Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Silnik 1.6 TDI na hamowni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Silnik 1.6 TDI na hamowni

    Witam mam problemik .
    pęka mi odma idąca od trójnika pod kolektorem (rozejście na odpowietrzenie bloku, wyjście z kolektora z zaworem jednokierunkowym jak sądzę do trójnika obok pokrywy zaworów ( odpowietrzenie głowicy).
    Chciałem to troche zmodyfikować... i wywalić wyjście z kolektora z zaworem jednokierunkowym a odme skierować bezpośrednio od bloku prosto do pokrywy zaworów i do dalej albo wyjście na zewnatrz czyli układ otwarty albo jak jest układ zamkniety.
    Niestety nie mam pewności jaka rolę ma spełniać to dojście z kolektora do odmy ... Czy to złącze trzecie którego sie chce pozbyć jest konieczne?
    Jakby tego było mało pękła mi dziś rurka porwadząca bagnet do misy....PoRaŻkA!!!

  • #2
    [O2] Silnik 1.6 TDI na hamowni

    Może się komuś przydać - co prawda na hamowni postawili Roomstera, ale nie ma to większego znaczenia.

    Za http://moto.onet.pl

    "Hamownia wykazała, że silnik 1.6 TDI generuje aż 119,9 KM przy 4750 obr./min. i 244,2 Nm przy 2700 obr./min. Według normy uwzględniającej temperaturę i ciśnienie powietrza Roomster wciąż jest mocniejszy niż obiecywała fabryka - osiąga 114,1 KM."

    Mój komentarz: ...ale ma ponad 5Nm mniej niż fabryka obiecała. :|
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      wystarczy poczytać, hamownia hamowni nie równa :| niestety

      popraw mnie jeśli się myle, ale ze zdjęć wynika że auto nie było "zapięte" pasami podczas hamowania...
      czy może moje "uszy źle widzą?", oczywiście to tylko szczegół nie mający wpływu na wynik pomiaru, ale rzuciło mi się w oczy

      Komentarz


      • #4
        Czy te silniki da się już modyfikować?
        Focus II FL 1.6tdci

        Komentarz


        • #5
          czyli w normie jak na TDI, niedobór momentu może wynikać z malego przebiegu (nie wiem jaki był w testowanym samochodzie)
          widać też jak beznadziejnie wygląda przebieg momentu w seryjnym programie...
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez szkoda
            widać też jak beznadziejnie wygląda przebieg momentu w seryjnym programie...
            no to wizyta w compsporcie
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez LUKI
              Zamieszczone przez szkoda
              widać też jak beznadziejnie wygląda przebieg momentu w seryjnym programie...
              no to wizyta w compsporcie
              Program i 140/300 powinno byc,za 2-3 lata jak sie przyjmie bedzie to godny nastepca 1.9,mam taka nadzieje
              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

              Komentarz


              • #8
                Re: Silnik 1.6 TDI na hamowni

                Zamieszczone przez ged
                Może się komuś przydać - co prawda na hamowni postawili Roomstera, ale nie ma to większego znaczenia.

                Za http://moto.onet.pl

                "Hamownia wykazała, że silnik 1.6 TDI generuje aż 119,9 KM przy 4750 obr./min. i 244,2 Nm przy 2700 obr./min. Według normy uwzględniającej temperaturę i ciśnienie powietrza Roomster wciąż jest mocniejszy niż obiecywała fabryka - osiąga 114,1 KM."

                Mój komentarz: ...ale ma ponad 5Nm mniej niż fabryka obiecała. :|
                co to za kult newtona, na dodatek bez sensowny w tym przypadku :roll:

                możesz mi wierzyć lub nie (pewnie nie ale mam to gdzieś), ale prędzej odczujesz dodakowe 8KM co oznacza 8,5% niż brak 6Nm co jest 2,5%
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ged
                  244,2 Nm przy 2700 obr./min.
                  Cóż, typowe dla bxe 260-270 przy 1850 - 1900 rpm chyba jednak lata przyjemniej, przynajmniej takie miałem wrażenia po jeździe testowej 1.6 TDI. Powyższy wykres tylko te odczucia potwierdza.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    na dodatek bez sensowny w tym przypadku :roll:
                    a coz to za szczegolny przypadek??

                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    prędzej odczujesz dodakowe 8KM co oznacza 8,5% niż brak 6Nm co jest 2,5%
                    - tylko w zakresie obrotow od 3tys wzwyz. Jesli kolega zazwyczaj jezdzi do ok 3tys, jak to zwykle dieslami, to czesciej odczuje brak tych kilku Nm niz bonusowe dodatkowe KM

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez wojciech_
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      na dodatek bez sensowny w tym przypadku :roll:
                      a coz to za szczegolny przypadek??
                      no tak, to nie szczególny przypadek, kult newtona po prostu jest bez sensowny

                      Zamieszczone przez wojciech_
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      prędzej odczujesz dodakowe 8KM co oznacza 8,5% niż brak 6Nm co jest 2,5%
                      - tylko w zakresie obrotow od 3tys wzwyz. Jesli kolega zazwyczaj jezdzi do ok 3tys, jak to zwykle dieslami, to czesciej odczuje brak tych kilku Nm niz bonusowe dodatkowe KM
                      nie odczujesz takiej (2,5% w wartości maksymalnej) różnicy w momencie

                      będziesz ją "odczuwał" bo chcesz, bo w nią wierzysz, ale to będzie efekt placebo, w żaden sposób niemierzalny
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        no tak, to nie szczególny przypadek, kult newtona po prostu jest bez sensowny
                        tu trzeba dodac, ze to zalezy od techniki jazdy

                        Zamieszczone przez MisiekWAW
                        nie odczujesz takiej (2,5% w wartości maksymalnej) różnicy w momencie

                        będziesz ją "odczuwał" bo chcesz, bo w nią wierzysz, ale to będzie efekt placebo, w żaden sposób niemierzalny
                        - mysle ze taka roznice porownywalna jest z zatankowaniem lepszego i gorszego paliwa, a to jest odczuwalne. generalnie chodzilo mi o to, ze ten silnik jest najszesciej uzytkowany do ok 3tys obrotow i najczesciej beda odczuwalne wszelkie bonusy badz niedobory mocy wystepujace wlasnie w tym zakresie obrotow. Jesli decydujesz sie ciagnac na danym biegu do obrotow maksymalnych, wowczas owszem, poczujesz roznice w postaci tych dodatkowch kilku koni (doskonale to przeciez wiesz ) Pytanie tylko czy przy takim wykresie momentu przy 2.5-3tys na biegu wyzszym nie da nam na kolach wiekszego momentu niz 4-4.5tys na biegu nizszym. Trzeba by zobaczyc wykres momentu na kolach dla poszcegolnych przelozen w fukncji obrotow

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez wojciech_
                          mysle ze taka roznice porownywalna jest z zatankowaniem lepszego i gorszego paliwa, a to jest odczuwalne.
                          a jak mówię że to jest odczuwalne to sie ze mnie śmieją :zlosnik:

                          Zamieszczone przez wojciech_
                          generalnie chodzilo mi o to, ze ten silnik jest najszesciej uzytkowany do ok 3tys obrotow i najczesciej beda odczuwalne wszelkie bonusy badz niedobory mocy wystepujace wlasnie w tym zakresie obrotow. Jesli decydujesz sie ciagnac na danym biegu do obrotow maksymalnych, wowczas owszem, poczujesz roznice w postaci tych dodatkowch kilku koni (doskonale to przeciez wiesz ) Pytanie tylko czy przy takim wykresie momentu przy 2.5-3tys na biegu wyzszym nie da nam na kolach wiekszego momentu niz 4-4.5tys na biegu nizszym. Trzeba by zobaczyc wykres momentu na kolach dla poszcegolnych przelozen w fukncji obrotow
                          koniec końców sie zgadzamy :lol: żeby mieć pewność musielibysmy znać zakres obrotów w jakim występuje niedobór Nm bądź nadwyżka KM oraz znać wykres momentu na kołach
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X