Hamownia i Tiptronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • larson
    Classic
    • 2004
    • 36

    Hamownia i Tiptronic

    tydzien na chirurgi i teraz tydzien w lozku. jakis przestawiony staw barkowy i lekki wstrzas mozgu (mozgojada)
  • lukas_78
    Ambiente
    • 2004
    • 148

    #2
    Hamownia i Tiptronic

    Witam!

    Mam znajomego który posiada Volkswagena LUPO 1,2 TDi po modyfikacji chiptuning. Chciałby w najbliższym czasie podjechać na hamownie i pomierzyć parametry (moc, moment obrotowy) furaka.

    Powiedzcie mi czy moga wystapić problemy z pomiarami samochodu wyposażonego w skrzynię Tiptronic? Jezeli tak to jakie?

    Z tego co się orientuję to żadna Octavia nie była wyposazona w skrzynie Tiptronic , no ale w Octavii II jest DSG.

    Być może ten topic zostanie wykorzystany przez posiadających skrzynie automatyczne w swoich turbodieslach lub turbobenzynach

    Podzielcie się doświadczeniami ....
    Spoko loko lusi sponton

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      Na inercyjnej Marek mierzyl. Nie wiem jak na obciazeniowej ale tez sie powinno dac.
      Na MAHA automaty daja sie shamowac, tylko trzeba pokombinowac. Narazie problem byl tylko z DSG.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        Ponoć automaty VAGa to nie problem, bo można nimi sterować z kompa, a w innych markach nie jest tak różowo np. w jeepie.
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          tak, z DSG problem jest na tyle duzy, ze wlasciwie nie ma sie co zasadzac na pomiar, ZTCW "zwykly" automat da sie pomierzyc, ale tez nie obejdzie sie bez pieprzenia sie z tym.
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Tymon
            RS
            • 2004
            • 2970

            #6
            lukas_78, dzwoniłeś do Wojtka w tej sprawie :?:
            Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
            Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
            BMW serii 3... Radość z jazdy.

            Komentarz

            • lukas_78
              Ambiente
              • 2004
              • 148

              #7
              Tymon . Tak rozmawialem z Aligatorem na ten temat. Zadałem pytanie na forum bo myslalem ze ktos już widzial jak sie to hamuje i wie jakiego typu mogą być problemy np. uslizgi itp.
              Spoko loko lusi sponton

              Komentarz

              • tsjendrek
                Classic
                • 2006
                • 3

                #8
                Hamowanie DSG

                Witam serdecznie Forumowiczów. Mam na imię Andrzej, od miesiąca jestem szczęsliwym użytkownikiem OCT II ELEGANCE KOMBI 2.0 TDI+DSG. Samochod rewelacyjny, wiadomo..
                Silniczek właśnie dotarłem, wymieniłem olej. Wczoraj z ludźmi z klubu Seata z Krakowa byliśmy na hamowni obciązeniowej (www.ttc.pl).
                Dało się to zhamować, aczkolwiek nie bez problemów. Na czas pomiaru wyłączyłem ESP i klime. "Czesława" została rozpędzona na tiptroniku. Pomiar został przeprowadzony na piątym biegu. Generalnie dało się uzyskać sensowny wykres, ale:

                1. Tiptronik żyje jednak swoim życiem - pod koniec skali obrotów sam zmienił bieg na 6 - jest więc w tym miejscu lekki spadek mocy i momentu na wykresie.
                2. Brak szybkiej możliwości przejścia z tiptronika na "luz" zawyżył straty mocy na kołach.

                Wyniki wyszły bardzo dobre:

                moc - 154 KM
                moment - 361 Nm

                Pozdrawiam

                tsjendrek

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  tsjendrek, Blagam nie tiptronik to DWIE rozne skrzynie swoim dzialaniem ZUPELNIE inne.

                  2.0TDI to DSG 2.0FSI to tiptronik :wink:

                  Czyli srednio mozna przyjac, ze silnik bez problemu trzyma parametry seryjne, a do tego ma wyzszy moment niz zaklada deklaracja producenta co do samej skrzyni DSG
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • MiKruS
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7976

                    #10
                    Maicroft, Kolega chyba chcial w ten sposob przekazac, ze pomiar odbyl sie w sekwencyjnym trybie zmiany przelozen.
                    TDI 205PS

                    Komentarz

                    • tsjendrek
                      Classic
                      • 2006
                      • 3

                      #11
                      Witam. Oczywiscie DSG a tiptronic to wyraznie inne skrzynie biegow, jednak DSG ma tryb recznej zmiany i w tym trybie byly przeprowadzane pomiary. Inaczej sie przeciez nie da - trzeba obroty "przeleciec" od samego dołu do góry, a przy trybie automatycznym niskie obroty i pełny gaz to pewna redukcja.

                      Komentarz

                      Pracuję...