Jestem nowy na forum ale z tego co przeglądałem nie znalazłem żadnego tematu związanych WRC. W zasadzie jestem bardzo młodym kierowcą i o samochodach mam niewielkie pojęcia, więc mam na dzieje że nie zostanę zbluzgany za moją niewiedzę
Moje pytanie: czy istnieje możliwość przerobienia wydechu w Octavii 1.9 TDI, żeby dźwięk jaki wydaje była identyczny, albo zbliżony do tego jaki wydają samochody z rajdów WRC : [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7jav0OVTcwE[/youtube] albo [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=s7m5lnhEdDk&feature=related[/youtube] .
Niestety nie wiem czy w ogóle jest możliwe zrobienie tego na silniku diesle i mam nadzieje że bardziej doświadczeni kierowcy na pewno mi pomogą
pierwsze pytanie po co Ci to? przecież oszalejesz w środku przy jakiejś dłuższej ścieżce
Zamieszczone przez piter.za
W zasadzie jestem bardzo młodym kierowcą
Przejdzie mu. Też tak miałem.
Swoją drogą fajny dźwięk turbiny ma ta ciemna Octavia. piter.za, zrób pełen przelot bez katów, tłumików itp, samą rurę. Będziesz miał taki wydech jak nikt we mieście. :diabelski_usmiech
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
heh, też zastanawiałem się kiedyś czy nie będzie to uciążliwe na dłuższą metę, ale zdecydowałem się że jednak odgłosy jakie wydają te samochody tak mi się podobają że chciałbym żeby w moje octavii było podobnie
powiem, że dźwięk w tym pierwszym filmie dźwięk jest okej, ale rzeczywiście chciałbym głośniej . Możecie mi powiedzieć dlaczego tamta skoda wydaje takie odgłosy? Słyszałem że tam ważny jest katalizator/strumienica ale również słyszałem że zmiany w katalizatorze są niebezpieczne dla silnika. Jak to jest?
Nie będę zakłada nowego tematu, a napiszę tu: więc skoro mocy raczej nie da się zwiększyć przez zmniejszenie oporów w układzie wydechowym to jak można to zrobić? Oczywiście chip tuning, ale co dalej? Można załadować do O1 intercooler? Można wstawić tam sportowy(stożkowy) filtr powietrza np. firmy sparco? mogę wstawić tam inny gaźnik? A może wymiana turbosprężarki i skrzyni biegów? Wiem że poruszam dość obszerny temat ale jak powiedziałem wcześniej jestem świeżo upieczonym kierowcą, a swój pierwszy samochód dostałem "w spadku" po tacie który przesiadł się do O2.
Jeszcze jeden temat który mnie interesuję, a mianowicie fotele kubełkowe i 4-punktówe pasy bezpieczeństwa. Jest możliwość zainstalowanie takich foteli w Octavii? A czy pasy da się zamontować bez klatki?
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość bo jestem totalnie zielony :P
P.S.: Pytam bo chciałbym rozwijać się w kierunku WRC
piter.za
popatrz co sie da zrobic w 01 i to dopiero poczatek.
z tego co widziałem na forum to koledzy dddduuuuzzzzoooo dalej poplyneli w modach 01 tdi.
pozdro i powodzenia jak co to sluze pomoca.
bede mial do sprzedania tylny tlumik z koncowka ulter- ale to na wiosne.
Oczywiście chip tuning, ale co dalej? Można załadować do O1 intercooler? Można wstawić tam sportowy(stożkowy) filtr powietrza np. firmy sparco? mogę wstawić tam inny gaźnik?
Na wszystko znajdziesz odpowiedź na forum, ale w skrócie:
Większe turbo
Wtryski 216 lub 230 (nie wiem czy masz VP czy PD jeśli PD to większe pompki)
Jeśli masz VP to pompa 11
FMIC
Aby to wszystko jeździło to do kompletu jednomas z 1.9TDI (1Z) + sprzęgło z G60 lub VR6.
No i oczywiście chiptuning.
Wszystko zależy w jakie moce celujesz.
Seryjny wydech starcza do 200KM
Filtrów nie ruszaj. Stosuj seryjne, ale dobrych producentów: MANN lub Knecht (na przykład).
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
piter.za napisał/a:
Niestety nie wiem czy w ogóle jest możliwe zrobienie tego na silniku diesle
nie
W sumie to moj Kadzillak 1.6D ze zdjetym wydechem tuz na plecionce za kolektorem wydechowym brzmial na wolnych obrotach jak ZETOR ale jak sie wkrecal na obroty to nie wiem bo ogluchlem :lol: Warcalo, rycalo i cescalo.
Zamieszczone przez piter.za
Oczywiście chip tuning, ale co dalej? Można załadować do O1 intercooler? Można wstawić tam sportowy(stożkowy) filtr powietrza np. firmy sparco? mogę wstawić tam inny gaźnik? A może wymiana turbosprężarki i skrzyni biegów? Wiem że poruszam dość obszerny temat ale jak powiedziałem wcześniej jestem świeżo upieczonym kierowcą,
Najpierw polecalbym liznac podstawy elementarnej wiedzy o silnikach spalinowych z roznieniem na silniki ZI i ZS :wink:
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj! Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
przecież oszalejesz w środku przy jakiejś dłuższej ścieżce...
E tam, ja jakoś nie oszalałem, żona też nie, dziecko też nie narzeka może dlatego, że nie mówi jeszcze :diabelski_usmiech Ale skoro usypia, to chyba nie przeszkadza szeroki_usmiech
Na początku słychać jak mój wydech pracuje do wrc troszku brakuje(warcy, rycy, nie cescy), ale jest dobrze :diabelski_usmiech
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qSbAGFSZUAU[/youtube]
piter.za, co do kubłów, czteropunktowych i głośnego wydechu - na dłuższą metę jeżdżenie takim autem codziennie to masakra, wiem co pisze bo mam Polo robione "do zabawy" z wybebeszonym środkiem (goła blacha), wydechem "A-grupowym" Bastucka, kubełkami i pasami 5 pktowymi - i owszem do zabawy super, trzymanie w fotelach i czucie auta rewelacyjne ale: codziennie bym nie dał rady jeździć bo po prostu łeb pęka od głośności (a tłumik i tak mam cywilizowany), w takich pasach siedzisz przypiety na sztywno i jakakolwiek czynnośc np. siegnięcie do schowka jest niewykonalna bo nie dostaniesz i musisz się wypinać z pasów, to samo jest z cofaniem - jeżeli masz odruch odwracania głowy do tyłu to zapomnij o nim.
Pasy da się założyć bez klatki, przykręcasz je zwykle w miejscu mocowań fabrycznych. Sa tez wersje np. Schrot z napinaczami.
a moze wypadaloby zapytac autora watku na samym poczatku wprost: -
ile masz kasy na te planowane modyfikacje ?
odpowiedz znacznie ZAWEZI pole do popisu (ale moze sie myle ... )
jesli chcesz miec glosniejszy wydech to popatrz jak jest zbudowany np w motocyklach z silnikami dwusuwowymi (stozek !) i pobaw sie z czyms takim (w dwusuwach spelnia on dodatkowo inne funkcje), zadziala jak megafon, jak taki wydech dobrze 'policzysz' powinienes miec pewien wzrost mocy, ale - uwaga - w BARDZO WASKIM zakresie obrotow.
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
piter.za, chyba kiedys taki tema sie pojawil na tym forum.
Z diesla wrc nie zrobisz, mozesz za to zainwestowac w takie cus http://www.youtube.com/watch?v=b9XAC-BvUyo :lol: jezeli zalezy Ci na efektach dzwiekowych rowniez na zewnatrz auta pewnie trzeba zjechac z szybami z w dol i pokretlem glosnosci na maxa :wink:
Komentarz