[O2] Ciekawe informacje o silnikach TSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arkadiusz2982
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O2] Ciekawe informacje o silnikach TSI

    do puki nie przerdzewieje to mozesz latac.
    jak przerdzewieje lub juz przedzewiala to zniszczy linke a w zimie bedzie powodowac jej przymarzanie.

    DIEKI ZA PUNKCIK
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    #2
    [O2] Ciekawe informacje o silnikach TSI

    Znalazłem dzisiaj w necie informację o silnikach TSI. napewno będą pomocne dla przyszłych nabywców którzy się jeszcze nie zdecydowali lub dla użytkowników, którzy planują późniejsze modyfikacje (chip) a nie są pewni co do trwałości jednostki napędowej.

    informację które zamieszczam są dostępne na:

    Blogger jest narzędziem oferowanym przez firmę Google, służącym do publikowania blogów i łatwego dzielenia się swoimi przemyśleniami z całym światem. Blogger ułatwia publikowanie tekstu, zdjęć i filmów na blogu osobistym lub blogu zespołu.


    kilka ciekawych wiadomości w skrócie :

    rezerwy mocy:

    Wykonany z popularnego i taniego żeliwa szarego GJL-250 blok silników 1.8 i 2.0 TSI waży tylko 33 kg. Wszystko dzięki postępowi w technikach projektowania (np. oprogramowanie MES) i dobremu rozmieszczeniu żeber wzmacniających. Przy okazji zredukowano podstawową grubość ścianek do 3,5 mm. Między cylindrami nie ma płaszcza wodnego - grubość ścianki wynosi tu tylko 5,5 mm. Kadłub ten jest projektowany na średnie ciśnienie użyteczne 25 barów, co w przypadku silnika o pojemności 1798 ccm odpowiada momentowi obrotowemu 358 Nm, a dla 1984 ccm - 395 Nm. Dopuszczalna moc generowana przez silnik może przekraczać 100 kW (136 KM) na litr pojemności.

    coś o turbinie i układzie chłodzenia:

    Za tłoczenie powietrza odpowiada dobrze znana, zintegrowana z kolektorem wydechowym, turbosprężarka Borg Warner K03. Jest ona chłodzona cieczą, nie zapomniano także o dodatkowej pompce, wymuszającej ruch cieczy tuż po wyłączeniu silnika. Ma to zabezpieczyć turbosprężarkę przed uszkodzeniem, szczególnie po jeździe z intensywnym wykorzystywaniem osiągów.

    zalecenia jeżeli chodzi o stosowanie paliwa:

    Stopień sprężania zredukowano do 9,6, teraz zalecanym paliwem jest benzyna 95. Jest to bardziej opłacalne rozwiązanie niż utrzymywanie wyższego stopnia sprężania przy jednoczesnej konieczności stosowanie benzyny 98. I nie chodzi tu tylko o cenę - silnik o wyższym stopniu sprężania ma większą sprawność, ale benzyna 98 posiada niższą wartość opałową***** od 95. W efekcie, pomimo mniejszych strat energii, jej zużycie może być większe. Omawianymi silnikami można też jeździć na benzynie 91 - godząc się na pewną utratę mocy.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    Pracuję...