OpornikMod w Octavi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cwl15jh
    Classic
    • 2011
    • 6

    OpornikMod w Octavi

    miałeś rację Picku jak nas nie ma to dyrehtory nie mogą się zebrać , nie ma nas maluczkich więc nie mają sie przed kim popisywać i nie przyjeżdzają :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
  • Ruffi
    Classic
    • 2010
    • 27

    #2
    OpornikMod w Octavi

    Witam !
    Ostatnio czytając forum TDIClub, natrafiłem na właśnie mod związany z opornikiem, który jest "dość" popularny w Golfach 3 z silnikami 1,9TDi.
    Byłem bardzooo ciekawy czy to faktycznie działa i zabrałem się za zbieranie elementów.
    Kupowanie pojednyczyczych oporników mija się z celem, lepiej zastosować potencjometr od 0 do 2000Ohm, koszt do 5zł, wyłącznik(nie ma go na zdjeciu) , 2m przewodu(Ja zastosowałem głośnikowy).

    Na samym końcu przylutowałem szpilki (łatwy i szybki montaż do testów)

    No i sam 'opornik" czyli potencjometr:

    Przy samym potencjometrze trzeba zastosować wyłącznik, aby można było regulować.
    I teraz sam montaż:

    Zdejmujemy pokrywe silnika, i szukamy 10'pinowej wtyczki idącej do pompy:

    Znajduje się przy filtrze oleju.
    Wyjmujemy wtyczkę i wsadzamy szpilki w piny 2 i 3, wpinamy wtyczke, prowadzimy przewód do kabiny i testujemy.
    Potrzebny będzie multimetr, rozłaczamy obwód, i sprawdzamy oporność, na początku najlepiej ustawić 1200 Ohm. Odpalamy silnik przestawiamy, poźniej na 1000 Ohm itd.
    Oczywiście przy każdym przestawieniu gasimy silnik i rozłączamy obwód. Przy pewnych wartościach miga kontrolka świec,po wypięciu opornika kontrolka gaśnie sama.
    Testowałem to na 100km co jakiś czas zmieniając Ohm. Ostatecznie moje testy zakończyły się na 820 Ohm. Samochód dużo żwawiej reaguje na gaz, już przy 1600Obr/min samochód spokojnie reaguje na 5biegu, spokojnie można wyprzedzać bez redukcji. Opony piszczą spokojnie na 2 biegu. Jadąc 80km/h na 5 biegu, redukując na 3 auto ma kosmiczne przyspieszenie, zresztą zobaczcie Sami.

    Wiem że to druciarstwo etc, byłem ciekawy, zobaczyłem działa, postanowiłem się podzielić info i liczę na Wasze opinie, i może testy.
    P.S
    Zauważyłem również że samochód na ciepłym silniku szybciej łapie ( a ma z tym problem)
    Testowane na pełni rozgrzanym silniku.
    Silnik: 1,9 TDI ASV 110KM 350k km przebiegu 2000r.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      jednej rzeczy zabrakło w tym teście - wizyty na hamowni przed i po :idea:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • Ruffi
        Classic
        • 2010
        • 27

        #4
        Też myślę o tym ale dziś już zabrakło czasu i $$$ :roll: :P

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez Ruffi
          Też myślę o tym ale dziś już zabrakło czasu i $$$ :roll: :P
          dobrze byłoby zrobić to chociaż dla własnego dobra, żeby nie było trzeba więcej $$$
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Ruffi
            Classic
            • 2010
            • 27

            #6
            Z tego co wyczytałem na tamtym forum, ludzie robili ponad 10k km z tym modem i wsio balanga :wink: Ale aby przybędzie trochę funduszy to trzeba się wybrać na hamownie.

            Komentarz

            • szkoda
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 22543

              #7
              Zamieszczone przez Ruffi
              Z tego co wyczytałem na tamtym forum, ludzie robili ponad 10k km z tym modem i wsio balanga :wink: Ale aby przybędzie trochę funduszy to trzeba się wybrać na hamownie.
              10kkm to można zrobić i na sprężarce, która pompuje na 2,5, tylko, że potem już się wymienia całość

              [ Dodano: Sob 18 Wrz, 10 14:54 ]
              a poza tym (i to nie jest już akurat do Ciebie uwaga Ruffi bo przynajmniej masz pomiar w planie), to takich kmiotów NIGDY nie zrozumiem, najtaniej jak się da, na drut, taśma, pianka, ale żeby wydać stówę czy dwie na hamownię i mieć pewność, że nic nie klęknie to już nie bardzo.
              co to za koszta biorąc pod uwagę całość eksploatacji samochodu i ryzyko uszkodzenia silnika\skrzyni\sprzęgła, chyba taki pomiar czy przy oporniku, boxie, programie, czy jakiejkolwiek modyfikacji to powinna być podstawowa rzecz?!
              najlepiej jakby jeszcze można było nasrać do baku
              potem kup samochód z drugiej ręki..
              uniosłem się :lol:
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz

              • Ruffi
                Classic
                • 2010
                • 27

                #8
                No dokładnie, Ja aby zobaczyłem czy działa te 100km i nie zakładam teraz tego do kiedy nie skocze na hamownie, przy okazji obadam stan samochodu

                Komentarz

                • rss
                  L&K
                  • 2009
                  • 1098

                  #9
                  fajnie by bylo zebys podrzucil tez logi dla jazdy 'z opornikiem' i 'bez', ale na wykres z hamowni tez czekam. jak sie domyslam po prostu podlewasz wiecej paliwa do cylindrow.

                  golfy III mialy silniki duzo bardziej odporne na takie modzenie, ale Twoj samochod, Twoje ryzyko, a 10.tys km to nie jest jakos strasznie duzo.

                  Szkoda dobrze pisze, ze wizyta na hamowni powinna byc obowiazkowa przy kazdyej takiej modyfikacji, biorac pod uwage ze nie sa to jakies bardzo duze pieniadze.

                  jak bedziesz przyspieszal z 1600 obrotow to kase na nowe sprzeglo zacznij zbierac juz dzis. poogladaj wykresy przed i po modyfikacjach - zaden tuner nie dodaje poweru ponizej ok 2000 obrotow wlasnie z uwagi na duzo wieksze obciazenia.
                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                  _________________________________________
                  Do sprzedania:
                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                  zaciski do hamulcow 280mm.

                  Komentarz

                  • bradley
                    L&K
                    • 2008
                    • 1465

                    #10
                    A w golfach/vento mozna jeszcze przelutowac opornik o innej rezystancji w komputerze (do mapsensora) i w ten sposob podniesc sobie cisnienie doladowania. Wiec z koxem idzie powietrze. Oczywiscie mile widziane wskaznik doladowania bo na vagu bedzie pokazywac ciagle to samo cisnienie choc faktyczne jest wieksze.

                    Zamiast szpilek czy ciecia przewodow i lutowania mozna zrobic to ladniej kupujac
                    Wtyczka nr 3A0 973 734
                    Gniazdo nr 3A0 973 834G
                    Komplet pinow meskich i zenskich
                    Taka przejscioweczka prosto z tuningboxow z alledrogo (bo to tam wlasnie siedzi rezystorek z potencjometrem).

                    rss, na logach nic nie wyjdzie bo komputer pokazuje identyczne nastawy jakie ma "zakodowane" w sobie. A rezystor oklamuje tylko sygnal idacy do komputera. Mowi jest wciaz malo paliwa, rusz nastawnikiem, no i rusza :P
                    VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                    Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                    Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                    Komentarz

                    • Ruffi
                      Classic
                      • 2010
                      • 27

                      #11
                      rssLogi z jazdy będą normalne, nie pokaże nic. Tutaj zabawa polega na modzeniem nastawnikiem. Tak jak mówiłem przedstawie wykres z hamowni. Z tymi 1600Obr to nie jest tak że wgniata w fotel jak przy 2200Obr ale czuć różnice.
                      bradley Oszukiwanie MAP SENSORA również jest możliwe w Octavi Trzeba wykorzystać diode Zenera 3,3V, opornik i coś jeszcze, dokładnie nie pamiętam, musiałbym spojrzeć na schemat a gdzieś go mam ;]

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez Ruffi
                        Tak jak mówiłem przedstawie wykres z hamowni.
                        super, jeszcze nie widziałem takiego moda na wykresie i jestem ciekaw
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          szkoda, tak to w gofrach wyglada.
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #14
                            bradley, no to nie wygląda nawet tak źle, prymitywnie podniesione tylko wszystko wyżej.
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Ruffi, zapomnialem, ze jeszcze da sie przyspieszyc kat wtrysku na wyzszych obrotach za pomoca ukladu rezystor-kondensator :P
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • gregorianin
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 215
                                • Octavia II (1Z3)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Jeśli się nie zrobi wszystkiego co niezbędne czyli dostosowując do ilości paliwa - ilość powietrza i co równie ważne - początek wtrysku "taniość" tego rozwiązania może być tylko pozorna.

                                Pozdrawiam
                                www.DURASOFT.pl

                                -Hamownia podwoziowa
                                -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                -Diagnostyka
                                -Filtry FAP/DPF

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez gregorianin
                                  Jeśli się nie zrobi wszystkiego co niezbędne czyli dostosowując do ilości paliwa - ilość powietrza i co równie ważne - początek wtrysku "taniość" tego rozwiązania może być tylko pozorna.

                                  Pozdrawiam
                                  coś więcej?
                                  chodzi o temperaturę spalania?
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • gregorianin
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 215
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Nie chodzi tyle o temperaturę spalania, ale o to by "zatrzymać" ją w komorze a nie puszczać do wydechu.
                                    Przeciągające się spalanie powoduje lawinowy wzrost egt, druga rzecz że aby rezystorem uzyskać taką moc jak na programie musielibyśmy w zakresie ~1,5-4,2krpm poradzić sobie z trybem awaryjnym bo dawka była by poza zakresem regulacji nastawnika (brak możliwości modelowania ogranicznika momentu).

                                    Pozdrawiam
                                    www.DURASOFT.pl

                                    -Hamownia podwoziowa
                                    -Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
                                    -Diagnostyka
                                    -Filtry FAP/DPF

                                    Komentarz

                                    Pracuję...