[O1] ALH Co zrobic aby dojsc do 180-190 KM ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • _QMAN_
    Drive
    • 2011
    • 93

    [O1] ALH Co zrobic aby dojsc do 180-190 KM ?

    Zamieszczone przez sew1981
    piramida, czyżbyś zawstydził Sztefana :lol
    chyba tak, dzisiaj na jednego takiego trafiłem na światłach :szeroki_usmiech


    * MOJA CZARNA PERŁA *
  • radekgw
    L&K
    • 2010
    • 1182

    #2
    [O1] ALH Co zrobic aby dojsc do 180-190 KM ?

    Witam
    Jako ze powoli nadchodzi znudzenie moca (to co w podpisie) planuje ja troche zwiekszyc, wlasnie w tej chwili mam zakladanego jednomasa ( kolo zamachowe 1z + sprzeglo od g60) wiec wkoncu moge dowalic troche do pieca :diabelski_usmiech
    Co byscie polecali zrobic by dojsc do tych 180 - 190 KM ? Z tego co przegladalem nie ktore wykresy na forum widzialem ze konieczne Turbo od ARL, i wydajniejsze wtryski, znalazlem nawet wykres leona ktory na turbo od arl + wtryskach 230 mial powyzej 190KM. W tej chwili mam zalozone 216 + chip. I jeszcze pare pytan, na co bede musial uwazac przy takiej mocy, czy fmic moge zalozyc dopiero na lato czy juz teraz by sie przydal ? Kazda rzeczowa opinia mi sie przyda
    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

    Komentarz

    • adaś
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2006
      • 876
      • Volkswagen

      #3
      Ja bym zrobił wszystko za jednym zamachem (tj. turbo ARL+230+FMIC), żeby nie trzeba było dwa razy stroić. No i zbierałbym na dół silnika z ASZ lub ARL, bo przy 190KM to wcześniej czy później tamtędy wybiegną konie i Nm
      Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
      a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
      Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
      O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

      Komentarz

      • radekgw
        L&K
        • 2010
        • 1182

        #4
        co masz na mysli mowiac zbieralbym na dol silnika z asz lub arl? fajnie jakbys zarzucil jakims linkiem zeby troche wiecej wiedzy wpadlo.
        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

        Komentarz

        • adaś
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2006
          • 876
          • Volkswagen

          #5


          Po prostu takie moce, to jest już dużo dla tego silnika. W temacie coś o tym jest. Wymianę robisz albo prewencyjnie, albo czekasz aż się wysra
          Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
          a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
          Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
          O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

          Komentarz

          • bradley
            L&K
            • 2008
            • 1465

            #6
            Zamieszczone przez radekgw
            kolo zamachowe 1z + sprzeglo od g60
            g60=1Z Z ciekawosci spytam jakiej marki zakladasz.
            Juz przy tej mocy, ktora masz zaczalbym od FMICa bo przyjdzie upal i bedzie zmula.
            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

            Komentarz

            • radekgw
              L&K
              • 2010
              • 1182

              #7
              sachs, juz zalozone, smiga zajefajnie, jak maselko, i zero drgan
              jaki mniej wiecej jest koszt zalozenia fmicu ? czy moge kupic np. taki z allegro za 399 zl + orurowanie ? czy najlepiej od jakiegos auta ?
              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

              Komentarz

              • rob555
                Rider
                • 2006
                • 748

                #8
                Problemem zaczyna byc uszczelka pod glowica. Wogule ASV/AGR/ALH maja taki mostek na 2gim cyl i napewno sie odezwie szybciej na takich nastawach niz na serii
                No ale wymieniamy uszczelke i spokuj
                Sam motor 200KM przezyje a i tak tyle zrobic na turbo od ARL to prawie nie wykonalne. Na moje uzbieraj na dobra pompe 11, FMICa, Turbo ARL i wtryski 230.
                Do tego poluznimy wydech poprawi sie dolot i okolice 190KM/390Nm sa realne.
                pozdrawiam

                Diagnostyka i tuning
                hybrydowe wtryski i turbiny
                programy na ulice jak i do sportu

                Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                www.tune-up.pl

                HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                Komentarz

                • _tm_
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 2333
                  • Superb III (3V3)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez adaś
                  Ja bym zrobił wszystko za jednym zamachem (tj. turbo ARL+230+FMIC), żeby nie trzeba było dwa razy stroić. No i zbierałbym na dół silnika z ASZ lub ARL, bo przy 190KM to wcześniej czy później tamtędy wybiegną konie i Nm
                  190KM nie powinno sprawiać problemów na seryjnym dole. Powyżej 200 mogą zacząć się kłopoty. Do 190KM droga jest przetarta i nie ma co sobie zawracać głowy wymyślaniem koła od nowa - turbo ARL, FMIC, wtryski 230, pompa 11, dolot od ARL-a i ewentualnie można ruszyć wydech, ale nie jest to konieczne.
                  S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                  Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                  -------------------------------------------------------------------------
                  O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                  O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                  O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    #10
                    Do 190KM droga jest przetarta i nie ma co sobie zawracać głowy wymyślaniem koła od nowa - turbo ARL, FMIC, wtryski 230, pompa 11, dolot od ARL-a
                    Chodzi mi jedynie o to, że jest to mocny setup dla tego motoru i należy wliczyć w tą zabawę to, że może się on wysrać - i więcej, jest to dosyć prawdopodobne. Ale jeżeli komuś to nie przeszkadza i się z tym godzi, to droga jest otwarta
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • radekgw
                      L&K
                      • 2010
                      • 1182

                      #11
                      Dobra czyli narazie bede celowac w okolice 165-170KM, bo widze ze jednak troche wydatkow jest na wiecej konikow :diabelski_usmiech Czy na turbo od 130 (asz) jestem wstanie dojsc do 165 - 170 ? Potem najwyzej sprzedam wtryski i turbo i zaczna sie grubsze mody :diabelski_usmiech
                      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                      Komentarz

                      • martino
                        Elegance
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 974

                        #12
                        radekgw, Najlepiej zapytaj dobrygrzeswawa jak dojść w tym silniku do takiej mocy.
                        Martino
                        125 KM /272 Nm - to już było....
                        teraz jest duży "+"
                        dgw.esite.pl


                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                        -----------------------------------------------
                        PerfectService by DobryGrześWawa

                        Komentarz

                        • radekgw
                          L&K
                          • 2010
                          • 1182

                          #13
                          heh DGW pewnie juz zapomnial jak do takich malych mocy sie dochodzi :twisted:
                          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                          Komentarz

                          • martino
                            Elegance
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 974

                            #14
                            Zamieszczone przez radekgw
                            heh DGW pewnie juz zapomnial jak do takich malych mocy sie dochodzi :twisted:
                            Ale pomóc zawsze może :diabelski_usmiech
                            Martino
                            125 KM /272 Nm - to już było....
                            teraz jest duży "+"
                            dgw.esite.pl


                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                            -----------------------------------------------
                            PerfectService by DobryGrześWawa

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              Czy różnica w kosztach nabycia wtrysków 216 a 230 jest na tyle duża, że ma sens wybór tańszych ? Zakładam, że jedne i drugie wystarczają do oczekiwań a 230 jedynie "na zaś" by były.
                              Do 170KM seryjna pompa chyba da radę jak jest w dobrym stanie ?
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • adaś
                                Elegance
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 876
                                • Volkswagen

                                #16
                                radekgw,

                                Na turbo od ASZ jest szansa żeby dojść pod 170KM, ale przy końcówkach 230. Przy okazji robienia turbo, pomyśl o FMIC, bo jak zrobi się cieplej to ta mała piczka, którą teraz masz, się zagotuje. Jeżeli planujesz modzić dalej, to FMIC będzie niezbędny.
                                Jak będziesz miał turbo ASZ, FMIC i końcówki 230, to już będzie max jaki pompa 10 pociągnie.
                                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                Komentarz

                                • radekgw
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1182

                                  #17
                                  Zamieszczone przez looker
                                  Czy różnica w kosztach nabycia wtrysków 216 a 230 jest na tyle duża, że ma sens wybór tańszych ? Zakładam, że jedne i drugie wystarczają do oczekiwań a 230 jedynie "na zaś" by były.
                                  Do 170KM seryjna pompa chyba da radę jak jest w dobrym stanie ?
                                  Wydaje mi sie ze tak, ja za nowe 216 zaplacilem 520 zl, a nowe 230 kosztuja 1200 zl, wiec chyba roznica jest... Oczywisice jezeli ma ktos 230 za 700 - 800 zl nowe to prosze pisac, mowie o samych koncowkach
                                  adas - czytalem ze 216 wyttrzymuja wlasnie do 170 KM, prawdpodobnie zrobie tak ze teraz zaloze fmic + turbo od asz, a za jakies 3 - 4 miesiace nastapia grubsze mody.
                                  Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                  Komentarz

                                  • adaś
                                    Elegance
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 876
                                    • Volkswagen

                                    #18
                                    Zależy też w jakim stanie są wtryski pierwotne - bo jezeli padnięte, to lepiej brać końcówki Bosch'a 216 z zestawem naprawczym za circa 250 zł/szt. Jeżeli zdrowe, to lepiej dołożyć i brać 230 Bosio, żeby dwa razy nie trzeba było robić.

                                    [ Dodano: Czw 30 Wrz, 10 12:40 ]
                                    czytalem ze 216 wyttrzymuja wlasnie do 170 KM, prawdpodobnie zrobie tak ze teraz zaloze fmic + turbo od asz
                                    Ja mam taki zestaw i raczej do 170KM to nie dojdzie, ale przy Nm powinna być duża poprawa.
                                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                    Komentarz

                                    • giiiienek
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 242

                                      #19
                                      Zmień szczęki na tercze bo nie wyhamujesz.

                                      Komentarz

                                      • Udesky
                                        RS
                                        • 2007
                                        • 1692
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #20
                                        A po co tak krążyć. Nie lepiej od razu kupić turbo z ARLa, czy tam BRD lub GT22. Coś na forum streereacing czytałem, że być może podchodzi też turbo od silnika CAHA (?) to chyba turbo od 170 TDI w Audi.
                                        216 dadzą ci rade do 170 może więcej, pompa, zależy jaki masz przebieg i w jakim jest stanie. U _tm" na 10 było 180 u mnie jest 165 i to raczej taka norma. Fmic min od Iveco, ale do 190KM może być już za mały, więc też lepiej coś większego. No chyba, ze zrobisz sobie sam orurowanie, bo inaczej to za FMIC od 1500 - 2000zł musisz liczyć.
                                        Poza tym tematów traktujących o tym jest masa na forum. Wystarczy poszukać.
                                        W Polsce nie ma kryzysu.
                                        Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                        Komentarz

                                        • radekgw
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1182

                                          #21
                                          Udesky oczywiscie ze lepiej od razu wszystko zrobic, ale niestety jest tez kupa innych wydatkow, a obecny setup juz mnie nudzi i potrzebuje chociaz troche wiecej dawki zabawy .
                                          giiiiiienek - narazie daje rade, jak zobacze ze juz bedzie ciezko to wymienie
                                          W takim razie dalej zaglebiam sie w lekture
                                          Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                          Komentarz

                                          • Udesky
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 1692
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez radekgw
                                            niestety jest tez kupa innych wydatkow
                                            To jaki sens ma pakowanie się w T-ASZ, a za 4 m-c zakup T-ARL, kiedy to są podobne pieniądze? T-ARL + FMIC da ci realnie 160 - 170KM i pod 350-370NM (jeśli masz jednomas).
                                            W Polsce nie ma kryzysu.
                                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                            Komentarz

                                            • radekgw
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1182

                                              #23
                                              Udesky, teraz chcialem kupic jedynie turbo od asz, bo z tego co widze to fmic tez kosztuje, a upaly juz mijaja, a potem zalozyc turbo od arl + 230 + fmic, wiec dla mnie to jest spora roznica.
                                              Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                              Komentarz

                                              • Udesky
                                                RS
                                                • 2007
                                                • 1692
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez radekgw
                                                teraz chcialem kupic jedynie turbo od asz
                                                A nie łatwiej od razu od ARLa? Cena ta sama.
                                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...