[O2] Problem z dobraniem modułu kierownicy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek.s.
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O2] Problem z dobraniem modułu kierownicy

    Zamieszczone przez oktawer
    masz super ceny ale LM masz drogo
    cen nie komentujem... :roll: o ile się nie mylę.
    tomek
  • Pablooo
    Ambiente
    • 2010
    • 151
    • Octavia III (5E3)
    • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

    #2
    [O2] Problem z dobraniem modułu kierownicy

    Witam wszystkich
    Mam następujący problem: moja O2 jest w wersji mint, a więc z wyposażeniem kiepsko. Chciałem założyć tempomat a szczególnie MFA, ale napotykam same problemy. Do tej pory największym problemem jest znalezienie odpowiedniego modułu kierownicy.
    Ponieważ moja Skoda ma moduł 1K0-953-549 BM który nie obsługuje tempomatu itd. poszukałem na allegro innego z wersji HIGHLINE który obsługuje jeszcze dodatkowo multifunkcje. Po założeniu jednak wyskakiwał błąd czujnika skrętu kierownicy, oraz nie działał klakson. Co śmieszniejsze trąbił za każdym razem gdy włączyłem kierunkowskaz w prawo.
    Zwróciłem tenże moduł sprzedawcy i zacząłem poszukiwania następnego. W międzyczasie dowiedziałem się natomiast, że (wg ETKI) mój moduł BM wymienia się tylko na moduł BK. Moje poszukiwania na allegro trwały kilka tygodni i nic, aż w końcu znalazłem za pomącą kolegi rrysio. Niestety sprzedawca wpuścił mnie w maliny i wysłał mi moduł F pisząc że to zamiennik BK (w aukcji o tym słowa nie było). Po zamontowaniu znów błąd czujnika skrętu kierownicy oraz dodatkowo nie działało wspomaganie, z klaksonem tym razem wszystko ok. Po obdzwonieniu wszystkich sprzedawców (nawet superbman nie ma takiego modułu) zaczynam szukać jakiegoś innego rozwiązania i znalazłem następujący trop:

    Wszystko zalezy od tego jaki masz czujnik kata skrętu kół.
    Type I (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653, 1K0-959-653-A)
    Lowline
    Part Numbers: 1K0-953-549
    Supported Features: None
    Midline
    Part Numbers: 1K0-953-549-A
    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
    Highline
    Part Numbers: 1K0-953-549-B, 1K0-953-549-D, 1K0-953-549-AM
    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel


    Type II (Compatible to Slip Ring: 1K0-959-653-C, 1K0-959-653-D)
    Lowline
    Part Numbers: 1K0-953-549-E, 1K0-953-549-AE
    Supported Features: None
    Midline
    Part Numbers: 1K0-953-549-F, 1K0-953-549-AF, 1K0-953-549-AP, 1K0-953-549-AQ, 1K0-953-549-BC
    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer
    Highline
    Part Numbers: 1K0-953-549-G, 1K0-953-549-AG, 1K0-953-549-AK, 1K0-953-549-AL, 1K0-953-549-BD, 1K0-953-549-BK
    Supported Features: Cruise Control, Trip Computer, Multi-Function Steering Wheel

    Wychodzi na to że BK pracuje z tym samym czujnikiem skrętu co np BD, tyle że z kolei BD ma inną wersję oprogramowania co wynika z tej tabelki LINK

    Czy ktoś jest w stanie coś poradzić. Może ktoś ma odsprzedać taki moduł?

    Komentarz

    • rrobert
      Rider
      • 2008
      • 462

      #3
      witam

      po wymianie modułu konieczna jest kalibracja czujnika skrętu. Po kalibracji i prawidłowym skalibrowaniu ogranicznika skrętu wspomaganie powinno zacząć działac. Mialem ten sam problem po wymianie modulu z 1K0-953-549 BB na 1K0-953-549 AG.

      Co do kupna HIGLINE to jesli nie znienisz na kierownice mult to i tak klakson niebedzie działał. Modul HIGLINE jest przystosowany do klaksona na magistrali lin. Twój moduł 1K0-953-549 F powinien działac prawidłowo po kalibracji. W starej wersji posiada obsługe RING 2 i w tym nowym tez. na tej stroanie masz opis -



      pozdrawiam

      Komentarz

      • Pablooo
        Ambiente
        • 2010
        • 151
        • Octavia III (5E3)
        • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

        #4
        1. Tyle że w przypadku F klakson działa normalnie.
        2. Jak przeprowadzić tą kalibrację albo gdzie mi ją przeprowadzą, bo do tej pory wszyscy "fachowcy" twierdzą że musze wymienić na taki jaki wskazuje katalog czyli BK.
        3. No i jak się ma do tego wersja softu? W BM miałem SW 0101 a w F jest SW 0050.

        Komentarz

        • rrobert
          Rider
          • 2008
          • 462

          #5
          witam

          1. zgodzam sie ze w F działa prawidłowo bo to jest MIDLINE ale w HIGHLINE klakson nie bedzie działał. pisałeś ze szukasz innego w HIGHLINE.

          2. kalibracje przeprowadzasz w VDCS jest cała procedura.

          3. ja miałem BB w wersji soft 070 a aktualnie AG w wersji 0100 i jest ok

          Komentarz

          • Pablooo
            Ambiente
            • 2010
            • 151
            • Octavia III (5E3)
            • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

            #6
            2. kalibracje przeprowadzasz w VDCS jest cała procedura.
            hmmm kropeck coś tam robił vcds'em ale nic z tego. Może robił coś nie tak. Możesz podpowiedzieć dokładnie jak??

            3. ja miałem BB w wersji soft 070 a aktualnie AG w wersji 0100 i jest ok
            [/quote]
            Jeśli chodzi o oprogramowanie to sugeruje się tylko tym co słyszałem. Być może że masz rację. Muszę to sprawdzić, tylko po przeprowadzeniu tej kalibracji

            PS Kolega rrysio mający w standardzie ten sam moduł BM po zamianie na BP miał te same problemy z klaksonem. Natomiast jak wymienił na BK problem znikł i wszystko działa jak trzeba, a z tego co wiem multifunkcji niema.

            Komentarz

            • Pablooo
              Ambiente
              • 2010
              • 151
              • Octavia III (5E3)
              • CUNA 2.0 TDI CR RS 184 KM

              #8
              Temat raczej zamknięty
              Dziś byłem w ASO w EMIDZIE. Mój samochód jest tak ubogo wyposażony (MINT :evil że z rzeczy które chciałem mieć (MFA, Maxi Dot, Multikiera i tempomat) działał będzie tylko tempomat. Chyba że wymienię wiązki i jeszcze jakiś sterownik (chyba chodzi o komputer silnika, lub moduł komfortu) Jednym słowem do Licznika nie będą wysyłane informacje o spalaniu bo nie ma sterownika który te informacje przetworzy i nie ma kabli którymi te dane pójdą.
              Kłopoty które mam z dostaniem modułu kierownicy BK spowodowały że nawet z tempomatem daje sobie na razie spokój :cry:

              Komentarz

              • rrysio
                Rider
                S_OCP Member
                • 2007
                • 493

                #9
                Zamieszczone przez Pablooo
                Dziś byłem w ASO w EMIDZIE. Mój samochód jest tak ubogo wyposażony (MINT :evil: ) że z rzeczy które chciałem mieć (MFA, Maxi Dot, Multikiera i tempomat) działał będzie tylko tempomat. Chyba że wymienię wiązki i jeszcze jakiś sterownik (chyba chodzi o komputer silnika, lub moduł komfortu) Jednym słowem do Licznika nie będą wysyłane informacje o spalaniu bo nie ma sterownika który te informacje przetworzy i nie ma kabli którymi te dane pójdą.
                Dżizasss - co za ludzie

                Z którego rocznika jest ten Twój Mint?
                Ja mam Minta z rocznika 2007 (modelowy 2008) i działa tempomat, Maxi-DOT, MFA i mam zainstalowany sterownik BK w wersji Highline. Klakson działa, spalanie się pokazuje
                I nie trzeba ciągnąć żadnych wiązek ani zmieniać modułu komfortu czy sterownika silnika.
                Trzeba zmienić sterownik kolumny kierownicy, manetki, szafę i wszystko to odpowiednio zakodować.

                Komentarz

                • tomil
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2008
                  • 1179

                  #10
                  Zamieszczone przez Pablooo
                  Dziś byłem w ASO w EMIDZIE
                  Money, money, money :evil:
                  It doesn't matter what we're losing
                  It only matters what we're going to find!

                  Komentarz

                  Pracuję...