Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I v. 2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Quellu
    Classic
    • 2020
    • 6

    Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I v. 2

    Szanowni.

    Zakładam nowy temat, a nie ciągnę starego sprzed dawien dawna, gdyż nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
    Chciałbym też zebrać wiedzę przeczytaną dotychczasowo na tymże forum.

    Octavia 1 HB, 2.0 8V
    Sprężyny seria, amory Bilstein B4.
    Obecnie na 195/65/15.

    Obecne przeznaczenie skody, to w pola, szuter.

    Z fachowych i rzeczowych opinii (których było najmniej)
    wyczytałem, że podniesienie przodu jest dość proste, bo Skoda wypuściła dedykowane tulejki, które podnoszą brykę z przodu o około 2cm.
    Nieźle. Do tego o ile dobrze czytałem sprężyny z Golfa III VR 6 i jest gitara.

    Ale co z tyłem?
    W oII wiem, że są podkładki (też dedykowane), ale jak to wygląda w o1?
    Jakieś konkretne sprężyny polecacie? A może też robią jakieś podkładki? Kto? Gdzie?
    Modyfikacja belki?

    Ciut niżej niż to cudo ze zdjęcia wystarczy
    Niemniej jak osiągnąć taki efekt?
    image_45266.jpg


    Jeśli ktoś jak w poprzednich tematach chce się wygłupić i walić tekstami bezsens, a po co ci to, cyrkowanie, głupota, jak tak można, wstydu nie masz, papież polaka tak traktować etc itp.
    Od razu powiem:

    Dlaczego? Bo mam ochotę.
    Nie, nie chcę terenówki.
    Nie, nie interesuje mnie twój stres, że chcę podnieść brykę.
    Tak, opłaca mi się, bo mnie stać.

    Chcę również by w miarę kompleksowo zebrać do kupy pomysły dla wszystkich, którzy chcą w ten sposób zmodyfikować ten jakże już kultowy i klasyczny samochód

  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    kiedyś podnosiłem swoją O1, z przodu tulejki owszem.
    a z tyłu dałem sprężyny do rozciągnięcia o 2cm
    i się sprawdziło, jeździłem bez problemów

    ale zastrzeżenia żeś napisał
    to nie FB, tu nikt nie będzie się wyśmiewał
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • Quellu
      Classic
      • 2020
      • 6

      #3
      Dzięki za szybkie info.
      Sprężyny do rozciągnięcia mówisz. No właśnie szukam szukam i nic.
      Kuzyn ma o1 4x4 w kombi i tam wiem, że na tył wpakował sprężyny z transportera
      Ciekawiło mnie czy ten patent można zastosować w HB FWD.

      A co do zastrzeżeń, to wziąłem pod uwagę wszystkie wpisy właśnie tutaj z forum.
      70% było prześmiewczych. Teraz to się mogło zmienić biorąc pod uwagę jak zawrotne ceny mają "prawdziwe" terenówki.
      No i od tego czasu o1 jest tak rzadko spotykana na ulicy, że każda forma jej przeróbki budzi podziw

      Komentarz

      • icemerc
        Rider
        • 2017
        • 304
        • Octavia I (1U2)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        ja do HB swojego czasu zakladłem sprezyny od kombi w wersji HD. Tył pomimo obciazenia butlą lpg wyrównał się z przodem i nie siadał nawet przy wiekszym obciążeniu. Po 4 latach sprezyny lekko siadły ale i tak było i niebo lepiej niż przy seryjnych.

        Obecnie mam O1 kombi i tutaj mi sie ograniczył wybór sprezyn bo od kombi prawdopodobnie tylko usztywnią tył, ale nie podniosą. Rozważam podkładki gumowe 2-3 cm.

        Komentarz

        • pomylony28
          Ambiente
          • 2012
          • 114
          • Octavia I (1U2)
          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Potwierdzam sprezyny z combi na tyle podnoszą o ok 2 cm i utwardzaja tył.

          Komentarz

          Pracuję...