkim kliknac pomogl ale nie da rady tak... :P
Poki co moja kochana juz jest po virusie u rogala i po oklejeniu i wygluszeniu takze na nowo cieszy jeszcze bardziej...
Temat mozna w sumie uznac za zamkniety...
Dzieki wszystkim
Komentarz