montaż wskazników

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kranek3
    Drive
    • 2010
    • 79

    montaż wskazników

    a ja mam zagadkę
    sterownik 1K0 907 379 AB ESP 4motion MK60 0102
    TPMS jest, czujnik G251 jest, HHC brak (adaptacja 58 - ERROR)

    brak długiego kodowania !

    jak widzę marbab w 4x4 ma inny sterownik
    i chyba tu będzie pies pogrzebany
  • piramida
    RS
    • 2009
    • 12222
    • Superb III (3V3)

    #2
    montaż wskazników

    Mam pytanko, w których miejscach optymalnie umiescić wskazniki EGT, temp oleju, cisnienie oleju lub doładowanie?
    - Egt chyba najlepiej w okolicach 4 cylindra?
    - temp oleju w którym miejscu, w misce bedzie chyba kulawo bo olej w misce np szybko sie schładza na trasie?
    - cisnienie oleju lub doładowanie turba, który będzie bardziej pozyteczny?

    Jeszcze jedno czy do montazu czujnika EGT trzeba sciągać kolektor wydechowy co by go nawiercić?

    Dodam ze sam tego nie będe montował tylko oddaje auto do fachowca więc chciałbym miec minimum wiedzy na temat optymalnego miejsca montazu wyzej wymienionych wskazników
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz

    • RALF
      Elegance
      • 2008
      • 974

      #3
      temp. oleju ja mam właśnie w misce. nie wkładaj czujnika w obudowę filtra bo będziesz miał przekłamania.
      w trasie zależy czy masz założoną płyte pod silnik czy nie , ja np mam i średnio pokazuje 50-60* C przy 120-160km/h
      EGT nie mam , zastąpiło ten wskaźnik ciśnienie oleju, boost był już zamontowany jak kupiłem auto

      Komentarz

      • piramida
        RS
        • 2009
        • 12222
        • Superb III (3V3)

        #4
        Zamieszczone przez RALF
        temp. oleju ja mam właśnie w misce. nie wkładaj czujnika w obudowę filtra bo będziesz miał przekłamania.
        w trasie zależy czy masz założoną płyte pod silnik czy nie , ja np mam i średnio pokazuje 50-60* C przy 120-160km/h
        EGT nie mam , zastąpiło ten wskaźnik ciśnienie oleju, boost był już zamontowany jak kupiłem auto
        50-60* masz temp. oliwy lecąc w trasie? Chyba troche za niska?
        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

        Komentarz

        • RALF
          Elegance
          • 2008
          • 974

          #5
          jeżeli jedziesz jednostajnym tempem bez gwałtownych przyśpieszeń i hamowań to da się to zrobić
          zapraszam na przejażdżke za tydzień ... jade do zakopanego

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            Zamieszczone przez RALF
            jeżeli jedziesz jednostajnym tempem bez gwałtownych przyśpieszeń i hamowań to da się to zrobić
            zapraszam na przejażdżke za tydzień ... jade do zakopanego
            u mnie się nie da, tzn. w zależności od temperatury na zewnątrz, ale przy ~15 stopniach mam 70 przy spokojnej jeździe.
            no i dobrze.
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              panowie jak jest z tym wskaznikiem egt, gosc chce mi ściągac kolektor bo stwierdził ze nie ma podejscia aby wywierciic otwór, nie ma innego wyjscia tylko jednak trzeba go sciągać?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • OctaviaRS TDi
                Elegance
                • 2009
                • 771

                #8
                a nie masz czujnikow w serii EGT? w bmn jest, albo sa nawet dwa i komputer sam decyduje czy jest mu za cieplo i sam ustala mieszanke.. w ECU projekt (stary dynosoft wro) powiedzieli mi ze montaz w bmn takiego wskaznika jest zbyteczny.

                co do mojego pytania... wiem, ze masz turbo z bmn - ale nie chcesz mi powiedziec ze nie masz tam zadnego czujnika EGT, ktory byl w bkd albo powinien byc montowany w bmn....

                Komentarz

                • oziemi
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 399

                  #9
                  A ja zapytam troche z innej beczki, czy w OI da rade przecisnąć do kabiny ten gumowy przewód wskaźnika boost, jezeli tym otworem w grodzi idzie już kabel do wzmaka. Bo mam wrażenie, ze jeśli nawet się uda to może się ten przewód zaginać jeżeli bedzie za ciasno :roll:
                  Elegance
                  ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                  -------------------------------------------

                  Komentarz

                  • piramida
                    RS
                    • 2009
                    • 12222
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                    a nie masz czujnikow w serii EGT? w bmn jest, albo sa nawet dwa i komputer sam decyduje czy jest mu za cieplo i sam ustala mieszanke.. w ECU projekt (stary dynosoft wro) powiedzieli mi ze montaz w bmn takiego wskaznika jest zbyteczny.

                    co do mojego pytania... wiem, ze masz turbo z bmn - ale nie chcesz mi powiedziec ze nie masz tam zadnego czujnika EGT, ktory byl w bkd albo powinien byc montowany w bmn....
                    Kolego pytasz mnie o takie skomplikowane rzeczy :shock: nie mam pojęcia, nawet jak jest jeden czy dwa czujniki z których komp pobiera dane i dobiera odpowiednia mieszankę to podczas upalania i tak nie wiesz jaka jest temp spalin.
                    Chyba ze jest tak ze jak jest zbyt wysoka temp spalin to komp tak dobiera mieszanke aby temp nie przekraczała odpowiednich norm a jezeli tak nie jest to w modyfikowanym silniku nie wiadomo co sie dzieje przy mocnijszym cisnięciu np. w upalne dni.

                    Podobno niektórzy zamiast montowac czujnik egt montują czujnik cisnienia oleju i wtedy prędzej sie wyłapie ze cos jest nieteges z motorownią.
                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                    Komentarz

                    • OctaviaRS TDi
                      Elegance
                      • 2009
                      • 771

                      #11
                      piramida, wrzuce cytat z rozmowy na innym forum z przemeku - on teraz sprzedaje zegary autometer ( na naszym forum w dziale komercyjne jest info). chcialem od niego kupic to EGT, ale on byl przy okazji w ECU (dynosoft) i podeslal mi cos takiego:

                      ,,Ty masz seryjnie sondy do EGT i jest ten pomiar zczytywany do kompa. jeżeli wartości sa przekroczone to sterownik sam tnie paliwo aby ograniczyć EGT.,, 8) wiec lepiej miec temperature oliwy i cisnienie, a co do EGT- jak za duzo bedziesz upalal fure to on sam sie zabezpiczy jesli chodzi o spaliny.

                      wyslij priv do sesika, albo on sie tutaj wypowie - on ma EGT i moze powie Ci ze warto to miec albo nie

                      ps. kolega ma modyfokowanego nissana s14 do driftu. zawsze predzej zagotowuje sie olej niz jest problem z temperatura spalin

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                        ps. kolega ma modyfokowanego nissana s14 do driftu. zawsze predzej zagotowuje sie olej niz jest problem z temperatura spalin
                        to chyba nie jest norma, u DGW EGT idzie szybko w górę, tyle, że to jest hardkor.
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • piramida
                          RS
                          • 2009
                          • 12222
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          octaviars, dzieki wielkie za wyczrpujaca odpowiedz, podbije do sesika i zobaczymy co w trawie piszczy
                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                          Komentarz

                          • przemeku
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 222

                            #14
                            OctaviaRS TDi, Ty masz seryjnie montowaną sondę EGT i nawet jeśli tuner przesunie limitery to powyżej danej temperatury komp bedzie ciął paliwo aby zmniejszyć EGT.

                            piramida, ma turbo od BMN i powinien mieć miejsce w kolektorze na seryjną sondę. Pewnikiem trezba by dorobić jakś przejściówkę bo gwint może być inny.

                            poniżej link do forum i golfa w temacie EGT i BRD (w BMN powinno być tak samo)


                            no chyba że się mylę.......

                            zapytajcie Sesika lub Maru oni mieli w rękach wyjętą suszarkę BMN i powinni to wiedzieć.

                            [ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 21:47 ]
                            Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
                            ps. kolega ma modyfokowanego nissana s14 do driftu. zawsze predzej zagotowuje sie olej niz jest problem z temperatura spalin
                            EGT rośnie znacznie szybciej niż temp oliwy, ale i tez bardzo szybko spada -wystarczy zdjąc nogę z gazu. Temp oliwy rośnie dłużej, ale spada znacznie wolniej i chłodzić trzeba ładnych parę minut.

                            Komentarz

                            Pracuję...