Jeżdżę O1 z 2005 r. Ostatnio - jakieś trzy tygodnie temu - byłem na rocznym przeglądzie. Oprócz zwykłych czynności i paru pierdół nastąpiła ZAMIANA (!!!) oleju z castrol edge (ostatnio 10W 40) na Mobil (5W 50). O tym akurat dowiedziałem się parę dni temu, jak spojrzałem w książeczkę mechanika. Nigdy bym nie podejrzewał że mechanik taki numer wytnie, dlatego nie zauważyłem zamiany oleju. Cała rzecz w tym, że na castrolu miałem normę ACEA C3 (zawsze wcześniej był ten sam olej), a teraz na Mobil mam A3/B3. Rzecz w tym że zaświeciła mi się kontrolka "check engine" po przejechaniu około 500 km po przeglądzie. Po sprawdzeniu kompem, wyskoczył błąd P3130 "przekroczony zakres regulacji EGR". Porównująć specyfikację jakości obu olejów śmiem stwierdzić że zawór EGR przy obecnym oleju o normie ACEA A3/B3 nie jest w stanie przepalić pozostałości siarki i innych składników chemicznych spalania, jest ich po prostu za dużo i EGR stał się niewydolny. Wiadomo, więcej produktów spalania, EGR dostaje w kość i.... Taka jest moja analiza, tym bardziej że po wprowadzeniu EGR-a i DPF-a, aby mogły one pracować w normalnych/optymalnych dla siebie warunkach, zaczęto stosować właśnie oleje z normą ACEA C3. Nie wiem czy mam rację, dlatego proszę o podzielenie się Waszą wiedzą na ten temat, ale wydaje mi się, że to jest właśnie przyczyną błędu P3130 i zapalaniem się kontrolki "check engine".
P.S. Na Boga, który mechanik zamienia producenta oleju?????
P.S. 2 Auto: Skoda O1, TDI 1.9, 90KM, 215 000km przejechane, silnik ma 120 000km
Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić
P.S. Na Boga, który mechanik zamienia producenta oleju?????
P.S. 2 Auto: Skoda O1, TDI 1.9, 90KM, 215 000km przejechane, silnik ma 120 000km
Pozdrawiam i liczę na podpowiedzi co w takiej sytuacji zrobić
Komentarz