Wymiana ecu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzech123
    Classic
    • 2010
    • 25

    Wymiana ecu

    Zamieszczone przez rowerek

    Widzę, że nie do końca rozumiesz ideę samo-poziomowania reflektorów. To nie jest poziomowanie na okrągło, wynikające z pofalowania jezdni itp. (Oslepiania na dojeździe do szczytu wzniesienia itp. niestety na chwilę obecną nie da się wyeliminować). To jest odpowiednie wypoziomowanie pod wpływem obciążenia pojazdu... Oryginalny ksenon niezależnie od obciążenia samochodu świeci dokładnie tak samo.
    jak się pamieta o tym żeby podczas większego obciążenia opuścić je w dół to nie widzę problemu. A wina była po mojej stronie niestety, także zobacz też jak policja zwraca uwagę na te przepisy. Ja nikogo nie oślepiam bo mam je dobrze ustawione na CB też nigdy nie słyszałem żeby ktoś mi powiedział zę oślepiam więc znaczy że jest ok przeglądy tez bez problemu przechodze i nie musze zamieniać lamp na czas przeglądu technicznego, a poza tym tak jak kolega wyżej napisał nie wszystkie HIDy oślepiają tylko po prostu większość założyła ze to jest "zło" i tak się przyjęło i zawsze zdania na ten temat będą podzielone.
    Grzegorz Kalicki
  • ccLot
    Rider
    • 2009
    • 334

    #2
    Wymiana ecu

    Witam

    chcę wymienić ecu i pytanie jest jaka jest poprawna procedura,
    W samochodzie jest immo3 i mam 4 cyfrowy pin.
    Czy potrzebuję pin od dawcy ECU czy wystarczy mój, który mam.
    Czy jest możliwość odczytania pinu z ecu (nie z immo), czy może można "wyczyścić" ECU.

    Pozdrawiam.
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

    Komentarz

    • jacog
      Rider
      • 2008
      • 420
      • Felicia I (6U1)

      #3
      Potrzebujesz również pin od nowego ecu (chyba, ze jest fabrycznie czyste) - bez problemu można go odczytać ale jak i czym to już nie temat na forum. Procedury kodowania immo3 są na rosstechu

      Komentarz

      • ccLot
        Rider
        • 2009
        • 334

        #4
        No i mam problem.

        Udało się odczytać pin z ecu dawcy, loguje się do sterownika (ECU), ale w momencie adaptacji i podaniu pinu od immo, wyskakuje komunikat system not ok. i po wszystkim.

        Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Zły pin, wpisujesz go z 0 na poczatku? Stary i nowy sterownik ma te same numery części?

          Komentarz

          • ccLot
            Rider
            • 2009
            • 334

            #6
            Piny oczywiście z zerem na początku.

            Numery cześci inne (ostatnie dwie literki).
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

            Komentarz

            • jacog
              Rider
              • 2008
              • 420
              • Felicia I (6U1)

              #7
              Jak rozumiem tuning na 180KM Kiedyś się spotkałem z opinią, że zegary od AUM nie przyjmą sterownika od AUQ - do dziś nie zdobyłem sterownika w odpowiedniej wersji aby to sprawdzić. Jakie masz litery na starym sterowniku a jakie na nowym - daty produkcji obu mniej wiecej się zgadzają?

              Myśle, że masz zły pin - nie pamiętam już jak zachowywał się ECU po podaniu złego pinu. Ewentualnie sam sprawdz na starym ECU.

              Patrzyłem kiedyś jak odpowiedni sprzęt wyciąga pin z ECU - był na tyle głupi, że nawet nie sprawdzał wersji sterownika. Jeżeli pin byłby zapisany w innym miejscu pamięci to odczyta bzdury nie zdając sobie z tego sprawy.

              Komentarz

              • ccLot
                Rider
                • 2009
                • 334

                #8
                Zamieszczone przez jacog
                Jak rozumiem tuning na 180KM Kiedyś się spotkałem z opinią, że zegary od AUM nie przyjmą sterownika od AUQ - do dziś nie zdobyłem sterownika w odpowiedniej wersji aby to sprawdzić. Jakie masz litery na starym sterowniku a jakie na nowym - daty produkcji obu mniej wiecej się zgadzają?

                Myśle, że masz zły pin - nie pamiętam już jak zachowywał się ECU po podaniu złego pinu. Ewentualnie sam sprawdz na starym ECU.

                Patrzyłem kiedyś jak odpowiedni sprzęt wyciąga pin z ECU - był na tyle głupi, że nawet nie sprawdzał wersji sterownika. Jeżeli pin byłby zapisany w innym miejscu pamięci to odczyta bzdury nie zdając sobie z tego sprawy.
                Miało być 180 km, ale chyba zostanie zrobienie programu.
                ECU fabryczne ma SG na końcu a to co nie chce się zgrać to HN.
                Z datami produkcji to są inne i tu chyba należy szukać problemu.
                Piny są dobre bo mogę się zalogować zarówno do immo jak i do ecu (po podaniu innych pinow wywala bład).
                Na starym ECU (fabrycznym) mogę spokojnie zrobić adaptacje i wszystko chodzi.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                Komentarz

                • jacog
                  Rider
                  • 2008
                  • 420
                  • Felicia I (6U1)

                  #9
                  Czyli wygląda, że to prawda z ECU AUQ i zegarami AUM. Lipa bo chciałem zrobić to samo ale sterownika od AUQ nie mogłem dostać.

                  Też mam u siebie SG (2005r). 06a 906 032 HN był używany w Octavii RS 2002-2004r. Można by spróbować ze sterownikiem SJ (Leon 180KM od 2005r) ale raczej trudno dostępny. Jakbyś się chciał pozbyć HN to chętnie odkupie - może mi uda się go ruszyć. Ewentualnie zmiana szafy na tą z RS-a

                  Komentarz

                  • ccLot
                    Rider
                    • 2009
                    • 334

                    #10
                    OK, możemy zrobić tak, że mogę wysłać Ci mojego HN na testy jak pójdzie to się dogadamy (dałem 200 zeta za ECU)
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      #11
                      jacog, ciekawy jestem co wymodzisz w tej kwestii, trzymam kciuki
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      Pracuję...