[O1] za niski przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • polomos
    Classic
    • 2010
    • 2

    [O1] za niski przód

    Pilnujcie swoich aut ... Ja zgłosiłem problem z klimatyzacją i głupio usiadłem na kanapie. Oddali mi auto z wykasowanym przebiegiem i średnim spalaniem ... pod domem jak zobaczyłem ubytek płynu i kolor oleju, plus zawieszenie zaczeło skrzypieć czego wcześniej nie było.
    Sprawdzanie climatronika trwało 1.5 godziny. już wiem jak to robili :/
    Oczywiście wszystko działa normalnie wg nich :/

    Nie polecam ASO na poznańskiej warszawa.
  • mara
    Classic
    • 2009
    • 4

    #2
    [O1] za niski przód

    :twisted: posiadam auto z 2002 roku combi 110 km , mam felgi 15 i haczę o afalt , krawężniki proszę o poradę,już mnie to denerwuję

    Komentarz

    • Pavvlik
      Drive
      • 2009
      • 76

      #3
      Miałem podobny problem, nie mogłem podjechać przodem pod prawie żadne krawężniki - zawsze zahaczyłem spojlerem zderzaka (aż pewnego dnia zahaczyłem dość solidnie), w końcu nie wytrzymałem podjechałem na kanał i dwoma śrubami przykręciłem spojler do zderzaka od dołu (podobno niektórzy tego nie polecają, ponieważ jak wyrwie się spojler przykręcony śrubami to zniszczy się bardziej zderzak, na mnie taki argument nie działa, ponieważ nie miałem wcześniej przykręconego, a pomimo to zderzak ucierpiał przy podjeździe pod krawężnik).
      Teraz podjeżdżam pod większość krawężników i nie muszę się martwić że przód zahaczy mi o coś, chociaż zdarza się że parkowanie tyłem jest nieuniknione, jeżeli widzę, że nie jest to standardowy krawężnik, ale przynajmniej nie muszę uważać na każde wzniesienie, co było na prawdę dość irytujące.
      Podobno jeszcze można podnieść jakoś przód (zawieszenie), ale ja się w to nie bawiłem.
      Jest to jedna z niewielu wad tych samochodów ...
      Może ktoś inny podnosił lekko zawieszenie?

      Komentarz

      • soszek81
        L&K
        • 2010
        • 1245

        #4
        mara - miałem podobnie przed wymianą zawieszenia.
        Wjeżdżając do garażu podziemnego musiałem się praktycznie zatrzymać i powolutku przejeżdżać aby nie szurać zderzakiem o podłoże.
        Wymiana amortyzatorów (przód i tył) zaowocowała podniesieniem auta na tyle, że nie zaczepiam już o standardowe spadki/krawężniki.
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz

        • Marian 2
          L&K
          • 2007
          • 1087
          • Octavia I combi (1U5)
          • AQY 2.0 MPI 115 KM

          #5
          Są specjalne, typowe tulejki do założenia od góry na mocowanie przednich amortyzatorów. Przód samochodu podnosi się wtedy około 2,5 cm.

          Komentarz

          • phoneman
            RS
            • 2008
            • 3376
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            mara, Tu masz opisane tulejki

            .

            Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k

            Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów

            Komentarz

            • Mitob
              Drive
              • 2009
              • 65

              #7
              Mam nieodparte wrażenie, że takie "wynalazki" mogą stanowić poważne niebezpieczeństwo. Zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, gdy zostaje zakłucony przepływ powietrza pod i nad autem. Może się mylę, ale ja bym nie ryzykował
              Pozdrawiam
              MITOB

              I :czerwona: GW

              Komentarz

              • Damianjg
                Rider
                • 2008
                • 621

                #8
                Zamieszczone przez Mitob
                Mam nieodparte wrażenie, że takie "wynalazki" mogą stanowić poważne niebezpieczeństwo. Zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, gdy zostaje zakłucony przepływ powietrza pod i nad autem. Może się mylę, ale ja bym nie ryzykował
                To żeś dowalił :hammer
                A tak swoja drogą to ten temat bardzo dokładnie opisany.Wystarczy poszukać

                Komentarz

                • zepter00
                  RS
                  • 2008
                  • 2304

                  #9
                  Zamieszczone przez Mitob
                  Mam nieodparte wrażenie, że takie "wynalazki" mogą stanowić poważne niebezpieczeństwo. Zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, gdy zostaje zakłucony przepływ powietrza pod i nad autem. Może się mylę, ale ja bym nie ryzykował
                  :shock: Buahahaha :twisted: o mało z krzesła nie spadłem. To rozwiązanie jest aprobowane i zalecane przez Skodę. Można to zrobić w ASO. Sam mam takie tulejki i jakoś przy 190 km/h moje auto nie odrywa się od drogi. Octavia nie startuje jak F-16 z lotniska w Łasku. Ja wiem, że w związku z Kubicą dużo się teraz u nas słyszy o spojlerach i podwójnych dyfuzorach, zyskach i stratach czasu mierzonych w dziesiątych częściach sekundy ale nasze Skodziny to nie F1. :diabelski_usmiech
                  Tulejki całkowicie likwidują problem z przycieraniem i uszkadzaniem zderzaka, płyty podsilnikowej i miski olejowej.
                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                  Komentarz

                  • BioBogon
                    Elegance
                    • 2005
                    • 921

                    #10
                    Niestety O1 tak ma, że łatwo przyhaczyć. Proponuję następujce rozwiązania:
                    1. utwardzenie zawieszenia - wymiana amorów na bilsteiny b4,b6 lub kayaby
                    2. dodatkowe tulejki jak koledzy pisza, ale sa kontrowersje co do tego rozwiazania
                    3. mega uwazna jazda
                    4. zmiana auta

                    Ja jestem na etapie 2./3. Teraz nonstop urywam osłonę pod silnikiem na progach zwalniających. Tak mnie to wpienia, że nie mogę :twisted:

                    Na forum jest dużo na temat każdego z powyższych punktów, bo to bardzo czesty problem użytkowników O1
                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                    Komentarz

                    • RALF
                      Elegance
                      • 2008
                      • 974

                      #11
                      mam takie tulejki na przód do sprzedania jak byś chciał

                      Komentarz

                      • jama89
                        L&K
                        • 2008
                        • 1214

                        #12
                        Zamieszczone przez BioBogon
                        Ja jestem na etapie 2./3. Teraz nonstop urywam osłonę pod silnikiem na progach zwalniających. Tak mnie to wpienia, że nie mogę
                        :shock: jak to możliwe?? ja nigdy nawet nie przytarłem a zawias mam serie. może za szybko najeżdżasz albo z wciśniętym hamulcem?
                        Octavia 1.9 TDI ASZ


                        .

                        Komentarz

                        • RALF
                          Elegance
                          • 2008
                          • 974

                          #13
                          ja mam obniżoną i jeszcze nie przytarłem ...
                          a przytrzeć serią to .... trzeba umieć

                          Komentarz

                          • ins
                            Drive
                            • 2008
                            • 41

                            #14
                            Sprawdź łożyska oporowe (górne mocowanie amortyzatorów) jak są mocno wybite to samochód z przodu dużo niżej siedzi. Idzie to sprawdzić wzrokowo po tym że będą mocno odstawać od kielichów.

                            Komentarz

                            • zepter00
                              RS
                              • 2008
                              • 2304

                              #15
                              Auto jest do jeżdżenia, do szybkiego, sprawnego przemieszczania i parkowania tam gdzie inni parkują... a nie do uważania na nie jak na jajko. :?
                              Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                              "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                              Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                              Komentarz

                              • mrfazi
                                • 2010
                                • 3174
                                • Superb III (3V3)
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez zepter00
                                Sam mam takie tulejki i jakoś przy 190 km/h moje auto nie odrywa się od drogi.
                                Qurna olek, ale na fotce , autko właśnie "lata". :lol: :diabelski_usmiech

                                Komentarz

                                • zepter00
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 2304

                                  #17
                                  Ale to jest WRC na brytyjskich pagórkach. Flat Out w opisie czyli gaz w podłodze na najwyższym biegu... nie ma siły żeby nie poleciał. Niestety to nie moja maszyna.
                                  Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                  "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                  Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                  Komentarz

                                  • oolsztyniak
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6650
                                    • Superb II combi (3T5)
                                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    Auto jest do jeżdżenia, do szybkiego, sprawnego przemieszczania i parkowania tam gdzie inni parkują... a nie do uważania na nie jak na jajko. :?
                                    zgadzam się z Tobą w 100 %
                                    IMO ja kilka razy skodą przytarłem zderzak czy osłone silnika , ale jakoś zbytnio nie zwracałem na to uwagi :shock: :?
                                    Co prawda było to sporadyczne a nie , że za każdym razem "przelatując" przez śpiącego policjanta ............
                                    Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                    Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                    Komentarz

                                    • zbig10101
                                      Drive
                                      • 2009
                                      • 45

                                      #19
                                      [quote="Mitob"]Mam nieodparte wrażenie, że takie "wynalazki" mogą stanowić poważne niebezpieczeństwo. Zwłaszcza podczas szybkiej jazdy, gdy zostaje zakłucony przepływ powietrza pod i nad autem. Może się mylę, ale ja bym nie ryzykował/quote]

                                      A może jeździsz na niskich oponach letnich i stąd problem.

                                      Komentarz

                                      • Pavvlik
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 76

                                        #20
                                        To ja w takim razie zainteresowany waszymi przykładami, postanowiłem wybrać wariant tulejki. Czy ktoś z Was kupował w tym sklepie tulejkę i wg tego poradnika - wszystko działa bez problemów?
                                        http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/69

                                        Komentarz

                                        • Garret
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 1196
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          miałem ten sam problem - tulejki na przód (+2cm) kupione w ASO w cenie bodajże 80zł za komplet załatwiły problem podjazdów pod standardowe krawężniki oraz haczenie osłoną miski na garbach w koleinach (np. przy hamowaniu) Zrobiłem w takiej konfiguracji już ponad 125k km. Do tego wymiana amorków na Kayaba Excel-G sprawiła, że auto nie nurkuje tak mocno i nie buja co również zmniejsza mozliwość przyhaczenia osłoną miski
                                          Garret

                                          -----------
                                          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratoRS
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Ja mialem tulejki z KYB Excel-G zrobilem troche kkm, teraz jezdzi tym kolega z forum i zyjemy. Tak wiec o ten zestaw to ja bym sie nie martwil. A dokrecanie zderzaka i tak nic nie da, bo brzegi sa nisko i nimi najczesciej o cos sie wadzi
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • rogoz
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 397

                                              #23
                                              Temat tulejek był wielokrotnie wałkowany na forum:

                                              Komentarz

                                              • BioBogon
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 921

                                                #24
                                                Zamieszczone przez jama89
                                                Zamieszczone przez BioBogon
                                                Ja jestem na etapie 2./3. Teraz nonstop urywam osłonę pod silnikiem na progach zwalniających. Tak mnie to wpienia, że nie mogę
                                                :shock: jak to możliwe?? ja nigdy nawet nie przytarłem a zawias mam serie. może za szybko najeżdżasz albo z wciśniętym hamulcem?
                                                No niestety osłony mam rozwalone po zimie w zeszłym roku i od tego czasu nei moge dojść z nimi do ładu. Niesety w drodze do pracy mam naście progów zwalniających i zrobiłem się strasznie niecierpliwy. BTW też mam Kayaba Excel-G i znacznie to pomogło na tarcie z początku, ale teraz dalej mam z tym problemy.
                                                Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                Komentarz

                                                • s1
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 185

                                                  #25
                                                  Nie chcąc zakładać nowego tematu zadam pytanko skad braliscie tuleje dystansowe do amorków znalazłem w skoda czesci.pl ale po 45 za sztuke na allegro sa jedne ale z gosciem kontaktu nie ma http://allegro.pl/tulejka-dystansowa...351202787.html

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...