miałeś rację Picku jak nas nie ma to dyrehtory nie mogą się zebrać , nie ma nas maluczkich więc nie mają sie przed kim popisywać i nie przyjeżdzają :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
OpornikMod w Octavi
Zwiń
X
-
OpornikMod w Octavi
Witam !
Ostatnio czytając forum TDIClub, natrafiłem na właśnie mod związany z opornikiem, który jest "dość" popularny w Golfach 3 z silnikami 1,9TDi.
Byłem bardzooo ciekawy czy to faktycznie działa i zabrałem się za zbieranie elementów.
Kupowanie pojednyczyczych oporników mija się z celem, lepiej zastosować potencjometr od 0 do 2000Ohm, koszt do 5zł, wyłącznik(nie ma go na zdjeciu) , 2m przewodu(Ja zastosowałem głośnikowy).
Na samym końcu przylutowałem szpilki (łatwy i szybki montaż do testów)
No i sam 'opornik" czyli potencjometr:
Przy samym potencjometrze trzeba zastosować wyłącznik, aby można było regulować.
I teraz sam montaż:
Zdejmujemy pokrywe silnika, i szukamy 10'pinowej wtyczki idącej do pompy:
Znajduje się przy filtrze oleju.
Wyjmujemy wtyczkę i wsadzamy szpilki w piny 2 i 3, wpinamy wtyczke, prowadzimy przewód do kabiny i testujemy.
Potrzebny będzie multimetr, rozłaczamy obwód, i sprawdzamy oporność, na początku najlepiej ustawić 1200 Ohm. Odpalamy silnik przestawiamy, poźniej na 1000 Ohm itd.
Oczywiście przy każdym przestawieniu gasimy silnik i rozłączamy obwód. Przy pewnych wartościach miga kontrolka świec,po wypięciu opornika kontrolka gaśnie sama.
Testowałem to na 100km co jakiś czas zmieniając Ohm. Ostatecznie moje testy zakończyły się na 820 Ohm. Samochód dużo żwawiej reaguje na gaz, już przy 1600Obr/min samochód spokojnie reaguje na 5biegu, spokojnie można wyprzedzać bez redukcji. Opony piszczą spokojnie na 2 biegu. Jadąc 80km/h na 5 biegu, redukując na 3 auto ma kosmiczne przyspieszenie, zresztą zobaczcie Sami.
Wiem że to druciarstwo etc, byłem ciekawy, zobaczyłem działa, postanowiłem się podzielić info i liczę na Wasze opinie, i może testy.
P.S
Zauważyłem również że samochód na ciepłym silniku szybciej łapie ( a ma z tym problem)
Testowane na pełni rozgrzanym silniku.
Silnik: 1,9 TDI ASV 110KM 350k km przebiegu 2000r.
-
-
Zamieszczone przez RuffiZ tego co wyczytałem na tamtym forum, ludzie robili ponad 10k km z tym modem i wsio balanga :wink: Ale aby przybędzie trochę funduszy to trzeba się wybrać na hamownie.
[ Dodano: Sob 18 Wrz, 10 14:54 ]
a poza tym (i to nie jest już akurat do Ciebie uwaga Ruffi bo przynajmniej masz pomiar w planie), to takich kmiotów NIGDY nie zrozumiem, najtaniej jak się da, na drut, taśma, pianka, ale żeby wydać stówę czy dwie na hamownię i mieć pewność, że nic nie klęknie to już nie bardzo.
co to za koszta biorąc pod uwagę całość eksploatacji samochodu i ryzyko uszkodzenia silnika\skrzyni\sprzęgła, chyba taki pomiar czy przy oporniku, boxie, programie, czy jakiejkolwiek modyfikacji to powinna być podstawowa rzecz?!
najlepiej jakby jeszcze można było nasrać do baku
potem kup samochód z drugiej ręki..
uniosłem się :lol:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
fajnie by bylo zebys podrzucil tez logi dla jazdy 'z opornikiem' i 'bez', ale na wykres z hamowni tez czekam. jak sie domyslam po prostu podlewasz wiecej paliwa do cylindrow.
golfy III mialy silniki duzo bardziej odporne na takie modzenie, ale Twoj samochod, Twoje ryzyko, a 10.tys km to nie jest jakos strasznie duzo.
Szkoda dobrze pisze, ze wizyta na hamowni powinna byc obowiazkowa przy kazdyej takiej modyfikacji, biorac pod uwage ze nie sa to jakies bardzo duze pieniadze.
jak bedziesz przyspieszal z 1600 obrotow to kase na nowe sprzeglo zacznij zbierac juz dzis. poogladaj wykresy przed i po modyfikacjach - zaden tuner nie dodaje poweru ponizej ok 2000 obrotow wlasnie z uwagi na duzo wieksze obciazenia.kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
A w golfach/vento mozna jeszcze przelutowac opornik o innej rezystancji w komputerze (do mapsensora) i w ten sposob podniesc sobie cisnienie doladowania. Wiec z koxem idzie powietrze. Oczywiscie mile widziane wskaznik doladowania bo na vagu bedzie pokazywac ciagle to samo cisnienie choc faktyczne jest wieksze.
Zamiast szpilek czy ciecia przewodow i lutowania mozna zrobic to ladniej kupujac
Wtyczka nr 3A0 973 734
Gniazdo nr 3A0 973 834G
Komplet pinow meskich i zenskich
Taka przejscioweczka prosto z tuningboxow z alledrogo (bo to tam wlasnie siedzi rezystorek z potencjometrem).
rss, na logach nic nie wyjdzie bo komputer pokazuje identyczne nastawy jakie ma "zakodowane" w sobie. A rezystor oklamuje tylko sygnal idacy do komputera. Mowi jest wciaz malo paliwa, rusz nastawnikiem, no i rusza :PVW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
rssLogi z jazdy będą normalne, nie pokaże nic. Tutaj zabawa polega na modzeniem nastawnikiem. Tak jak mówiłem przedstawie wykres z hamowni. Z tymi 1600Obr to nie jest tak że wgniata w fotel jak przy 2200Obr ale czuć różnice.
bradley Oszukiwanie MAP SENSORA również jest możliwe w Octavi Trzeba wykorzystać diode Zenera 3,3V, opornik i coś jeszcze, dokładnie nie pamiętam, musiałbym spojrzeć na schemat a gdzieś go mam ;]
Komentarz
-
-
Jeśli się nie zrobi wszystkiego co niezbędne czyli dostosowując do ilości paliwa - ilość powietrza i co równie ważne - początek wtrysku "taniość" tego rozwiązania może być tylko pozorna.
Pozdrawiamwww.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez gregorianinJeśli się nie zrobi wszystkiego co niezbędne czyli dostosowując do ilości paliwa - ilość powietrza i co równie ważne - początek wtrysku "taniość" tego rozwiązania może być tylko pozorna.
Pozdrawiam
chodzi o temperaturę spalania?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Nie chodzi tyle o temperaturę spalania, ale o to by "zatrzymać" ją w komorze a nie puszczać do wydechu.
Przeciągające się spalanie powoduje lawinowy wzrost egt, druga rzecz że aby rezystorem uzyskać taką moc jak na programie musielibyśmy w zakresie ~1,5-4,2krpm poradzić sobie z trybem awaryjnym bo dawka była by poza zakresem regulacji nastawnika (brak możliwości modelowania ogranicznika momentu).
Pozdrawiamwww.DURASOFT.pl
-Hamownia podwoziowa
-Modyfikacje programowe (Chip-Tuning)
-Diagnostyka
-Filtry FAP/DPF
Komentarz
-
Komentarz