Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Comfort indicators, komfortowe kierunki, autostradowe k

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Comfort indicators, komfortowe kierunki, autostradowe k

    Zaskakująco dobrze wygląda,
    ja upierałem się przy białym, ale jak teraz patrzę na czerwony i niebieski
    to zmieniam zdanie

    Chociaż pamietam taki niebieski na dwójkach przed FL,
    który był mega okropny...

  • #2
    [O1] Comfort indicators, komfortowe kierunki, autostradowe k

    Nie znalazłem na forum dokładnego opisu jak do O1 zamontować auto-kierunki czyli 3-krotne migniecie kierunkowskazu przy delikatnym puknięciu w dźwignię więc postanowiłem sam napisać krótki opis. Można w internecie znaleźć opisy jak dołożyć to do VW Golfa IV czy Passata ale okablowanie w Octavii różni sie kolorami oraz jest problem a dwoma kabelkami w tym samym kolorze czarno-białym.

    Oczywiście tą opcję można bez problemu włączyć VAG'iem w O2 ale już w O1 musimy dołożyć odpowiedni moduł z przekaźnikiem.

    A więc zaczynamy:

    1) zamawiamy w ASO Skody lub VW moduł o numerze katalogowym 000 998 229 A. Najlepiej podać jest numer ponieważ nazwa cześci to tajemniczy "zestaw spoczynkowy" widoczny na zdjęciu rys.1 W komplecie dostaniemy wiązkę kabli, przekaźnik 000953227A (na rys 2) oraz instrukcję obsługi w pięciu językach rys 3, tylko nie po polsku, z której ciężko jest wyczytać niektóre szczegóły. Powyższa zabawka kosztuje z małym rabatem ok 170 pln.

    2) Wyciągamy kratkę nawiewu z wlącznikiem świateł awaryjnych. Dobrze jest też wyciągnąć radio czy półeczkę (ja mam akurat pod przyciskami ogrzewania szyby czy dekielka paliwa małą półeczkę z dwoma uchwytami na kawę) aby upchać przewody i przekaźnik w trakcie zakładania nawiewów z powrotem.

    3) Odłączamy wtyczkę włącznika awaryjnych (rys 4) i małym wkrętakiem po bokach delikatnie podważamy fioletowe zabezpieczenie pinów.

    4) i tu zaczyna się najgorsza zabawa. Musimy mieć dwa malutkie płaskie śrubokrety aby z wtyczki wyjąć wszystkie piny oprócz dwóch skrajnych w dolnym rzędzie pod numerkami 4 i 7. Patrzymy na piny z załączonej wiązki i widać na nich że z obu stron są takie dwie małe wypustki które trzymaja pin we wtyczce. Musimy je docisnąć aby pin wyszedł z wtyczki. Przypominam że dwa piny 4 i 7 pozostaja co widać na załączonym zdjęciu rys 5.

    Uwaga!!
    piny 3 i 6 mają ten sam kolor kabelka czarno-biały!!! Oznaczamy sobie dodatkowo kabelek czarno-biały w pinie nr 6 flamastrem niezmywalnym jakąś kropeczką aby nie ich pomylić z tym z pinu 3.

    5)Wyciągamy po kolei piny z oryginalnej kostki nazwijmy ją fioletową która była podłączona do włącznika awaryjnych i wpinamy je do załączonej do zestawu pustej kostki w następującym porządku:

    Z kostki fioletowej:
    pin nr 1 kabel czarno/biało/zielony wpinamy do dziurki nr 1 w pustej kostce
    pin nr 2 kabel czarno/zielony do dziurki nr 3 w pustej kostce
    pin nr 3 kabel czarno/biały do dziurki nr 2 w pustej kostce
    pin nr 5 kabel brązowy do dziurki nr 6 w pustej kostce
    pin nr 6 kabel czarno/biały ten z namalowaną kropeczką do dziurki nr 7 w pustej kostce

    Wszystkie piny wpinane w dołaczonę pusta kostkę widać na zdjęciu rys 7

    W wolne miejsca w fioletowej kostce wpinamy luźne piny z kupionej wiazki w następującej kolejnosci rys 5 i 6:

    w dziurke 1 wpinamy kabel biało/zielony
    w dziurke 2 wpinamy kabel zielony
    w dziurke 3 wpinamy kabel biały
    w dziurke 5 wpinamy kabel brązowy
    w dziurkę 6 wpinamy kabel czarno/biały
    miejsca 4 i 7 pozostają z oryginalnymi kablmi

    Spinamy kostki i w podstawę przekaźnika wpinamy sam przekaźnik.
    Włączamy stacyjkę i lekko naciskamy na dźwignię kierunków, sprawdzamy awaryjne i kierunki lewo/prawo i cieszymy się modem komfortowych kierunków.
    Składamy wyszystko upychając przekaźnik i wiązkę w desce.
    Załączone pliki
    Tomek

    Komentarz


    • #3
      troche pogrzebałem i za 450 koron (około połowa ceny modułu VW) można mieć alternatywe . Jakby ktoś znalazł wsad do procesora to bez problemu się zrobi taki jeszcze taniej.
      szukam...

      Stránka nebyla nalezena | Škoda Octavia CZ - Novinky ze světa Škoda Auto
      TRIPPLING - funkce komfortního blikání.

      edit:
      szukałem i znalazłem czyli robie moda
      pozdrawiam Marcin

      Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

      Komentarz


      • #4
        bardzo dokładny opis, gratki za chęci i moda. Z tego co pamiętam to jeden z naszych kolegów z klubu produkował i sprzedawał takie moduły za 70zł
        BYŁ : MÓJ SZKODNIK http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=17786

        JEST : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78705


        www.tri-dent.pl www.kancelaria-storoniak.pl


        FB: Michał Storoniak

        Komentarz


        • #5
          a mi miga tylko raz

          Koledzy a ja u siebie mam tą opcję, ale piknie mi 1 raz kierunek a nie 3 jak kolega opisuje, co zrobić aby 3 razy migał kierunek.
          Pozdrawiam Wiesław.

          Komentarz


          • #6
            wagabunda, Z podpisu widać że masz Octavię I generacji. Przecież pierwszy post jest właśnie opisem ze zdjęciami co trzeba zrobić aby nie migało raz tylko 3 razy!!!. Trzeba kupić odpowiedni moduł i go zamontować. Przeczytaj uważnie...
            Tomek

            Komentarz


            • #7
              A ja myślałem, że nie miał żadnego piknięcia dlatego zakładał ten moduł,
              Z tego wątku nie wynika, że miał to jedno piknięcie, ale chyba wszystkie O I mają tak a ja o tym nie wiedziałem
              Pewnie jeszcze wielu rzeczy nie wiem ale się postaram i dowiem.
              poprzednie auto miałem A4 z 1995 tez z 90 konnym silnikiem.

              Komentarz


              • #8
                Koledzy temat jest dość stary a sam moduł drogi. Czy ktoś z was montował coś podobnego ale rodzimej produkcji ??

                Link

                Link


                Jak się sprawują ?

                Komentarz


                • #9
                  Ja mam zamontowany modul podobny do tego z pierwszego linku.

                  Moj kupilem w firmie Bartsoft 3 lata temu (za 70 zl), rowniez obecni na Allegro. Sprawuje sie bez zarzutu. Jedyny minus jest taki, ze nie slychac tykniec przewywacza w czasie trzykrotnego migania kierunkowskazow. I wydaje mi sie, ze modul z pierwszego linku tez nie bedzie dawal tych tykniec

                  Natomiast modul z druiego linku daja tykniecia i mozliwosc wyboru ilosci tykniec.

                  Dzis kupowalbym modul z drugiego linku.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez andrzej22
                    Ja mam zamontowany modul podobny do tego z pierwszego linku.

                    Moj kupilem w firmie Bartsoft 3 lata temu (za 70 zl), rowniez obecni na Allegro. Sprawuje sie bez zarzutu. Jedyny minus jest taki, ze nie slychac tykniec przewywacza w czasie trzykrotnego migania kierunkowskazow. I wydaje mi sie, ze modul z pierwszego linku tez nie bedzie dawal tych tykniec

                    Natomiast modul z druiego linku daja tykniecia i mozliwosc wyboru ilosci tykniec.

                    Dzis kupowalbym modul z drugiego linku.
                    Cenna uwaga w takim razie zdecyduję się na ten drugi zdam relację po zamontowaniu

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez ulysse
                      Cenna uwaga w takim razie zdecyduję się na ten drugi zdam relację po zamontowaniu
                      Zamontowałeś?

                      Komentarz


                      • #12
                        wczoraj przyszło, dzisiaj będzie montaż dam znać jak rezultaty


                        Zamontowane I co najważniejsze działa.



                        Filmik i działanie, świeżo nagrane.
                        Na chwilę obecną jak widać na filmiku jest to połączone szybkozłączkami które zostaną zastąpione porządnymi lutami jak tylko będę miał dostęp do gniazdka i lutownicy.
                        Po pierwsze nie ufam takim połączeniom po drugie taka ilość szybkozłączek za przerywaczem jest bardzo trudna do ułożenia i są problemy z ponownym montażem włącznika świateł awaryjnych.

                        Komentarz


                        • #13
                          Czy to normalne, że jak opuścisz łopatke kierunkowskazów w pozycje poczatkową to kierunek ciągle działa przez chwile?

                          Komentarz


                          • #14
                            Widocznie ten model tak ma. Liczyłem się z tym, że to nie będzie oryginał ale cena jest zdecydowanie bardziej przystępna.

                            Jest to pewnie związane z tym, że obecnie mam ustawione 4 mignięcia przy mniejszej ilości jest to zapewne nie zauważalne.

                            Komentarz


                            • #15
                              ulysse super ten modul dziala - przynajmniej slychac, ze kierunkowskaz dziala - u mnie tylko jedno podwujne tykniecie zamiast trzech podwojnych.

                              Co do dlugiego dzialania po wylaczeniu kierunkowskazu, to widocznie ten modul jest zaprogramowany na dodawanie trzech mrogniec ( gdy chcemy cztery mrogniecia) do ostatniego mrogniecia kierunkowskazu, bez wzgledu na czas zalaczenia kierunkowskazu.

                              Moj modul zalaczy dodatkowe mrogniecia, gdy zalacze dzwignie kierunkowskazu na 0,2 s ( o ile pamietam).
                              Widocznie nie ma idealnych uniwersalnych modulow :-)

                              Komentarz


                              • #16
                                bardzo fajna sprawa taki moduł, miałem takie coś w fabii i po zakupie octavii też o tym myślę
                                rider

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zrobiłem u siebie tego moda. Szczerze, gdybym wiedział wcześniej że takie jaja z wyciąganiem pinów z wtyczki, to kupiłbym od razu wtyczkę i piny i przelutował kable sam, urzynając oryginał przy samych pomidorach. Tym bardziej, że ten najcieńszy kabelek (brązowy) i tak ułamałem wewnątrz izolacji zaraz za wtyczką. Ale może akurat w moim egzemplarzu było to upakowane topornie.

                                  Co do efektu - nie sądziłem że to takie przaśne, choć robiłem to na oryginalnym przkaźniku vw. Słychać z wnętrza kokpitu jak się załącza, no i nie jest takie czułe jak w innych autach gdzie to jest fabryczne. Ciągle zdarza mi się "strzelić" jednym - przekaźnik nie chwyta że coś się wcisnęło. Ale to już do opanowania w praktyce, wystarczy ułamek sekundy dłużej i jest ok.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X